Doradcy zawodowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Jasielska Dorota
(1)
Lelińska Krystyna
(1)
Pawlińska-Maćkowiak Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Doradcy zawodowi
(-)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Poradnictwo zawodowe
(2)
Wybór zawodu
(2)
Kariera
(1)
Osobowość
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Rynek pracy
(1)
Szczęście
(1)
Zawód
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 187-201. Indeksy.
Książka składa się z trzech zasadniczych części: (1) przeglądu dotychczasowych badań i koncepcji dotyczących poczucia szczęścia oraz najważniejszych wniosków z nich płynących, (2) prezentacji własnej koncepcji źródeł szczęścia i opis badań własnych dotyczących znaczenia emocji pozytywnych o różnych źródłach w kształtowaniu poczucia szczęścia, (3) podsumowania oraz najważniejszych implikacji przytoczonych tez dla rozwoju osobistego (wraz z przykładem ćwiczeń) oraz społecznego (w różnych obszarach życia).Książka została napisana z myślą o osobach zainteresowanych psychologicznymi uwarunkowaniami poczucia szczęścia. Zainteresuje adeptów nauk społecznych, a także praktyków - psychologów, nauczycieli, pedagogów i wszystkich, którzy w swojej pracy mogą mieć wpływ na kształtowanie się osobowościowych przesłanek poczucia szczęścia oraz obserwują, jak dobrostan psychiczny przekłada się na funkcjonowanie w życiu społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19338 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.07.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [270]-280.
Publikacja ma na celu wsparcie doradców zawodowych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem młodzieży do planowania kariery; zawiera narzędzie diagnostyczne do pomiaru preferowanej aktywności oraz bazę zawodów najbardziej wskazanych dla ucznia. Taką bazą jest Interaktywna sieć zawodów, która może ułatwić doradcom zawodowym i młodzieży wskazanie obszaru, sektora, dziedziny i branży zawodów najbardziej adekwatnego do preferowanej aktywności. W jej nazwie posłużono się pojęciem sieci, obrazującą złożoność świata zawodów oraz ich wzajemne związki.Pierwsza część pracy dotyczy istoty i uwarunkowań psychologicznych i społecznych przygotowania młodzieży do planowania kariery. W części drugiej przedstawiono autorską koncepcję Interaktywnej sieci zawodów, którą poprzedziło omówienie procesu przekazu informacji potrzebnych w trafnym zaplanowaniu ścieżki edukacyjnej i zawodowej, a także prezentację różnych kategorii informacji składających się na pełną charakterystykę zawodu oraz przegląd różnych podziałów zawodów, których wspólnym kryterium jest przedmiot pracy. Pracę kończą rozdziały prezentujące Kwestionariusz preferowanych aktywności, na podstawie którego każdy może określić KOD PLANOWANEJ KARIERY. Publikacja zawiera scenariusze zajęć, które mogą pomóc doradcom zawodowym w prowadzeniu warsztatów z młodzieżą. W Aneksie załączono Interaktywną sieć zawodów, Wykaz kierunków studiów oraz Klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami zawodów, które można porównać z kodem planowanej kariery.Książką będą zainteresowani doradcy zawodowi z poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkolni doradcy zawodowi w szkołach różnych typów i poziomów nauczania, w biurach karier w wyższych uczelniach, jak również koordynatorzy doradztwa zawodowego, pedagodzy szkolni, nauczyciele zajmujący się tą problematyką. Książka może być także przydatna dla studentów doradztwa zawodowego.
Część I. PLANOWANIE KARIERY I JEJ UWARUNKOWANIA * * Rozdział 1. Planowanie kariery jako proces przygotowania do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych * * 1.1. Istota procesu planowania kariery * 1.2. Zadania doradztwa zawodowego w przygotowaniu młodzieży do planowania kariery * 1.3. Kariera zawodowa – pojęcie, modele oraz problemy z nią związane * 1.4. Rozwój kariery zawodowej a rozwój zawodowy * * Rozdział 2. Uwarunkowania planowania kariery w świetle teorii i badań * * 2.1. Czynniki kształtujące karierę zawodową wg D.E. Supera * 2.2. Rola informacji w planowaniu kariery H. Riesa * 2.3. Znaczenie prestiżu zawodu w planowaniu kariery L. Gottfredson * 2.4. Autorski model uwarunkowań planowania kariery * 2.5. Poziom planowania kariery młodzieży szkół zawodowych w świetle badań własnych * * Rozdział 3. Czynniki psychologiczne a planowanie kariery * * 3.1. Planowanie kariery a osobowość * 3.2. Zdolności jako ważna cecha w planowaniu kariery * 3.3. Kompetencje zawodowe a zdolności * 3.4. Zainteresowania jako ukierunkowanie kariery zawodowej * 3.5. Temperament i jego rola w planowaniu kariery * 3.6. Potrzeby i wartości w odniesieniu do pracy zawodowej * 3.7. Rodzaje narzędzi diagnostycznych w planowaniu kariery * * Rozdział 4. Czynniki społeczne a planowanie kariery * * 4.1. Struktura społeczna * 4.2. Rodzina * 4.3. System edukacji i selekcje szkolne * 4.4. Instytucje systemu poradnictwa zawodowego * 4.5. Rynek pracy * * Część II. KONCEPCJA INTERAKTYWNEJ SIECI ZAWODÓW * * Rozdział 5. Znaczenie i zakres informacji zawodowej w planowaniu kariery * * 5.1. Proces przekazu informacji zawodowej * 5.2. Zawodoznawstwo jako podstawa tworzenia informacji zawodowej * 5.3. Kategorie i zakres informacji zawodowej * 5.4. Formy informacji zawodowej * 5.5. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji zawodowej * 5.6. Metody przekazu informacji zawodowej * * Rozdział 6. Źródła wiedzy o zawodach * * 6.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności * 6.1.1. Polska Rama Kwalifikacji a klasyfikacja zawodów i specjalności * 6.2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego * 6.3. Wykaz kierunków studiów * * Rozdział 7. Podziały zawodów i ich znaczenie w planowaniu kariery * * 7.1. Klasyfikacja zawodów wg doświadczeń rodzinnych A. Roe * 7.2. Grupy zawodów wg funkcjonalnej analizy pracy S.A. Fine’a * 7.3. Podział zawodów wg skłonności zawodowych B.A. Klimowa * 7.4. Środowiska zawodowe wg typów osobowości zawodowych J.D. Hollanda * 7.5. Mapa świata pracy wg koncepcji D. Predigera * 7.6. Sferyczny model zainteresowań i przekonań o kompetencjach T. Traceya * * Rozdział 8. Podstawy teoretyczne Interaktywnej sieci zawodów * * 8.1. Założenia koncepcji Interaktywnej sieci zawodów wg kryterium przedmiotu pracy * 8.1.1. Podział zawodów na obszary wg D. Predigera * 8.1.2. Rodzaje aktywności w czterech obszarach zawodów * 8.1.3. Hierarchia zadań zawodowych jako kryterium podziału zawodów na sektory, dziedziny i branże * 8.1.4. Typologia funkcji psychicznych C. Junga a rodzaje aktywności * 8.1.5. Koncepcja potrzeb a rodzaje aktywności * 8.2. Charakterystyka czterech obszarów zawodów Interaktywnej sieci zawodów * 8.3. Opis sektorów zawodów * 8.4. Struktura Interaktywnej sieci zawodów wraz z branżami zawodów * 8.5. Metodologia doboru zawodów do Interaktywnej sieci zawodów * * Rozdział 9. Diagnoza aktywności wspomagająca proces planowania kariery * * 9.1. Założenia i opis Kwestionariusza preferowanych aktywności * 9.2. Kwestionariusz preferowanych aktywności * 9.3. Analiza wyników pomiaru aktywności zawodowych w KPA * Rozdział 10. Możliwości wykorzystania programów komputerowych w planowaniu kariery * * 10.1. Dostępne programy komputerowe dla młodzieży i dorosłych * 10.2. Opis programu komputerowego 102 Zawody z przyszłością * 10.2.1. Baza opisów zawodów * 10.2.2. Baza zawodów z przyszłością * 10.2.3. Quizy do zawodów z przyszłością * 10.2.4. Kwestionariusz preferowanych aktywności * 10.2.5. Pomoce dydaktyczne * 10.3. Przykładowe scenariusze zajęć na bazie programu 102 Zawody z przyszłością * Zakończenie * * Bibliografia * * Spis tabel i diagramów * * Aneks * Aneks 1. Interaktywna sieć zawodów * Aneks 2. Grupy, podgrupy i kierunki studiów opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów * Aneks 3. Zawody szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drogi doradco, nauczycielu. Każdego roku, szkołę rozpoczynają tysiące uczniów, z których większość nie wie, czym konkretnie chciałoby się zajmować w przyszłości - chcieliby jednak odnieść sukces i spełniać się w pracy. Pierwsze kroki w obieraniu właściwej ścieżki zawodowej warto zacząć od lepszego poznania siebie - swojego temperamentu, osobowości i talentów. Dzięki temu można ustalić plan działania, który pomoże w wyborze kierunku kształcenia dostosowanego do indywidualnych talentów. Aktualnie, ludzie zmieniają pracę średnio 8 razy w ciągu życia. Zmieniły się również powody zmiany pracy. Kiedyś, powodem było zwolnienie, zmiana miejsca zamieszkania, likwidacja zakładu pracy. Dzisiaj do najczęstszych powodów zmian zalicza się: brak satysfakcji z wykonywanej pracy, za duży stres, a coraz częściej zawód, który wykonywaliśmy po prostu przestaje istnieć. Dlatego w naszej publikacji omawiamy zawody, które są przyszłościowe. Czy wiesz, że? Coraz częściej spotyka się dorosłych ludzi, którzy nie wiedzą, jaką pracę mogliby podjąć. Niektórzy dopiero podczas staży i praktyk przekonują się, że dana praca im nie odpowiada, stresuje ich lub nudzi, co oznacza, że nie zaplanowali kariery dobrej dla siebie By podjąć pracę w której będzie się czuło spełnionym, należy dokonać dokładnej analizy własnych umiejętności i zainteresowań. Aktualny rozwój rynku pracy i związane z nim szerokie możliwości wymagają gruntownego przygotowania, które należy rozpocząć już na etapie szkoły na zajęciach Co zawiera publikacja? Atrakcyjne scenariusze zajęć z zakresu doradztwa zawodowego dotyczące zawodów przyszłości - takich jak UX designer, grafik i dietetyk. Artykuły dotyczące planowania kariery dopasowanej do temperamentu i osobowości. Materiały merytoryczne skupiające się na odkrywaniu potencjału i budowania ścieżek kariery w oparciu o predyspozycje zawodowe. Scenariusze zajęć dotyczące tworzenia indywidualnego planowania ścieżki zawodowej. Dlaczego warto? Publikacja została opracowana przez specjalistów doradztwa zawodowego, dzięki czemu masz pewność, że przygotowane materiały będą skuteczną pomocą w prowadzeniu zajęć. Dzięki przygotowanym ćwiczeniom tematycznym, twoi uczniowie nie tylko zrozumieją, na czym polega dana praca, ale także uświadomią sobie, w czym są dobrzy, a nad jakimi umiejętnościami powinni jeszcze popracować. Dzięki publikacji pomożesz uczniom lepiej poznać siebie - swój temperament i osobowość, co pozwoli im lepiej zaplanować swoją karierę zawodową. Zapoznasz się z najnowszymi zawodami, dzięki czemu będziesz mógł przeprowadzić zajęcia w zgodzie z aktualnymi trendami. Otrzymasz gotowe scenariusze zajęć wraz z kartami pracy co pozwoli zwiększyć kompetencje uczniów. Otrzymasz kompleksowy opis poznawania predyspozycji zawodowych uczniów, dzięki czemu dowiesz się w jaki sposób wdrożyć uczniów w planowanie kariery i zdobywanie informacji na swój temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej