Juul Jesper (1948-2019)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(7)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Juul Jesper (1948-2019)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dzieci
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Juul, Jesper (1948- )
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Psychologia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Uczniowie
(1)
Więź rodzinna
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Być razem : książka dla par / Jesper Juul ; tłumaczenie Dariusz Syska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : MiND, copyright 2018. - 268, [4] strony ; 20 cm.
U dołu okładki i na stronie tytułowej: Rodzina potrzebuje rodziców, którzy potrafią zadbać o siebie.
Dostępna również jako e-book.
Jaki wpływ na życie rodzinne mają relacje między rodzicami? Do czego można wykorzystać konflikty i kryzysy w związku? Jak wspierać siebie nawzajem w trudnych chwilach? Do czego może prowadzić nadmierne skupienie rodziców na dzieciach? Kiedy warto pójść własną drogą? W ciągu ostatnich piętnastu lat dorośli nie tylko odkryli na nowo wychowanie dzieci, ale także partnerstwo. Dla wielu bywa to trudne - i o tym jest ta książka. Mam głębokie przekonanie, że wszystkim rodzicom przysługuje prawo do bycia tylko we dwoje, a najlepszą rzeczą, jaką matka i ojciec mogą zrobić dla swoich dzieci, jest zadbanie o swój związek. JESPER JUUL
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19629 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book.
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki : kiedy kończy się wychowanie? / Jesper Juul ; przekład Dariusz Syska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2014. - 205, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Bądź sparingpartnerem dla swojego dziecka!
Dostępna również jako e-book.
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę?Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
O granicach : kompetentne relacje z dzieckiem / Jesper Juul ; tłumaczenie z języka niemieckiego Dariusz Syska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : MiND, copyright 2020. - 100, [4] strony ; 21 cm.
W niniejszej książce Jesper Juul prezentuje własne spojrzenie na problem stawiania dzieciom granic. Według niego, dorośli zbyt często sami przekraczają swoje granice, zgadzając się na rzeczy, na które wcale nie mają ochoty. Dlatego skuteczne wyznaczanie swojej przestrzeni w relacji z dzieckiem wymaga umiejętności otwartego mówienia "Tak" i "Nie".Równie ważne jak rodzicielskie granice są jednak także granice komunikowane dorosłym przez dzieci. Jeśli rodzice chcą, aby ich granice były respektowane, sami muszą poważnie traktować granice swoich dzieci.Taka wzajemna nauka wyznaczania i komunikowania tego, co jest dla nas akceptowalne, a co nie, wymaga dużo czasu. Wymaga także autentycznej relacji, w której dorosły otwarcie mówi o swoich potrzebach i uczuciach (w tym także frustracjach), nie zrzucając z tego powodu odpowiedzialności na dziecko. W przeciwnym razie problem granic szybko może przerodzić się w serię destrukcyjnych konfliktów w rodzinie.Jesper Juul zawsze podkreśla, że władzę w domu sprawują dorośli, jednak władza to także odpowiedzialność. Rodzic-przywódca bierze na siebie odpowiedzialność także za to, aby w rodzinie każdy czuł swobodę wyznaczania i otwartego wyrażania własnych granic, ale także respektował granice innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20677 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Rodzina i dziecko z chorobą przewlekłą / Jesper Juul ; przekład Agnieszka Schonfeld. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2019. - 92, [4] strony ; 21 cm.
Dziecko z chorobą przewlekłą lub niepełnosprawnością potrzebuje dokładnie tego samego co inne dzieci, tylko często bywa redukowane przez świat zewnętrzny do swojej choroby. Jak zadbać o równowagę między chorobą a zdrowiem? Jak wzmacniać odporność psychiczną dziecka w kontakcie ze światem? Jak zaspokajać jego potrzebę poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za siebie? Jak zmieniają się relacje w rodzinie, kiedy choroba staje się nowym "członkiem rodziny"?Diagnoza choroby przewlekłej u dziecka bywa szokiem dla całej rodziny. Rodzice skupiają wtedy całą swoją uwagę i energię na walce o zdrowie, często zaniedbując własne potrzeby oraz potrzeby innych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Dostępna również jako e-book.
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy w porę zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć w nich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem wzmacniamy je, a jakim osłabiamy?Współcześni rodzice często czują się bezradni względem swoich dzieci. Gubią się też wśród porad wychowawczych, które mają sprawić, że ich dzieci staną się posłuszne i grzeczne.Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne! Zamiast tego powinny mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Powinny także stopniowo uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W dzisiejszych czasach ilość różnych rodzajów podejść do wychowania dzieci sprawia, że wielu rodziców jest całkowicie zagubionych, nie wiedząc, jak podchodzić do swojego dziecka. Idee grzeczności i posłuszeństwa są wciąż utrzymującą się polityką, przez co wiele poradników pokazuje, jak uzyskać dziecko o takich cechach. Autor książki "Twoje kompetentne dziecko" nie zgadza się z taką praktyką, wierząc, że dziecko może być dużo bardziej indywidualnym i swobodnym bytem. W książce znajdziesz powody, dla których dzieci powinny być traktowane dużo poważniej, niż dzieje się to dziś. Postępowanie to wywodzi się głównie z niezrozumienia dziecka i traktowania go jako kogoś, kto jeszcze nie jest człowiekiem. Tworzymy z dziecka osobne stworzenia, a przecież to wciąż człowiek i powinniśmy traktować go z szacunkiem należnym temu tytułowi. Książka pokazuje, jak ważne jest, aby w porę zauważyć problemy naszego wychowania. Jednocześnie przedstawia, jak wielką wagę ma tworzenie i rozwijanie u dziecka poczucia własnej wartości oraz wiary w siebie. Każde dziecko powinno mieć swoje obowiązki, które są dostosowane do jego możliwości. Kluczem jest jednak odpowiednie traktowanie, gdyż złe podejście może stworzyć posłusznego, jednak nieradzącego sobie w życiu człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Autor Twojego kompetentnego dziecka.
Na stronie redakcyjnej ISBN inny niż na 4. stronie okładki.
W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza całe bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie. Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem. Słowo ,,wychowanie`` zawiera wyraźną jednostronność oddziaływania między dorosłym i dzieckiem. Ja wolę mówić o relacji rodzica z dzieckiem, bo w prawdziwej relacji obie strony podlegają ,,wychowaniu``. Zasadnicze dla mnie pytanie brzmi: jak mogę przekazać swojemu dziecku poczucie, że ma ono istotną wewnętrzną wartość? Nazywamy to poczuciem własnej wartości. Bo jeśli to się uda, to samo z siebie będzie zachowywało się ,,dobrze``, bez żadnej dodatkowej tresury. Podłoga jest czasami lepszym wychowawcą niż niejeden rodzic: bo kiedy trzylatek wspina się na wysokie krzesło, to podłoga nauczy go, że upadek może bardzo boleć. Podłoga nie krytykuje i nie obwinia, co, niestety, często robią rodzice: ,,A nie mówiłem ci, żebyś nie wchodził na to krzesło! Jesteś niegrzeczny, nie słuchasz taty!``. Takie słowa są zupełnie zbyteczne, bo bardziej bolą niż sam upadek. Zostawiają dziecko z piętnem ,,złego dziecka".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej