Zaburzenia mowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Czarnkowska Mariola
(6)
Wójcik-Topór Paulina
(6)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Domagała Aneta
(3)
Lipa Anna (neurologopedia)
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Grabias Stanisław (1942- )
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Humeniuk Ewa
(2)
Kazek Beata
(2)
Lipa Anna (logopeda)
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Stecko Elżbieta
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(2)
Woźniak Tomasz (1964- )
(2)
Zaleski Tomasz
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czunikin-Krasowicka Agata
(1)
Drożdż Michał (1958- )
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hortis-Dzierzbicka Maria A
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krajna Ewa
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kubach-Pryczkowska Katarzyna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lipa Anna
(1)
Maciejewska Barbara (medycyna)
(1)
Manicki Krystian
(1)
Michalak Sławomir (nauki medyczne)
(1)
Michalak-Widera Iwona
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Obrębowska-Karsznia Zofia
(1)
Obrębowski Andrzej (1937- )
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Panaś Regina
(1)
Popławska-Domaszewicz Karolina
(1)
Pruszewicz Antoni (1931- )
(1)
Rządzka Mirosława
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sekula Alicja
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sobieralska-Michalak Kinga
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Steinborn Barbara
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tonder Krzysztof
(1)
Tuszyński Krzysztof (nauki medyczne)
(1)
Tłokiński Waldemar
(1)
Wiskirska-Woźnica Bożena
(1)
Witek Danuta
(1)
Witek Paweł (1973- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wojnowski Waldemar
(1)
Woronka
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Wysocka Marta (logopedia)
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zarębska Małgorzata
(1)
Zembrzuska Joanna
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Łojko Dorota
(1)
Świdziński Piotr
(1)
Żebryk-Stopa Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Logopedzi
(21)
Rodzice
(11)
Szkoły wyższe
(6)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele
(4)
Dzieci
(3)
Pedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Neurolodzy
(2)
Osoby z zaburzeniami językowymi
(2)
Rehabilitanci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Neurologowie dziecięcy
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Zaburzenia mowy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(17)
Monografia
(8)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(5)
Wydawnictwa popularne
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Medycyna i zdrowie
(14)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Dla profesjonalistów teoretyków i praktyków zajmujących się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej.
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom - teoretykom i praktykom - zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.Ditta BaczałaJacek J. Błeszyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 58.
Książka wydana w serii "Logopeda radzi" autorstwa Antoniego Balejki polecana jest dla osób zajmujących się terapią wad wymowy - w tym przypadku pod lupę wzięto jedno z najczęstszych zaburzeń w tej dziedzinie - seplenienie. Publikacja powinna zainteresować nie tylko nauczycieli czy logopedów, lecz również rodziców dzieci borykających się z problemem wad wymowy.Niniejsza pozycja skupia się, poza podaniem w przystępny sposób wiedzy logopedcznej na temat prawidłowej wymowy głosek, z którymi osoby sepleniące mają największe problemy, na propozycjach zabaw zarówno terapeutycznych, jak i edukacyjnych, których celem jest zachęcenie osób pracujących z dziećmi do tworzenia nowych, indywidualnych programów pracy z nimi.Antoni Balejko w swojej książce kładzie szczególny nacisk na to, by terapia wad wymowy przebiegała w atmosferze zabawy. Książka ta jest jednak czymś więcej, niż li tylko poradnikiem logopedycznym - to poradnik zawierający przepis na to, jak przekazywać miłość rodzicielską, innymi słowy, jak kochać dzieci. Publikacja ta zachęca bowiem rodziców do lepszego poznania swojego dziecka i dostrzegania jego problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Książka autorstwa Antoniego Balejko adresowana jest do osób stykających się na co dzień z dziećmi sepleniącymi: logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz przede wszystkim rodziców tychże dzieci.Autor wyznaje zasadę łączenia terapii logopedycznej z zabawą, jako jedną najskuteczniejszą metodę walki z wadami wymowy u dzieci. Dlatego też, oprócz zagadnień typowo logopedycznych takich jak sposoby wywoływania i utrwalania głosek, znajdziemy tutaj także zabawy przeznaczone dla dzieci, u których występują problemy w zakresie czytania, pisania oraz mówienia.Ta niezwykła publikacja zachęca rodziców, nauczycieli i terapetów do lepszego poznania dziecka. Autor zaznacza, jak ważne jest traktowanie dzieci w sposób mądry. Zaleca, by starać się dsotrzegać to, jak mówią oraz jak wymawiają poszczególne głoski. Warto podkreślić, iż materiały zawarte w książce można potraktować jako swego rodzaju profilaktykę dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19810 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 101.
Książka autorstwa Antoniego Balejko z serii "Logopeda radzi" zawiera, poza wiedzą stricte logopedyczną, przede wszystkim szereg propozycji zabaw terapeutycznych, mających na celu pomoc dzieciom borykającym się z wadami wymowy. Autor również tym razem kieruje uwagę w stronę zabawowych form terapii logopedycznej.Celem nieniejszej książki jest zachęcenie rodziców do jeszcze lepszego poznania swojego dziecka. Autor podkreśla rolę mądrego traktowania dzieci, a także zwracania uwagi na to jak mówią oraz w jaki sposób wymawiają poszczególne głoski. Zabawy i ćwiczenia zamieszczone w książce są swego rodzaju profilaktyką dysleksji. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, szkolnych oraz przede wszystkim - dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, copyright 2022. - 223 strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
To publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzielę i łączę litery, sylaby, wyrazy to zbiór różnorodnych ćwiczeń służących usprawnianiu funkcji czytania, pisania oraz mówienia. Dedykowany jest osobom dorosłym z zaburzeniami językowymi, a także dzieciom i młodzieży w starszym wieku szkolnym. Publikacja zawiera 7 typów zadań. Każdy typ zadań posiada wiele przykładów po to, aby dana funkcja mogła być ćwiczona wielokrotnie. Uniwersalność ćwiczeń sprawia, że można je wykorzystywać w różnych celach edukacyjnych i terapeutycznych. Zadania mają na celu usprawnianie: koncentracji uwagi, spostrzegania wzrokowego, analizy i syntezy głoskowej wyrazów, analizy i syntezy sylabowej wyrazów, analizy struktury literowej wyrazów, przepisywania, aktualizacji słów, liczenia do 10, kategoryzowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 7)
Kora pierwszy raz w życiu jedzie na wakacje. Razem z Kubą, którego poznała u pani logopedy. Kuba się jąka i trochęboi się nowych sytuacji. Czy to będą udane wakacje? KKKora to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat jąkającego się rówieśnika, pomaga zrozumieć jego problem i rozwija empatię. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat zaburzeń mowy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-275.
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem. Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji. Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia.Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych. We wstępie umieszczono dwa rozdziały omawiające zagadnienia zaburzeń mowy w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dalej książkę podzielono na dwie części. W pierwszej omówiono problemy zaburzeń mowy u chorych z zespołami genetycznymi dającymi objawy już po urodzeniu, z często towarzyszącym znacznym opóźnieniem rozwoju psychoruchowego oraz wadami budowy ciała i narządów wewnętrznych. W drugiej części przedstawiono choroby wieku dorosłego, choć w niektórych jednostkach chorobowych dokonanie ścisłego rozdziału pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym jest trudne. Książka przeznaczona jest głównie dla neuropsychologów i neurologopedów. Wiele istotnych treści znajdą tu również lekarze zajmujący się neurologią dziecięcą, neurologią dorosłych oraz chorobami o podłożu metabolicznym.
Noty o autorach * Od redaktorów * Zaburzenia mowy w chorobach genetycznych a dostępność świadczeń opieki zdrowotnej * Zaburzenia rozwoju języka w kontekście niepełnosprawności intelektualnej w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie * Zaburzenia mowy w przypadku delecji chromosomowej 13. pary (13q) * Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa * Czynniki warunkujące zdolność porozumiewania się z otoczeniem osób z CdLS * Zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Angelmana * Zaburzenia mowy w zespole Gillesa de la Toure e’a * Zaburzenia mowy i języka w zespole łamliwego chromosomu X * Zaburzenia rozwoju mowy i języka w zespole Pradera-Williego * Zdolności językowe w zespole Williamsa * Zespół Aspergera – od diagnozy do terapii * Zaburzenia mowy towarzyszące adrenoleukodystrofii * Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci z zespołem Retta * Nabywanie kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej porozumiewanie się chłopca z zespołem genetycznym Cri-du-Chat (zespół kociego krzyku) * Zaburzenia mowy o typie dyzartrii w chorobie neuronu ruchowego * Zaburzenia mowy i połykania w chorobie Wilsona – charakterystyka kliniczna i terapia * Choroba Huntingtona – charakterystyczne objawy, terapia logopedyczna * Zaburzenia mowy u chorych z parkinsonizmem * Heterogenność choroby Alzheimera. Implikacje w obszarze logopedii * Zaburzenia komunikacji językowej u pacjentów z padaczką * Afazja pierwotna postępująca jako osobna jednostka nozologiczna w logopedii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56559 (1 egz.)
Kaucja: 36,76 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szesnaście scenariuszy zajęć do terapii różnych typów afazji (sensorycznej, motorycznej oraz amnestycznej) m.in.: Określanie stosunków przestrzennych i rozumienie zdań, Reedukacja rozumienia mowy, Nazywanie zjawisk atmosferycznych, elementów przyrody i rzeczy codziennego użytku Karty pracy dostosowane do możliwości pacjenta w różnym wieku i o odmiennych stopniach afazji Wytyczne dla logopedy do pracy z dzieckiem z afazjąDlaczego warto? Dzięki publikacji zdobędziesz dostęp do praktycznych rozwiązań w terapii logopedycznej osób z afazją Otrzymasz zestaw gotowych i urozmaiconych scenariuszy wraz z kartami pracy, które ułatwią codzienną pracę nad usprawnianiem umiejętności nazywania przedmiotów, czy rozumienia złożonych wypowiedzi Przeprowadzisz wieloaspektową terapię pacjenta z różnymi typami afazji dopasowaną do jego indywidualnych możliwości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia umysłowa osób dorosłych)
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku: afazji, zespołów otępiennych, choroby Alzheimera, dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej, niedosłuchu. Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną.Zamieszczone zadania dotyczą: aktualizacji słownictwa, pamięci operacyjnej, kategoryzacji, analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej, pisania i czytania. Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku: afazji, zespołów otępiennych, choroby Alzheimera, dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej, niedosłuchu. Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną. Zamieszczone zadania dotyczą: aktualizacji słownictwa, pamięci operacyjnej, kategoryzacji, analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej, pisania i czytania.Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19542 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 712-809. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 409-462.
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 808-895. Indeks.
Zalecana literatura przy rozdziałach.
Streszczenie rozdziałów również w języku angielskim.
Zaburzenia komunikacji pisemnej to zbiór tekstów, których autorami są najwybitniejsi polscy specjaliści w zakresie problematyki trudności w czytaniu i pisaniu. Tytułowe zaburzenia są w recenzowanej pozycji ukazane wieloaspektowo i z punktu widzenia różnych dziedzin wiedzy. To nie tylko wartościowa od strony naukowej publikacja, ale też książka o walorach praktycznych, pozwalająca nauczycielom, wychowawcom, logopedom czy rodzicom zrozumieć istotę problemów, które mogą występować w związku z opanowywaniem sztuki posługiwania się słowem pisanym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on. stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
CZĘŚĆ I. Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komunikacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze * ROZDZIAŁ 1. Zaburzenia komunikacji pisemnej - autorska propozycja modelu patomechanizmu dysleksji * ROZDZIAŁ 2. Komunikacja pisemna i jej zaburzenia w perspektywie logopedycznej * ROZDZIAŁ 3. Psycholingwinistyczny model nabywania czytania i pisania w języku polskim - perspektywa rozwojowa i kliniczna * ROZDZIAŁ 4. Trudności w czytaniu i pisaniu w kontekście różnych paradygmatów badawczych * ROZDZIAŁ 5. Jak neurobiologia wyjaśnia trudności w nauce czytania i pisania * ROZDZIAŁ 6. Klasyfikacja błędów w pisaniu * ROZDZIAŁ 7. Ortografia a umiejętność pisania * ROZDZIAŁ 8. Grafomotoryka i jej zaburzenia * ROZDZIAŁ 9. Umiejętność czytania - symptomatologia trudności * ROZDZIAŁ 10. Co nam mówi o czytaniu i jego zaburzeniach czysta aleksja u pacjentów z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego * ROZDZIAŁ 11. Paradoks dysleksji. Trudności nie tylko w sferze języka, czytania i pisania * CZĘŚĆ II. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy * ROZDZIAŁ 12. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z dyslalią * ROZDZIAŁ 13. Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznymi zaburzeniami językowymi (SLI) * ROZDZIAŁ 14. Zaburzenia czytania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 15. Zaburzenia pisania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 16. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - uwarunkowania i symptomatologia * ROZDZIAŁ 17. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - diagnoza i terapia * ROZDZIAŁ 18. Trudności w czytaniu i pisaniu w jąkaniu oraz giełkocie * ROZDZIAŁ 19. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z dyzartrią * ROZDZIAŁ 20. Komunikacja pisemna w zespołach afazji. Zaburzenia pisania * ROZDZIAŁ 21. Patologia prawej półkuli a komunikacja pisemna * ROZDZIAŁ 22. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z chorobą Alzheimera * CZĘŚĆ III. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia * ROZDZIAŁ 23. Teoretyczne podstawy procesu diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu * ROZDZIAŁ 24. Procedury diagnozowania dysleksji rozwojowej w poradnictwie * ROZDZIAŁ 25. Diagnoza ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się w obszarze czytania i pisania z wykorzystaniem baterii diagnostycznej IBE * ROZDZIAŁ 26. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami czytania i pisania oraz rozwoju językowego * ROZDZIAŁ 27. Psychometryczne podstawy diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu czyli dlaczego potrzebujemy testów * ROZDZIAŁ 28. Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych - przekonania, dylematy, kontrowersje * ROZDZIAŁ 29. Starszy uczeń z dysleksją - problemy i wyzwania dla systemu edukacyjnego * ROZDZIAŁ 30. Postępowanie terapeutyczne w przypadku dysleksji rozwojowej * ROZDZIAŁ 31. Wspomaganie rozwoju językowego dzieci z trudnościami w opanowaniu czytania i pisania (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z dysleksją rozwojową) * ROZDZIAŁ 32. Metoda dobrego startu MDS Marty Bogdanowicz w kształtowaniu komunikacji pisemnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 191)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Uczeń w XXI wieku stoi w obliczu wielu dobrodziejstw, jakich dostarcza mu rozwijająca się technika oraz cywilizacja. W jego codziennej rzeczywistości dominuje obraz, dźwięk i ze wszystkich stron bombardują go rozmaite bodźce zewnętrzne. To, co z jednej strony stanowi udogodnienie w jego życiu, z drugiej strony dawkowane w nadmiarze może wywołać skutki odwrotne.Monografia zatytułowana Uczeń a współczesne zagrożenia próbuje spojrzeć na ucznia w aspekcie zagrożeń, jakich dostarcza mu współczesny świat. Nie są to jednak tylko multimedia i świat techniki. Spojrzenie autorów tej publikacji jest ściśle ukierunkowane, a mianowicie prezentuje trzy główne grupy zagrożeń, które niosą z sobą dalsze konsekwencje: nowe technologie, dysfunkcje mowy, współczesne wyzwania edukacyjne i cywilizacyjne.Poza zarysowaniem zagrożeń, jakie czyhają na współczesnego ucznia, książka wskazuje także sposoby ich zminimalizowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21239 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej