Dziecko z zespołem Aspergera
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(56)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(16)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(15)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(12)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(8)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(33)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(4)
Kosik Rafał (1971- )
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Banaszczyk Izabela
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Borkowska Agnieszka
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Carteron Marine (1972- )
(2)
Carteron Marine (1972- ). Autodafeurs (pol.)
(2)
Daroszewski Marek (historyk)
(2)
Gargaś Gabriela
(2)
Grochola Jakub (1992- )
(2)
Grotowska Beata
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kędzierski Sławomir
(2)
Lindenbaum Pija (1955- )
(2)
Nilsson Per (1954- )
(2)
Rey-Radlińska Marta
(2)
Sheffer Edith
(2)
Szczur Przemysław
(2)
Aldenrud Ulla (1937- )
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Chojnowska Ilona (1982- )
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Drała Dorota
(1)
Dronia Iwona
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garnett Michelle
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hoopmann Kathy (1963- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Ilstedt Stefan
(1)
Jackson Luke (1988- )
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kijak Artur
(1)
Kosek Anna Karina
(1)
Krauze Anna
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Litwinko Emilia
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Mikołajczak Małgorzata (1966- )
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Notbohm Ellen
(1)
O`Toole Jennifer Cook
(1)
Obłój Lesław
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Painter Kim Kiker
(1)
Pisula Ewa
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Vardanian Suren (1965- )
(1)
Waclaw Wanda
(1)
Walker Sophie
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Witek Danuta
(1)
Zakrajewski Paweł
(1)
Zalewski Grzegorz
(1)
Zalewski Grzegorz (1954- )
(1)
Zalewski Ulisses
(1)
Zysk Veronica
(1)
Łucjanek Agnieszka
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Święcicka Joanna (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Dzieci
(11)
Nauczyciele
(9)
9-13 lat
(8)
6-8 lat
(6)
Młodzież
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
14-17 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura francuska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko z zespołem Aspergera
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Austria
(2)
Francja
(2)
Niemcy
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opowiadania i nowele
(7)
Opracowanie
(5)
Powieść
(4)
Powieść obyczajowa
(3)
Fantastyka
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Sensacja
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Album
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20594 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-188.
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym problemem. Autorki, prywatnie mamy dzieci z zespołem Aspergera, przybliżają codzienne życie takich właśnie rodzin.Książka, obok bogatej wiedzy teoretycznej przekazanej w przystępny sposób, zawiera praktyczne porady zilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z prawdziwych doświadczeń i przeżyć rodziców dzieci z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16074 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 11.05.2022)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 90-[91], wykaz aktów prawnych s. 83-86.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-188.
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym problemem. Autorki, prywatnie mamy dzieci z zespołem Aspergera, przybliżają codzienne życie takich właśnie rodzin. Książka, obok bogatej wiedzy teoretycznej przekazanej w przystępny sposób, zawiera praktyczne porady zilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z prawdziwych doświadczeń i przeżyć rodziców dzieci z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Moja siostra wojowniczka / Marine Carteron ; przełożył Przemysław Szczur. - Wydanie pierwsze 2015. - Warszawa : Wytwórnia, 2015. - 383, [1] strona ; 21 cm.
(Podpalacze książek / Marine Carteron ; t. 2)
Stanowi tom 2. trylogii. Tom 1. pt.: Mój brat strażnik.
Drugi tom trylogii "Podpalacze książek". Kontynuacja przygód Augusta Marsa i jego siostry Cezaryny. Czytelnicy pierwszego tomu nie będą zawiedzeni. Akcja toczy się wartko, a bohaterowie, choć postawieni w trudnej sytuacji, nie zamierzają się poddać i nie opuszcza ich poczucie humoru. August z przyjaciółmi wpada na trop tajnej broni Podpalaczy. Bractwo ma plan ucieczki rodziny Marsów z Komandorii. Kluczową rolę odegra Cezaryna, której genialny umysł i natura wojowniczki pomogą Bractwu wyjść z kłopotów i przejść do ofensywy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy jesteśmy krzewicielami / Marine Carteron ; przełożył Przemysław Szczur. - Wydanie pierwsze 2016. - Warszawa : Wytwórnia, 2016. - 374, [1] strona ; 21 cm.
(Podpalacze książek / Marine Carteron ; t. 3)
Stanowi tom 3. trylogii. Tom 1. pt.: Mój brat strażnik, tom 2. pt.: Moja siostra wojowniczka.
Członkowie Bractwa schronili się na atlantyckiej wyspie Redonda. To ich ostatnia szansa, by ocalić ludzkość przed nowym systemem władzy Podpalaczy. Na szczęście Cezaryna i August nie są już sami, a ich nowi towarzysze są równie zwariowani, zabawni i intrygujący jak oni! Nasi bohaterowie są coraz bliżej odkrycia tajemnicy "Książki, której nie można przeczytać".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z zespołem Aspergera / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2015. - 143 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. s. 135-143.
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera.
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym.Od Autorki:Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice.Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Rozdział 1 * 1.1. Problemy diagnostyczne * Rozdział 2 * 2.1. Charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera * 2.2. Mowa i język dzieci z zespołem Aspergera * 2.3. Strategie terapeutyczne wspomagające rozwój komunikacji * 2.4. Kontakty społeczne i relacje z rówieśnikami * 2.5. Strategie terapeutyczne w kształtowaniu kompetencji społecznych * Załączniki do rozdziału 2 * 2.6. Nietypowe zainteresowania i stereotypowe wzorce zachowań * 2.7. Strategie ułatwiające radzenie sobie z obsesyjnymi zainteresowaniami i stereotypiami * Rozdział 3 * 3.1. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Aspergera * 3.1.1. Motoryka duża i koordynacja wzrokowo-ruchowa * 3.1.2. Zaburzenia percepcji dotyku i innych zmysłów * 3.2. Strategie terapeutyczne związane z zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi * Rozdział 4 * 4.1. Zaburzenia współwystępujące w zespole Aspergera * 4.2. Pomoc terapeutyczna w niwelowaniu trudności współwystępujących * 4.2.1. Funkcjonowanie dziecka w szkole, usprawnianie zaburzonych funkcji * 4.2.2. Systemy motywacyjne i kontrakty dla uczniów z zespołem Aspergera * Załączniki do rozdziału 4 * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17641 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3. (dostępność ok. 02.10.2019)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 1)
Hubek swoim zachowaniem zaskakuje i intryguje rówieśników. Ma niezwykłą pamięć, o Tytanicu wie więcej niż Kapitan, ale nie rozumie, co znaczy mieć dwie lewe ręce. Przeważnie bawi się sam, zawsze w tym samym miejscu i trudno się z nim dogadać. Pewnego dnia Majka z podsłuchanejrozmowy dowiaduje się, że Hubek ma jakiś zespół."Hubek, kubek, wstążka" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z zespołem Aspergera, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieliw rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XXIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-112.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczycielami oraz dzięki warsztatom prowadzonym w szkołach autorki poradnika opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą objawom zespołu Aspergera w domu i szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-112.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika - psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi - opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera ; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego ; praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka ; liczne przykłady historyjek społecznych ; szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw ; i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kim jest Ryś?... to praca nietypowa - napisana przez psychologów dla dzieci i nauczycieli. Dzięki formie krótkiego opowiadania, które można wspólnie przeczytać w ciągu 20 minut na lekcji, wprowadza w przystępny, ciekawy, ale i profesjonalny sposób w zagadnienia dotyczące szkolnego funkcjonowania dzieci z zespołem Aspergera. Wzbogacenie pozycji o scenariusz zajęć, a także słowniczek trudniejszych terminów czyni z niej doskonałą pomoc dydaktyczną". [fragment recenzji dr hab., prof. UG Małgorzaty Lipowskiej]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18455 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anka Skakanka / Agnieszka Chylińska ; ilustracje Suren Vardanian. - Bielsko-Biała : Pascal, 2020. - 133, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
Dostępna również jako e-book.
Tytułową bohaterką książki Agnieszki Chylińskiej jest Anka Skakanka, która roztacza przed czytelnikiem wizję świata widzianego zupełnie inaczej. Anka ma ośmioletnią siostrę Bożenkę, z którą łączy ją miłość do zwierząt. Na zabój przyjaźni się też z Frankiem Zezikiem. Szczęście odnajduje w małych przyjemnościach, na przykład w tym, gdy pod jej nogami ląduje piszcząca kulka. Wydaje się to błahe? Wcale nie musi takie być, jeśli odrzucisz swoje "dorosłe" uprzedzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem. Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji. Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia.Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych. We wstępie umieszczono dwa rozdziały omawiające zagadnienia zaburzeń mowy w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dalej książkę podzielono na dwie części. W pierwszej omówiono problemy zaburzeń mowy u chorych z zespołami genetycznymi dającymi objawy już po urodzeniu, z często towarzyszącym znacznym opóźnieniem rozwoju psychoruchowego oraz wadami budowy ciała i narządów wewnętrznych. W drugiej części przedstawiono choroby wieku dorosłego, choć w niektórych jednostkach chorobowych dokonanie ścisłego rozdziału pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym jest trudne. Książka przeznaczona jest głównie dla neuropsychologów i neurologopedów. Wiele istotnych treści znajdą tu również lekarze zajmujący się neurologią dziecięcą, neurologią dorosłych oraz chorobami o podłożu metabolicznym.
Noty o autorach * Od redaktorów * Zaburzenia mowy w chorobach genetycznych a dostępność świadczeń opieki zdrowotnej * Zaburzenia rozwoju języka w kontekście niepełnosprawności intelektualnej w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie * Zaburzenia mowy w przypadku delecji chromosomowej 13. pary (13q) * Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa * Czynniki warunkujące zdolność porozumiewania się z otoczeniem osób z CdLS * Zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Angelmana * Zaburzenia mowy w zespole Gillesa de la Toure e’a * Zaburzenia mowy i języka w zespole łamliwego chromosomu X * Zaburzenia rozwoju mowy i języka w zespole Pradera-Williego * Zdolności językowe w zespole Williamsa * Zespół Aspergera – od diagnozy do terapii * Zaburzenia mowy towarzyszące adrenoleukodystrofii * Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci z zespołem Retta * Nabywanie kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej porozumiewanie się chłopca z zespołem genetycznym Cri-du-Chat (zespół kociego krzyku) * Zaburzenia mowy o typie dyzartrii w chorobie neuronu ruchowego * Zaburzenia mowy i połykania w chorobie Wilsona – charakterystyka kliniczna i terapia * Choroba Huntingtona – charakterystyczne objawy, terapia logopedyczna * Zaburzenia mowy u chorych z parkinsonizmem * Heterogenność choroby Alzheimera. Implikacje w obszarze logopedii * Zaburzenia komunikacji językowej u pacjentów z padaczką * Afazja pierwotna postępująca jako osobna jednostka nozologiczna w logopedii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56559 (1 egz.)
Kaucja: 36,76 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr.
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację - a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim.
Dialog od zawsze stanowił fundamentalną podstawę komunikacji między ludzkiej. Nawoływania do "nawiązania dialogu", tak często obecnie słyszane we wszystkich sferach naszego życia kulturalnego, religijnego czy też politycznego, to tak naprawdę zachęta do rozmowy, której nadrzędnym celem jest otwarcie na drugiego człowieka, promowanie tolerancji i zrozumienia. Niniejsza praca zbiorowa poświęcona jest więc tej prymarnej działalności człowieka. Dialog rozpatrywany jest tutaj z punktu widzenia interdyscyplinarnego i dotyczy takich dziedzin jak edukacja, językoznawstwo, literaturoznawstwo, czy też komunikacja społeczna i biznesowa. To właśnie dialog stanowi centrum odniesienia wszystkich prezentowanych tu artykułów.
Przedmowa * Maria Wysocka * Konsekwencje zmian. Dialog z systemem * Iwona Dronia * Dialogiczność relacji z nauczycielem akademickim a oczekiwania studentów * Mateusz Ostalak * Efektywność lekcji kulturowej przy użyciu nowoczesnej technologii i dialogu z uczniami w szkole ponadgimnazjalnej * Joanna Chłądzyńska * Spotkanie dwóch światów - o dialogach z dziećmi z zespołem Aspergera * Izabella Ławecka * Sposoby rozpoczynania dialogu w sieci w oparciu o trendy panujące wśród internautów * Artur Kijak * Współczesne teorie fonologiczne w badaniach nad strukturą dźwiękową języka polskiego * Izabela Delakowicz-Galowy * Dialog z inwestorem, czyli etyczne inwestowanie * Adam Pluszczyk * Mechanizmy pragmatyczne i środki językowe w humorze: wizerunek i stereotyp mężczyzny w wybranych dowcipach * Anna Gryglaszewska * Malarz europejski i jego dzieło we współczesnej prozie latynoamerykańskiej * Marta Oracz * Spór o piękno w Dialogu o odmiennym charakterze malowniczości i piękna Uvedala Price??a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 36,33 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 210-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚStruktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych.dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21203 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.08.2023)
Książka
W koszyku
Kochaj mnie czule / Gabriela Gargaś. - Wydanie I w tym formacie. - Poznań : Filia, 2019. - 338, [1] strona ; 24 cm.
(WielkieLitery.pl)
Na okładce: Tę historię napisało życie.
U dołu okładki: Za dużo tego wszystkiego jak na jedną osobę... Może ktoś dopisze za mnie szczęśliwe zakończenie?
Czy prawda może wyzwolić? Czy może lepiej nie wiedzieć o przykrych wydarzeniach z przeszłości? Natalia i Paweł to małżeństwo, które z pozoru wiedzie spokojne i szczęśliwe życie. Pewnego dnia kobieta dowiaduje się, że ma niepokojące znamię na dnie oka. Jej życie zmienia się o sto osiemdziesiąt stopni. Wyjeżdża do specjalistycznej kliniki. Podczas konsultacji spotyka swoją dawną miłość: Szymona, który teraz jest profesorem okulistyki. Co wyniknie z tego spotkania? Cztery lata później na świat przychodzi syn Natalii i Pawła. Niestety niebawem okazuje się, że chłopiec ma zespół Aspergera. Małżeństwo nie wytrzymuje kolejnej próby i zaczyna się od siebie oddalać. Pewnego dnia Paweł znika, zostawiając po sobie pustkę i długi. Czy Natalia zdoła odbudować swoje życie? Czy można pogodzić się z myślą, że małżeństwo było zbudowane na kłamstwie? Jakie jeszcze niespodzianki szykuje dla niej los?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Audiobook
CD
W koszyku
Kochaj mnie czule [Książka mówiona] / Gabriela Gargaś. - [Piaseczno] : Heraclon International - Storybox.pl, ; - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : zapis cyfrowy, stereofoniczny ; 12 cm.
445 min.
Czyta: Ilona Chojnowska.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Czy prawda może wyzwolić? Czy może lepiej nie wiedzieć o przykrych wydarzeniach z przeszłości? Natalia i Paweł to małżeństwo, które z pozoru wiedzie spokojne i szczęśliwe życie. Pewnego dnia kobieta dowiaduje się, że ma niepokojące znamię na dnie oka. Jej życie zmienia się o sto osiemdziesiąt stopni. Wyjeżdża do specjalistycznej kliniki. Podczas konsultacji spotyka swoją dawną miłość: Szymona, który teraz jest profesorem okulistyki. Co wyniknie z tego spotkania? Cztery lata później na świat przychodzi syn Natalii i Pawła. Niestety niebawem okazuje się, że chłopiec ma zespół Aspergera. Małżeństwo nie wytrzymuje kolejnej próby i zaczyna się od siebie oddalać. Pewnego dnia Paweł znika, zostawiając po sobie pustkę i długi. Czy Natalia zdoła odbudować swoje życie? Czy można pogodzić się z myślą, że małżeństwo było zbudowane na kłamstwie? Jakie jeszcze niespodzianki szykuje dla niej los?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej