Sawiński Julian Piotr
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sawiński Julian Piotr
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Nauczyciele
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Ogrody szkolne
(1)
Przyroda
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Programy autorskie (pedagog.)
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W poradniku, który w zamyśle ma być ABC skutecznego działania w edukacji, w kilkudziesięciu rozdziałach zatytułowanych od A do Ż przedstawiono wybrane problemy zabiegania o wysoką skuteczność edukacji. Autor stawia liczne pytania i porusza problemy, na które nie zawsze jest jedna trafna odpowiedź. Są też dobre rady dla nauczycieli i edukatorów.Ważne jest, aby nauczyciel sam poszukiwał skutecznych strategii organizowania uczenia się uczniów i pozytywnie myślał o potrzebie osiągania wysokich efektów uczenia się. Na potrzebę aktywizowania i motywowania do uczenia się uczniów w szkole oraz do pracy nad sobą wskazywano w różnych dydaktykach od dawna. W tym poradniku wiele miejsca poświęcono edukacyjnym innowacjom jako drodze ku lepszej edukacji i nowoczesnej szkole.W pierwszej części poradnika przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 2 znajdują się tematy od Ł do Ż.
Komu zależy na wysokiej skuteczności edukacji? * A. Aktywizowanie a skuteczność * Dlaczego i jak skutecznie aktywizować uczniów do uczenia się w szkole? * A.1. Aktywizowanie uczniów w szkole * A.2. Aktywizujące metody nauczania * A.3. Aktualne problemy dotyczące szkolnej skuteczności * B. Bariery skuteczności edukacji * Jakie są przeszkody w osiąganiu wysokiej skuteczności szkolnej edukacji? * B.1. Bariery szkolnej skuteczności * B.2. Bariery zewnętrzne i wewnętrzne * B.3. Bariery i problemy szkoły jako przedmiot debaty, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o skuteczności edukacji ? szkolenie 1 * C. Ciekawość i zadziwianie * Jak pielęgnować poznawczą ciekawość uczniów i ich zadziwiać? * C.1. Ciekawość jako wielka siła poznawania * C.2. Ciekawa innowacja oczaruje uczniów * C.3. Ciekawość ucznia warto pielęgnować * D. Demokratyczna edukacja * Komu potrzebna jest demokratyczna edukacja i demokratyczna szkoła? * D.1. Demokratyczna szkoła * D.2. Dobre wychowanie w szkole * D.3. Demokratyczna edukacja i dialog w szkole * D.4. Demokratyczna edukacja i dialog w szkole, czyli jak ciekawie i skutecznie uczyć nauczycieli o demokratycznej edukacji? szkolenie 2 * E. Efektywność a skuteczność * Jak podnieść efektywność kształcenia i skuteczność edukacji? * E.1. Edukacyjna skuteczność * E.2. Efektywność kształcenia i jej determinanty * E.3. Edukacyjne porażki w pracy nad skutecznością * F. Filmowanie w edukacji * Dlaczego warto tworzyć własne filmy edukacyjne? * F.1. Filmowanie inspiruje i aktywizuje * F.2. Filmowanie stymuluje kreatywność * F.3. Filmowanie a skuteczność nauczycieli, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o tworzeniu własnych filmów w edukacji? szkolenie 3 * G. Generowanie innowacyjności * Po co szkolnej edukacji nauczycielska innowacyjność i jak ją generować * G.1. Generowanie nowych pomysłów i zachowań * G.2. Główne cechy innowacyjnego myślenia * G.3. Generowanie innowacyjności nauczycieli * H. Humanistyczna edukacja * Komu jest potrzebna humanistyczna edukacja oraz szkoła i jak ją budować? * H.1. Humanizm promuje podmiotowość * H.2. Humanistyczna edukacja jest nowoczesna * H.3. Humanistyczna edukacja w szkole, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o zasadach w humanistycznej szkole? szkolenie 4 * I. Innowacyjna edukacja * Jak wykorzystać edukacyjne innowacje i komu one służą w szkole? * I.1. Innowacyjne myślenie w edukacji * I.2. Innowacje bazują na eksperymentowaniu * I.3. Innowacyjne potrzeby obecnej szkoły * I.4. Innowacje szkolne a eksperymenty nauczycieli * J. Jakość szkolnego uczenia się * Komu i dlaczego zależy na wysokiej jakości kształcenia oraz edukacji? * J.1. Jakość edukacji budują nauczyciele * J.2. Jakość edukacji tworzą uczniowie * J.3. Jakość edukacji i pracy szkoły w szkoleniu nauczycieli, czyli jak podnieść jakość własnej pracy ? szkolenie 5 * K. Kompetencje a skuteczność * Dlaczego i jak akcentować rozwój kluczowych kompetencji ucznia? * K.1. Kluczowe kompetencje ucznia * K.2. Konieczność stosowania wiedzy * K.3. Kluczowe kompetencje nauczyciela XXI wieku * L. Ludzka twarz edukacji * Dlaczego edukacja powinna służyć przede wszystkim uczniom? * L.1. Ludzie pragną podmiotowego traktowania * L.2. Lubienie nauczyciela i szkoły motywuje * L.3. Lubienie nauczyciela i szkoły na szkoleniu nauczycieli, czyli jak przekonać nauczycieli, aby pracowali nad sobą? szkolenie 6 * Podsumowanie i wnioski * Uczyć lepiej i skuteczniej! * SS. Samokontrola i samoocena czytelnika * Literatura pomocnicza o skuteczności edukacji * Spis rysunków i tabel * Rozwiązania logogryfów i krzyżówek * Rozwiązania wybranych ważniejszych zadań do samodzielnej pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Skuteczność jest jedną z ważniejszych cech wszystkich naszych celowych działań. Nauczyciele i dyrektorzy szkół są żywo zainteresowani zabieganiem o wysokie efekty pracy szkoły. Drogą do tego celu jest przede wszystkim zmotywowanie uczniów do zdobywania wiedzy, do pracy i wysiłku. Wszystkie prezentowane zagadnienia dotyczą edukacyjnych innowacji, które zwykle łamią normy, schematy i stereotypy oraz zmierzają do uzyskania wyższych efektów uczenia się uczniów. Wymaga to precyzyjnego formułowania celów oraz zapału i chęci do wysiłku, prawdziwego zaangażowania i entuzjazmu.Jak w pierwszej części, pomocne będą:- zadania do samodzielnej pracy,- wykaz literatury, pozwalającej pogłębić omawiane zagadnienia oraz- 6 kolejnych szkoleń - o twórczości i kreatywności, wymaganiach i konsekwencji, znaczeniu rozumienia, motywowaniu, życzliwości i lekcji odwróconej.W pierwszej części poradnika Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 1 przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części znajdują się tematy od Ł do Ż.
Wprowadzenie * Komu i dlaczego zależy na wysokiej skuteczności edukacji? * Ł. Łamanie schematów * Dlaczego warto łamać stare nawyki i dydaktyczne schematy? * Ł.1. Łamanie dydaktycznych schematów * Ł.2. Ładowanie pozytywnego myślenia * Ł.3. Łowienie uczniowskich talentów * M. Motywujące ocenianie * Jak motywująco oceniać szkolne osiągnięcia uczniów? * M.1. Motywacja wewnętrzna ucznia * M.2. Motywująca moc samooceny * M.3. Możliwości kreowania siebie samego * M.4. Motywujące ocenianie, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli w zakresie motywowania uczniów – szkolenie 7 * N. Neurodydaktyka a uczenie się * Dlaczego warto zrozumieć i stosować zasady przyjaznego uczenia się? * N.1. Neurodydaktyka – szansą na lepsze efekty uczenia się * N.2. Nowoczesna edukacja * N.3. Neurodydaktyczne zasady edukacji * O. Odwrócona lekcja * Jak sprawnie organizować uczenie się metodą odwróconej lekcji? * O.1. Odwrócona lekcja – odwrócona edukacja * O.2. Organizacja odwróconej lekcji * O.3. Odwrócona lekcja w praktyce * O.4. Organizacja odwróconej lekcji, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli w zakresie odwróconej edukacji – szkolenie 8 * P. Przedsiębiorczość i zaradność * Jak budzić i rozwijać zaradność oraz przedsiębiorczość? * P.1. Przedsiębiorczość inaczej * P.2. Przedsiębiorczość pożądana i pozorna * P.3. Potrzebne i interesujące projekty * R. Rozumienie treści * Dlaczego w uczeniu się tak ważne jest rozumienie treści kształcenia? * R.1. Rozumienie to uchwycenie sedna sprawy * R.2. Rozumienie treści kształceni * R.3. Rozumienie treści, czyli jak ciekawie i skutecznie rozmawiać z nauczycielami o znaczeniu rozumienia – szkolenie 9 * S. Samodzielność i odpowiedzialność * Jak zwiększyć samodzielność uczenia się i odpowiedzialność uczniów? * S.1. Samodzielność myślenia uczniów * S.2. Samodzielność i zaradność uczniów w szkole * S.3. Samodzielność uczniów a skuteczność * T. Tworzenie i kreatywność * Komu w szkole zależy na kreatywności uczniów i nauczycieli? * T.1. Tworzenie nowoczesnej szkoły * T.2. Twórczość wymaga operatywnego myślenia * T.3. Twórczość i kreatywność nauczycieli, czyli jak uwolnić własną kreatywność – szkolenie 10 * U. Uczenie się w szkole * Jak ciekawie i skutecznie organizować uczenie się uczniów w szkole? * U.1. Uczenie się jako kluczowa kompetencja * U.2. Uczenie się w szkole XXI wieku * U.3. Uczenie się jako nabywanie doświadczeń * W. Wymagania i konsekwencja * Dlaczego trzeba stawiać na wysokie wymagania i być konsekwentnym? * W.1. Wymagania programowe a skuteczność * W.2. Wymagania a konsekwencja działania * W.3. Wymagania nauczycieli w szkole jako temat szkolnej debaty, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o wymaganiach i konsekwencji działania – szkolenie 11 * Z. Zaangażowanie i zaufanie * Jak budzić i umacniać zaufanie i sympatię do nauczyciela w szkole? * Z.1. Zaangażowanie nauczycieli w szkole * Z.2. Zaufanie jako warunek wychowania * Z.3. Zaangażowanie i zaufanie uczniów * Ż. Życzliwość i sympatia * Jak budzić życzliwość do nauczyciela i dobre emocje uczniów? * Ż.1. Życzliwość buduje i przenosi góry * Ż.2. Życzliwy i sympatyczny nauczyciel * Z.3. Życzliwość stymuluje dobre emocje * Ż.4. Życzliwość w edukacji, czyli jak ciekawie i życzliwie mówić o zdobywaniu życzliwości i budzeniu dobrych emocji – szkolenie 12 * Podsumowanie i wnioski * Uczyć lepiej i skuteczniej! * ss. samokontrola i samoocena czytelnika * Literatura pomocnicza o skuteczności edukacji * Spis rysunków i tabel * Rozwiązania logogryfów – krzyżówek * Rozwiązania wybranych ważniejszych zadań do samodzielnej pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10188, 10134 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Program edukacyjny opracowany dla nauczycieli konsultantów pedagogicznych i doradców metodycznych oraz innych osób organizujących dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji biologicznej gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Program edukacyjny opracowany dla nauczycieli konsultantów pedagogicznych i doradców metodycznych oraz innych osób organizujących dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji biologicznej gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. 151-152 oraz przy rozdz.
Różnorodne techniki motywowania uczniów do uczenia się i pobudzania kreatywnego myślenia, inspirowanie i rozwijanie racjonalnego myślenia uczniów, neurodydaktyka i organizowanie procesu uczenia się, problem egalitaryzmu i elitaryzmu, praca zespołowa uczniów, uczenie odpowiedzialności i samodzielności, nowoczesne technologie w szkole - to tylko niektóre z zagadnień omówionych w tym poradniku. Autor przedstawił metody aktywizowania uczniów w procesie nauczania - uczenia się, podając wiele wartościowych przykładów z praktyki pedagogicznej swojej i uznanych autorytetów w tej dziedzinie. Przedstawione działania mogą być od razu wykorzystane w praktyce szkolnej. Każdy rozdział podsumowany jest dobrymi radami dla Czytelnika oraz pytaniami sprawdzającymi wraz z wykazem literatury pogłębiającej omawiane zagadnienia, co inspiruje do aktywnej pracy z poradnikiem.
Rozdział 1. Stosować sprawdzone reguły wywierania wpływu na uczniów * 1.1. Dlaczego warto zmienić styl pracy nauczycieli? * 1.2. Dlaczego warto rozumieć i stosować reguły wywierania wpływu na ludzi? * 1.3. Jakie są reguły sterujące przebiegiem ludzkiego postępowania? * 1.4. Jak w szkole wykorzystać reguły wywierania wpływu na ludzi? * 1.5. Jak wykorzystać szkolny tutoring? * 1.6. Dlaczego trzeba pozytywnie myśleć o wysokiej efektywności? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 2. Uczyć niekonwencjonalnie i łamać dydaktyczne schematy * 2.1. Dlaczego i jak burzyć dydaktyczne schematy? * 2.2. Jak uczniów inspirować i zadziwiać? * 2.3. Co znaczy bardzo dobry nauczyciel i jakim jest? * 2.4. Dlaczego w edukacji warto akcentować ciekawość? * 2.5. Dlaczego warto być atrakcyjnym i zadziwiającym nauczycielem? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 3. Inspirować i rozwijać racjonalne myślenie uczniów * 3.1. Jak uczyć myślenia, dyskutowania i argumentowania? * 3.2. Dlaczego uczyć o świadomości i pracy ludzkiego mózgu? * 3.3. Jak uwalniać umysłowy potencjał uczniów? * 3.4. Jak uczyć racjonalnego i krytycznego myślenia? * 3.5. Jak wykorzystać zasady sztuki operatywnego myślenia? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 4. Zrozumieć i wykorzystać zasady neurodydaktyki * 4.1. Czym jest neurodydaktyka i jakie ma znaczenie? * 4.2. Co może zmienić w obecnej szkole neurodydaktyka? * 4.3. Jak lepiej koncentrować uwagę uczniów? * 4.4. Jakie są warunki dobrej pracy ludzkiego mózgu? * 4.5. Dlaczego warto rozumieć funkcjonowanie ludzkiego mózgu? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 5. Organizować uczenie się i edukację służącą człowiekowi * 5.1. Dlaczego szkoły trzymają się tradycyjnych szkolnych lekcji? * 5.2. Jakie są aktywizujące walory szkolnych wycieczek? * 5.3. Jak podnieść poziom sympatii uczniów do nauczyciela? * 5.4. Jak organizować uczenie się służące potrzebom uczniów? * 5.5. Jakie są sposoby rozbudzania uczniowskiej kreatywności? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 6. Pracować nad rozwojem motywacji uczniów * 6.1. Dlaczego priorytetem nauczycielskiej pracy jest motywowanie? * 6.2. Jakie strategie motywowania są skuteczne? * 6.3. Na czym polega praca nad rozwojem motywacji ucznia? * 6.4. Jak osobowość nauczyciela pomaga aktywizować uczniów? * 6.5. Dlaczego w aktywizacji ważna jest strategia perswazji? * 6.6. Dlaczego ważne są osobiste cele edukacyjne? * 6.7. Dlaczego ważne jest samowychowanie? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 7. Traktować wszystkich uczniów równo i podmiotowo * 7.1. Jakie jest w szkole miejsce dla elitaryzmu i egalitaryzmu? * 7.2. Co obecna szkoła robi z nierównościami? * 7.3. Czy polscy nauczyciele i szkoły lubią równość? * 7.4. Dlaczego współpraca jest lepsza od współzawodnictwa? * 7.5. Dlaczego w szkole warto zerwać z wyścigiem szczurów? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 8. Stawiać na samodzielność i odpowiedzialność ucznia * 8.1. Dlaczego w szkole warto stawiać na samodzielność ucznia? * 8.2. Dlaczego warto stawiać uczniowi osobiste cele edukacyjne? * 8.3. Dlaczego dobrym pomysłem jest samowychowanie? * 8.4. Dlaczego trzeba odpowiednio stymulować nasz mózg? * 8.5. Jakie znaczenie w aktywizowaniu uczniów ma ich samodzielność? * 8.6. Jak uczyć patrzenia w siebie - samopoznania i samooceny? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 9. Postawić na wykorzystywanie technologii TIK * 9.1. Dlaczego warto promować różne sposoby uczenia się uczniów? * 9.2. Jak korzystanie z technologii TIK wpływa na aktywność uczniów? * 9.3. Czy technologie TIK poprawiają nastawienie uczniów do zajęć? * 9.4. Jak w szkole lepiej korzystać z interaktywnej tablicy? * 9.5. Dlaczego korzystanie z technologii TIK podnosi motywację uczenia się? * 9.6. Dlaczego dobrym pomysłem jest samodzielne uczenie się? * 9.7. Jak ciekawiej wzbudzać aktywność uczniów na zajęciach? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 10. Aktywizować i zachęcać do nauki według temperamentu * 10.1. Dlaczego warto zauważyć temperament uczniów? * 10.2. Jak w edukacji wykorzystać znajomość temperamentu ucznia? * 10.3. Jak rozpoznać temperament introwertyków i ekstrawertyków? * 10.4. Jak zmotywować uczniów introwertyków do uczenia się? * 10.5. Jak zmotywować ekstrawertyków do uczenia się i pracy nad sobą? 10.6. Dlaczego w aktywizowaniu ważna jest praca grupowa? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 11. Ze szkoły uczynić akademię umiejętności * 11.1. Jak lepiej doskonalić i ćwiczyć inteligencję IQ uczniów? * 11.2. Jakie praktyczne zdolności uczniów preferować w szkole? * 11.3. Jak wykorzystać różnorodność uczniowskiej inteligencji? * 11.4. Na czym polega szczególna rola zajęć eksponujących wartości? * 11.5. Na czym polega szczególna rola inteligencji emocjonalnej? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 12. Wymagać wysiłku, rzetelnej pracy i konsekwencji * 12.1. Jak wymagać od uczniów, aby ich motywować? * 12.2. Jakie kompetencje są uczniom najbardziej potrzebne? * 12.3. Dlaczego szkołę trzeba wymyślić od nowa? * 12.4. Dlaczego wymagać od uczniów inicjatywy i pomysłowości? * 12.5. Dlaczego i jak nauczyć w szkole poszukiwania wiedzy? * 12.6. Dlaczego trzeba bazować na aktualnej wiedzy i umiejętnościach ucznia? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 13. Priorytetem szkoły uczynić rozwój poznawczych zainteresowań * 13.1. Dlaczego pierwszym celem edukacji jest rozwijanie zainteresowań? * 13.2. Dlaczego rozwój zainteresowań jest najważniejszą treścią edukacji? * 13.3. Dlaczego rozwój zainteresowań jest najważniejszym zadaniem edukacji? * 13.4. Jak zainteresować ucznia uczeniem się i pracą nad sobą? * 13.5. Dlaczego dla ucznia ważna jest informacja zwrotna i samoewaluacja? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17431 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej