Szymański Mirosław Józef (1942- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(14)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Studenci
(1)
Temat
Kształcenie
(2)
Oświata
(2)
Selekcja szkolna
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka
(1)
Pedagogika
(1)
Rodzice
(1)
Struktura społeczna
(1)
Wieś
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6906, 6905 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie / Mirosław J. Szymański. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 230 stron ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 220-230. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Gwałtowna zmiana społeczna jest jedną z najbardziej charakterystycznych cech naszych czasów. Jej zakres, zasięg i dynamika nie mają odpowiedników we wcześniejszych okresach historii ludzkości. W efekcie jednocześnie pojawiają się pozytywne przemiany warunków i jakości życia ludzi oraz różnorodne zagrożenia ich egzystencji. Wzrasta poczucie zwiększania się szans życiowych, co stymuluje aspiracje, któremu towarzyszą stałe lub okresowe stany napięcia, niepewności, poczucia zwiększonego ryzyka. Edukacja musi dostosować się do wielorakich wyzwań związanych ze zmianą społeczną, a jednocześnie sama powinna być ważnym promotorem zmiany. Prezentowana książka dostarcza wiedzę na temat wyzwań edukacyjnych w zmieniającym się społeczeństwie oraz konieczności szybkiego przygotowania szkół i innych instytucji oświatowych do realizacji zadań związanych z kształceniem i wychowaniem dla przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie / Mirosław J. Szymański. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 230 stron ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 220-230. Indeksy.
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-145.
Streszcz. ang.
WSTĘP Proces transformacji ustrojowej, który rozpoczął się w Polsce w 1989 r., spowodował duże zmiany wżyciu społecznym. Szczególnie widoczne są te, które dotyczą warunków egzystencji. W widoczny sposób zmieniają się też nastroje społeczne. Radykalne odejście od nieefektywnego modelu gospodarki socjalistycznej, generującego w latach osiemdziesiątych coraz częstsze i coraz poważniejsze zjawiska kryzysowe, ożywiło nadzieje wielu milionów ludzi na trwałe, pozytywne zmiany sposobu życia.Ogromny wzrost optymizmu społecznego wiązał się ze spodziewanym nadejściem demokracji. Oto -jak niemal powszechnie sądzono - już definitywnie przestanie istnieć doskwierający podział społeczeństwa na dwie nierównoprawne, odmienne jakościowo grupy. Jedną z nich stanowili "oni", rządzący, według potocznej opinii pozbawieni raczej intelektu i cnót moralnych, niekompetentni, aroganccy, pełni odrażającej pychy, całkowicie wyobcowani ze społeczeństwa, a co najgorzej ulegli wobec "wielkiego sąsiada". Druga, zdecydowanie liczniejsza grupa to "my", ludzie mądrzy, na ogół dobrze wykształceni, pracowici, mający zdrowe zasady moralne, pełni najlepszych intencji, lecz ubezwłasnowolnieni, pozbawieni jakiegokolwiek realnego wpływu na bieg rzeczy. Przerwanie tego stanu, które stało się konsekwencją sierpnia `80 i dalszych wydarzeń mających finał w postaci porozumień "okrągłego stołu", zdawało się tworzyć oczekiwany wariant "czarne przegrywa, białe wygrywa" (lub raczej: "czerwone przegrywa - biało-czerwone wygrywa"). Już samo uświadomienie sobie takiej zmiany powodowało niebywały wzrost oczekiwań, nadziei i aspiracji szerokich kręgów społeczeństwa.Nie mniej ważną podstawą optymizmu społecznego były zapowiedzi radykalnych zmian w gospodarce. Trzeba pamiętać, że znaczna część polskiego społeczeństwa przez cały okres powojenny niechętnie odnosiła się do wszelkich form gospodarki socjalistycznej - i to nie tylko na wsi, gdzie zdecydowany opór chłopstwa w latach pięćdziesiątych uniemożliwił upowszechnienie spółdzielni produkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6415, 7796 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-145.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-207. Indeksy.
Dla naukowców, w szczególności podczas zajęć dydaktycznych z socjologii edukacji, pedagogiki społecznej i porównawczej oraz polityki oświatowej.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
Rozdział 1 Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy * Rozdział 2 Procesy społeczne - kontekst zmian w edukacji * Rozdział 3 Jednostka w społeczeństwie * Rozdział 4 Instytucje - ich znaczenie edukacyjne * Rozdział 5 Społeczeństwo a edukacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18259, 16606 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia edukacji : zarys problematyki / Mirosław J. Szymański. - Wydanie drugie. - Kraków : Impuls, 2021. - 218 stron : portrety ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia na stronach 196-207. Indeksy.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Dla naukowców z szeroko rozumianych nauk o edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 390)
Bibliogr. s. 200-203.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9184 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej