Żelewska Agnieszka (1964- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Proza
(15)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Poezja
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(13)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(11)
BD53 (Bazyliańska 6)
(6)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(8)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Ławnicki Lucjan
(240)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(239)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(26)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20)
6-8 lat
(16)
0-5 lat
(14)
Nauczanie początkowe
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Przedszkola
(2)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(18)
Temat
Język polski
(7)
Czytanie
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Przyjaźń
(4)
Koty
(3)
Nauka czytania
(3)
Rodzina
(3)
Śmierć bliskiej osoby
(3)
Życie codzienne
(3)
Język angielski
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauka pisania
(2)
Podróże
(2)
Samoakceptacja
(2)
Żałoba
(2)
Chorzy na nowotwory
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Dziewczęta
(1)
Japończycy
(1)
Język łaciński
(1)
Kameleony
(1)
Kamienice
(1)
Kawiarnie i cukiernie
(1)
Matki i synowie
(1)
Miasta
(1)
Nauka liczenia
(1)
Odwiedziny
(1)
Okulary
(1)
Pamięć
(1)
Parki i ogrody
(1)
Pewność siebie
(1)
Pingwiny
(1)
Poczucie straty
(1)
Polarnicy
(1)
Prosię
(1)
Przeprowadzka
(1)
Ptaki
(1)
Rodzice
(1)
Sen
(1)
Sznury i liny
(1)
Słodycze
(1)
Słownictwo
(1)
Słoń
(1)
Ucieczki
(1)
Uczucia
(1)
Usypianie dzieci
(1)
Wstyd
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zespoły muzyczne
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Antarktyda
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(12)
Elementarz
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Wiersze
(3)
Książka-zabawka
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Cytaty
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Powieść
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rymowanki
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik ilustrowany
(1)
Słownik tematyczny
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Językoznawstwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zaczarowany ogród dziadka / Aida Amer ; ilustracje Agnieszka Żelewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Fundacja Hospicyjna, 2018. - [48] stron, [1] karta tablic złożona luzem : ilustracje ; 21 cm.
(Bajka Plasterek)
(Biblioteka Tumbo Pomaga)
"Zaczarowany ogród dziadka" jest trzecią propozycją serii bajek terapeutycznych Fundacji Hospicyjnej. Bajka opowiada historię dwóch chłopców, których dziadek niespodziewanie umiera. Ulubione rytuały chłopców wykonywane wraz z dziadkiem zostają przerwane. Cała rodzina zmuszona jest odnaleźć się w całkiem nowej rzeczywistości, wkracza w bardzo trudny proces żałoby. Punkt zwrotny stanowi wizyta rodziny w dziadkowym ogrodzie. Rodzina zaczyna otwierać się na siebie, odczuwają potrzebę przebywania ze sobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grupa polskich polarników bada życie pingwinów na wschodnim wybrzeżu Antarktydy. Zafascynowani ptakami naukowcy postanawiają zapędzić pingwiny do lodowej zagrody, aby je zaobrączkować. Następnego dnia okazuje się jednak, że zagroda jest pusta. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę czytania, uczniów mających problemy w czytaniu, dzieci z dysleksją.
Elementarz POCZYTAM CI MAMO składa się z dwóch części:- pierwsza zawiera 120 stron z czego 21 pierwszych to ćwiczenia przedelementarzowe, które mają przygotować dziecko do nauki czytania i pisania. Są to ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej oraz strony wprowadzające wszystkie samogłoski. Po ćwiczeniach wprowadzających zaczyna się właściwa nauka czytania i pisania w oparciu o kolejne spółgłoski: t, m, l, s, d, k, j, n, p, w, r. Książka w pierwszej części zawiera 46 czytanek.Część druga elementarza zawiera 55 czytanek i jest w niej kontynuowany dalszy ciąg nauki czytania w oparciu o pozostałe spółgłoski polskiego alfabetu: b, c, g, z, ł, ż, rz, sz, cz, h, ch, dz, dż, ś, ń, ć, ź, dź.wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami usprawniającymi naukę czytania.Obie części zawierają łącznie 101 czytanek na wszystkie litery alfabetu.Obecne drugie wydanie elementarzy zostało dostosowane do nowej podstawy programowej.Dziecko uczy się poznawać nową literą po dokładnym nauczeniu się wprowadzonych wcześniej liter.Przykładowo w książce znajduje się 6 czytanek na literę n wraz ze stronami ćwiczeniowymi. Podobnie jest z innymi literami. W tekstach pojawiają się pytania i informacje mające sprawdzić do dziecka czy dziecko czyta ze zrozumieniem.W pierwszej części elementarza zastosowano podział słów na sylaby, które odróżniają się kolorem.Jednocześnie sylaby zostały dodatkowo wyodrębnione falbankami.Kolor sylab zależy od tonacji tła strony. Falbanki są stonowane z całością.Dziecko poznaje nowe litery dopiero po dokładnym utrwaleniu poznawanej litery. Podobnie jest z nauką chodzenia. Każdy następny krok upewnia dziecko, że może zacząć chodzić.Przeczytanie tekstu oraz wykonanie ćwiczeń znajdujących się obok każdej czytanki, oznacza jeden krok.Na końcu elementarza cz.I jest GÓRA SUKCESU.Każdy kolejny krok jest przez dziecko zauważalny, a wycięcie chorągiewki i jej przyklejenie na drodze ku górze jest formą nagrody i pozytywnego wzmocnienia w dalszej nauce. Dziecko ucząc się systematycznie osiągnie umiejętność płynnego czytania ze zrozumieniem.Część druga elementarza:W drugiej części elementarza sylaby nie mają dodatkowych falbanek, ale odróżniają się kolorem, który zależy od tonacji tła strony.Wykorzystane wyróżniki działają bardzo efektywnie i są znakiem autorskim metody 101 kroków.Zastosowanie wspomnianych wyżej wyróżników spowodowało u dzieci znaczne przyspieszenie procesu nauki czytania.Fragment recenzji prof. UMCS dr hab. Grażyny Krasowicz- Kupis:Znakiem autorskim metody są tzw. falbanki, które wspomagają percepcję sylaby.Chociaż wydaje się, że opracowano wiele podręczników do wczesnej nauki czytania i że wszystkie zawierają podobne elementy, jednak jako psycholog i osoba zajmująca się problematyką nabywania czytania oraz dysleksją, pragnę wyraźnie podkreślić, że elementarz " Poczytam ci, mamo" należy uznać za wyjątkowy z kilku powodów:1. Metoda oparta jest na analizie sylabowej, która jest bardziej efektywna w nauce czytania, zwłaszcza w przypadku dzieci z trudnościami i dyslektycznymi, o czym donosi wiele naukowych źródeł; ma to szczególne znaczenie w przypadku dzieci ryzyka dysleksji, gdyż pozwala pokonać zasadnicze trudności z przetwarzaniem fonologicznym na poziomie pojedyńczego fonemu i grafemu.2. Warstwa językowa jest tu wzbogacona graficznie poprzez stosowanie kolorów i form graficznych tzw. falbanek, które poza stroną wizualną, rytmizują materiał językowy i poprawiają płynność czytania, ułatwiając przejście do czytania całościowego.3. Ogromną zaletą całego kompletu jest oryginalna i piękna szata graficzna, a zarówno teksty jak i ilustracje sa pełne humoru, co czyni nauczanie czynnością wesołą i nie kojarzącą się ze żmudnym powtarzaniem i odczytywaniem fraz czy zdań z tradycyjnego podręcznika. Dzięki temu nauka czytania i pisania z wykorzystaniem "ELEMENTARZA." staje się swoistą zabawą brzmieniem i obrazem.Są to wyjątkowe walory, bowiem materiał dydaktyczny, mający choćby najdoskonalsze podstawy naukowe, to za mało, aby spełniał on swoje zadanie musi trafiać do umysłu i psychiki 6- 7 letniego XXI wieku.Recenzowana pozycja trafia w tym względzie w samo sedno, oparta jest na najnowszych badaniach naukowych dotyczących nabywania czytania oraz jest bardzo atrakcyjna dla użytkowników, co potwierdzają moje praktyczne doświadczenia z wykorzystaniem elementarza.Recenzowany elementarz ma szerokie zastosowanie- jako podstawowy podręcznik do nauczania czytania i pisania do wykorzystania przez nauczycieli klas początkowych a także jako materiał terapeutyczny do wykorzystania w toku zajęć korekcyjno- kompensacyjnych czy indywidualnej pracy z dzieckiem.".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę czytania, uczniów mających problemy w czytaniu, dzieci z dysleksją.
Elementarz POCZYTAM CI MAMO składa się z dwóch części:- pierwsza zawiera 120 stron z czego 21 pierwszych to ćwiczenia przedelementarzowe, które mają przygotować dziecko do nauki czytania i pisania. Są to ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej oraz strony wprowadzające wszystkie samogłoski. Po ćwiczeniach wprowadzających zaczyna się właściwa nauka czytania i pisania w oparciu o kolejne spółgłoski: t, m, l, s, d, k, j, n, p, w, r. Książka w pierwszej części zawiera 46 czytanek.Część druga elementarza zawiera 55 czytanek i jest w niej kontynuowany dalszy ciąg nauki czytania w oparciu o pozostałe spółgłoski polskiego alfabetu: b, c, g, z, ł, ż, rz, sz, cz, h, ch, dz, dż, ś, ń, ć, ź, dź.wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami usprawniającymi naukę czytania.Obie części zawierają łącznie 101 czytanek na wszystkie litery alfabetu.Obecne drugie wydanie elementarzy zostało dostosowane do nowej podstawy programowej.Dziecko uczy się poznawać nową literą po dokładnym nauczeniu się wprowadzonych wcześniej liter.Przykładowo w książce znajduje się 6 czytanek na literę n wraz ze stronami ćwiczeniowymi. Podobnie jest z innymi literami. W tekstach pojawiają się pytania i informacje mające sprawdzić do dziecka czy dziecko czyta ze zrozumieniem.W pierwszej części elementarza zastosowano podział słów na sylaby, które odróżniają się kolorem.Jednocześnie sylaby zostały dodatkowo wyodrębnione falbankami.Kolor sylab zależy od tonacji tła strony. Falbanki są stonowane z całością.Dziecko poznaje nowe litery dopiero po dokładnym utrwaleniu poznawanej litery. Podobnie jest z nauką chodzenia. Każdy następny krok upewnia dziecko, że może zacząć chodzić.Przeczytanie tekstu oraz wykonanie ćwiczeń znajdujących się obok każdej czytanki, oznacza jeden krok.Na końcu elementarza cz.I jest GÓRA SUKCESU.Każdy kolejny krok jest przez dziecko zauważalny, a wycięcie chorągiewki i jej przyklejenie na drodze ku górze jest formą nagrody i pozytywnego wzmocnienia w dalszej nauce. Dziecko ucząc się systematycznie osiągnie umiejętność płynnego czytania ze zrozumieniem.Część druga elementarza:W drugiej części elementarza sylaby nie mają dodatkowych falbanek, ale odróżniają się kolorem, który zależy od tonacji tła strony.Wykorzystane wyróżniki działają bardzo efektywnie i są znakiem autorskim metody 101 kroków.Zastosowanie wspomnianych wyżej wyróżników spowodowało u dzieci znaczne przyspieszenie procesu nauki czytania.Fragment recenzji prof. UMCS dr hab. Grażyny Krasowicz- Kupis:Znakiem autorskim metody są tzw. falbanki, które wspomagają percepcję sylaby.Chociaż wydaje się, że opracowano wiele podręczników do wczesnej nauki czytania i że wszystkie zawierają podobne elementy, jednak jako psycholog i osoba zajmująca się problematyką nabywania czytania oraz dysleksją, pragnę wyraźnie podkreślić, że elementarz " Poczytam ci, mamo" należy uznać za wyjątkowy z kilku powodów:1. Metoda oparta jest na analizie sylabowej, która jest bardziej efektywna w nauce czytania, zwłaszcza w przypadku dzieci z trudnościami i dyslektycznymi, o czym donosi wiele naukowych źródeł; ma to szczególne znaczenie w przypadku dzieci ryzyka dysleksji, gdyż pozwala pokonać zasadnicze trudności z przetwarzaniem fonologicznym na poziomie pojedyńczego fonemu i grafemu.2. Warstwa językowa jest tu wzbogacona graficznie poprzez stosowanie kolorów i form graficznych tzw. falbanek, które poza stroną wizualną, rytmizują materiał językowy i poprawiają płynność czytania, ułatwiając przejście do czytania całościowego.3. Ogromną zaletą całego kompletu jest oryginalna i piękna szata graficzna, a zarówno teksty jak i ilustracje sa pełne humoru, co czyni nauczanie czynnością wesołą i nie kojarzącą się ze żmudnym powtarzaniem i odczytywaniem fraz czy zdań z tradycyjnego podręcznika. Dzięki temu nauka czytania i pisania z wykorzystaniem "ELEMENTARZA." staje się swoistą zabawą brzmieniem i obrazem.Są to wyjątkowe walory, bowiem materiał dydaktyczny, mający choćby najdoskonalsze podstawy naukowe, to za mało, aby spełniał on swoje zadanie musi trafiać do umysłu i psychiki 6- 7 letniego XXI wieku.Recenzowana pozycja trafia w tym względzie w samo sedno, oparta jest na najnowszych badaniach naukowych dotyczących nabywania czytania oraz jest bardzo atrakcyjna dla użytkowników, co potwierdzają moje praktyczne doświadczenia z wykorzystaniem elementarza.Recenzowany elementarz ma szerokie zastosowanie- jako podstawowy podręcznik do nauczania czytania i pisania do wykorzystania przez nauczycieli klas początkowych a także jako materiał terapeutyczny do wykorzystania w toku zajęć korekcyjno- kompensacyjnych czy indywidualnej pracy z dzieckiem.".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cukiernia pana Pączka / Dorota Gellner ; ilustracje Agnieszka Żelewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Bajka, 2022. - [41] stron : ilustracje ; 24 cm.
Te "słodkie historyjki" słynącej z przedniego dowcipu Doroty Gellner z pewnością podbiją serca małych i dużych Czytelników. Bo to i humor sytuacyjny (od kolejnych odsłon z pechowym szwarccharakterem Lepką Rączką poczynając), i językowy (ileż tu gier słówek i półsłówek). A przy tym galeria prześmiesznych postaci łasuchów: od małej Mani do cienkiej damy, przez... dziki, owce, zajączki i łakome stworki. A takiego dzielnego pajączka, oburzonej myszki czy zawiedzionej wrony naprawdę nigdzie indziej nie spotkacie. Podobnie jak jedynego w swoim rodzaju pana Pączka o złotym sercu, właściciela cukierni pełnej niecodziennych klientów, pachnącej - oczywiście - pączkami, bajaderkami, ptysiami, tortami i rurkami z kremem (lub bez - w wersji dla hydraulików), sernikami, mazurkami, faworkami, makowcami i... absolutnie pyszną zabawą literacką. Apetyt rośnie w miarę czytania!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sznurkowa historia / Roksana Jędrzejewska-Wróbel ; ilustracje Agnieszka Żelewska. - Wydanie trzecie, zmienione. - Warszawa : Wydawnictwo Bajka, 2016. - 39, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
Co można zrobić ze starym sznurkiem znalezionym przypadkiem na dnie szuflady? Można potraktować go jak śmieć i wyrzucić do kosza. Ale można też zwinąć w kłębek i dać kotu do zabawy. Albo upleść z niego bransoletkę. Lub zrobić skakankę. A może perukę czy zakładkę do książki? Można też pomyśleć, skąd się wziął w tej szufladzie i... napisać o nim książkę. "Sznurkowa historia" to refleksyjna opowieść o zmiennych kolejach losu zwykłego szarego sznurka, który pewnego dnia kupiła w sklepie papierniczym Marianna. Dziewczynka obwiązała nim paczkę i wysłała w podróż do dziadka do Dalekiego Kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alojzy to niezwykły kot: kot-podróżnik, "odkrywca i zbieracz niespodzianek i tajemnic". Ciekawość pcha go do odkrywania wciąż nowych zakątków i poznawania innych kotów w miejscach, w których mieszkają. Ale, ale... Gdzie mieszka sam Alojzy? i czy takie miejsce jest mu potrzebne?Pełna ciepła i humoru opowiastka o szukaniu swojego miejsca w świecie, której osią przewodnią są kolorowe, ręcznie wyszywane koty na pięknych ilustracjach Agnieszki Żelewskiej, Anity Andrzejewskiej i Andrzeja Pilichowskiego-Ragno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akiko i Helenka / Katarzyna Kozłowska ; zilustrowała Agnieszka Żelewska. - Warszawa : HarperKids, copyright 2022. - 47, [1] strona, [1] karta tablic : ilustracje kolorowe ; 19 cm.
(Czytam Sobie. Poziom 2. Składam Zdania)
Dla dzieci w wieku 5-7 lat.
Helenka mieszka w pięknej zabytkowej kamienicy z mamą i tatą. Zna wszystkich lokatorów - widuje ich z balkonu i w cukierni na dole. Szkoda tylko, że w całym domu nie ma nikogo w jej wieku. Pewnego dnia na ulicy zatrzymuje się furgonetka pełna mebli - zamieszka tu chyba ktoś nowy! Tylko kto? Składam zdania, drugi poziom "Czytam sobie" to propozycja dla dzieci, które rozpoczęły już swoja przygodę z czytaniem. Zdania są tu dłuższe, a w tekście jest więcej dialogów. Duża czcionka ułatwia czytanie, a wyrazy w ramkach pomagają w ćwiczeniu sylabizowania. Ciekawe, zabawne historie pióra wybitnych polskich autorów i ilustracje autorstwa najlepszych polskich ilustratorów sprawią, że czas spędzony na czytaniu, będzie czasem świetnej zabawy. Zgodne z zaleceniami metodyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akiko i Helenka : rewizyta / Katarzyna Kozłowska ; zilustrowała Agnieszka Żelewska. - Warszawa : HarperKids, copyright 2023. - 47, [1] strona, [1] karta tablic ; ilustracje kolorowe ; 19 cm.
(Czytam Sobie. Poziom 2, Składam Zdania)
Dla dzieci w wieku 5-7 lat.
Hela i Akiko to świeżo upieczone przyjaciółki. Po wizycie Japonki u Polki przychodzi czas na odwiedziny w drugą stronę. Helenka długo wybiera prezent dla przyjaciółki i strój dla siebie, jest też ogromnie ciekawa smaku zupy miso. Naraz zabawa przybiera nieoczekiwany obrót.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Maurizio : kot w okularach / Katarzyna Kozłowska ; zilustrowała Agnieszka Żelewska. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont, copyright 2018. - 108, [4] strony : ilustracje kolorowe ; 19 cm.
(Czytam Sobie : z Bakcylem)
(Edukacyjny Egmont)
Maurizio, wokalista niezwykle słynnej kapeli Stalowe Wibrysy nie boi się nikogo. Może tylko własnej mamy. Dlatego na jej prośbę pewnego dnia kupuje okulary. Pozornie nieistotny przedmiot staje się początkiem wielu perypetii głównego bohatera, bo świat kociego show-biznesu nigdy wcześniej czegoś takiego nie widział. Książka Katarzyny Kozłowskiej to zabawna historia, pełna błyskotliwych żartów i celnych spostrzeżeń na temat współczesnego życia, ukrytych w kocich metaforach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
O kruku, który chciał zostać papugą / Katarzyna Kozłowska ; zilustrowała Agnieszka Żelewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Bajka, 2020. - 62, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
Kruczoczarny kruk Roch ma myśli czarne jak kruk... bo jest czarny. A kocha kolory i... chciałby być kolorowy jak papuga. Ba, chciałby nawet być papugą - piękną jak Lola, dostrzeżona przypadkiem w oknie starej kamienicy w położonym nieopodal lasu mieście. Lubi się jej przyglądać z zachwytem, ale z ukrycia. Rozmyśla, jak by to było, gdyby wyglądał jak ona. Kiedy jego leśni przyjaciele wymyślają sposób, by czarne pióra kruka stały się kolorowe niczym Łąka Tysiąca Kwiatów, Roch wierzy, że zdoła to odmienić jego smutne życie. Czy kruk i papuga mogą zostać przyjaciółmi? W jaki sposób bohaterski Roch będzie mógł pomóc uroczej papudze? A w czym śliczna i mądra Lola pomoże jemu? Ile kolorów zdoła dostrzec w czerni? I co naprawdę potrzebne jest do szczęścia? Ta pełna humoru opowieść o bardzo nietypowym kruku to bajka o tym, co najważniejsze: o marzeniach, przyjaźni, oddaniu, o szacunku i wolności, a przede wszystkim... o poznaniu i polubieniu samego siebie. Do tej wartkiej, wesołej historii i świetnie przedstawionych, często komediowych postaci, chętnie się powraca. Bo - jak każda dobra bajka - pozwala się czytać wielokrotnie. I stawiać sobie coraz to nowe ważne pytania. Choćby to, czy na pewno warto słuchać (nie zawsze przemyślanych) rad? Czy lepiej stroić przyjaciela w cudze piórka, czy wskazywać mu, jak piękne są jego własne? I jak to jest, że nie zawsze od razu wiadomo, co jest dla nas naprawdę dobre? Ta bajka, jak wszystkie bajki na świecie, skończy się dobrze, ale... wcale nie tak, jak myślicie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koralikowa historia / Magda Małkowska ; ilustracje: Agnieszka Żelewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Fundacja Hospicyjna, 2021. - [48] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Bajka Plasterek)
(Biblioteka Tumbo Pomaga)
Czasami dobrze jest smucić się na zapas i pogodzić z tym, że ktoś bliski wkrótce umrze. Tak jak chorująca Iga, którą w "Koralikowej historii" zaczyna opłakiwać mała Zosia. Tytułowy koralik ma do odegrania bardzo ważną rolę, będzie plasterkiem na serce tęskniącego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie życzenie Tumbo / Magda Małkowska ; ilustracje: Agnieszka Żelewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Fundacja Hospicyjna, 2018. - [48] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Bajka Plasterek)
(Biblioteka Tumbo Pomaga)
Bohaterem opowiadania jest rodzina Jarząbków, do której pewnego dnia przybywa sympatyczny i umiejący z każdym porozumieć się w jego języku słonik Tumbo. Kiedy nagle umiera Tina, ukochana gęś Jarząbków i wielka przyjaciółka słonia, bardzo zasmucony Tumbo pokazuje ludziom, jak radzić sobie z emocjami towarzyszącymi śmierci kogoś bliskiego, wspiera ich i pociesza. Tak jak robią to słonie, jedne z najbardziej empatycznych zwierząt na ziemi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Koteczek Kiciuś / Małgorzata Strzałkowska ; ilustracje Agnieszka Żelewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Bajka, 2022. - [32] strony : ilustracje kolorowe ; 19x17 cm.
Okładka wliczona w paginację.
Koteczek Kiciuś, jak każdy malec, musi się dużo uczyć o świecie, bo świat ukrywa mnóstwo tajemnic, o czym na pewno już wszyscy wiecie. Są tajemnice duże, poważne. Są też zwyczajne i całkiem tycie, ale jeżeli ich nie znamy, mogą nam bardzo utrudnić życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
Gadu-gadu do poduchy / Agnieszka Strzałkowska ; ilustracje Agnieszka Żelewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa Wydawnictwo Bajka, 2024. - 47, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
Zupełnie nowe wydanie – znacznie rozszerzone i tym razem zilustrowane przez Agnieszkę Żelewską – bestsellerowej książki, którą pod tytułem „Wiersze do poduchy” dekadę temu poznało i pokochało wiele maluszków, ich mam i tatusiów.
Wiersze i wierszyki do czytania na dobranoc, do snu, do poduszki i… przez cały dzień. Pełne pogodnego humoru rymowane opowiastki napisane przez znaną i lubianą poetkę, Małgorzatę Strzałkowską. W rytmie kołysanek przeniosą maluszka do zaczarowanej krainy wyobraźni, ułatwią zaśnięcie i sprowadzą „sny mięciutkie jak baranki”…
Śpi już niedźwiedź i motylek. Na dnie szafy drzemie duszek. Ziewa pająk. Kot przeciąga się leniwie… „Sen po dachu chodzi, kołysankę śpiewa”. Liczymy barany, liczymy bałwany… i zasypiamy. A „dobra Baba Jaga z pierniczków słodkie sny układa”. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Elementarz w podskokach, czyli czytanie w zabawie!"W podskokach", bo szczęśliwe i ciekawe świata dziecko nie chodzi, ale podskakuje.“W podskokach", bo nauka czytania z małymi dziećmi nie może kojarzyć się z siedzeniem godzinami nad książką, ale z różnorodnymi aktywnościami - gestami, mimiką, aktywnościami parateatralnymi.Ten radosny i kreatywny elementarz przeznaczony jest dla dzieci już w wieku przedszkolnym i "dorasta" wraz z nimi. Maluszki będą korzystały z najprostszych aktywności, starsze dzieci skupią się na słowie.Napisany przez pedagog o niezwykłej energii - Małgorzatę Swędrowską - która od lat prowadzi warsztaty i seminaria dla dzieci i dorosłych, m.in. dla Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli, pracuje w szkole i wykłada na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.Wiersze oraz opowiadanka napisała wspaniała autorka książek dla dzieci - Agnieszka Frączek, a zilustrowały dwie fantastyczne artystki - Ewa Poklewska-Koziełło i Agnieszka Żelewska.Zapraszamy dzieci do krainy czytania w radosnych podskokach!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Elementarz w podskokach, czyli czytanie w zabawie! "W podskokach", bo szczęśliwe i ciekawe świata dziecko nie chodzi, ale podskakuje.“W podskokach", bo nauka czytania z małymi dziećmi nie może kojarzyć się z siedzeniem godzinami nad książką, ale z różnorodnymi aktywnościami - gestami, mimiką, aktywnościami parateatralnymi. Ten radosny i kreatywny elementarz przeznaczony jest dla dzieci już w wieku przedszkolnym i "dorasta" wraz z nimi. Maluszki będą korzystały z najprostszych aktywności, starsze dzieci skupią się na słowie.Napisany przez pedagog o niezwykłej energii - Małgorzatę Swędrowską - która od lat prowadzi warsztaty i seminaria dla dzieci i dorosłych, m.in. dla Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli, pracuje w szkole i wykłada na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.Wiersze oraz opowiadanka napisała wspaniała autorka książek dla dzieci - Agnieszka Frączek, a zilustrowały dwie fantastyczne artystki - Ewa Poklewska-Koziełło i Agnieszka Żelewska. Zapraszamy dzieci do krainy czytania w radosnych podskokach!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz w podskokach, czyli czytanie w zabawie! "W podskokach" - bo adresowany do dzieci, a szczęśliwe i ciekawe świata dziecko nie chodzi, ale podskakuje. "W podskokach" - bo czytanie to bardzo złożony proces, który rozpoczyna się od... ruchu. Ruch zakotwicza myśl, ruch jest "pożywieniem" dla rozwijającego się mózgu małego dziecka. Nacisk na poruszanie się, wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych, aktywności ruchowych, takich jak jeżdżenie na rowerze, skakanie przez skakankę znajduje się w naszym elementarzu na pierwszej stronie omawianej litery. Zaproszenie do ćwiczeń i aktywności przed czytaniem ma uzmysłowić dorosłym, że czytanie z małymi dziećmi, może odbywać się tylko przy współudziale ruchu, bo jest to zgodne z fizjologią dziecka. "W podskokach" bo nauka czytania z małymi dziećmi nie może kojarzyć się z siedzeniem godzinami nad książką, ale z różnorodnymi aktywnościami - gestami, mimiką, aktywnościami parateatralnymi. I taki właśnie jest nasz najnowszy elementarz - radosny i kreatywny. Napisany przez animatorkę, nauczycielkę, od wielu lat zajmującą się czytaniem wrażeniowym, Małgosię Swędrowską; z zabawnymi ilustracjami Agnieszki Żelewskiej i Ewy Poklewskiej - Koziełło. Z cudownymi wierszami Agnieszki Frączek. Zapraszamy dzieci do krainy czytania w radosnych podskokach!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej