Paszkiewicz Aneta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Paszkiewicz Aneta
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Niedostosowanie społeczne
(4)
Dziecko z ADHD
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Uczniowie
(2)
Cyberprzemoc
(1)
Drugoroczność
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Nauczanie
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Socjoterapia
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Wagary
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Dla wychowawców, nauczycieli, rodziców i opiekunów uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna.
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możliwości i umiejętności w widoczny sposób odbiegają od możliwości i umiejętności prezentowanych przez większość uczniów, będących w tym samym wieku, o rozwoju intelektualnym kształtującym się na poziomie inteligencji przeciętnej (i wyższej). Adresatami publikacji są wychowawcy, nauczyciele, rodzice i opiekunowie uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna. Publikacja ma za zadanie wyjaśnić, na jakie problemy w funkcjonowaniu w szkole i grupie rówieśniczej może natrafić uczeń o takiej inteligencji. Ukazuje różnice w funkcjonowaniu uczniów z normą intelektualną i uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. W książce nauczyciele znajdą szereg wskazówek, w jaki sposób można dostosowywać wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. Publikacja może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rozdział 1. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Rozdział 2. Uczeń o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 3. Niepowodzenia szkolne uczniów i sposoby ich przezwyciężania * Rozdział 4. Następstwa niepowodzeń szkolnych * Rozdział 5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia z inteligencją niższą niż przeciętna * Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 7. Środowisko rodzinne badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 8. Rozwój psychoruchowy uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na podstawie badań empirycznych * Rozdział 9. Sytuacja szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 10. Formy pomocy udzielanej uczniom o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 11. Dalszy rozwój kariery szkolnej badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2012. - 239 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. przy rozdz.
Adresatami niniejszej publikacji są wszyscy Ci, którzy mają kontakt z dzieckiem z ADHD i pragną mu pomóc, a więc rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, studenci pedagogiki i psychologii.
Wstęp * Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychruchowej - ADHD * Rozdział 2. Proces diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 3. Zmiany zachodzące w ADHD wraz z rozwojem dziecka * Rozdział 4. Różnorodne formy pomocy skierowane do osób z ADHD * Rozdział 5. Praca z uczniem nadpobudliwym w klasie szkolnej * Rozdział 6. Praca z dzieckiem nadpobudliwym w domu * Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 8. Przebieg rozwoju badanych uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 9. Środowisko rodzinne uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 10. Sytuacja szkolna uczniów z ADHD * Rozdział 11. Formy pomocy udzielanej uczniom z ADHD objętym badaniem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Z recenzji ks. prof. dr. hab. Janusza Mastalskiego:Jest to ciekawe kompendium wiedzy dotyczącej zjawiska niedostosowania społecznego uczniów. Książka wpisuje się w nurt dyskusji nad sposobami pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie. Tekst ma przede wszystkim charakter diagnostyczny, dzięki czemu wzrasta jej znaczenie, bowiem może być przydatna dla wielu środowisk zajmujących się wychowaniem.Zatem pojawia się na rynku wydawniczym pozycja książkowa, która systematyzującwiadomości na temat zjawiska niedostosowania społecznego, jednocześnie otwiera nowe przestrzenie dla naukowej dyskusji. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż Autorka poprzez wprawne pióro nie zniechęca, a raczej pobudza do dalszych poszukiwań. Niewątpliwie jest to też kopalnia wiedzy na temat źródeł niedostosowania społecznego.Z recenzji prof. UW dr hab. Krystyny Ostrowskiej:(...) pragnę z pełną odpowiedzialnością podkreślić, że recenzowana praca wnosi dodatkowe, pogłębione i usystematyzowane spojrzenie na dzieci niedostosowanespołecznie kierowane do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczychi może, a nawet powinna, być punktem wyjścia do dostosowania programów wychowawczych tych placówek do kondycji psychologiczno-pedagogicznejkierowanych do niej wychowanków. Innymi słowy recenzowana praca w wydatnym stopniu może pomóc zbliżeniu praktyki pedagogicznej w placówkach wychowawczo-resocjalizujących do faktycznych potrzeb pensjonariuszyi środowiska, z którego się wywodzą. Co z kolei, mam nadzieję, przyśpieszy powrót dzieci i młodzieży do ich otwartego, naturalnego środowiska,a także pomoże rozwinąć bardziej efektywne programy profilaktyczne w szkole i środowisku lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. 175-185.
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18512 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 233, [1] strona ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografie przy rozdziałach.
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Publikacja może być ponadto wykorzystana jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Dla nauczycieli, wychowawców i rodziców oraz studentów pedagogiki i psychologii.
Streszcz. w jęz. ang.
Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami - dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia * Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka * Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem * Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze * Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym * Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej * Rozdział 7. Uczniowie - ofiary przemocy domowej * Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego * Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo * Rozdział 10. Uczniowie - ofiary i sprawcy mobbingu * Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów * Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów * Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły * Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej * Rozdział 15. Uczeń z ADHD * Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością * Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie * Rozdział 18. Uczeń zdolny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 220-232.
Adresatami publikacji są wszyscy ci, którzy mają kontakt z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie i dążą do tego, aby ich praca wychowawcza stała się bardziej skuteczna, tj.: rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, ale także studenci pedagogiki, psychologii, socjologii. Mam nadzieję, że zawarte w niej rozważania okażą się przydatne w projektowaniu indywidualnych programów pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie na poziomie stawiania diagnozy, tworzenia samego programu i doboru właściwych metod. Pozwolą spojrzeć na wychowanka niedostosowanego społecznie nie tylko jako na osobę, która przysparza swoim zachowaniem wielu problemów, ale także jako na człowieka, który doświadcza wielu trudności, niepowodzeń, nie potrafi odnaleźć się w istniejącej rzeczywistości, przez co sam jest nieszczęśliwy i cierpi. [Ze Wstępu]
Wstęp * Rozdział 1. Wychowanie dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 1.1. Wychowanie w kontekście przyczyn niedostosowania społecznego * 1.2. Granice a wychowanie * 1.3. Wychowanie versus manipulacja * Rozdział 2. Współpraca środowisk wychowawczych w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 3. Oczekiwania i wymagania wobec wychowawców dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 3.1. Autorytet w wychowaniu * 3.2. Osobowość wychowawcy dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 3.3. Kompetencje wychowawcze niezbędne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 4. Wybrane umiejętności interpersonalne i komunikacyjne przydatne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * 4.1. Umiejętność rozwiązywanie konfliktów * 4.2. Umiejętność prowadzenia negocjacji * 4.3. Umiejętności komunikacyjne * Rozdział 5. Diagnoza dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie a skuteczność pracy wychowawczej * 5.1. Diagnoza i jej rodzaje * 5.2. Podstawowe zasady diagnozy dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 5.3. Kontakt diagnostyczny - charakter relacji pomiędzy diagnostą a diagnozowanym * 5.4. Dyspozycje diagnosty * Rozdział 6. Planowanie oddziaływań wychowawczych i resocjalizacyjnych wobec wychowanka niedostosowanego społecznie * Rozdział 7. Dostosowanie metod wychowawczych do cech psychicznych dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 7.1. Wychowanek niedostosowany społecznie * 7.2. Dostosowanie metod wychowawczych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych wychowanka i jego cech psychicznych * Rozdział 8. Metody sterowania resocjalizującego w ujęciu Czesława Czapówa * 8.1. Metody stymulowania i wzmacniania aktywności wychowanka * 8.2. Metody podtrzymywania doświadczeń * Rozdział 9. Wykorzystanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie * 9.1. Terapia behawioralna * 9.2. Terapia poznawczo-behawioralna * Rozdział 10. Zastosowanie wybranych metod Szkoły dla Rodziców i Wychowawców w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie * 10.1. Akceptacja uczuć wychowanka * 10.2. Zachęcanie wychowanka do współpracy * 10.3. Rozwiązywanie problemów i konfliktów * 10.4. Wpisywanie wychowanka w role i uwalnianie od grania ról * 10.5. Pułapki stosowania kar, alternatywne metody pracy z wychowankiem prowadzące do samodyscypliny * 10.6. Pomocna pochwała i zachęta * Rozdział 11. Metoda kontraktu w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 12. Metody twórczej resocjalizacji * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17501 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej