Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(37)
Forma i typ
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poezja
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(20)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(13)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(6)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(30)
Autor
Syska Dariusz
(19)
Juul Jesper (1948- )
(11)
Juul Jesper (1948-2019)
(8)
Zawadka Michał
(5)
Buk Katarzyna
(3)
Kohn Alfie
(3)
Rosenberg Marshall B
(3)
Bochenek Karolina
(2)
Krüger Knut (1966- )
(2)
Malarecka Bogumiła
(2)
Olbiński Rafał (1945- )
(2)
Zabierzewski Zdzisław
(2)
Baczyńska Barbara (tłumacz)
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cyran-Żuczkowska Aleksandra
(1)
Fanning Patrick
(1)
Gray Peter (1946- )
(1)
Hart Sura
(1)
Hellman Beata
(1)
Hellmann Beata
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Kalla Daniel
(1)
Kindle Hodson Victoria
(1)
Landis Dana
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
McKay Matthew
(1)
Nowaczyk Małgorzata (1964- )
(1)
Oien Monica
(1)
Paleg Kim (1954- )
(1)
Schonefeld Agnieszka
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Stępkowska Edyta
(1)
Szöllösi Ingeborg
(1)
Szöllösi Ingeborg (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(34)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura duńska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(23)
Rodzina
(10)
Dzieci
(6)
Dziecko
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Nastolatki
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychologia
(3)
Empatia
(2)
Konflikt rodzinny
(2)
Małżeństwo
(2)
Pewność siebie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samokontrola
(2)
Uczniowie
(2)
Światopogląd
(2)
Agresywność
(1)
Autorytet
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Genealogia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Juul, Jesper (1948- )
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Konflikt
(1)
Metody nauczania
(1)
Mózg
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Ojcostwo
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Sukces
(1)
Umysł
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Poradnik
(23)
Wydawnictwa popularne
(3)
Wiersze
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Heavy metal
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Edukacja i pedagogika
(5)
Rozwój osobisty
(3)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Co to znaczy: być dobrym ojcem? Jak zbudować ojcowski autorytet? Kto ma dzisiaj władzę w rodzinie? Jak dbać o relacje z partnerką? Jak stać się kimś ważnym dla dziecka?To książka dla prawdziwych mężczyzn! Nie znajdziecie w niej łatwego przepisu na życie, ale mnóstwo inspiracji i refleksji na temat tego, co dzisiaj znaczy być partnerem dla kobiety i ojcem dla dziecka.Do niedawna mężczyźni żyli w poczuciu, że ich rola polega głównie na zapewnieniu rodzinie środków do życia. Dzisiejsi ojcowie stopniowo przejmują odpowiedzialność za dzieci, jednak nie zawsze wiedzą, jak zbudować z nimi silną więź i zdobyć naturalny ojcowski autorytet. Jesper Juul rozważa najważniejsze dylematy współczesnego męża i ojca. Radzi, jak odnaleźć swoją pozycję w rodzinie i odkryć radość bycia z bliskimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Skandynawski bestseller dla rodziców!
Na czym polega sztuka odmawiania dzieciom?Jakich słów używać, kiedy chcemy czegoś zabronić?Jak radzić sobie z dziecięcą frustracją?Czy rodzicielskie NIE może podlegać negocjacjom?Czy dziecko tez ma prawo mówić NIE swoim rodzicom?Szczere i stanowcze NIE jest często lepsze dla dziecka niż wymuszone TAK. Wiele konfliktów i trudności w rodzinie powstaje wtedy, gdy rodzice nie są w stanie odmówić dziecku, chociaż chcieliby to zrobić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej : Rysunki Nela i Mikołaj.
Tyt. oryg. : "Die Kompetente Familie. Neue Wege in der Erziehung. Das Family-Lab Buch".
U góry okładki : Nowe drogi wychowania.
Co mówi o nas zachowanie naszych dzieci? Dlaczego dorośli muszą się stale rozwijać? Jak być dobrym przywódcą w rodzinie? Jakiego zainteresowania potrzebują dzieci? Co jest ważniejsze: samodzielność czy posłuszeństwo? Rodzina to miejsce, w którym wszyscy powinni czuć się dobrze. Niestety, to również miejsce, gdzie rodzą się konflikty i ścierają różne interesy. Jesper Juul, doświadczony pedagog i terapeuta rodzinny, dzieli się refleksjami na temat najczęstszych problemów rodziców i dzieci: agresji, niewłaściwej komunikacji, konfliktów przy stole, zachwiania życzliwych relacji, braku właściwego przywództwa dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17490, 18283 (2 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Podstawą przekładu-język niemiecki. Język oryginału-duński.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie.
Przedmowa * Wprowadzenie * 1. GODNOŚĆ * Siła języka * Świadome przeciwieństwa * 2. INTEGRALNOŚĆ * Rozwój własnej osobowości * Ochrona dziecięcej integralności * Gdy dorośli biją słowami * 3. AUTENTYCZNOŚĆ * Niebezpieczeństwo perfekcjonizmu * Autentyczni czy wyuczeni? * 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ * Odpowiedzialność za siebie * Podejmowanie odpowiedzialnych decyzji * Mówienie "nie" i stawianie granic * Rozwiązywanie konfliktów * Nadopiekuńczość czy konieczna troska * 5. WSPÓLNOTA * Uczucia, zobowiązania i wola - fundament rodziny * Podział zadań i odpowiedzialności * Aktywny wkład dzieci * 6. PRZYWÓDZTWO DOROSŁYCH * Kiedy o wszystkim decydują dzieci * Od starych do nowych wartości * Autentyczność * Autorytet * Zainteresowanie * Dialog i wspólne podejmowanie decyzji * Uznanie i włączenie * Władza
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Być razem : książka dla par / Jesper Juul ; tłumaczenie Dariusz Syska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : MiND, copyright 2018. - 268, [4] strony ; 20 cm.
U dołu okładki i na stronie tytułowej: Rodzina potrzebuje rodziców, którzy potrafią zadbać o siebie.
Dostępna również jako e-book.
Jaki wpływ na życie rodzinne mają relacje między rodzicami? Do czego można wykorzystać konflikty i kryzysy w związku? Jak wspierać siebie nawzajem w trudnych chwilach? Do czego może prowadzić nadmierne skupienie rodziców na dzieciach? Kiedy warto pójść własną drogą? W ciągu ostatnich piętnastu lat dorośli nie tylko odkryli na nowo wychowanie dzieci, ale także partnerstwo. Dla wielu bywa to trudne - i o tym jest ta książka. Mam głębokie przekonanie, że wszystkim rodzicom przysługuje prawo do bycia tylko we dwoje, a najlepszą rzeczą, jaką matka i ojciec mogą zrobić dla swoich dzieci, jest zadbanie o swój związek. JESPER JUUL
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19629 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
O granicach : kompetentne relacje z dzieckiem / Jesper Juul ; tłumaczenie z języka niemieckiego Dariusz Syska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : MiND, copyright 2020. - 100, [4] strony ; 21 cm.
W niniejszej książce Jesper Juul prezentuje własne spojrzenie na problem stawiania dzieciom granic. Według niego, dorośli zbyt często sami przekraczają swoje granice, zgadzając się na rzeczy, na które wcale nie mają ochoty. Dlatego skuteczne wyznaczanie swojej przestrzeni w relacji z dzieckiem wymaga umiejętności otwartego mówienia "Tak" i "Nie".Równie ważne jak rodzicielskie granice są jednak także granice komunikowane dorosłym przez dzieci. Jeśli rodzice chcą, aby ich granice były respektowane, sami muszą poważnie traktować granice swoich dzieci.Taka wzajemna nauka wyznaczania i komunikowania tego, co jest dla nas akceptowalne, a co nie, wymaga dużo czasu. Wymaga także autentycznej relacji, w której dorosły otwarcie mówi o swoich potrzebach i uczuciach (w tym także frustracjach), nie zrzucając z tego powodu odpowiedzialności na dziecko. W przeciwnym razie problem granic szybko może przerodzić się w serię destrukcyjnych konfliktów w rodzinie.Jesper Juul zawsze podkreśla, że władzę w domu sprawują dorośli, jednak władza to także odpowiedzialność. Rodzic-przywódca bierze na siebie odpowiedzialność także za to, aby w rodzinie każdy czuł swobodę wyznaczania i otwartego wyrażania własnych granic, ale także respektował granice innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20677 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
W dzisiejszych czasach ilość różnych rodzajów podejść do wychowania dzieci sprawia, że wielu rodziców jest całkowicie zagubionych, nie wiedząc, jak podchodzić do swojego dziecka. Idee grzeczności i posłuszeństwa są wciąż utrzymującą się polityką, przez co wiele poradników pokazuje, jak uzyskać dziecko o takich cechach. Autor książki "Twoje kompetentne dziecko" nie zgadza się z taką praktyką, wierząc, że dziecko może być dużo bardziej indywidualnym i swobodnym bytem. W książce znajdziesz powody, dla których dzieci powinny być traktowane dużo poważniej, niż dzieje się to dziś. Postępowanie to wywodzi się głównie z niezrozumienia dziecka i traktowania go jako kogoś, kto jeszcze nie jest człowiekiem. Tworzymy z dziecka osobne stworzenia, a przecież to wciąż człowiek i powinniśmy traktować go z szacunkiem należnym temu tytułowi. Książka pokazuje, jak ważne jest, aby w porę zauważyć problemy naszego wychowania. Jednocześnie przedstawia, jak wielką wagę ma tworzenie i rozwijanie u dziecka poczucia własnej wartości oraz wiary w siebie. Każde dziecko powinno mieć swoje obowiązki, które są dostosowane do jego możliwości. Kluczem jest jednak odpowiednie traktowanie, gdyż złe podejście może stworzyć posłusznego, jednak nieradzącego sobie w życiu człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Autor Twojego kompetentnego dziecka.
Na stronie redakcyjnej ISBN inny niż na 4. stronie okładki.
W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza całe bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie. Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem. Słowo ,,wychowanie`` zawiera wyraźną jednostronność oddziaływania między dorosłym i dzieckiem. Ja wolę mówić o relacji rodzica z dzieckiem, bo w prawdziwej relacji obie strony podlegają ,,wychowaniu``. Zasadnicze dla mnie pytanie brzmi: jak mogę przekazać swojemu dziecku poczucie, że ma ono istotną wewnętrzną wartość? Nazywamy to poczuciem własnej wartości. Bo jeśli to się uda, to samo z siebie będzie zachowywało się ,,dobrze``, bez żadnej dodatkowej tresury. Podłoga jest czasami lepszym wychowawcą niż niejeden rodzic: bo kiedy trzylatek wspina się na wysokie krzesło, to podłoga nauczy go, że upadek może bardzo boleć. Podłoga nie krytykuje i nie obwinia, co, niestety, często robią rodzice: ,,A nie mówiłem ci, żebyś nie wchodził na to krzesło! Jesteś niegrzeczny, nie słuchasz taty!``. Takie słowa są zupełnie zbyteczne, bo bardziej bolą niż sam upadek. Zostawiają dziecko z piętnem ,,złego dziecka".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie przodków : genealogia dla każdego / Małgorzata Nowaczyk. - Wydanie drugie, poprawione i uzupełnione. - Podkowa Leśna : Mind, copyright 2015. - 366 stron : faksymilia, fotografie, mapy, portrety ; 24 cm.
Bibliografia strony 349-[354].
Oto pierwszy polski przewodnik dla osób poszukujących swych nieszlacheckich korzeni. Autorka pokazuje, jak korzystając z ogólnie dostępnych archiwów, prześledzić i odtworzyć dzieje własnej rodziny nawet kilka stuleci wstecz. Wbrew pozorom, wiele wartościowych dokumentów dotyczących chłopów i mieszczaństwa wciąż istnieje w polskich parafiach i urzędach. Niemało cennych materiałów można także znaleźć w internetowych bazach danych. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby losy przodków wziąć w swoje ręce!Książka przedstawia podstawy pracy genealoga amatora.Wyjaśnia zasady poszukiwań w archiwach i Internecie.Uczy analizy materiałów źródłowych i uzyskiwania maksimum informacji.Pokazuje sposoby notacji pokrewieństwa i budowania drzew genealogicznych.Opisuje współczesne metody badań genealogicznych.Genealogia to odkrywanie tajemnicy, pełne magii zbliżenie do tych, którzy choć odeszli, nadal w nas żyją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej niewielkiej, ale pełnej treści książeczce autor dzieli się swoimi osobistymi doświadczeniami i refleksjami na temat rodzicielstwa.Pokazuje, jak spełniać nasze marzenia o wychowywaniu dzieci, które potrafią radzić sobie w świecie, i dorastać wraz z nimi do coraz pełniejszego człowieczeństwa.Zofia Aleksandra Żuczkowskatrenerka komunikacji interpersonalnej opartej na Porozumieniu bez Przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja swoją treścią pyta, odpowiada, prowokuje do myślenia i działania. Rozwiązuje problemy, kiedy trzeba daje przysłowiowego "kopa" i zmienia sposób podejścia do życia, by po przeczytaniu młody człowiek zrozumiał siebie i raz na zawsze zapamiętał, że JEST WYJĄTKOWY i ma prawo odnieść sukces! Oczywiście przy swoim zaangażowaniu. :)"Chcę być kimś" to nie tylko książka, to sposób myślenia i życia. Dzięki niej czytelnicy zbudują wiarę w siebie i zainspirują się do działania. To "miejsce", w którym młodzi ludzie, zamiast usłyszeć paplanie, że są do "bani" i że do niczego się nie nadają, dowiedzą się, jak wiele znaczą i jak dużo są w stanie zdziałać. Poznają narzędzia, dzięki którym nauczą się wyznaczać i zdobywać cele oraz zarządzać czasem i pieniędzmi. Autor wskazuje, jak budować wartościowe relacje i podejmować odpowiednie decyzje. Czytelnicy poznają techniki sztuki przemawiania, zagłębią się w sztukę myślenia i zmierzą się z barierami, które hamują ich w życiu. Michał Zawadka docenia indywidualność każdego odbiorcy, pokazuje wagę proaktywności i samodyscypliny.Cała seria zawiera 16 obszarów budowania osobowości. Książka powstała w oparciu o motywacyjne spotkania autora z ponad 5 000 nastolatków w całej Polsce. Publikacja jest jednocześnie doskonałym narzędziem dla nauczycieli i rodziców, ułatwiającym komunikację i ukazującym rozwój osobisty młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.03.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcę być kimś! czyli jak osiągać cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone" to jedyna seria polskich książek dla młodzieży z zakresu rozwoju osobistego. Publikacja swoją treścią pyta, odpowiada, prowokuje do myślenia i działania. Rozwiązuje problemy, kiedy trzeba daje przysłowiowego "kopa" i zmienia sposób podejścia do życia, by po przeczytaniu młody człowiek zrozumiał siebie i raz na zawsze zapamiętał, że JEST WYJĄTKOWY i ma prawo odnieść sukces! Oczywiście przy swoim zaangażowaniu. :) "Chcę być kimś" to nie tylko książka, to sposób myślenia i życia. Dzięki niej czytelnicy zbudują wiarę w siebie i zainspirują się do działania. To "miejsce", w którym młodzi ludzie, zamiast usłyszeć paplanie, że są do "bani" i że do niczego się nie nadają, dowiedzą się, jak wiele znaczą i jak dużo są w stanie zdziałać. Poznają narzędzia, dzięki którym nauczą się wyznaczać i zdobywać cele oraz zarządzać czasem i pieniędzmi. Autor wskazuje, jak budować wartościowe relacje i podejmować odpowiednie decyzje. Czytelnicy poznają techniki sztuki przemawiania, zagłębią się w sztukę myślenia i zmierzą się z barierami, które hamują ich w życiu. Michał Zawadka docenia indywidualność każdego odbiorcy, pokazuje wagę proaktywności i samodyscypliny. Cała seria zawiera 16 obszarów budowania osobowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.03.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Relacje, bariery, komunikacja, autorytety.
"Chcę być kimś! czyli jak osiągać cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone" to jedyna seria polskich książek dla młodzieży z zakresu rozwoju osobistego. Publikacja swoją treścią pyta, odpowiada, prowokuje do myślenia i działania. Rozwiązuje problemy, kiedy trzeba daje przysłowiowego "kopa" i zmienia sposób podejścia do życia, by po przeczytaniu młody człowiek zrozumiał siebie i raz na zawsze zapamiętał, że JEST WYJĄTKOWY i ma prawo odnieść sukces! Oczywiście przy swoim zaangażowaniu. :)"Chcę być kimś" to nie tylko książka, to sposób myślenia i życia. Dzięki niej czytelnicy zbudują wiarę w siebie i zainspirują się do działania. To "miejsce", w którym młodzi ludzie, zamiast usłyszeć paplanie, że są do "bani" i że do niczego się nie nadają, dowiedzą się, jak wiele znaczą i jak dużo są w stanie zdziałać. Poznają narzędzia, dzięki którym nauczą się wyznaczać i zdobywać cele oraz zarządzać czasem i pieniędzmi. Autor wskazuje, jak budować wartościowe relacje i podejmować odpowiednie decyzje. Czytelnicy poznają techniki sztuki przemawiania, zagłębią się w sztukę myślenia i zmierzą się z barierami, które hamują ich w życiu. Michał Zawadka docenia indywidualność każdego odbiorcy, pokazuje wagę proaktywności i samodyscypliny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.03.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł. : Autor "Twojego kompetentnego dziecka".
U doł. okł. : Wspólne rodzinne posiłki.
Czy zdarza ci się zmuszać dziecko do jedzenia? Niepokoisz się, jeśli nie je mięsa lub warzyw?Często zwracasz mu uwagę przy stole? Czy kuchnia jest źródłem pozytywnej energii w twoim domu? Jak dbasz o dobrą atmosferę podczas posiłków? Rodzice odpowiadają za właściwe odżywianie swoich dzieci. Często skupiają na tym całą swą miłość i troskę, zapominając, że zdrowe potrawy na talerzu to jeszcze nie wszystko. Równie ważne są bliskość, ciepło i bezpieczeństwo, które dzieci otrzymują razem z jedzeniem, oraz dobra atmosfera przy stole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dialog zamiast kar / Zofia Aleksandra Żuczkowska. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, cop. 2013. - 254, [1] s. : il. ; 21 cm.
"Książkę Zofii Żuczkowskiej polecam wszystkim, którzy chcą poprawić swoje relacje z bliskimi, a szczególnie gorąco rodzicom. Tym, którzy szukają sposobu na kłótnie w piaskownicy, i tym, którzy obawiają się buntu nastolatka." Joanna SZULC, redaktor naczelna miesięcznika "Dziecko" "Autorka podważa wiele staromodnych, ale i nowomodnych stereotypów wychowawczych. Jej książka jest ciekawa i mądra!" Jan WRÓBEL, nauczyciel, dziennikarz, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego "Bednarska" w Warszawie.Ta książka to podsumowanie wieloletniej pracy z dorosłymi i dziećmi - efekt praktycznego zgłębiania zasad Porozumienia bez Przemocy (NVC) Marshalla B. Rosenberga. Autorka dzieli się w niej swoim bogatym doświadczeniem w kształtowaniu relacji z dzieckiem, opartych na obustronnym dostrzeganiu i poszanowaniu uczuć i potrzeb.Zofia Aleksandra ŻUCZKOWSKA jest pedagogiem, autorką książki Wychowanie bez klapsa (2006). Razem z Karstenem Schacht-Petersenem, terapeutą i certyfikowanym trenerem NVC, prowadzi treningi dla nauczycieli, rodziców całych rodzin w Szkole Empatii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-297.
Jak zabawa sprawia, że dzieci są szczęśliwsze, bardziej pewne siebie i lepiej się uczą? Dzieci potrzebują zabawy. Potrzebują zabawy z innymi dziećmi bez nadzoru dorosłych. Tylko w takiej zabawie mogą nauczyć się radzenia sobie z emocjami, nawiązywania przyjaźni, rozwiązywania konfliktów i wielu, wielu innych umiejętności. Zabawa spełnia bardzo ważną funkcję w rozwoju dzieci. Amerykański psycholog Peter Gray dowodzi, że jest ona naturalnym sposobem, w jaki dzieci uczą się, że nie są bezradne. W ten sposób zdobywają nowe umiejętności, radzą sobie z strachem czy złością, poznają możliwości swojego ciała, nawiązują przyjaźnie i znajomości, rozwiązują problemy. Żeby jednak zabawa spełniała swoją funkcję, musi być wolna i pozbawiona nadzoru dorosłych. Tylko wtedy dzieci same mogą ustanawiać reguły, samodzielnie rozwiązywać problemy i zdobywać mnóstwo kompetencji społecznych. Zabawa odgrywa także wielką rolę w przyswajaniu wiedzy. Niestety, większość szkół tego nie docenia i nie wykorzystuje. Dzieci spędzają czas w ławkach, przygotowując się lub rozwiązując testy i bezwolnie wykonując polecenia nauczycieli. Pozostałą część dnia kradną im zajęcia dodatkowe i praca domowa. W życiu współczesnych dzieci jest coraz mniej wolności i coraz mniej zabawy. W efekcie mamy wiele przemęczonych, zewnątrzsterowych i często samotnych dzieci, które zupełnie straciły zapał do nauki. W przyszłości będzie im trudno uwierzyć we własną sprawczość, rozwinąć odpowiedzialność i samodzielność. Rodzice powinni stwarzać dzieciom warunki i więcej okazji do swobodnej zabawy z innymi dziećmi, zaś nauczyciele w większym stopniu wykorzystywać wolność i naturalny dziecięcy instynkt uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18370 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka doświadczonych trenerek Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) to doskonałe wprowadzenie do rodzicielstwa zbudowanego na szacunku i empatii. Prezentuje zasady komunikacji empatycznej, która sprzyja rozwiązywaniu konfliktów i tworzeniu silnej więzi z dzieckiem.Może stanowić pomoc dla rodziców i dzieci szukających wyjścia z błędnego koła wzajemnej krytyki, nieporozumień i niezaspokojonych potrzeb.Ta niezwykle ważna, ale i bardzo praktyczna książka nauczy cię, jak naprawdę przygotować twoje dziecko do życia w świecie.Marshall B. Rosenberg, twórca Porozumienia bez PrzemocyAutorki tej bardzo potrzebnej polskim rodzicom książki pokazują, na czym polega pełna wzajemnego szacunku relacja z dziećmi.Zofia Aleksandra Żuczkowska, trenerka Porozumienia bez Przemocy. (www.azymut.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na górze okładki : Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Czy agresja u dzieci jest zła? Czy trzeba ją potępiać i eliminować z przedszkoli i szkół? Niemal wszyscy zgodnie odpowiadają: tak! Otóż, nie - twierdzi Jesper Juul. Uznany pedagog i terapeuta ma odwagę iść pod prąd powszechnych przekonań. Trzeba uczyć dzieci radzić sobie z agresją i zamieniać ją w pozytywne działanie, ale nigdy nie należy jej tłumić. Tłumienie i potępianie może prowadzić do różnych negatywnych skutków w przyszłości, szczególnie u chłopców: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku, a skończywszy na niekontrolowanej przemocy i brutalnej przestępczości. Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i zamieniać ją w pozytywną energię. Agresywnym dzieciom przede wszystkim należy się zrozumienie - pisze - ponieważ są one tylko naśladowcami agresywnych dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 170-171.
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię.Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać.Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1. UCZNIOWIE POD PRESJĄ SZKOŁY * Dzieci chcą się uczyć * Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego * Utrata wspólnych wartości * Samodzielne myślenie zamiast wykonywania rozkazów * Wychowawcze zadania szkoły * Za co odpowiadają rodzice? * Co mogą szkolni psychologowie? * Czego potrzebują dzieci? * 2. SZKOLNY TRÓJKĄT * Kobiety przetarły drogę dzieciom * Jakich uczniów chcą szkoły? * Szkoła w defensywie * Kompetencje w budowaniu relacji * Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji? * Siła definicyjna dorosłych * Sztuka dialogu * Czy media są niebezpieczne? * Praca domowa jako zarzewie konfliktów * Otwartość i uznanie * 3. JAK MOŻNA ROZLUŹNIĆ SZKOŁĘ? * Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem * 4. ROZMOWY Z RODZICAMI * 5. NASZA PORAŻKA Z "TRUDNĄ MŁODZIEŻĄ" * Nadmiar odpowiedzialności * Czy istnieją "trudne dzieci", czy tylko my chcemy mieć za łatwo? * Cała władza w ręce specjalistów * Konieczność otwarcia się * Posłuszeństwo za wszelką cenę? * Obiekty pedagogiczne * Wiara w siebie a poczucie własnej wartości * Kiedy współdziałanie i relacje są udane? * 6. KTO TO JEST DOBRY PEDAGOG? * Jakie mamy cele wychowawcze? * Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne? * Autorytet osobisty nauczycieli * Relacja podmiot-podmiot * Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji * Integralność i współdziałanie * 7. W STRONĘ SZKOŁY JUTRA * Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18012 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej