Lelińska Krystyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Lelińska Krystyna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Onichimowska Anna (1952- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Zawód
(2)
Kariera
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Wybór zawodu
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Dokumenty elektroniczne
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Tablice i wzory
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(1)
3 wyniki Filtruj
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Kwestionariusz preferowanych aktywności ; Interaktywne opisy zawodów rozwojowych ; Filmy dydaktyczne i prezentacje ; Baza zadań interaktywnych ; Aktualna baza wszystkich zawodów szkolnictwa zawodowego ; Materiały dla doradców i nauczycieli ; Quizy do zawodów.
Komputer PC ; 512 MB RAM ; ok 250 MB miejsca na twardym dysku ; grafika kolor SVGA (High Color, small fonts) ; karta dźwiękowa ; napęd CD-ROM ; WIN Xp/Vista/7.
Multimedialny program o zawodach, które można uzyskać w systemie szkolnictwa zawodowego na poziomie średnim i zasadniczym. Narzędzie dla doradców zawodowych, nauczycieli, pedagogów szkolnych, wychowawców, rodziców i uczniów. Multimedialny katalog zawodów rozwojowych. Uwzględniono podział na grupy względem przedmiotu pracy. Pomoce dydaktyczne: filmy, prezentacje, gry ekranowe. Zintegrowane narzędzia do pracy grupowej, indywidualnej i samokształceniowej.Program 102 Zawody z przyszłością diagnozuje i przedstawia informacje o zawodach, bazując na koncepcji czterowymiarowego podziału świata zawodów według przedmiotu pracy, do wykonywania których przydatna jest określona aktywność.Każdy użytkownik programu może sprawdzić w Kwestionariuszu Preferowanych Aktywności, jaki rodzaj aktywności preferuje i jakie zawody są dla niego najbardziej odpowiednie (opis pochodzi ze strony http://www.premiere.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [270]-280.
Publikacja ma na celu wsparcie doradców zawodowych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem młodzieży do planowania kariery; zawiera narzędzie diagnostyczne do pomiaru preferowanej aktywności oraz bazę zawodów najbardziej wskazanych dla ucznia. Taką bazą jest Interaktywna sieć zawodów, która może ułatwić doradcom zawodowym i młodzieży wskazanie obszaru, sektora, dziedziny i branży zawodów najbardziej adekwatnego do preferowanej aktywności. W jej nazwie posłużono się pojęciem sieci, obrazującą złożoność świata zawodów oraz ich wzajemne związki.Pierwsza część pracy dotyczy istoty i uwarunkowań psychologicznych i społecznych przygotowania młodzieży do planowania kariery. W części drugiej przedstawiono autorską koncepcję Interaktywnej sieci zawodów, którą poprzedziło omówienie procesu przekazu informacji potrzebnych w trafnym zaplanowaniu ścieżki edukacyjnej i zawodowej, a także prezentację różnych kategorii informacji składających się na pełną charakterystykę zawodu oraz przegląd różnych podziałów zawodów, których wspólnym kryterium jest przedmiot pracy. Pracę kończą rozdziały prezentujące Kwestionariusz preferowanych aktywności, na podstawie którego każdy może określić KOD PLANOWANEJ KARIERY. Publikacja zawiera scenariusze zajęć, które mogą pomóc doradcom zawodowym w prowadzeniu warsztatów z młodzieżą. W Aneksie załączono Interaktywną sieć zawodów, Wykaz kierunków studiów oraz Klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami zawodów, które można porównać z kodem planowanej kariery.Książką będą zainteresowani doradcy zawodowi z poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkolni doradcy zawodowi w szkołach różnych typów i poziomów nauczania, w biurach karier w wyższych uczelniach, jak również koordynatorzy doradztwa zawodowego, pedagodzy szkolni, nauczyciele zajmujący się tą problematyką. Książka może być także przydatna dla studentów doradztwa zawodowego.
Część I. PLANOWANIE KARIERY I JEJ UWARUNKOWANIA * * Rozdział 1. Planowanie kariery jako proces przygotowania do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych * * 1.1. Istota procesu planowania kariery * 1.2. Zadania doradztwa zawodowego w przygotowaniu młodzieży do planowania kariery * 1.3. Kariera zawodowa – pojęcie, modele oraz problemy z nią związane * 1.4. Rozwój kariery zawodowej a rozwój zawodowy * * Rozdział 2. Uwarunkowania planowania kariery w świetle teorii i badań * * 2.1. Czynniki kształtujące karierę zawodową wg D.E. Supera * 2.2. Rola informacji w planowaniu kariery H. Riesa * 2.3. Znaczenie prestiżu zawodu w planowaniu kariery L. Gottfredson * 2.4. Autorski model uwarunkowań planowania kariery * 2.5. Poziom planowania kariery młodzieży szkół zawodowych w świetle badań własnych * * Rozdział 3. Czynniki psychologiczne a planowanie kariery * * 3.1. Planowanie kariery a osobowość * 3.2. Zdolności jako ważna cecha w planowaniu kariery * 3.3. Kompetencje zawodowe a zdolności * 3.4. Zainteresowania jako ukierunkowanie kariery zawodowej * 3.5. Temperament i jego rola w planowaniu kariery * 3.6. Potrzeby i wartości w odniesieniu do pracy zawodowej * 3.7. Rodzaje narzędzi diagnostycznych w planowaniu kariery * * Rozdział 4. Czynniki społeczne a planowanie kariery * * 4.1. Struktura społeczna * 4.2. Rodzina * 4.3. System edukacji i selekcje szkolne * 4.4. Instytucje systemu poradnictwa zawodowego * 4.5. Rynek pracy * * Część II. KONCEPCJA INTERAKTYWNEJ SIECI ZAWODÓW * * Rozdział 5. Znaczenie i zakres informacji zawodowej w planowaniu kariery * * 5.1. Proces przekazu informacji zawodowej * 5.2. Zawodoznawstwo jako podstawa tworzenia informacji zawodowej * 5.3. Kategorie i zakres informacji zawodowej * 5.4. Formy informacji zawodowej * 5.5. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji zawodowej * 5.6. Metody przekazu informacji zawodowej * * Rozdział 6. Źródła wiedzy o zawodach * * 6.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności * 6.1.1. Polska Rama Kwalifikacji a klasyfikacja zawodów i specjalności * 6.2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego * 6.3. Wykaz kierunków studiów * * Rozdział 7. Podziały zawodów i ich znaczenie w planowaniu kariery * * 7.1. Klasyfikacja zawodów wg doświadczeń rodzinnych A. Roe * 7.2. Grupy zawodów wg funkcjonalnej analizy pracy S.A. Fine’a * 7.3. Podział zawodów wg skłonności zawodowych B.A. Klimowa * 7.4. Środowiska zawodowe wg typów osobowości zawodowych J.D. Hollanda * 7.5. Mapa świata pracy wg koncepcji D. Predigera * 7.6. Sferyczny model zainteresowań i przekonań o kompetencjach T. Traceya * * Rozdział 8. Podstawy teoretyczne Interaktywnej sieci zawodów * * 8.1. Założenia koncepcji Interaktywnej sieci zawodów wg kryterium przedmiotu pracy * 8.1.1. Podział zawodów na obszary wg D. Predigera * 8.1.2. Rodzaje aktywności w czterech obszarach zawodów * 8.1.3. Hierarchia zadań zawodowych jako kryterium podziału zawodów na sektory, dziedziny i branże * 8.1.4. Typologia funkcji psychicznych C. Junga a rodzaje aktywności * 8.1.5. Koncepcja potrzeb a rodzaje aktywności * 8.2. Charakterystyka czterech obszarów zawodów Interaktywnej sieci zawodów * 8.3. Opis sektorów zawodów * 8.4. Struktura Interaktywnej sieci zawodów wraz z branżami zawodów * 8.5. Metodologia doboru zawodów do Interaktywnej sieci zawodów * * Rozdział 9. Diagnoza aktywności wspomagająca proces planowania kariery * * 9.1. Założenia i opis Kwestionariusza preferowanych aktywności * 9.2. Kwestionariusz preferowanych aktywności * 9.3. Analiza wyników pomiaru aktywności zawodowych w KPA * Rozdział 10. Możliwości wykorzystania programów komputerowych w planowaniu kariery * * 10.1. Dostępne programy komputerowe dla młodzieży i dorosłych * 10.2. Opis programu komputerowego 102 Zawody z przyszłością * 10.2.1. Baza opisów zawodów * 10.2.2. Baza zawodów z przyszłością * 10.2.3. Quizy do zawodów z przyszłością * 10.2.4. Kwestionariusz preferowanych aktywności * 10.2.5. Pomoce dydaktyczne * 10.3. Przykładowe scenariusze zajęć na bazie programu 102 Zawody z przyszłością * Zakończenie * * Bibliografia * * Spis tabel i diagramów * * Aneks * Aneks 1. Interaktywna sieć zawodów * Aneks 2. Grupy, podgrupy i kierunki studiów opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów * Aneks 3. Zawody szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18541 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej