Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(108)
Forma i typ
Książki
(107)
Publikacje fachowe
(62)
Publikacje naukowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Poradniki i przewodniki
(21)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Proza
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(93)
wypożyczone
(24)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(12)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(91)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(5)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Andruszko Robert
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ames Louise Bates (1908- )
(1)
Bac Aneta
(1)
Baker Sidney M
(1)
Bednarek Dorota Balbina
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bliźniewska-Kowalska Katarzyna
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Broniarczyk-Czarniak Marta
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Cepeda Claudio (1942- )
(1)
Chmielecki Robert
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślak Roman
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Cybulski Mateusz
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czupała Hubert
(1)
Delahooke Mona
(1)
Dolińska Barbara
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Edwards Allison
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Filip Maria (psychiatra)
(1)
Filipiak Maja
(1)
France Hiedi
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Friszke Andrzej (1956- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gatkowska Izabela
(1)
Gałecka Małgorzata (medycyna)
(1)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Gould Judith
(1)
Grabski Bartosz (medycyna)
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Grzesiak Magdalena (psychiatra)
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Hay Dale F
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hałgas Maria Jolanta
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Janus Edyta
(1)
Jasielska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(102)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(107)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20750)
6-8 lat
(10165)
9-13 lat
(9014)
Młodzież
(8468)
0-5 lat
(6916)
Psycholodzy
(108)
14-17 lat
(4610)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film polski
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Dzieci
(11)
Psychoterapia
(9)
Kompetencje społeczne
(8)
Uczucia
(8)
Diagnoza psychologiczna
(7)
Młodzież
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Leczenie
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Stres
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Diagnostyka medyczna
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Empatia
(4)
Lęk
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie
(4)
Psychologia
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczniowie
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Mózg
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Szczęście
(3)
Trauma
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zespół ADHD
(3)
Anoreksja
(2)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Badanie psychiatryczne
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Klimat szkoły
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Neurologopedia
(2)
Neuropsychologia
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Otyłość
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Praca
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia biegu życia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Socjoterapia
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Stres pourazowy
(2)
Temperament
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Wcześniak
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaangażowanie szkolne
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Ankieterzy
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bulimia
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Poradnik
(26)
Monografia
(14)
Scenariusz zajęć
(10)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opracowanie
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Program nauczania
(2)
Debata
(1)
Esej
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(58)
Edukacja i pedagogika
(41)
Medycyna i zdrowie
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(3)
Historia
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
108 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20594 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Dysfunkcje narządu ruchu są najczęstszą grupą schorzeń wśród pacjentów. Aby skutecznie im pomóc, należy sięgać po zróżnicowane środki terapeutyczne. Jedną z metod, która stanowi niezbędny element właściwie prowadzonej rehabilitacji oraz potrafi znacząco podnieść jakość życia osoby chorej nawet w sytuacji, gdy walczy ona z chorobą postępującą i niewyleczalną, jest terapia zajęciowa.Podręcznik ten jest kolejną pozycją z serii ?Terapia zajęciowa?, tak jak poprzednie, opracowaną przez praktyków i zarazem nauczycieli akademickich.Bogato ilustrowana publikacja (ponad 160 rycin):kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu,pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego,zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów,omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki,przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych,zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Podręcznik polecany osobom kształcącym się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 513-[515]. Indeks.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22608 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 79-81.
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi ?niechcianych? uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia.Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7?9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej.W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia ?dobre? miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje ?negatywne? kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym.Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco:Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty.Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji.Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: ?aby twoja złość dawała ci siłę?? lub ?byś potrafił wyjść naprzeciw lękom?? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wydanie nowe.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 597-621. Indeksy.
Etyka zawodu psychologa. Wydanie nowe to poszerzony i zaktualizowany podręcznik porządkujący wiedzę z zakresu etycznych aspektów działalności psychologa: prowadzącego działalność badawczą, naukową oraz dydaktyczną. Autorzy omówili standardy postępowania wobec osób badanych, etyczne aspekty najbardziej kontrowersyjnych eksperymentów w historii psychologii oraz powinności psychologa jako członka społeczności naukowej. W tej części Czytelnik znajdzie także informacje dotyczące zasad nauczania etyki zawodu psychologa oraz etycznych aspektów nauczania psychologii i prowadzenia szkoleń dla przedstawicieli innych profesji prowadzącego działalność praktyczną jako diagnosta. W podręczniku zawarto informacje na temat standardów prowadzenia diagnozy, ochrony dokumentacji i stosowania testów psychologicznych oraz formułowania opinii i orzeczeń udzielającego pomocy psychologicznej. Autorzy uporządkowali standardy udzielania pomocy psychologicznej (także osobom chorym, w podeszłym wieku oraz niepełnoletnim), dylematy etyczne w pracy psychologa sądowego oraz zasady, jakimi powinien się kierować psycholog wypowiadający się w środkach masowego przekazu.Najważniejszą zmianą wprowadzoną w nowym wydaniu jest dodatkowa część podręcznika - pierwsze w Polsce opracowanie prezentujące opisy przypadków naruszenia przez psychologów standardów etycznych. Wszystkie case studies pochodzą z wieloletniej praktyki dr Zuzanny Toeplitz (przewodniczącej Sądu Koleżeńskiego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego I Instancji) oraz dr Małgorzaty Toeplitz-Winiewskiej (przewodniczącej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego).Przygotowując ten podręcznik, myśleliśmy o tym, aby mógł być on użyteczny jako pomoc dydaktyczna zarówno na zajęciach z etyki zawodu psychologa, jak i na zajęciach kształtujących wiedzę i umiejętności w zakresie metodologii badań psychologicznych, diagnostyki psychologicznej, pomocy psychologicznej czy działalności nauczycielskiej i ekspertalnej. Ponadto uznaliśmy, że w podręczniku etyki zawodu psychologa nie można pominąć ważnych zagadnień z podstaw etyki jako takiej. To na tym fundamencie można budować szczegółowe zalecenia odnoszące się do rozwiązań etycznie poprawnych w różnych sferach działalności zawodowej psychologa.Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [376]-397.
"Psychologia pozytywna Alana Carra to znakomita, niezmiernie szczegółowa i obszerna synteza nowej gałęzi nauki. To modelowy przykład współczesnego podręcznika z odniesieniami do stron internetowych, przydatnymi przykładami testów oraz prowokującymi pytaniami na końcu każdego rozdziału. Ruch psychologii pozytywnej ma szczęście, że tak znakomity podręcznik pojawił się tak szybko od czasu jego powstania". Mihaly Csikszentmihalyi, Claremont Graduate Univesity
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52485 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Nieustannie toczą walkę o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Wstęp. Koniec z gubieniem pracy domowej * 1. Łączenie przyjemnego z pożytecznym * 2. Wychowywanie zgodnie z zainteresowaniami dziecka * 3. Wprowadzanie rutyny i ustalanie reguł * 4. Postępowanie w sposób jednoznaczny i konkretny * 5. Zarządzanie czasem i podejmowanie nowych zadań * 6. Przepis na sukces w szkole * 7. Sypialnia dziecka * 8. Krok ku odpowiedzialności * 9. Organizacja domu * 10. Pytania dotyczące ADD/ADHD * 11. Przydatne wskazówki * Źródła pomocy * Propozycje obowiązków dla poszczególnych grup wiekowych * Przykładowe listy kontrolne * Wzory tabeli i planu zajęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Nieustannie toczą walkę o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Wstęp. Koniec z gubieniem pracy domowej * 1. Łączenie przyjemnego z pożytecznym * 2. Wychowywanie zgodnie z zainteresowaniami dziecka * 3. Wprowadzanie rutyny i ustalanie reguł * 4. Postępowanie w sposób jednoznaczny i konkretny * 5. Zarządzanie czasem i podejmowanie nowych zadań * 6. Przepis na sukces w szkole * 7. Sypialnia dziecka * 8. Krok ku odpowiedzialności * 9. Organizacja domu * 10. Pytania dotyczące ADD/ADHD * 11. Przydatne wskazówki * Źródła pomocy * Propozycje obowiązków dla poszczególnych grup wiekowych * Przykładowe listy kontrolne * Wzory tabeli i planu zajęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Podręcznik adresowany do psychiatrów i psychologów dziecięcych.
Praktyczny podręcznik adresowany do psychiatrów i psychologów dziecięcych, a w nim: •ocena diagnostyczna i zasady efektywnej terapii •opis objawów psychopatologicznych •przypadki kliniczne •metody postępowania podczas badania psychiatrycznego szczególnych populacji młodych pacjentów •zasady komunikacji z rodziną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi.Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów podnoszenia jakości własnych działań edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie trzecie. - Kraków : Impuls, 2019. - 710, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 651-696. Indeksy.
Oficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje "wyjścia" poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz KrausePodręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.Z recenzji Prof. dr hab. Andrzej Twardowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20695 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka / Robert Cialdini ; przekład Bogdan Wojciszke. - Wydanie siódme w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. - 333, [2] strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [299]-321. Indeks osobowy i indeks rzeczowy.
Jak nakłonić kogoś do zmiany sposobu postępowania?Jak zachęcić innych ludzi do zmiany decyzji?Jak skłonić do tego, by takiej zmiany zapragnęli?Jak obronić się przed ich wpływem na nasze decyzje?Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, sięgnij po książkę światowej sławy eksperta w dziedzinie wywierania wpływu. Dowiesz się z niej nie tylko, jak skutecznie wpływać na ludzi, ale także jak obronić się przed niepożądanym wpływem. Książka jest skierowana do osóbzawodowo zajmujących się wpływaniem na innych: dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wykładowców. Służyć może wiedzą i pomocą każdemu, kto chce wpływać na innych bądź obronić się przed niechcianym wpływem."Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka" zyskała sobie ogromną popularność nie tylko wśród psychologów, ale także specjalistów od marketingu i wśród szerokiej publiczności. Została przetłumaczona na 26 języków i sprzedana w ponad 2 milionach egzemplarzy, zaś anglojęzyczny jej oryginał był cytowany ponad trzy tysiące razy. Przyczyną niezwykłej popularności tej pracy jest nie tylko fakt, że odkrywa ona czytelnikowi dość proste mechanizmy psychiczne odpowiedzialne za złożone i nieraz trudne do zrozumienia przypadki ludzkiego postępowania. Niepoślednią przyczyną jest też niezwykły dar jasnej i angażującej odbiorcę komunikacji - Robert Cialdini potrafi wyjaśniać złożone zjawiska w sposób powszechnie zrozumiały i fascynujący. Zarówno kiedy pisze, czego świadectwem omawiana książka, jak i kiedy mówi, czego świadectwem są jego kilkakrotne wystąpienia w murach Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.Prof. Bogdan Wojciszke
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-247.
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.Publikacja wnosi ważny element do diagnozy zaburzeń rozwojowych, pozwala myśleć o nich jak o jednostkach niehomogenicznych, a zatem często wymykających się diagnozie kategorialnej, bo niespełniających jej wielu warunków. Zaproponowana diagnoza dymensjonalna nie zostawia żadnego dziecka z trudnościami rozwojowymi z niczym, ponieważ dopuszcza istnienie nieprototypowych konfiguracji deficytów, nieprzewidzianych przez dotychczasowe sposoby patrzenia na nie. To kompleksowa ocena każdej jednostki uznająca jej neurobiologiczny bagaż modulowany przez wpływy środowiskowe (zewnętrzne) oraz codzienne doświadczenia lub ich brak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-203.
"Słuch"to pierwsza część z serii "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek.Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw kształtowania się procesów poznawczych.Autorka podaje przykłady ćwiczeń stymulujacych funkcje słuchowe w okresie prenatalnym, w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Ponadto w tej pozycji znajdziecie Państwo opis prawidłowego sposobu badania dominacji ucha oraz zasady prowadzenia terapii. Autorka zwraca uwagę na to, jak istotna jest stymulacja przetwarzania informacji dźwiękowych dla dalszego prawidłowego rozwoju dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19626 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem. Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji. Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia.Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych. We wstępie umieszczono dwa rozdziały omawiające zagadnienia zaburzeń mowy w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dalej książkę podzielono na dwie części. W pierwszej omówiono problemy zaburzeń mowy u chorych z zespołami genetycznymi dającymi objawy już po urodzeniu, z często towarzyszącym znacznym opóźnieniem rozwoju psychoruchowego oraz wadami budowy ciała i narządów wewnętrznych. W drugiej części przedstawiono choroby wieku dorosłego, choć w niektórych jednostkach chorobowych dokonanie ścisłego rozdziału pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym jest trudne. Książka przeznaczona jest głównie dla neuropsychologów i neurologopedów. Wiele istotnych treści znajdą tu również lekarze zajmujący się neurologią dziecięcą, neurologią dorosłych oraz chorobami o podłożu metabolicznym.
Noty o autorach * Od redaktorów * Zaburzenia mowy w chorobach genetycznych a dostępność świadczeń opieki zdrowotnej * Zaburzenia rozwoju języka w kontekście niepełnosprawności intelektualnej w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie * Zaburzenia mowy w przypadku delecji chromosomowej 13. pary (13q) * Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa * Czynniki warunkujące zdolność porozumiewania się z otoczeniem osób z CdLS * Zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Angelmana * Zaburzenia mowy w zespole Gillesa de la Toure e’a * Zaburzenia mowy i języka w zespole łamliwego chromosomu X * Zaburzenia rozwoju mowy i języka w zespole Pradera-Williego * Zdolności językowe w zespole Williamsa * Zespół Aspergera – od diagnozy do terapii * Zaburzenia mowy towarzyszące adrenoleukodystrofii * Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci z zespołem Retta * Nabywanie kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej porozumiewanie się chłopca z zespołem genetycznym Cri-du-Chat (zespół kociego krzyku) * Zaburzenia mowy o typie dyzartrii w chorobie neuronu ruchowego * Zaburzenia mowy i połykania w chorobie Wilsona – charakterystyka kliniczna i terapia * Choroba Huntingtona – charakterystyczne objawy, terapia logopedyczna * Zaburzenia mowy u chorych z parkinsonizmem * Heterogenność choroby Alzheimera. Implikacje w obszarze logopedii * Zaburzenia komunikacji językowej u pacjentów z padaczką * Afazja pierwotna postępująca jako osobna jednostka nozologiczna w logopedii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56559 (1 egz.)
Kaucja: 36,76 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wsparcie społeczne, stres i zdrowie / redakcja naukowa Helena Sęk i Roman Cieślak ; tłumacz Jacek Suchecki. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 246, [1] strona : rysunki, wykresy, tablice ; 21 cm.
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 9)
Bibliografia na stronach 206-[242].
Podręcznik przeznaczony dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych, a także dla terapeutów i psychologów.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego, niemieckiego.
Czy każda pomoc i w każdej sytuacji wspiera? Jakie są rodzaje, mechanizmy i formy wsparcia społecznego? Od czego zależy skuteczność udzielanej pomocy? Autorzy książki, analizując proces i mechanizmy wsparcia społecznego, próbują wyjaśnić, w jakich warunkach wsparcie społeczne sprzyja zdrowiu jednostki i czy ułatwia radzenie sobie ze stresem. Książka - napisana przez znanych zagranicznych i polskich badaczy tego zjawiska - ukazuje teoretyczne i metodologiczne podstawy poszukiwań badawczych i prezentuje najnowsze dane na temat skutecznych form udzielania wsparcia osobom potrzebującym, np. przeżywającym stres w pracy, borykającym się z chorobą nowotworową, niedokrwienną, ze śmiercią najbliższych, bezrobociem czy ofiarom klęsk żywiołowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58258 (1 egz.)
Kaucja: 35,77 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej