Jaroszewski Karol
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Jaroszewski Karol
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Czytanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Nauczanie
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 183-185.
Książka zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arnwine ; przekład Karol Jaroszewski. - Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 185, [7] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 183-185.
Książka zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 244-245.
Dla nauczycieli uczniów z autyzmem.
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie - w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane źródła na stronach 329-333. Indeks na stronach 335-344.
W tej głośnej książce dr Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który leczy - bez pomocy farmaceutyków - przyczyny, nie tylko objawy, autyzmu, ADHD, dysleksji i innych zaburzeń neurologicznych u dzieci. Zdaniem autora podłożem tego typu zaburzeń jest zespół czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome - FDS), który powstaje w wyniku nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Dlatego też leczenie powinno zmierzać do przywrócenia równowagi w mózgu. Program Brain Balance od ponad dwóch dekad realizuje ten cel ze spektakularnymi sukcesami, dzięki czemu znacząco poprawia jakość życia dzieci oraz ich rodzin. Niniejsza książka pokazuje, jak zatosować tę metodę w warunkach domowych, wykorzystując przy tym między innymi: ćwiczenia fizyczne, umysłowe oraz integracji sensorycznej, które w prosty sposób można dopasować do indywidualnych potrzeb dziecka; plan modyfikacji zachowań; wskazówki na temat nadwrażliwości pokarmowych; program dodatkowy zapewniający utrzymanie osiągniętych rezultatów.
ROZŁĄCZONE DZIECI ; 1. Różne objawy, jeden problem. Zrozumieć umysł rozłączonego dziecka * 2. Dziecięce mózgi naprawdę mogą ulec zmianie. Jak działa rozwijający się mózg * 3. Kiedy mózg źle się zachowuje. Rozłączenie na linii lewa-prawa półkula * 4. Co jest przyczyną tego wszystkiego. Skończmy z błednym postrzeganiem tego zagadnienia * 5. Lewa półkula, prawa półkula. Jedna nie może rozwijać się bez drugiej * DOMOWY PROGRAM BRAIN BALANCE AUTORSTWA DOKTORA MELILLO * 6. Ponowne nawiązanie połączenia w mózgu. Dziesięć zasad programu Brain balnce * 7. Główna lista kontrolna dla półkuli mózgowych. Określenie deficytów w lewej lub prawej półkuli * 8. Czego oczekiwać od programu Brain Balance. Jak interpretować uzyskane rezultaty. * 9. Badanie sensoryczno-motoryczne półkul mózgowych w warunkach domowych. Jak wykryć deficyt w lewej lub prawej półkuli * 10. Ćwiczenia sensoryczno-motoryczne. Trening mózgu poprzez stymulację fizyczną * 11. Neuroedukacja i ćwiczenia w domu. Dążenie do uzyskania lepszej oceny * 12. Co moje dziecko powinno jeść. Plan żywieniowy programu Brain Balance * 13. Domowy plan modyfikacji zachowań. Powrót do normy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18895 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które ? w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą ? pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych:wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem;wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem;ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie;domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania;sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron;sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.Książka otrzymała nagrody Margot Marek Book Award, przyznaną przez International Dyslexia Association, oraz Ken Book Award, przyznaną przez National Alliance for the Mentally Ill.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19081 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 242-243.
Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada: - jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety, - jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku, - co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć, - jak - bez kłótni - wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy. Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię.
Rozdział 1. JAK ZROZUMIEĆ DOŚWIADCZENIA NASZYCH DZIECI * Rozdział 2. TWORZENIE WYRAŹNYCH I SILNYCH GRANIC * Rozdział 3. UWIERZCIE, ŻE WASZE DZIECKO POTRAFI SIĘ UCZYĆ * Rozdział 4. MOTYWACJA: KLUCZ DO WSZYSTKIEGO * Rozdział 5. ROZMAWIAJCIE ZE SWOIMI DZIEĆMI: SIŁA TŁUMACZENIA * Rozdział 6. NACISKANIE GUZIKÓW * Rozdział 7. RATUNEK W NAPADACH ZŁOŚCI * Rozdział 8. BICIE I POTĘŻNA ENERGIA * Rozdział 9. TRENING TOALETOWY * Rozdział 10. SPANIE * Rozdział 11. UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU SAMOOBSŁUGI * Rozdział 12. WPROWADZANIE NOWYCH PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17999 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej