Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(3)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko
(2)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(2)
Gatunek
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kliniczna obserwacja / Zbigniew Przyrowski. - Warszawa : Empis, 2013. - 66 s. : il. ; 30 cm.
Do książki dołączony jest kwestionariusz Obserwacja Kliniczna.
Pierwsza w Polsce próba opracowania kilkunastu prób klinicznych. Pierwsza wersja podręcznika ukazała się w 2006 roku. Obecnie przygotowany podręcznik zawiera dokładny opis poszczególnych zadań, tak by mogły być wielokrotnie powtarzane w taki sami sposób. Przygotowano również ocenę poszczególnych prób i całej klinicznej obserwacji w punktach. Do podręcznika został również dostosowany odpowiedni arkusz obserwacji klinicznej, na którym dokonujemy oceny każdego z zadań. (wraz z podręcznikiem 2 sztuki arkuszu)Podręcznik zawiera krótkie wprowadzenie w problematykę teorii integracji sensorycznej, opis materiałów lub przyrządów potrzebnych do badania, opis procedury badania dla każdego zadania, wskazówek do oceny i ocenę każdego zadania.W podręczniku autor zawarł również kierunki interpretacji wyników badań w poszczególnych punktach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-251.
Pierwsze w Polsce tak obszerne opracowanie tematyki integracji sensorycznej. Autor publikacji, Zbigniew Przyrowski, przedstawia nie tylko założenia teoretyczne metody integracji sensorycznej, ale daje również praktyczne wskazówki dotyczące badania dzieci i prowadzenia terapii. Z książki można dowiedzieć się jakie są typowe objawy zaburzeń IS u różnych grup dzieci poczynając od niemowląt, poprzez dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dzieci z ADHD, niektórymi zespołami genetycznymi, aż po dzieci ze spektrum autyzmu. Książka kierowana jest nie tylko do młodych terapeutów integracji sensorycznej, ale również do wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi, a chcących poznać główne założenia metody integracji sensorycznej. Znajdą w niej również wskazówki do organizacji pracy nauczyciele szkolni i przedszkolni.Zachęcamy również do zapoznania się z tą publikacją rodziców, którzy chcą być bardziej świadomi tego jak powinno wyglądać badanie ich dzieci, w co powinna być wyposażona sala do terapii integracji sensorycznej, albo jakie są główne przejawy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej.Książka jest wynikiem wielu lat doświadczeń autora w pracy z dziećmi, przeglądu literatury i wykładów prowadzonych dla studentów i uczestników kursów integracji sensorycznej. Jest fascynującą lekturą wprowadzającą w tajemnice procesów sensorycznych leżących u podstaw rozwoju człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują mając trudności z zaplanowaniem i wykonywaniem różnych zadań ruchowych. Dyspraktyczna Łucja to dziewczynka, która ma problemy z płynnym i efektywnym działaniem. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami (czynności samoobsługowe, nauka, zabawa), bo stale pozostaje w tyle. Bywa smutna, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bo zawsze czuje się od nich gorsza i słabsza.Dyspraktyczna Łucja to druga, po Sensorycznym Brunie, książeczka przedstawiająca świat widziany oczami dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej.Książka przybliży rodzicom, terapeutom i nauczycielom problemy dzieci z dyspraksją oraz wspomoże ich w budowaniu środowiska rozwojowego skrojonego na miarę potrzeb tych dzieci.O autorze:Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny - oligofrenopedagog, logopeda, instruktor i terapeuta metody integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują, jeśli otacza je zbyt dużo bodźców. Sensoryczny Bruno to chłopiec, który ma większą wrażliwość na bodźce, które go przytłaczają, sprawiają że czuje się zagrożony. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami, bo stale antycypuje to co może się zdarzyć. Bywa smutny, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bywa zmęczony dużą ilością hałasu, dotyku, zapachu.Mam nadzieję, że książka przybliży rodzicom i nauczycielom problemy dzieci nadwrażliwych i wspomoże ich we właściwym budowaniu przyjaznego środowiska rozwojowego.Od Autora (Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki)Recenzja książki:(E. Grzybowska, psycholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor senior)To pierwsza książeczka o integracji sensorycznej, w której wsparcie znajdzie zarówno dziecko borykające się ze swoją specyficzną sensoryczną urodą, jak i jego rodzice, bezradni czasami w poszukiwaniu sposobów na ułatwienie mu codziennego życia.Z. Przyrowski, pscholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor seniorKsiążka jest bardzo dobrym pomysłem, próbą przekazania nieskomplikowanym językiem trudnych informacji o integracji sensorycznej co nie wszystkim się udaje. Brakowało na naszym rynku takiej książeczki, która dotrze do szerokiego kręgu odbiorców rodziców i pomoże rozumieć przynajmniej część problemów ich dzieci. Jest książką, którą właściwie powinien dostać każdy z rodziców u dziecka którego rozpozano zaburzenia integracji sensorycznej związane z nadwrażliwością sensoryczną. Myślę, że w jakimś stoniu i pedagodzy w przedszkolach będą mieli łatwiej tłumaczyć rodzicom /a może i sobie/ zachowanie niektórych dzieci. Tak więc jest to strzał w dziesiątkę. Bardzo ciesze się z powstania tej książki. Język przejrzysty, spójny. Sposób tłumaczenia problemów błyskotliwy, świetna grafika, ilustracje. Krótkie syntetyczne określenie zjawiska nadwrażliwości sensorycznej. Świetne pomysły zabaw, wskazówek dla rodziców i nie tylko. Myślę, że będzie dobrze przyjęta przez czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekazujemy Państwu pierwszą taką w Polsce książkę z bardzo bogatym zestawem ćwiczeń stosowanych w terapii integracji sensorycznej. Książka "Trenuj mózg poprzez ruch" to wyjątkowa pozycja na polskim rynku. Przedstawione ćwiczenia nie tyko są szczegółowo opisane, ale książka zawiera profesjonalne wskazania, czemu mają służyć i co można osiągnąć stosując je. Opis każdego z ćwiczeń zawiera też propozycje ich modyfikacji, co skutkuje tym, że z 236 proponowanych ćwiczeń uzyskujemy ich, co najmniej 500. Publikacja pod redakcją Zbigniewa Przyrowskiego terapeuty i instruktora seniora terapii integracji sensorycznej z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w tej formie terapii gwarantuje profesjonalizm. Ćwiczenia opracowane przez kilkunastu praktykujących od wielu lat w Sensum Mobile terapeutów integracji sensorycznej są na co dzień sprawdzane podczas kolejnych sesji terapeutycznych przynosząc sukcesy. Układ książki - każde ćwiczenie na oddzielnej stronie - ułatwia praktyczne jej wykorzystanie. Autorom książki przyświecała głównie myśl by poprzez publikację tych ćwiczenia podnosić profesjonalizm i ujednolicać terapię procesów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19017 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Do książki dołączony jest Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego Dziecka.
Bibliogr. s. 40-42.
Kwestionariusz przeznaczony jest do badania dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Jest narzędziem, które ma ułatwić rozpoznawanie pewnych zakłóceń z zakresu integracji sensorycznej dając sygnał do podjęcia odpowiedniej interwencji lub do głębszych dokładniejszych badań Południowo-Kalifornijskimi Testami Integracji Sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego / Zbigniew Przyrowski. - Warszawa : Wydawnictwo Empis, 2014. - 44 strony : ilustracje ; 21 cm.
Do książki dołączony jest Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego Dziecka.
Bibliografia strony 40-42.
Kwestionariusz przeznaczony jest do badania dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Jest narzędziem, które ma ułatwić rozpoznawanie pewnych zakłóceń z zakresu integracji sensorycznej dając sygnał do podjęcia odpowiedniej interwencji lub do głębszych dokładniejszych badań Południowo-Kalifornijskimi Testami Integracji Sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21099 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej