Sikorski Wiesław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sikorski Wiesław
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Komunikacja niewerbalna
(4)
Psychoterapia
(3)
Arteterapia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mózg
(2)
Rodzina
(2)
Gesty
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Nauczanie
(1)
Neuropsychologia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Uczenie się
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48953 (1 egz.)
Kaucja: 38,40 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-321.
W książce opisano wpływ komunikacji i zachowań niewerbalnych na skuteczność terapii. W poszczególnych rozdziałach scharakteryzowano: istotę pozasłownej komunikacji terapeutycznej; znaczenie ekspresji mimicznej (języka twarzy) dla przebiegu terapii; walory kontaktu wzrokowego w interakcji terapeuta-pacjent; komunikację kinezyczną (sposoby gestykulacji), dotykową, proksemiczną (przestrzenną) i paralingwistyczną (głosową) w kontakcie terapeutycznym; zasady obserwacji zachowań niewerbalnych pacjenta; komunikację niespójną w teorii i praktyce terapeutycznej.Terapia to wyjątkowy rodzaj kontaktu, w którym interakcje i informacje przekazywane niewerbalnie często mówią więcej o pacjencie niż wypowiadane przez niego słowa. Często tylko po zachowaniach pozasłownych terapeuta może poznać, kiedy pacjent przekazuje na przykład treść niezgodną z jego rzeczywistymi myślami, co ma olbrzymie znaczenie dla postawienia diagnozy i prowadzenia terapii. Jest to możliwe z uwagi na to, że mimika, gestykulacja, postawa ciała czy ton głosu, czyli tzw. parajęzyk, zawierają wiele informacji przesyłanych przede wszystkim kanałem emocjonalnym.
Rozdział 1. Istota pozasłownej komunikacji terapeutycznej * Subkody komunikacji niewerbalnej * Funkcje przekazu bezsłownego * Cechy pozasłownej komunikacji terapeutycznej * Skuteczna komunikacja terapeutyczna * Rozdział 2. Znaczenie ekspresji mimicznej w komunikacji terapeutycznej * Język twarzy * Mimiczne sprzężenie zwrotne * Ekspresja mimiczna a zdrowie * Wyraz twarzy a zachowanie * Mimiczna dyskryminacja płci * Mimiczna ekspresja emocjonalna * Style mimicznej ekspresji * Mimiczne oznaki kłamstwa * Rozdział 3. Kontakt wzrokowy w interakcji terapeutycznej * Funkcje kontaktu wzrokowego * Kierunek spojrzenia * Wzrokowe wyrażanie emocji * Reakcje źreniczne * Wzrokowe interakcje wewnątrzgrupowe * Rodzaje i intensywność spojrzeń * Wzorce spojrzeń a cechy osobowości * Wzrokowe różnice międzypłciowe * Rozdział 4. Komunikacja kinezyczna w relacji terapeutycznej * Gesty autonomiczne * Gesty ilustracyjne * Gesty adaptacyjne * Gesty regulacyjne * Zgodność posturalna * Pozycje i ruchy ciała * Rozdział 5. Komunikacja dotykowa w procesie terapii * Terapeutyczna moc dotyku * Komunikacyjne walory dotyku * Semantyka dotyku * Przekazy komunikowane dotykiem * Rozdział 6. Komunikacja proksemiczna w przebiegu terapii * Komunikacyjna funkcja otoczenia * Usadowienie przy stole * Strefy dystansu fizycznego * Wystrój wnętrza * Ekologia przestrzenna grupy terapeutycznej * Rozdział 7. Komunikacja paralingwistyczna w dialogu terapeutycznym * Funkcje sygnałów głosowych w terapii * Parametry głosu * Cisza klasyczna i cisza terapeutyczna * Rozdział 8. Obserwacja zachowań niewerbalnych * Umiejętności obserwacyjne * Zasady skutecznej obserwacji terapeutycznej * Obserwacja w praktyce terapeutycznej * Kryteria obserwacyjne zachowań niewerbalnych * Rozdział 9. Niespójna komunikacja w praktyce terapeutycznej * Metakomunikacja * Podwójne związanie * Niespójna komunikacja w rodzinie * Znaczenie niespójnej komunikacji w terapii Gestalt * Odczytywanie niespójnych przekazów * Przyczyny sprzecznych komunikatów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18457 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Na okł.: Neuroedukacja : jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się.
Bibliogr. przy rozdz.
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania - zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej. Na podstawie tych wyników zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala niejako "zobaczyć", "jak uczy się mózg", i określić, co należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej "przyjazna neuronom". W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole.
1. Rzeźbienie mózgu * 1.1. Prenatalny okres życia * 1.2. Geny a środowisko * 1.3. Okres postnatalny * 1.4. Uczenie uwzględniające potrzeby i możliwości mózgu * Bibliografia * 2. Neurony lustrzane w ławce szkolnej * 2.1. Czyni są neurony lustrzane i za co odpowiadają * 2.2. Relacje międzyludzkie a nauczanie * 2.3. Zabawa a uaktywnianie neuronów lustrzanych * 2.4. Drama - aktywność przyjazna neuronom lustrzanym * 2.5. Drama a neurony lustrzane * 2.6. Podstawy stosowania dramy * Bibliografia * 3. Edukacja polisensoryczna * 3.1. Neurodydaktyka i neuropedagogika - uregulowania definicyjne * 3.2. Rola doznań zmysłowych w percepcji otaczającej rzeczywistości * 3.3. Kształcenie wielozmysłowe * 3.4. Metody identyfikacji modalności sensorycznej * 3.5. Edukacja wobec zmysłowej natury człowieka * Bibliografia Netografia * 4. Rozwijanie inteligencji wielorakich * 4.1. Teorie inteligencji * 4.2. Charakterystyka poszczególnych typów inteligencji według H. Gardnera * 4.3. Przykładowy scenariusz zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, mający na celu rozwijanie inteligencji wielorakich Bibliografia Netografia * 5. Rozwijanie umysłu dyscyplinarnego * 5.1. Umysł dyscyplinarny drogą do sukcesu w nauczaniu * 5.2. Praktyczne zastosowanie teorii pięciu umysłów przyszłości H. Gardnera w autorskim bloku tematycznym pt. Z polską przyrodą na ty * Bibliografia Netografia * 6. Kinezjologia edukacyjna - ruch rozwijający * 6.1. Istota kinezjologii edukacyjnej * 6.2. Ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej * 6.3. Przykładowe scenariusze zajęć dydaktycznych opartych na kinezjologii edukacyjnej * Bibliografia * 7. Edukacja programowana neurolingwistycznie * 7.1. Cele i założenia teoretyczne NLP * 7.2. Specjalne kategorie * 7.3. Nauczanie polisensoryczne * 7.4. Strategia poprawnego pisania * Bibliografia * 8. Metoda Montessori - oddziaływania, które lubi mózg * 8.1. Przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym * 8.2. Geneza metody zindywidualizowanego kształcenia * 8.3. Założenia i główne myśli pedagogiki Marii Montessori * 8.4. Zasady i metody pracy z dzieckiem metodą Montessori * Bibliografia * 9. Nauka przez zabawę * 9.1. Jak uczy się mózg * 9.2. Odpoczynek w procesie uczenia się * 9.3. Rodzaje stresu i ich oddziaływanie na naukę * 9.4. Mnemotechnika "haki" * Bibliografia * Netografia * 10. Multimedia w edukacji * 1O.1.Multimedialne wspomaganie procesu kształcenia * 10.2.Nowe media w procesie kształcenia Bibliografia * 11.Zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów * 11.1. Neurony w klasie szkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17804 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.05.2024)
Książka
W koszyku
Niewerbalna komunikacja interpersonalna : doskonalenie przez trening / Wiesław Sikorski. - Wydanie drugie, rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2018. - 409 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 397-409.
Treści zawarte w książce mogą wydatnie zwiększyć skuteczność posługiwania się komunikacyjnymi zachowaniami niewerbalnymi. Mogą ułatwić zrozumienie i wykorzystanie znaczeń ukrytych w ekspresji mimicznej, gestykulacji, w przyjmowanych pozach ciała, w zachowaniach przestrzennych i dotykowych, w tonie głosu i rytmie wypowiedzi, wyglądzie zewnętrznym itp. Co więcej, możliwe jest to poprzez samodzielny trening, a zatem bez konieczności korzystania z pomocy specjalistów. Ponadto podane w książce wskazówki metodyczne treningu komunikacji niewerbalnej pozwalają uczyć mowy ciała innych. Po lekturze tej książki czytelnicy będą potrafili lepiej wykorzystać wiedzę o komunikacji niewerbalnej w rożnych obszarach swej aktywności, zarówno zawodowej, jak i w codziennych kontaktach. Dodatkowy walor to zwiększenie umiejętności tak bardzo dzisiaj przydatnego kształtowania pozytywnego wizerunku i kierowania wrażeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia relacji wewnątrzrodzinnych : komunikowanie się i psychoterapia / Wiesław Sikorski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 315, [3] strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 308-315.
W książce zaprezentowano najważniejsze czynniki odpowiedzialne za dobre i złe relacje w rodzinie. Najwięcej miejsca poświęcono sprawom skutecznej komunikacji między członkami rodziny, zarówno przy użyciu słów (także w formie metafor), jak i mowy ciała. Skoncentrowano się również na przyczynach konfliktów w rodzinie oraz sprawdzonych sposobach ich łagodzenia. Podano też strategie efektywnych oddziaływań terapeutycznych na system rodzinny, z uwzględnieniem chronologii życia rodziny i jej specyficznego rozwoju. Zawarto bardzo dużo cennych rad służących tworzeniu udanych relacji między członkami rodziny.Jest to znakomita lektura nie tylko dla osób profesjonalnie pomagających rodzinom (pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, psychoterapeutów), ale również dla wszystkich, którzy pragną lepiej zrozumieć i poznać zasady dobrego funkcjonowania rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia grupowa różnych pokoleń / Wiesław Sikorski. - Warszawa : "Żak", cop. 2002. - 332, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46996 (1 egz.)
Kaucja: 29,60 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia sprzyjająca mózgowi / Wiesław Sikorski. - Wydanie 2, rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2019. - 388 stron ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 374-388.
Książka przedstawia najnowszą wiedzę o mózgu, zanalizowaną w kontekście psychoterapii i odpowiada na pytania: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, mogąc być tym samym efektywnymi "leczniczo".Jest to drugie, uzupełnione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników książki z 2016 roku. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, dotyczących kolejno: neuroplastyczności mózgu i jej znaczenia w psychoterapii; wykorzystania komunikacji metaforycznej - przyjaznej neuronom - w psychoterapii; wykorzystania terapii poznawczej do zmiany wadliwych sposobów myślenia, a przede wszystkim do treningu mózgu; wykorzystania wyobraźni w psychoterapii pod kątem pobudzania "ignorowanej" w klasycznej terapii werbalnej (np. psychoanalizie) prawej półkuli mózgu; terapeutycznego wykorzystania muzyki i tańca - technik sprzyjających neuronom; "terapii książką", traktowanej jako "umysłowy fitness" oraz znaczenia medytacji i relaksacji w specyficznie rozumianym treningu mózgu wspomagającym psychoterapię. Wydanie 2 książki zostało rozszerzone o kilka nowych zagadnień - ostatnie 3 rozdziały, mówiące kolejno o technice terapeutycznej psychorysunku, treningu uważności i przedstawiające terapeutyczne "recepty na zdrowy mózg" wzbogacają wiedzę czytelników o terapeutycznej pracy z mózgiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [325]-334.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52378 (1 egz.)
Kaucja: 33,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej