Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Wiśniewska Marta
(2)
Koscinski Cara
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują mając trudności z zaplanowaniem i wykonywaniem różnych zadań ruchowych. Dyspraktyczna Łucja to dziewczynka, która ma problemy z płynnym i efektywnym działaniem. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami (czynności samoobsługowe, nauka, zabawa), bo stale pozostaje w tyle. Bywa smutna, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bo zawsze czuje się od nich gorsza i słabsza.Dyspraktyczna Łucja to druga, po Sensorycznym Brunie, książeczka przedstawiająca świat widziany oczami dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej.Książka przybliży rodzicom, terapeutom i nauczycielom problemy dzieci z dyspraksją oraz wspomoże ich w budowaniu środowiska rozwojowego skrojonego na miarę potrzeb tych dzieci.O autorze:Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny - oligofrenopedagog, logopeda, instruktor i terapeuta metody integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują, jeśli otacza je zbyt dużo bodźców. Sensoryczny Bruno to chłopiec, który ma większą wrażliwość na bodźce, które go przytłaczają, sprawiają że czuje się zagrożony. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami, bo stale antycypuje to co może się zdarzyć. Bywa smutny, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bywa zmęczony dużą ilością hałasu, dotyku, zapachu.Mam nadzieję, że książka przybliży rodzicom i nauczycielom problemy dzieci nadwrażliwych i wspomoże ich we właściwym budowaniu przyjaznego środowiska rozwojowego.Od Autora (Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki)Recenzja książki:(E. Grzybowska, psycholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor senior)To pierwsza książeczka o integracji sensorycznej, w której wsparcie znajdzie zarówno dziecko borykające się ze swoją specyficzną sensoryczną urodą, jak i jego rodzice, bezradni czasami w poszukiwaniu sposobów na ułatwienie mu codziennego życia.Z. Przyrowski, pscholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor seniorKsiążka jest bardzo dobrym pomysłem, próbą przekazania nieskomplikowanym językiem trudnych informacji o integracji sensorycznej co nie wszystkim się udaje. Brakowało na naszym rynku takiej książeczki, która dotrze do szerokiego kręgu odbiorców rodziców i pomoże rozumieć przynajmniej część problemów ich dzieci. Jest książką, którą właściwie powinien dostać każdy z rodziców u dziecka którego rozpozano zaburzenia integracji sensorycznej związane z nadwrażliwością sensoryczną. Myślę, że w jakimś stoniu i pedagodzy w przedszkolach będą mieli łatwiej tłumaczyć rodzicom /a może i sobie/ zachowanie niektórych dzieci. Tak więc jest to strzał w dziesiątkę. Bardzo ciesze się z powstania tej książki. Język przejrzysty, spójny. Sposób tłumaczenia problemów błyskotliwy, świetna grafika, ilustracje. Krótkie syntetyczne określenie zjawiska nadwrażliwości sensorycznej. Świetne pomysły zabaw, wskazówek dla rodziców i nie tylko. Myślę, że będzie dobrze przyjęta przez czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna.Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18966 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej