Łobacz Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Łobacz Małgorzata
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Antropologia teologiczna
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Etyka katolicka
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Telewizja
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [437]-456.
"Przedstawione opracowanie stanowi syntezę wieloletnich badań teoretycznych i empirycznych prowadzonych przez autorki nad edukacja aksjologiczną i wychowaniem ku wartości dzieci i młodzieży. Wyrosło ono również na gruncie rozmów z nauczycielami, dyrektorami szkół, rodzicami i członkami innych środowisk tworzących społeczństwo obywatelskie, a także w oparciu o wyjazdy studyjne do szkół, działania animacyjne podejmowane wśród młodzieży, nauczycieli, prdzestawicieli fundacji i stowarzyszeń, mające na celu budzić wrażliwość na wartości i promować postawy tych osób, które swoim życiem świadczą o urzeczywistnianiu właściwych struktur hierarchicznych i wdrażają je do procesu wychowawczo-dydaktycznego [...]". z wprowadzenia
Wprowadzenie * I. Podstawy aksjologii i teleologii edukacji szkolnej * 1. Pojęcie wartości * 2. Teorie i koncepcje wartości * 3. Struktury, typologie i hierarchie wartości * 4. Funkcje wartości w życiu człowieka, grup i wspólnot społecznych * 5. Funkcja wartości w procesie wychowania * 6. Kryteria doboru wartości w procesie wychowania * 6.1. Kryterium antropologiczne * 6.2. Kryterium rozwojowe * 6.3. Kryterium społeczne * 6.4. Kryterium kulturowe * 6.5. Kryterium religijne * 7. Wychowanie w szkole i wychowanie szkolne - aspekty aksjologiczne * II. Przymioty osoby ludzkiej w edukacji aksjologicznej i wychowaniu ku wartościom * 1. Pedagogika personalistyczna - zarys zagadnienia * 2. Pojęcie edukacji aksjologicznej * 3. Proces wychowania ku wartościom * 4. Osoba ucznia celem edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom * 5. Przymioty osoby ludzkiej - implikacje wychowawczo-dydaktyczne w świetle rozszerzającego się horyzontu aksjologicznego * 5.1. Godność człowieka * 5.2. Rozumność - mądrość * 5.3. Wolność * 5.4. Odpowiedzialność * 5.5. Zdolność do miłości * 5.6. Zdolność do twórczości * 5.7. Zdolność do transcendencji * III. Dydaktyczny wymiar edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom * 1. Paradygmaty w edukacji aksjologicznej i wychowaniu ku wartościom * 2. Strategie edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom * 3. Sytuacja/sytuacje wychowawczo-dydaktyczne * 4. Zasady edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom * 5. Metody i formy edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom * 6. Uczenie się wartości * IV. Przymioty osoby ludzkiej w programach edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom * 1. Poszanowanie i afirmacja godności osobowej i rozwijanie godności osobowościowej * 2. Rozwijanie rozumności i mądrości - wychowanie mądrościowe * 3. Stawanie się człowiekiem wolnym * 4. Stawanie się człowiekiem odpowiedzialnym * 5. Afirmowanie miłości i budowanie cywilizacji miłości * 6. Rozwijanie twórczości * 7. Transcendowanie siebie w czynach * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57805 (1 egz.)
Kaucja: 107,37 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131-141.
Książka Małgorzaty Łobacz dotyczy najbardziej wpływowego medium kultury, jakim jest telewizja. Jednak zajmuje się ona tym zagadnieniem w inny sposób niż na ogół to bywa. Mniej interesuje Autorkę aspekt techniczny, a bardziej - osoba ludzka korzystająca z tego medium.Wszyscy oglądamy telewizję. Każdy z nas jest osobą wyposażoną w szczególną wartość godności, której siłę stanowią umysł i wolność. Jaką rolę pełni w tym kontekście telewizja? Czy pomaga człowiekowi żyć godnie, czy raczej deformuje jego rozum i ogranicza wolność? Te i inne pytania Autorki odnoszą się nie tyle do samej telewizji, co raczej do ludzkiej kondycji każdego z nas. Nie demonizuje ona oddziaływania tego medium - jak to często czynią publicyści. Próbuje ukazać jego rolę w życiu osoby ludzkiej, spokojnie wyważając racje.Ujawnia te wymiary szklanego ekranu, w których gra się człowiekiem nie fair, ale i ukazuje szansę telewizji, która pomaga człowiekowi być osobą. Wszystko bowiem zależy od człowieka - tego, który ogląda telewizję, ale i tego, który ją tworzy.prof. dr hab. Wojciech Chudy
Rozdział 1 Telewizja jako współczesny środek przekazu * Rozdział 2 Telewizja w aspekcie aksjologicznym * Rozdział 3 Wychowawczy i antywychowawczy wpływ telewizji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Dla nauczycieli, wychowawców i rodziców oraz studentów pedagogiki i psychologii.
Streszcz. w jęz. ang.
Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami - dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia * Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka * Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem * Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze * Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym * Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej * Rozdział 7. Uczniowie - ofiary przemocy domowej * Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego * Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo * Rozdział 10. Uczniowie - ofiary i sprawcy mobbingu * Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów * Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów * Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły * Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej * Rozdział 15. Uczeń z ADHD * Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością * Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie * Rozdział 18. Uczeń zdolny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16887 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej