Dawson Peg
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Dawson Peg
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko zdolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Nastolatki
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samodzielność
(1)
Trening koncentracji
(1)
Uczenie się
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zdolności
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [366]-373. Indeks.
Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. "Zdolne, ale rozkojarzone" dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych "umiejętności wykonawczych" - podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, - a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.
Wprowadzenie * CZĘŚĆ I. CO SPRAWIA, ŻE TWOJE DZIECKO JEST ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE * 1. Dlaczego takie zdolne dziecko jest tak rozkojarzone? * 2. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka * 3. Jakie znaczenie mają twoje własne mocne i słabe umiejętności poznawcze * 4. Dopasowanie zadania do dziecka * CZEŚĆ II. PODSTAWY UDANYCH INTERWENCJI * 5. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u dziecka * 6. Jak modyfikować otoczenie * 7. Jak uczyć umiejętności wykonawczych * 8. Jak motywować dziecko do uczenia się i używania umiejętności wykonawczych * CZĘŚĆ III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 9. Ogólny plan działania * 10. Gotowe plany uczenie codziennych czynności * 11. Jak zwiększyć umiejętność hamowania reakcji * 12. Jak poprawić pamięć roboczą * 13. Jak zwiększyć kontrolę emocjonalną * 14. Jak podnieść umiejętność utrzymywania uwagi * 15. Jak uczyć umiejętności rozpoczynania zdań * 16. Jak zwiększyć umiejętność planowania i ustalania priorytetów * 17. Jak poprawić organizację * 18. Jak uczyć umiejętności zarządzania czasem * 19. Jak pobudzać elastyczność * 20. Jak zaszczepić wytrwałość w dążeniu do celu * 21. Jak kształtować umiejętność metapoznania * 22. Gdy twoje działania nie wystarczą * 23. Współpraca ze szkołą * 23. Co przez tobą? * Pomoce dydaktyczne * O autorach * Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18832, 16221 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia na stronach [413]-417. Indeks.
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potra?ą utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania kon?iktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki Zdolne, ale rozkojarzone - poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci - wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone pomaga również zrozumieć ?zjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zrede?niować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość. Zawarte w publikacji defnicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków.
Nota od autorów * Wstęp * Część I. CO SPRAWIA, ŻE TWÓJ NASTOLATEK JEST ZDOLNY, ALE ROZKOJARZONY * 1. Umiejętności wykonawcze a mózg nastolatka * 2. Określanie mocnych i słabych stron nastolatka * 3. Ocena własnych umiejętności wykonawczych i stylu wychowawczego * Część II. PODSTAWY SKUTECZNYCH DZIAŁAŁ * 4. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u nastolatka * 5. Motywowanie nastolatka do korzystania z umiejętności wykonawczych * 6. Modyfikowanie otoczenia * 7. Nauka umiejętności wykonawczych * Część III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 8. Ogólne ramy działania * 9. Poprawa hamowania reakcji * 10. Wzmacnianie pamięci roboczej * 11. Zwiększanie kontroli emocjonalnej * 12. Podnoszenie elastyczności * 13. Budowanie umiejętności utrzymywania uwagi * 14. Uczenie rozpoczynania zadań * 15. Wspieranie planowania i ustalania priorytetów * 16. Rozwijanie umiejętności organizacji * 17. Ulepszanie zarządzania czasem * 18. Zachęcanie do wytrwałości w dążeniu do celu * 19. Kształtowanie metapoznania * 20. Coaching * 21. Wielkie zmiany * Źródła * Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20428 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej