Rozwój psychofizyczny młodzieży
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(7)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Autor
Andruszko Robert
(1)
Bogdan Katarzyna
(1)
Bühler Charlotta
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(1)
Chromy Anna
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Dawson Peg
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Enderlein Oggi (1947- )
(1)
Fabianowska Małgorzata
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Granica-Bieranowska Aleksandra
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Głażewska-Dańko Lidia
(1)
Hay Dale F
(1)
Heine Anna
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jankowska Hanna
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Johnson Mark Henry (1960- )
(1)
Jąderek Izabela
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Anna (tłumacz)
(1)
Kawczyńska Marta
(1)
Kim Jeannie
(1)
Kim Jeannie. Cała Ty: niezbędnik nastolatki (pol.)
(1)
Klimkowska Aleksandra
(1)
Knapp Julie
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kujawa Marian
(1)
Leksy Karina
(1)
Madaras Area
(1)
Madaras Lynda (1947- )
(1)
Majewska Barbara
(1)
Malon Sylwia
(1)
Martincová Jana (1970- )
(1)
Michalczyk Zbigniew (terapeuta)
(1)
Michałowska Tamara
(1)
Minkowska Lilianna
(1)
Minkowski Aleksander
(1)
Morrison James R. (1940- )
(1)
Niedźwiecka Alicja
(1)
Niedźwiedzka Marta
(1)
Olbromska Katarzyna
(1)
Pasternak Jacek
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pearce Lucy H
(1)
Perenc Lidia
(1)
Pisula Ewa
(1)
Piątek Artur
(1)
Ptaszyńska Wanda
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Romanowska Krystyna (1971- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Skowron Agnieszka
(1)
Taylor Chris
(1)
Tomalski Przemysław (1982- )
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Winconek Agata
(1)
Winston Robert M. L. (1940- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Czechy
(1)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Młodzież
(4)
Pedagodzy
(4)
Szkoły wyższe
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
14-17 lat
(2)
Dziewczęta
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Kobieta
(1)
Psychiatrzy
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
KOmiks
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rozwój osobisty
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Biologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Religia i duchowość
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; nr 34,35,36)
Bibliografia na stronach [477]-489. Indeksy.
Tekst tłumaczony z języka niemieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 00329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 9+.
Już nie dziewczynka, a jeszcze nie kobieta - NASTOLATKA. Chciałabyś wiedzieć wszystko, ale są rzeczy, o które nie pytasz? Nie wiesz, czy wierzyć w to, co czytasz w Internecie? W tej książce znajdziesz informacje, dzięki którym rozwieje się wiele z Twoich wątpliwości i przekonasz się, że bycie nastolatką to fajna sprawa! Napisane przez dziewczyny dla dziewczyn, żebyś wiedziała:co zmienia się w Twoim ciele, jaki naprawdę masz charakter, kim jesteś, jak znaleźć swój cel, jak się ubierać, jak rozmawiać z rodzicami, jak dogadać się z rodzeństwem, czy to już miłość, jakie zagrożenia możesz spotkać na swojej drodze...i wiele, wiele innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta książka zawiera praktyczny zestaw narzędzi, w które rodzic powinien wyposażyć swoje nastoletnie dziecko, by potrafiło radzić sobie z rzeczywistością i wiedziało, jak zbudować zdrową dorosłą tożsamość. W czasach, w których żyjemy, dorośli składają swoim nastoletnim dzieciom obietnice, których nie są w stanie dotrzymać. Stwarzają iluzję dostępności i nieograniczonych możliwości, których nie da się zrealizować. Ogłaszają: „możecie być kim chcecie”. Przestają wyznaczać granice. Obiecują dobrą edukację, a fundują szkolny chaos, brak uwagi i nierealne oczekiwania. Do tego dorzucają niepewność i świat na skraju katastrofy klimatycznej. W pełnej niepokoju rzeczywistości nastolatki szukają potwierdzenia swojej wartości w mediach społecznościowych. Padają ofiarą seksualizacji i nadużyć. Zmagają się z depresją i myślami samobójczymi. Nie śpią. Cierpią na ADHD. Popadają w konformizm. Mają problemy z identyfikacją płci. Nie umieją dogadać się z dorosłymi. O konfrontacji z lękiem, goryczą i rozczarowaniem. O niewidzialnym i niemym buncie przeciwko swoim ciałom i samym sobie. O zaburzeniach psychicznych i wyzwaniach codzienności. O zdroworozsądkowym wychowaniu nastolatek w skomplikowanym świecie rozmawiają dwie doświadczone lekarki i terapeutki oraz dziennikarka. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22258 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Książka
W koszyku
Autorka pokazuje, że duże dzieci, aby mogły zdrowo się rozwijać, nie potrzebują nadmiaru dóbr materialnych, lecz jak najbardziej naturalnego środowiska, w którym będą w stanie razem ze swoimi rówieśnikami zaspokoić głód przygód oraz czynić pierwsze próby stanowienia o sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia na stronach [413]-417. Indeks.
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potra?ą utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania kon?iktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki Zdolne, ale rozkojarzone - poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci - wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone pomaga również zrozumieć ?zjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zrede?niować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość. Zawarte w publikacji defnicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków.
Nota od autorów * Wstęp * Część I. CO SPRAWIA, ŻE TWÓJ NASTOLATEK JEST ZDOLNY, ALE ROZKOJARZONY * 1. Umiejętności wykonawcze a mózg nastolatka * 2. Określanie mocnych i słabych stron nastolatka * 3. Ocena własnych umiejętności wykonawczych i stylu wychowawczego * Część II. PODSTAWY SKUTECZNYCH DZIAŁAŁ * 4. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u nastolatka * 5. Motywowanie nastolatka do korzystania z umiejętności wykonawczych * 6. Modyfikowanie otoczenia * 7. Nauka umiejętności wykonawczych * Część III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 8. Ogólne ramy działania * 9. Poprawa hamowania reakcji * 10. Wzmacnianie pamięci roboczej * 11. Zwiększanie kontroli emocjonalnej * 12. Podnoszenie elastyczności * 13. Budowanie umiejętności utrzymywania uwagi * 14. Uczenie rozpoczynania zadań * 15. Wspieranie planowania i ustalania priorytetów * 16. Rozwijanie umiejętności organizacji * 17. Ulepszanie zarządzania czasem * 18. Zachęcanie do wytrwałości w dążeniu do celu * 19. Kształtowanie metapoznania * 20. Coaching * 21. Wielkie zmiany * Źródła * Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 166-190.
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami.Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [205] -206.
Od autora: Oddaję do rąk czytelników monografię poświęconą rozwojowi seksualnemu dzieci i młodzieży. Problematyka zawarta w tym opracowaniu jest dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą szczególnie ważna. Nie można przecież wychowywać nie znając podstaw rozwoju i potrzeb seksualnych - może szerzej erotycznych wychowanka. Pierwsza część monografii dotyczy seksuologii wieku rozwojowego. Obejmuje ona problemy rozwoju od urodzenia do zakończenia procesu dojrzewania. Druga część omawia aktywność i zachowania seksualne najmłodszych dzieci i młodzieży i ich interpretację pedagogiczną oraz zagadnienia wychowania i edukacji seksualnej. Z wykształcenia jestem lekarzem - pediatrą i specjalistą medycyny szkolnej (była taka). Przez kilkadziesiąt lat zajmowałem się problematyką rozwoju, a także seksuologią wieku rozwojowego. W 1970 roku wydałem monografię pt. Erotyzm dzieci i młodzieży. Jest rzeczą oczywistą, że od tego czasy wiele się zmieniło - także w poglądach autora. Będąc już na emeryturze, człowiekiem dość sędziwym uznałem za konieczne zmienić niektóre twierdzenia zawarte w tej - starej przecież - monografii. Pragnę odwołać pewne poglądy, zmienić twierdzenia, uzupełnić doświadczeniami prawie półwiekowymi. Praca, którą oddaję, jest wynikiem moich osobistych poglądów, doświadczeń i głównie na takim materiale się opiera. Odchodzę od powszechnie panującej "maniery" obfitego cytowania przeróżnych autorów i cytuję tylko tych, których poglądy wydają się tu koniecznymi.
Profesor Zbigniew Lew-Starowicz o książce Profesora Andrzeja Jaczewskiego * Przedmowa * Wstęp * Rozdział 1. Rozwój erotyczny * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Potrzeba więzi emocjonalnej * 1.3. Faza homofilna, pierwszy wiraż – pojawia się konkurent, rówieśnik * 1.4. Kolejny wiraż – faza heteroseksualna * 1.5. Niebezpieczeństwa i „potknięcia” w rozwoju potrzeby więzi * 1.6. Potrzeba rozładowania napięcia seksualnego * 1.7. Okres dojrzewania seksualnego * 1.8. Integracja dwóch komponentów * Rozdział 2. Dojrzewanie biologiczne * 2.1. Czas dojrzewania * 2.2. Chłopcy * 2.3. Dziewczęta * 2.4. Rozwój układu rozrodczego * 2.5. Zaburzenia rozwojowe * 2.6. Wady budowy * 2.7. Kłopoty z dojrzewaniem, „dziwne objawy” * 2.8. Dojrzewanie dziewcząt * 2.9. Niepłodność okresu dojrzewania * Rozdział 3. Problemy dojrzewania we współczesnej cywilizacji * 3.1. Gimnazjum moich marzeń * 3.2. Aktywność „paraseksualna” * 3.2.1. Zagadnienie masturbacji w wieku dziecięcym i w wieku dojrzewania * 3.2.2. Masturbacja małego dziecka * 3.2.3. Masturbacja w wieku dojrzewania * Rozdział 4. Problem pedofilii * 4.1. Ogólna atmosfera dotycząca seksualności w naszej obyczajowości * 4.2. Wiek dziecka * 4.3. Problemy terminologiczne, czyli co rozumiemy pod pojęciem „molestowanie” * 4.4. Społeczny stosunek do nagości * 4.5. Wiktymologia * 4.6. Ochrona dzieci * Rozdział 5. Zagadnienia wokół homoseksualizmu * 5.1. Homoseksualizm wśród rówieśników * 5.2. Kontakty homoseksualne młodzieży z dorosłymi * Rozdział 6. Seksualność osób z niepełnosprawnością * 6.1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną * 6.2. Osoby z niepełnosprawnością ruchową * Rozdział 7. Moje doświadczenia z okresu pojawienia się epidemii HIV/AIDS * Rozdział 8. Wychowanie seksualne * 8.1. Wychowujące społeczeństwo * 8.2. Uświadamianie seksualne * 8.3. Rola rodziny * 8.4. Edukacja seksualna w szkole * 8.5. Jak powinna być realizowana edukacja seksualna w Polsce? * 8.6. Inne czynniki wpływające na edukację seksualną * 8.7. „Książki uświadamiające” * Rozdział 9. Dorosła aktywność niedojrzałej młodzieży * 9.1. Zagrożenia inicjacji seksualnej * 9.2. Kłopoty wczesnej fazy aktywności seksualnej młodzieży * Postscriptum * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Kaucja: 33,75 zł
Książka
W koszyku
Seksolatki : jak rozmawiać z młodzieżą o seksie? / Izabela Jąderek. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 182, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Jak rozmawiać z nastolatkami o seksie? Czym jest asertywność seksualna i jak przekonywać, że seksem można się cieszyć, jeśli jest on świadomy i odpowiedzialny? Jak rozmawiać o pornografii? Czy da się określić normy seksualne? W jaki sposób przeciwdziałać przemocy na tle seksualnym? Jak ustrzec się przed cyberprzemocą?Rozwój seksualny zaczyna się od urodzenia i trwa przez całe życie, a w okresie dojrzewania w życiu każdej osoby zachodzą najdynamiczniejsze i najintensywniejsze zmiany. Jest to czas, gdy nastolatkowie poznają swoje ciało, uczą się umiejętnie wyrażać potrzeby i w sposób odpowiedzialny kształtować relacje partnerskie. Wymagają wtedy edukacji na wysokim poziomie i odpowiednich wzorców. Opiekunowie powinni być więc dobrze przygotowani do rozmów o seksualności. Tymczasem wielu rodziców skarży się, że nie umie rozmawiać z młodzieżą na temat seksu, ponieważ nikt ich tego wcześniej nie nauczył. Są zakłopotani, zawstydzeni i zagubieni. Nauczyciele rozkładają ręce ograniczeni programem nauczania, który nie uwzględnia większości tematów związanych z seksualnością.Ta książka to odpowiedź na ich potrzeby. Rzetelnie, otwarcie i bez pruderii przekazuje wiedzę o dojrzewaniu psychoseksualnym, pokazuje, jak prawidłowo wspierać rozwój seksualny młodzieży, uświadamia, że seksualność jest nieodłącznym atrybutem każdego z nas.Dla rodziców, nauczycieli, edukatorów seksualnych - jak kształtować postawy akceptacji wobec różnorodności seksualnych, jak ostrzegać przed zagrożeniami, jak stawiać granice, jak sprawić, by nastolatek dojrzale traktował swoją seksualność.Praktyczne rozwiązania, życiowe sytuacje, przydatne rady , scenariusze rozmów.Izabela Jąderek - psycholog, seksuolog. Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersytetu SWPS. Edukatorka seksualna, polsko-angielski trener umiejętności psychospołecznych (National Open College w Wielkiej Brytanii), wykładowca akademicki. Na co dzień zajmuje się poradnictwem psychologicznym i seksuologicznym, współpracuje z organizacjami pozarządowymi (Fundacją Promocji Zdrowia Seksualnego, Fundacją Trans-Fuzja, Stowarzyszeniem Akceptacja). Szkoli specjalistów w całej Polsce, przygotowuje warsztaty i programy edukacyjne, upowszechniając wiedzę o znaczeniu seksualności i zdrowia seksualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22059 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 443-510. Indeks.
Tom kierowany jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.
Publikacja dotyczy dyscypliny pokrewnej psychologii rozwoju. Neurokognitywistyka rozwoju (ang. developmental cognitive neuroscience) opisuje typowe funkcjonowanie poznawcze i traktuje nietypowe funkcjonowanie i nietypowy rozwój jako "eksperymenty natury", które mogą rzucić światło na mózgowe podłoże prawidłowych procesów poznawczych. Książka kierowana jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 7 years up to young adulthood. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności zaawansowane.
Bibliografia, netografia na stronie 618.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego - samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [213]-235, netografia na stronach [236]-239.
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Wstęp * Rozdział 1. Zdrowotne konsekwencje przemian społeczno-kulturowych w zglobalizowanym świecie * 1.1. Pojęcie globalizacji w świetle literatury przedmiotu * 1.2. Globalizacja i migracja a ryzyko chorób zakaźnych * 1.3. Wpływ globalizacji kulturowej na zdrowie jednostki * 1.4. Nierówności w zdrowiu i "społeczeństwo ryzyka" a stres i zdrowie * 1.5. Edukacja zdrowotna narzędziem budowania świadomości zdrowotnej w zglobalizowanym świecie * Rozdział 2. Globalny nastolatek wobec wartości * 2.1. Zglobalizowany nastolatek * 2.2. Pojęcie wartości w naukach społecznych * 2.3. Wartości w życiu młodzieży w świetle badań * 2.4. Kultura popularna jako nośnik wartości - podsumowanie * Rozdział 3. W sidłach konsumpcji - znaczenie mody i konsumpcji dla zdrowia i jakości życia młodego pokolenia * 3.1. Społeczeństwo konsumpcyjne * 3.2. Tożsamość współczesnego konsumenta - wybrane typologie * 3.3. Magia zakupów * 3.4. W niewoli wolnego wyboru - konsumenckie dylematy * 3.5. Znaczenie kultury konsumpcji dla relacji międzyludzkich i wychowania * 3.6. "Ometkowany styl życia" * 3.7. Wychowanie do konsumpcji * Rozdział 4. Nowe media a styl i jakość życia współczesnych nastolatków * 4.1. Nowe media - wyjaśnienia terminologiczne * 4.2. Media cyfrowe w życiu globalnego nastolatka * 4.3. Internet i telefon komórkowy - atrybuty współczesnej młodzieży * 4.4. Technologie informacyjno-komunikacyjne - możliwości i zagrożenia zdrowotne * 4.5. Problem uzależnień od mediów cyfrowych * 4.6. Inne zagrożenia związane z korzystaniem ze współczesnej technologii cyfrowej * 4.7. Nowoczesne media cyfrowe jako wyzwanie wychowawcze i edukacyjne * Rozdział 5. Pokolenie "lubię to", czyli ekshibicjonizm społeczny w wirtualnym świecie * 5.1. Nic do ukrycia? * 5.2. Portal społecznościowy jako przestrzeń autopromocji * 5.3. Czy liczba lajków i znajomych ma znaczenie? * 5.4. Tendencje narcystyczne użytkowników social media * 5.5. Jasne i ciemne strony internetowego ekshibicjonizmu * 5.6. Internetowy ekshibicjonizm dorastających * 5.7. Umiar i rozwaga, czyli refleksje końcowe * Rozdział 6. Somatyzacja tożsamości - konsekwencje psychospołeczne i zdrowotne * 6.1. Status ciała we współczesnej kulturze zachodniej * 6.2. "Jestem tym, jak wyglądam", czyli ciało = tożsamość * 6.3. Piętno nieadekwatnego wyglądu * 6.4. Znaczenie atrakcyjnego ciała w procesie dojrzewania * 6.5. Dysmorfofobia i zaburzenia zachowania związane z ciałem * 6.6. Tożsamość to nie tylko ciało - uwagi końcowe * Rozdział 7. Seksualizacja kultury współczesnej - znaczenie dla funkcjonowania młodzieży * 7.1. Kultura popularna i przekazy medialne jako źródło seksualizacji życia * 7.2. Koniec wieku niewinności? * 7.3. Seksualizacja dziewcząt * 7.4. Konsekwencje zjawiska seksualizacji kultury dla współczesnej młodzieży * 7.5. Czy i w jaki sposób przeciwdziałać skutkom postępującej seksualizacji kultury? * Rozdział 8. Zdrowie, kształcenie i wychowanie (pop)nastolatków - perspektywa edukacyjna * 8.1. Dryfujący w popkulturze - czy to obraz współczesnego nastolatka? * 8.2. Wychowanie w popkulturze - perspektywa pedagogiczna * 8.3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w popkulturze * Zakończenie, w którym o potrzebie edukacji zdrowotnej w popkulturowym świecie * Bibliografia * Netografia * Aneks. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58119 (1 egz.)
Kaucja: 41,14 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The what's happening to my body? book for girls : a growing-up guide for parents and daughters
W książce znaleźć można wszystko, co dziewczynka chciałaby wiedzieć o swoim ciele i uczuciach. Czytelniczkom spodoba się szczerość i wrażliwość, z jaką autorki, matka i córka piszą o: dojrzewaniu, zmianach ciała i sylwetki, piersiach, narządach płciowych, cyklu miesiączkowym, owłosieniu, problemach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst tłumaczony z języka czeskiego.
Przewodnik dla dojrzewających chłopaków w prawie komiksowej formie. To po to, żeby nie zmęczyć ich zbytnio czytaniem. Nie znaczy to jednak, że jest w niej mniej ważnych informacji! Wręcz przeciwnie. Wykorzystaliśmy tylko formę bliską nastolatkom, którzy więcej wyczytają z obrazku z tekstem niż z pół stronicowego czystego tekstu. Książka dla chłopców ma żywy styl i teksty wprost zaczerpnięte z życia. Wiele mam dzwoniło lub pisało do mnie, mówiąc, że musiałam je chyba podsłuchiwać, bo w książce padają identyczne słowa, jak w ich domu. W książce ponownie spotykamy się z Tomkiem i Lilką, których znamy już z poprzednich dwóch książek. Tylko mama, cierpliwa przyjaciółka dziewczyn z książki "Czego nie dowiesz się od koleżanek...", w opowieści o dojrzewaniu Tomka zmienia się w mamę-cerbera. Ale i tak można poczuć, że się szanują, słuchają i chcą się porozumieć, zrozumieć i pomóc sobie nawzajem. Ta książka również inspirowana jest pytaniami nastolatków zadawanymi lekarzom na portalu Babyonline.cz. I podobnie jak przy książce dla dziewczyn ilustracje i korekta jest autorstwem młodzieży. Dlaczego warto podarować nastolatkowi książkę o ciele, higienie, relacjach i seksie? W tym okresie nie każdy już zwierza się ze wszystkim rodzicom. A właśnie w okresie dojrzewania tak ważne jest dostarczyć mu właściwych informacji o seksie, zanim zacznie szukać w sieci, gdzie może znaleźć mnóstwo nieprawdziwych informacji, nierealnych wzorców zachowań seksualnych i miedzy partnerami, o ciąży itd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56269 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
Indeks.
Niełatwo być nastolatką. Co krok to problemy, pytania, wątpliwości. Często brak Ci odwagi albo się wstydzisz zapytać - i jest to zrozumiałe. Nie możesz przecież otwierać szeroko drzwi do swego intymnego świata. Zmienia się Twoje ciało. Obserwujesz te zmiany z niepokojem, niekiedy z lękiem. Co o nich wiesz? Co czeka Cię jeszcze? Odkrywasz w sobie nieznane dotąd uczucia i pragnienia. Chwilami aż się boisz samej siebie. Koleżanki, zwłaszcza te starsze, opowiadają niestworzone rzeczy. Ile w tym prawdy, a ile bzdur? Co odrzucić, a co wziąć sobie do serca? Najbliższym Ci i najżyczliwszym człowiekiem jest mama, ale jak z nią rozmawiać o sprawach wstydliwych? Czy zrozumie, nie zgorszy się, nie potępi? Czym różni się jej pokolenie od Twojego? Masz zastrzeżenia do swojego wyglądu, a coraz bardziej Ci zależy, żeby się podobać, zwłaszcza chłopcom. Całkiem niedawno wcale o tym nie myślałaś, teraz nie daje Ci to spokoju. Czy są sposoby, aby poprawić swój wygląd? Jakie? A może się mylisz i nie ma co poprawiać? Ubrać się odpowiednio to też niełatwa sztuka. Warto wypracować własny styl, dopasować makijaż i uczesanie do typu urody. Kto podpowie, mądrze doradzi? Chłopcy. Znaczą dla Ciebie coraz więcej, a przecież tak mało o nich wiesz. Jak rozpoznać wartościowego, odróżnić ziarno od plew? Kto jest uczciwy i szczery, a kto ściemnia? Na co można pozwolić sobie i jemu, gdzie są granice, których przekroczyć nie wolno? Miłość. Niby wiesz o niej wszystko. I wiesz, że nic nie wiesz. Czy to, co poczułaś do Niego, to już prawdziwa miłość, czy tylko zauroczenie, które wkrótce minie? Czy istnieje miłość bez przyjaźni? A miłość na zawsze? Miłość od pierwszego wejrzenia? Fizyczne zbliżenie, seks. Może już to przeżyłaś. Albo masz jeszcze przed sobą. Kto skacze do wody, nie wiedząc, jaka jest głęboka? Można skręcić kark. Nie ma tematów tabu i nic, co ludzkie, nie powinno być Ci obce. Czym jest pożądanie? Kiedy seks może dać szczęście? Jak być w zgodzie ze swymi zasadami moralnymi?Boisz się samotności. Każdy się boi. Jak jej uniknąć? Jak się wyzwolić, gdyby Cię dopadła? Na kogo można i należy w życiu liczyć?Obok miłości sprawą najważniejszą między ludźmi jest przyjaźń. Miłość i przyjaźń mają jedną cechę wspólną: są tylko wtedy prawdziwe, gdy wolisz dawać, niż brać. Altruizm? Szczególna forma egoizmu? Jedno i drugie, ponieważ sprawianie radości bliskiej osobie sprawia radość Tobie.Pytań a pytań! Dopiero uczysz się żyć i sytuacji nieznanych piętrzy się mnóstwo. Chcemy Ci służyć radą, pomocą. Szczerze i bez pruderii. Mówimy otwarcie o wszystkim, co ważne dla Ciebie. W sprawach kontrowersyjnych namawiamy do przemyśleń. W codziennych - dajemy praktyczne rady.Poradnik nastolatki powstał pod redakcją znanego pisarza dla młodzieży Aleksandra Minkowskiego i doktor Lilianny Minkowskiej, ale współtworzył ją cały zespół konsultantów, między innymi psycholog, seksuolog, prawnik, dietetyk i pedagog. Autorzy postawili sobie za cel nie tylko podzielenie się swoją wiedzą, ale także nawiązanie z czytelniczką mądrego dialogu na niemal dwieście ważnych tematów, także tych trudnych i kontrowersyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 485-498. Indeks.
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-369.
Część I * WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŁ PSYCHOPATOLOGII * 1. Rys historyczny * 2. Pojęcie normalności w dziedzinie zdrowia psychicznego * 2.1. Normalność w ujęciu statystycznym * 2.2. Normalność w ujęciu rozwojowym * 2.3. Normalność w ujęciu społeczno-kulturowym * 3. Koncepcyjne modele psychopatologii * 3.1. Model biomedyczny * 3.2. Model psychologiczny * 3.3. Model biopsychospołeczny * 4. Systemy klasyfikacji zaburzeń psychicznych * 5. Zaburzenia zachowania w ogólnej populacji dzieci i młodzieży * 6. Wiek życia a zaburzenia zachowania * 6.1. Od 0 do 2. r.ż. * 6.2. Od 2. do 5. r.ż. * 6.3. Od 6. do 12. r.ż. * 6.4. Od 12. do 18. r.ż. * * * Część II * PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z PSYCHOPATOLOGII OGÓLNEJ * A. Objawy zaburzeń psychicznych * 1. Zaburzenia procesów poznawczych * 1.1. Objawy zaburzeń procesów spostrzegania * 1.2. Zaburzenia myślenia * 2. Zaburzenia pamięci * 3. Zaburzenia uwagi * 4. Zaburzenia procesów emocjonalnych * 5. Zaburzenia psychomotoryczne * 5.1. Ilościowe zaburzenia psychomotoryczne * 5.2. Jakościowe zaburzenia psychomotoryczne * B. Zespoły zaburzeń psychicznych * 1. Zespoły zaburzeń psychicznych o podłożu organicznym * 1.1. Niepełnosprawność intelektualna (dawniej: upośledzenie umysłowe) * 1.2. Zespół otępienny (demencja) * 1.3. Zaburzenia osobowości uwarunkowane organicznie (charakteropatie, encefalopatie) * 1.4. Zespoły zaburzeń pamięci (amnestyczne) * 1.5. Zespoły zaburzeń świadomości * 2. Zespoły zaburzeń afektywnych * 2.1. Zespół depresyjny * 2.2. Zespół maniakalny * 3. Zespoły schizofreniczne * 3.1. Zespół katatoniczny * 3.2. Zespół paranoidalny (urojeniowo-omamowy) * 3.3. Zespół hebefreniczny * 4. Zespół paranoiczny * 5. Zespół parafreniczny * 6. Zespoły reaktywne psychotyczne * 7. Zespoły nerwicowe * 7.1. Zespoły lękowe w postaci fobii * 7.2. Inne zaburzenia lękowe * 7.3. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (nerwica natręctw) * 7.4. Reakcja na ciężki stres i zaburzenia adaptacyjne * 7.5. Zaburzenia dysocjacyjne (konwersyjne) * 7.6. Zaburzenia występujące pod postacią somatyczną * 7.7. Inne zaburzenia nerwicowe * 8. Zaburzenia osobowości * 8.1. Definicje i podejścia do zaburzeń osobowości * 8.2. Ogólne i szczegółowe kryteria diagnostyczne * 8.3. Trudności w diagnozowaniu zaburzeń osobowości * * * Część III * WYBRANE ZAGADNIENIA PSYCHOPATOLOGII SZCZEGÓŁOWEJ * WIEKU ROZWOJOWEGO * A. Zaburzenia okresu wczesnodziecięcego * 1. Zaburzenia neurorozwojowe * 1.1. Niepełnosprawność intelektualna * 1.2. Zaburzenia spektrum autyzmu * 1.3. Zespół Aspergera * 1.4. Zespół Retta * 2. Specyficzne zaburzenia rozwoju dziecka * 2.1. Zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych * 2.2. Zaburzenia w komunikowaniu się * 2.3. Zaburzenia emocjonalne * 2.4. Zaburzenia psychomotoryczne * 2.5. Zaburzenia odżywiania się (jedzenia) * 2.6. Zaburzenia kontroli wydalania * 2.7. Zaburzenia psychoseksualne * 2.8. Zaburzenia z tikami * 3. Zaburzenia lękowe u dzieci * 3.1. Zaburzenia lęku uogólnionego * 3.2. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne * 3.3. Zaburzenia fobiczne * 3.4. Zaburzenie lęku separacyjnego * 3.5. Mutyzm wybiórczy * 4. Zaburzenia psychotyczne * 4.1. Schizofrenia dziecięca * 4.2. Zaburzenia afektywne * B. Zaburzenia wieku adolescencji * 1. Zaburzenia afektywne u młodzieży * 1.1. Epizod depresyjny (duża depresja, depresja jednobiegunowa) * 1.2. Dystymia (uporczywe zaburzenie depresyjne) * 1.3. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe * 1.4. Zaburzenia afektywne a samobójstwa u młodzieży * 2. Zaburzenia jedzenia (odżywiania się) * 2.1. Jadłowstręt psychiczny (anorexia nervosa) * 2.2. Żarłoczność psychiczna (bulimia nervosa) * 3. Zaburzenia zachowania (postępowania) * 3.1. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ZOB) * 3.2. Zaburzenia kontroli zachowania (ZKZ) * 4. Zespoły uzależnienia od substancji psychoaktywnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18712 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej