Neurolodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Becker Walter (1920- ). Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde (pol.)
(1)
Behrbohm Hans (1955- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Gołąbek Ewa
(1)
Gołąbek Wiesław
(1)
Kaschke Oliver
(1)
Kowalska Bożena
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Mikaszewski Bogusław
(1)
Naumann Hans Heinz (1919-2001)
(1)
Nawka Tadeus (1952- )
(1)
Pfaltz Carl Rudolf
(1)
Przewoźny Tomasz
(1)
Sierszeń Wojciech
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Stammberger Heinz
(1)
Stankiewicz Czesław Lech
(1)
Swift Andrew C
(1)
Szymańska Anna (medycyna)
(1)
Verse Thomas
(1)
Witek Danuta
(1)
Zadrożniak Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dzieci
(20797)
6-8 lat
(10190)
9-13 lat
(9025)
Młodzież
(8486)
0-5 lat
(6954)
Neurolodzy
(-)
14-17 lat
(4615)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Neurologopedia
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Afazja
(1)
Chirurgia otorynolaryngologiczna
(1)
Chirurgia szczękowo-twarzowa
(1)
Choroby gardła
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby uszu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Chorzy z zespołem Williamsa
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Epileptycy
(1)
Gardło
(1)
Głowa
(1)
Logopedia
(1)
Nos
(1)
Szyja
(1)
Udar mózgu
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce autorzy poprzedniego wydania: Walter Becker, Hans Heinz Naumann, Carl Rudolf Pfaltz.
Podstawa wydania: 3rd English edition.
Bibliografia na stronach 451-452. Indeks.
Dla otolaryngologów, chirurgów, foniatrów, stomatologów, pulmonologów, neurologów, neurchirurgów, lekarzy rodzinnych oraz studentów kierunków medycznych.
Książka jest skierowana przede wszystkim do otolaryngologów, chirurgów, foniatrów, stomatologów, pulmonologów, neurologów i neurochirurgów. Polecana jest również szkolącym się i praktykującym lekarzom rodzinnym. Mogą z niej korzystać studenci kierunków medycznych chcący poszerzyć swoją wiedzę z otolaryngologii.- podstawy anatomii i fizjologii narządów głowy, szyi, dolnych dróg oddechowych oraz górnych dróg pokarmowych- charakterystyka jednostek chorobowych, najczęstszych urazów, zaburzeń i wad- opis zarówno podstawowych, jak i najnowszych metod badania oraz technik operacyjnych stosowanych w otolaryngologii, a także nowoczesnych sposób leczenia.
* 1. Ucho * 2. Nos, zatoki przynosowe i twarz * 3. Jama ustna i gardło * 4. Krtań i gardło dolne * 5. Głos, mowa i język * 6. Drzewo tchawiczo-oskrzelowe * 7. Przełyk * 8. Szyja (łącznie z gruczołem tarczowym) * 9. Gruczoły ślinowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57691 (1 egz.)
Kaucja: 80,19 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem. Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji. Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia.Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych. We wstępie umieszczono dwa rozdziały omawiające zagadnienia zaburzeń mowy w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dalej książkę podzielono na dwie części. W pierwszej omówiono problemy zaburzeń mowy u chorych z zespołami genetycznymi dającymi objawy już po urodzeniu, z często towarzyszącym znacznym opóźnieniem rozwoju psychoruchowego oraz wadami budowy ciała i narządów wewnętrznych. W drugiej części przedstawiono choroby wieku dorosłego, choć w niektórych jednostkach chorobowych dokonanie ścisłego rozdziału pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym jest trudne. Książka przeznaczona jest głównie dla neuropsychologów i neurologopedów. Wiele istotnych treści znajdą tu również lekarze zajmujący się neurologią dziecięcą, neurologią dorosłych oraz chorobami o podłożu metabolicznym.
Noty o autorach * Od redaktorów * Zaburzenia mowy w chorobach genetycznych a dostępność świadczeń opieki zdrowotnej * Zaburzenia rozwoju języka w kontekście niepełnosprawności intelektualnej w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie * Zaburzenia mowy w przypadku delecji chromosomowej 13. pary (13q) * Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa * Czynniki warunkujące zdolność porozumiewania się z otoczeniem osób z CdLS * Zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Angelmana * Zaburzenia mowy w zespole Gillesa de la Toure e’a * Zaburzenia mowy i języka w zespole łamliwego chromosomu X * Zaburzenia rozwoju mowy i języka w zespole Pradera-Williego * Zdolności językowe w zespole Williamsa * Zespół Aspergera – od diagnozy do terapii * Zaburzenia mowy towarzyszące adrenoleukodystrofii * Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci z zespołem Retta * Nabywanie kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej porozumiewanie się chłopca z zespołem genetycznym Cri-du-Chat (zespół kociego krzyku) * Zaburzenia mowy o typie dyzartrii w chorobie neuronu ruchowego * Zaburzenia mowy i połykania w chorobie Wilsona – charakterystyka kliniczna i terapia * Choroba Huntingtona – charakterystyczne objawy, terapia logopedyczna * Zaburzenia mowy u chorych z parkinsonizmem * Heterogenność choroby Alzheimera. Implikacje w obszarze logopedii * Zaburzenia komunikacji językowej u pacjentów z padaczką * Afazja pierwotna postępująca jako osobna jednostka nozologiczna w logopedii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56559 (1 egz.)
Kaucja: 36,76 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 432-450. Indeks.
Recenzowana monografia dotyczy rzadko poruszanego w piśmiennictwie polskim tematu zaburzeń afatycznych występujących w tzw. fazie ostrej i podostrej u pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu. [.] Problematyka podjęta w pracy Małgorzaty Krajewskiej jest tym bardziej istotna, że grupa pacjentów po udarze mózgu jest zdecydowanie najliczniejszą spośród wszystkich wymagających terapii neurologopedycznej. [.] Stworzenie pełnego opisu tego zaburzenia i poznanie jego dynamiki wydaje się więc wręcz koniecznością nie tylko z punktu widzenia teorii, ale przede wszystkim praktyki neurologopedycznej. Z recenzji prof. UG, dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray Opis kompetencji językowej i sprawności językowych pacjentów ze schorzeniami neurologicznymi wymaga uwzględnienia, że uszkodzenie mózgu zwykle doprowadza nie tylko do zaburzeń mowy, ale także deficytów poznawczych, ograniczeń motorycznych, zaburzeń emocjonalnych, przez co zachowania językowe chorych neurologicznie z trudem poddają się rygorowi badań lingwistycznych. [.] Wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę przełamują utrwalony w powszechnej świadomości terapeutyczny nihilizm w odniesieniu do pacjentów z uszkodzeniem mózgu i afazją. Dowodzą, że ocena dynamiki zaburzeń mowy jest istotnym czynnikiem rokowniczym, determinującym jakość życia nie tylko osoby z uszkodzeniem mózgu, ale również jej najbliższego otoczenia, a terapia afazji stanowi ważny element wielospecjalistycznego systemu rehabilitacji neurologicznej. Te - dobrze udokumentowane - tezy służą zarówno celom naukowym, jak też praktycznym. Z recenzji prof. UMCS, dr hab. Jolanty Panasiuk
1. Pojęcie afazji - ujęcie interdyscyplinarne * 2. Neuroanatomiczne i neurofizjologiczne podłoże mowy a teorie mózgowej lokalizacji mowy * 3. Klasyfikacje afazji i ich zastosowanie w praktyce kliniczno-neurologopedycznej * 4. Udar mózgu - wprowadzenie * 5. Udar niedokrwienny * 6. Postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne w udarze mózgu * 7. Dynamika ośrodkowego układu nerwowego po udarze mózgu a obraz sprawności językowych * 8. Plastyczność ośrodkowego układu nerwowego a mechanizmy odbudowy sprawności językowych po udarze mózgu * 9. Neurodynamika i neuroplastyczność w praktyce klinicznej i neurologopedycznej * 10. Metodologia badali * 11. Dynamika zaburzeń afatycznych po udarze mózgu - analiza studiów przypadków * 12. Obraz afazji we wczesnym etapie zdrowienia - zbiorcze wyniki ilościowo-jakościowe * 13. Czynniki wpływające na przebieg i efekty terapii afazji poudarowej * 14. Faza zdrowienia jako determinanta sposobu organizacji terapii neurologopedycznej pacjentów z afazją poudarową * 15. Terapia poszczególnych typów afazji w ostrej fazie udaru * Bibliografia * Indeks * Spis rycin * Spis tabel * Wykaz skrótów * Załącznik 7 6
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58580 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej