Korczyński Stanisław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Korczyński Stanisław
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Nauczyciele
(2)
Uczniowie
(2)
Pedagogika
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 1872
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-295.
Książka przeznaczona jest dla studentów przygotowujących prace dyplomowe z pedagogiki. Autor wyjaśnia w niej, jak poprawnie napisać pracę licencjacką lub magisterską. Podaje wiele cennych informacji metodologicznych, ilustrowanych licznymi przykładami, odnoszących się do ustalenia tematu pracy, określenia przedmiotu i celu badań, zawartości treściowej poszczególnych rozdziałów, formułowania problemów badawczych i hipotez, doboru zmiennych i wskaźników oraz metod i technik badawczych, sporządzania zestawień tabelarycznych wyników badań, a także informacje edytorskie dotyczące przypisów i bibliografii. Dodatkowym walorem książki są narzędzia badawcze, które mogą być wykorzystane w planowaniu badań lub stanowić punkt odniesienia w konstruowaniu własnych. Autor podaje też sposób wykorzystania prezentowanych narzędzi oraz literaturę ułatwiającą pogłębienie wiedzy z zakresu określonej problematyki. Znaczącym atutem książki jest wysoka użyteczność praktyczna, przejrzystość konstrukcji oraz przystępność przekazu.
Wstęp * Rozdział 1. JAK NAPISAĆ DOBRĄ PRACĘ DYPLOMOWĄ? * 1.1. Struktura pracy dyplomowej * 1.2. Zawartość treściowa teoretycznego wprowadzenia do problematyki pracy i sposób sporządzania przypisów * 1.3. Wybór tematu pracy, określenie przedmiotu i celu badań * 1.4. Problemy badawcze i hipotezy pracy * 1.5. Zmienne i wskaźniki * 1.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 1.6.1. Wybór metody badań * 1.6.2. Techniki i narzędzia badawcze * 1.7. Organizacja i przebieg badań * 1.8. Charakterystyka badanych * 1.9. Zestawienie tabelaryczne wyników badań * 1.10. Analiza wyników badań * 1.11. Podsumowanie wyników badań i wnioski końcowe * 1.12. Zapis bibliograficzny * 1.13. Wymagania edytorskie * 1.14. Propozycja konstrukcji rozdziału metodologicznego * 1.15. Błędy w pisaniu prac * Rozdział 2. DIAGNOZOWANIE FUNKCJONOWANIA UCZNIA I NAUCZYCIELA * 2.1. Uczniowska ocena różnych sytuacji edukacyjnych * 2.2. Lęk szkolny * 2.3. Poziom reaktywności * 2.4. Przemoc i mobbing w szkole * 2.5. Wartości w życiu młodzieży * 2.6. Poziom szkolnej motywacji do nauki * 2.7. Motywacja szkolnego uczenia się (dlaczego się uczysz?) * 2.8. Sytuacje trudne w życiu młodzieży * 2.9. Wsparcie społeczne * 2.10. Stres szkolny * 2.11. Czy masz skłonność do agresji? * 2.12. Konflikty w życiu młodzieży * 2.13. Czy jesteś konfliktowy? * 2.14. Samoocena * 2.15. Czy jesteś nieśmiały? * 2.16. Postawa młodzieży wobec środków uzależniających * 2.17. Funkcjonowanie poznawcze i społeczno-emocjonalne ucznia * 2.18. Ocena poziomu rozwoju i zachowywania się dziecka w wieku przedszkolnym * 2.19. Dominujący typ temperamentu * 2.20. Aspiracje i plany życiowe gimnazjalistów * 2.21. Przykładowe skale ocen do analizy studium przypadku * 2.22. Spostrzeganie ról rodzicielskich przez dzieci * 2.23. Rzeczywisty, lubiany i postulowany obraz kolegi/koleżanki * 2.24. Skala poczucia osamotnienia (UCLA) * 2.25. Subiektywna ocena pracy pedagogicznej * 2.26. Inwentarz wypalenia się nauczycieli * 2.27. Praca zawodowa źródłem zaspokajania potrzeb nauczycieli * 2.28. Satysfakcja zawodowa nauczycieli * Rozdział 3. NARZĘDZIA DO DIAGNOZOWANIA FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA DOROSŁEGO * 3.1. Problemy psychospołeczne współczesnej rodziny * 3.2. Satysfakcja z pracy zawodowej * 3.3. Jak oceniasz swoje życie? * 3.4. Wieloaspektowy wymiar jakości życia * 3.5. Jakość życia materialnego i społecznego * 3.6. Jakość życia zawodowego * 3.7. Stres zawodowy * 3.8. Stres w życiu pracujących zawodowo kobiet * 3.9. Wypalenie zawodowe i sposoby jego przezwyciężania * 3.10. Jak postrzegasz siebie i swoją organizację? * 3.11. Moja organizacja * 3.12. Jaką wolisz pracę? Jaka jest praca, którą wykonujesz? * 3.13. Postawa pracowników wobec pracy - dlaczego pracujesz? * 3.14. Motywacja działania * 3.15. Organizacja jako system motywacyjny * 3.16. Konflikty interpersonalne w środowisku pracy * 3.17. Społeczna percepcja rozwoju zawodowego kobiet * 3.18. Moja sytuacja rodzinna i zawodowa * 3.19. Zazdrość w życiu ludzi * 3.20. Konflikty małżeńskie * 3.21. Rola ojca w wychowaniu dziecka * 3.22. Skala udziału ojca w opiece nad dzieckiem niepełnosprawnym i w jego wychowaniu * 3.23. Jedynactwo z perspektywy dorosłych jedynaków * 3.24. Czy masz trudności w komunikowaniu się? * 3.25. Poziom empatii * 3.26. Twoja inteligencja emocjonalna * 3.27. Adaptacja emigrantów z Polski do nowego środowiska * 3.28. Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych * 3.29. System wartości i plany życiowe osadzonych w zakładzie karnym * 3.30. Postawa społeczeństwa wobec osób karanych * 3.31. Sytuacje trudne w życiu osadzonych * 3.32. Bezrobocie i jego skutki * 3.33. Funkcjonowanie pracownika po utracie pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stres w pracy zawodowej nauczyciela / Stanisław Korczyński. - Wydanie I. - Dąbrowa Górnicza : Oficyna Wydawnicza "Impuls" ; Wyższa Szkoła Biznesu, 2014. - 168 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 155-161.
Czym jest stres? Stałym elementem życia codziennego, od wczesnej młodości - a nawet dziecięctwa - do późnej starości. Ta "światowa epidemia współczesnych czasów", jak określiło zjawisko ONZ, przypadła w szczególnym udziale nauczycielom jako grupie zawodowej żyjącej w ciągłym stanie podwyższonej gotowości. Stres w pracy nauczyciela płynie z rozmaitych źródeł: psychicznych, umysłowych, emocjonalnych, a nawet fizycznych - sami pedagodzy obserwują jego działanie i zgubne skutki, z którymi zmagają się na co dzień, bez wsparcia ze strony społeczeństwa (co więcej: opinia społeczna, a raczej rządzące nią stereotypy, to kolejny czynnik stresogenny). I chociaż stres zawodowy pedagogów stał się przedmiotem dociekań naukowych już w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku, to polska bibliografia przedmiotu pozostaje wyjątkowo szczupła. Lukę tę znakomicie uzupełnia publikacja Stanisława Korczyńskiego, oparta na przesłankach metodologicznych, wykorzystująca współczesne teorie stresu i badania własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17421, 19090, 19091 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. s. 221-228.
Dla nauczycieli różnych typów szkół i placówek edukacyjnych, nadzoru pedagogicznego, kandydatów do zawodu nauczyciela, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się problematyką edukacji. Autor dokonuje w niej analizy podobieństw i różnic w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia. Opisywane źródła stresu w ujęciu ilościowym wzbogaca licznymi wypowiedziami uczniów, świadczącymi o postrzeganiu szkoły, rówieśników, środowiska rodzinnego i samego siebie z punktu widzenia przyczyn irytacji, frustracji i wielu napięć emocjonalnych. Autor, analizując stres edukacyjny, nie ogranicza się tylko do szkoły, ale wiąże go również ze środowiskiem domowym, bowiem źródłem tego stresu może być wiele czynników tkwiących w tym środowisku. W związku z tym dokonuje analizy porównawczej szkoły i środowiska rodzinnego w generowaniu uczniowskiego stresu. Opisuje konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie z nim. Niezwykle wartościowe są wskazania dla nauczycieli i rodziców, mające na celu zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego. Autor daje sporo rad, pozwalających uniknąć cierpienia spowodowanego nerwowymi napięciami, na jakie narażeni są uczniowie we współczesnym świecie oraz pomocnych w poszukiwaniu przystosowania się do sytuacji stresowych.
Rozdział 1. * TEORETYCZNE WPROWADZENIE W ZAGADNIENIE STRESU * 1.1. Stres zły i stres dobry * 1.2. Dawne i współczesne rozumienie stresu * 1.3. Stres, sytuacja trudna, frustracja * 1.4. Sposoby definiowania stresu * 1.5. Źródła stresu * 1.6. Neurofizjologiczne podłoże rekcji stresowej * 1.7. Odporność na stres * 1.8. Sposoby przezwyciężania stresu * Rozdział 2. * STRES SZKOLNY DZIECI I MŁODZIEŻY * 2.1. Stres szkolny i j ego źródła * 2.2. Symptomy uczniowskiego stresu * 2.3. Rodzaje uczniowskiego stresu * 2.4. Stres szkolny w świetle dotychczasowych badań * Rozdział 3. * ROLA NAUCZYCIELA W TWORZENIU WARUNKÓW CHRONIĄCYCH UCZNIÓW PRZED NADMIERNYM STRESEM * 3.1. Oczekiwania wobec nauczyciela w świetle psychologii humanistycznej * 3.2. Rola kompetencji nauczyciela w tworzeniu przyjaznego klimatu pracy z dziećmi * 3.3. Wspieranie motywacji uczniów do nauki drogą do konstruktywnego stresu * Rozdział 4. * ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE WŁASNYCH BADAŁ * 4.1. Przedmiot badań i cele badań * 4.2. Problemy badawcze * 4.3. Zmienne i wskaźniki * 4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4.5. Organizacja i przebieg badań * Rozdział 5. * STRES EDUKACYJNY GIMNAZJALISTÓW * 5.1. Ogólny poziom stresu gimnazjalistów * 5.2. Kategorie czynników stresogennych w subiektywnej ocenie gimnazjalistów * 5.3. Czynniki stresogenne związane z przebiegiem przyswajania wiedzy * 5.4. Czynniki stresogenne związane z grupą rówieśniczą * 5.5. Czynniki związane z zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa * 5.6. Stres związany z oddziaływaniem rodziców i nauczycieli * Rozdział 6. * PODOBIEŁSTWA I RÓŻNICE W SUBIEKTYWNEJ OCENIE STRESORÓW EDUKACYJNYCH UCZNIÓW NA RÓŻNYCH POZIOMACH KSZTAŁCENIA * 6.1. Porównanie ogólnego poziomu stresu na trzech poziomach kształcenia * 6.2. Kategorie czynników stresogennych z uwzględnieniem subiektywnych ocen uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych * 6.2.1. Przeciążenie jako źródło uczniowskiego stresu * 6.2.2. Trudności edukacyjne i brak wiary w skuteczność podejmowanych działań * 6.2.3. Nauczyciel jako źródło stresu w subiektywnym odbiorze uczniów * 6.2.4. Zazdrość w relacjach interpersonalnych jako źródło stresu * 6.2.5. Relacje interpersonalne i klimat psychospołeczny grupy rówieśniczej * 6.2.6. Zagrożenie poczucia bezpieczeństwa w percepcji badanej młodzieży * 6.2.7. Stres wynikający z atmosfery życia rodzinnego i relacji interpersonalnych rodzic-dziecko * Rozdział 7. * SZKOŁA JAKO CZYNNIK STRESOGENNY NA TLE INNYCH ZDARZEŁ ŻYCIOWYCH * KONSEKWENOE STRESU I SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM. WNIOSKI PRAKTYCZNE * 8.1. Reakcje uczniów na stres edukacyjny * 8.2. Sposoby radzenia sobie ze stresem * 8.3. Podsumowanie wyników badań * 8.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17623 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej