Dziecko autystyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(161)
Forma i typ
Książki
(156)
Poradniki i przewodniki
(48)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Proza
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(220)
wypożyczone
(41)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(20)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(11)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
MW123 (św. Wincentego 64)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(18)
W29 (Rembielińska 6a)
(8)
W37 (Smoleńska 94)
(8)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(9)
W64 (Radzymińska 121)
(12)
W72 (Suwalska 11)
(7)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(117)
Autor
Pisula Ewa
(9)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Błeszyński Jacek (1963- )
(5)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Dawson Geraldine
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Haduła Aleksandra
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Moskal Maria
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Baron-Cohen Simon
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Chodorowska Monika
(2)
Cook Katie (1981- )
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Faber Joanna
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Hrabowski Amanda
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Krall Hanna (1937- )
(2)
Krantz Patricia J
(2)
McClannahan Lynn E
(2)
Moore Debra
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Parker Jonathan (1960- )
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Randall Peter (1948- )
(2)
Rogers Sally J
(2)
Sabik Magdalena
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Szczypczyk Anna
(2)
Vismara Laurie A
(2)
Zawiślak Beata
(2)
Aldenrud Ulla (1937- )
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. SPEcjalne moce
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Augustyniak Szymon
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Barnett Kristine
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bogunia Joanna
(1)
Boone Victoria M
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brauns Axel (1963- )
(1)
Brennan Cait
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bullock Claire
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błaż Agata
(1)
Carter-Johnson Arabella
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Cieślik Donata
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Czyżewska-Dyrała Izabela
(1)
Delahooke Mona
(1)
Delaney Tara
(1)
Domańska Joanna (1970- )
(1)
Dooley Aoife (1991- )
(1)
Drumowski Michał
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Manning Sam
(1)
Faber Tracy
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Frąc Cezary (1967- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gallardo María Isabel (1959- )
(1)
Gardner Nuala
(1)
Garrido Gallardo Miguel ?ngel
(1)
Godlewska Beata
(1)
Golding Maggi
(1)
Gorol Małgorzata (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(97)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(94)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(160)
Język
polski
(160)
Odbiorca
Rodzice
(40)
Nauczyciele
(15)
Dzieci
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
6-8 lat
(8)
Pedagodzy
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci
(6)
9-13 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Psychoterapeuci
(5)
0-5 lat
(3)
Przedszkola
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie dzieci z zaburzeniami o charakterze autystycznym
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci SI
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Literatura amerykańska
(6)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko autystyczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Karolina Północna (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mongolia
(1)
Ohio (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wygoda (woj. śląskie, pow. częstochowski, gm. Konopiska)
(1)
Gatunek
Poradnik
(55)
Pamiętniki i wspomnienia
(8)
Podręcznik
(7)
Pamiętniki amerykańskie
(6)
Powieść
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Opowiadania i nowele
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Kryminał
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Podręczniki
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Reportaż fabularny
(2)
Romans
(2)
Dramat
(1)
Esej
(1)
Film fabularny
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Horror
(1)
Komiks
(1)
Listy niemieckie
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Poezja niemiecka
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(37)
Medycyna i zdrowie
(29)
Edukacja i pedagogika
(27)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Kulinaria
(1)
Religia i duchowość
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(SPEcjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: The perfect project - a book about autism.
Wiek 4+.
Dzieci przygotowały projekt o kolei, który zaprezentują w konkursie. Krzyś wie dużo o pociągach, ale nie lubi głośnych, zatłoczonych miejsc. Bardzo się wtedy denerwuje. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby pomóc grupie wygrać konkurs? "SPEcjalne moce" to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20199 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tyt. oryg.: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliogr. s. 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują "dobry" oraz "zły" sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie - niemal dwie dekady temu - zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Asperger’s Syndrome Education Network (ASPEN).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18484 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 40.
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieciautystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznychprzedstawia propozycję pracy w ramach:wczesnego wspomagania rozwoju dzieckaedukacjiterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 383-386.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil". z przedmowy dr Temple Grandin W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki "idealnego" programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny. James Ball jest doktorem pedagogiki i dyplomowanym specjali­stą w zakresie analizy zachowania (BCBA). Od ponad 20 lat zaj­muje się dziećmi i osobami dorosłymi dotkniętymi autyzmem. Dba o zapewnienie przysługujących im świadczeń edukacyjnych i opiekuńczych, organizuje też pracę zawodową dla takich osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca - Moshego Feldenkraisa - największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w "małpowaniu" kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The verbal behavior approach : how to teach children with autism and related disorders.
Bibliografia, netografia na stronach 249-254. Indeksy.
Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "Przedmowę do książki napisał dr Mark Sundberg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21103 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Część I * Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem * * * Danuta Ochojska, Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych * * * Joanna Leśniak, Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka * * * Aneta Lew-Koralewicz, Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej * * * Alicja Kurasz, Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem * * * Część II * Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole * Katarzyna Łach, Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego „Niebieska Kraina” w Łańcucie * * * Marta Lubas, Uczeń z autyzmem w szkole – na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej * * * Natalia Kwoka, Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców * * * Patrycja Gołąbek-Jonak, Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku * * * Monika Głód, Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii * * * Część III * Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej rodziny i środowiska * * * Tomasz Gosztyła, Elżbieta Turbiłowicz, Matki dzieci z autyzmem – kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie * * * Krystyna Barłóg, Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem * * * Karolina Kapica, Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami * * * Maria Filip, Katarzyna Józefek, Iwona Karnas, Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym * * * Karolina Kapica, Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem * * * Zakończenie * * * Informacje o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The Spark. A mother`s story of naturing genius, cop. 2013.
Syn Kristine Barnett, Jacob, ma IQ wyższe niż Einstein i fotograficzną pamięć. W ciągu dwóch tygodni sam nauczył się podstaw analizy matematycznej. W wieku dziewięciu lat rozpoczął badania nad nowatorską teorią w astrofizyce, w wieku dwunastu -pracę na uniwersytecie na wydziale fizyki kwantowej. A przecież jego genialne zdolności łatwo mogły zostać zaprzepaszczone. Kiedy Jake miał dwa lata, rozpoznano u niego autyzm. Kristine usłyszała wówczas, że być może jej syn nigdy sam nie zawiąże butów.Błysk jest fascynującą historią matki i syna. Otoczony przez specjalistów, którzy uczyli go jedynie podstawowych czynności, tłumiąc prawdziwe pasje, Jake nie robił żadnych postępów, co więcej, wycofywał się do swojego świata, aż w końcu zupełnie przestał mówić. Wtedy jego mama, na przekór wszystkim, podążyła za instynktem. Zrezygnowała ze specjalnego programu nauczania i zaczęła samodzielnie przygotowywać syna do zajęć w zwykłym przedszkolu, wierząc w moc doświadczeń dzieciństwa i radosnej zabawy. Skupiła się na wszystkim, co było w Jake`u wyjątkowe, i pozwoliła mu swobodnie rozwijać zainteresowania, koncentrując się na tym, co umie, a nie na tym, czego nie mógł zrobić. Dzięki ciężkiej pracy, determinacji Jake`aoraz wsparciu przyjaciół i bliskich, Kristine i Michael przezwyciężyli wszystkie trudności, a efekty przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Wychowali geniusza."Wszyscy rodzice i nauczyciele powinni przeczytać tę niezwykłą książkę!" Temple Grandin"Błysk to opowieść o odmieniającej sile bezwarunkowej miłości matki. Jeśli macie dziecko inne niż wszystkie - a które dziecko takie nie jest? - nie będziecie w stanie odłożyć tej książki nawet na minutę". Sylvia Nasar"Błysk w wyjątkowy sposób pokazuje, z jak wielką siłą matka potrafi kochać swoje dziecko". Andrew Solomon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, zabaw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
Bibliografia, netografia na stronach [293]-295. Indeks.
Praktyczne porady matki i specjalistki od zaburzeń ze spektrum autyzmu. Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia ponad 150 wypróbowanych sposobów postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po "klasyczny" autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły i wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [192]-218.
W książce podjęto próbę analizy różnicującej autyzm od innych głębokich zaburzeń w rozwoju w ujęciu diagnostyczno - terapeutycznym (ze szczególnym uwzględnieniem etiologii autyzmu). Punktem wyjścia stał się problem komunikacji oraz nabywania przez dzieci z głębokimi deficytami w rozwoju kompetencji społecznych.Autor dokonał analizy różnicującej autyzmu od zespołów zaliczanych do grupy PDD (Progressive Developmental Disorders): Landau-Kleffnera, Prader-Williego, Retta, Williamsa, Łamliwego Chromosomu X, Angelmana, Aspergera. Każdy rozdział jest poświęcony jednemu z zespołów w układzie: ogólny opis, diagnoza, przebieg rozwoju dziecka w zespołem, prowadzone terapie (z podziałem na: farmakologiczną, logopedyczną, pedagogiczną, modyfikację zachowań i rodzinną). Dołączono także tabelaryczne zestawienia pomocne we wczesnym różnicowaniu zespołów od autyzmu.Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, jak również praktyków i rodziców zajmujących się diagnostyką oraz wspomaganiem rozwoju dzieci z autyzmem i zespołami zaliczanymi do PDD.
Rozdział 1. Analiza różnicująca autyzmu i innych głębokich zaburzeń w rozwoju * Wprowadzenie * 1.1. Diagnoza * 1.2. Diagnoza w autyzmie * 1.3. Optymalizacja w systemie edukacji specjalnej - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 2. Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej - studium terminologiczne * Wprowadzenie * 2.1 Ku unifikacji i precyzyjnemu określeniu terminu * 2.2. Podziały terapii pedagogicznej * Rozdział 3. Komunikcja - holistyczne modele wspomagania i rozwoju * Wprowadzenie * 3.1. Podejście teoretyczne * 3.2. Fotogramy jako graficzna metoda komunikacji wspomagająca pracę z dzieckiem z głębokimi deficytami rozwojowymi * Rozdział 4. Genetyczne koncepcje etiologii autyzmu - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 5. Zespoły, w których występują zaburzenia autystyczne * Wprowadzenie * 5.1. Zespół Landau-Kleffnera * 5.2. Zespół Pradera-Williego (ZPW) * 5.3. Zespół Retta (ZR, ZTT, RTS) * 5.4. Zespół Williamsa (ZW, Zespół Williamsa-Burena) * 5.5. Zespół łamliwego Chromosomu X * 5.6. Zespół Angelmana * 5.7. Zespół Aspergera (syndrom Aspergera, ASPG1, ASPG2, ASPG3, ASPG4, ZA - w klasyfikacji DSM-IV 299.80 i ICD-10 F84.5)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 130-144. Indeksy.
Streszcz. ang.
"Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju" to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X. Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii. Warte podkreślenia jest także podejście prezentowane przez Jacka Błeszyńskiego, który postuluje głęboko humanistyczne rozumienie autyzmu, będące jednocześnie rozumieniem człowieka i podkreśleniem jego potencjału.
WPROWADZENIE * ROZDZIAŁ 1. * ZABURZENIE W ROZWOJU * ROZDZIAŁ 2. * RÓŻNICOWANIE DIAGNOSTYCZNE * ROZDZIAŁ 3. * MOWA JAKO SZCZEGÓLNY ASPEKT RÓŻNICUJĄCY * 3.1.Niepełnosprawność intelektualna * 3.2.Przegląd badań nad rozwojem mowy dziecka upośledzonego umysłowo * 3.3.Mowa osób z autyzmem i zespołem Aspergera * ROZDZIAŁ 4. * AUTYZM I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA A ZESPÓŁ KRUCHEGO CHROMOSOMU X * 4.1.Charakterystyka zespołu * 4.2.Diagnoza zespołu * 4.3.Przebieg rozwoju w zespole * 4.4.Wczesne różnicowanie zespołu Kruchego Chromosomu X od autyzmu i upośledzenia umysłowego * ROZDZIAŁ 5. * SKALA OCENY ZACHOWAŁ AUTYSTYCZNYCH W DIAGNOZIE RÓŻNICUJĄCEJ I OCENIE ROZWOJU * 5.1.Wprowadzenie * 5.2.Skala Obserwacji Zachowań Autystycznych (SOZA) dla dzieci i młodzieży * 5.3.Różnicowanie * PODSUMOWANIE * BIBLIOGRAFIA * INDEKS RZECZOWY * INDEKS OSÓB *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15418 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Wyd. 1. pt.: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem.
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich.Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne.W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowaniaw artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi. * Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii. * Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych. * Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem. * Dziecko autystyczne w kręgu muzyki. * Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym. * Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych. * Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi-autystycznego. * Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi. * Metoda Felicie Affolter. * Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) - Zbigniewa Szota. * Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. * Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami. * Gdzie szukać pomocy. *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 115-[125].
Dostępna również jako e-book.
Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających autystyczne spektrum zaburzeń. Autorzy ukazali wiele złożonych uwarunkowań dotyczących znaczenia tej zdolności dla ogólnej aktywności poznawczej dzieci z autyzmem. Istotne są tu możliwości poszerzenia repertuaru oddziaływań, które mogą skutecznie wzbogacać stosowane aktualnie programy wspomagania funkcji percepcyjnych o nowe, istotne dla ogólnego rozwoju, formy aktywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 3 - Kraków : "Impuls", 2005. - 155, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147-[156].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3457, 2913 (2 egz.)
(dostępność ok. 11.03.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie VIII. - Kraków : Impuls, 2017. - 155, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 4. - Kraków : Impuls, 2007. - 155, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej