Sundberg Mark L
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sundberg Mark L
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(196)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Głowińska Anita
(167)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
VB-MAPP
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Podejście Verbal Behavior
(1)
Trening czystości
(1)
Zachowanie werbalne
(1)
Gatunek
Podręczniki
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The verbal behavior approach : how to teach children with autism and related disorders.
Bibliografia, netografia na stronach 249-254. Indeksy.
Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "Przedmowę do książki napisał dr Mark Sundberg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21103 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 253-256.
VB-MAPP dostarczy nauczycielom i rodzicom skuteczny sposób do oceny umiejętności uczenia się oraz umiejętości językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju. VB-MAPP oparty jest na funkcjonalnej analizie języka Skinnera, na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania oraz na kamieniach milowych rozwoju. Dostarcza całościowej i opartej na silnych podstawach oceny, która pozwala zauważyć bariery, przeszkadzające dzieciom w nauce i rozwoju języka i pomaga stworzyć indywidualny program terapeutyczny.Na zestaw VB-MAPP skladają się 2 publikacje:- Podręcznik- indywidualny Kwestionariusz.Ocena kamieni milowych. Skupia się na 170 kamieniach milowych, które tworzą fundament dla rozwoju języka, umiejętności społecznych i umiejętności uczenia się:- Ułożona sekwencyjnie na trzech poziomach rozwoju (0-18 miesięcy, 18-30 miesięcy i 30-48 miesięcy);- Zawiera obiektywne kryteria pomiaru dla celów terapeutycznych i badawczych;- ocena umiejętności echowych stworzona przez dr Barbarę Esch i adaptowana na język polski przez dr Marzenę Stępień.- kodowana poprzez kolor dla łatwiejszego użytkowania.Ocena barier. Skupia się na 24 barierach, które mogą zaburzać nabywanie nowych umiejętności przez dziecko Analiza zadań i śledzenie umiejętności. Lista około 900 umiejętności, które wspierają osiąganie kamieni milowych i mogą być użyte do tworzenia planów terapeutycznychVB-MAPP podręcznik. Zawiera kryteria oceny, przykłady, pogłębiony opis każdego kamienia milowego, bariery i pomiar dotyczący przejścia do innej struktury nauki, a także ogólne zasady dokonywania oceny i wskazówki dla osoby dokonującej oceny. Podręcznik zawiera też skrócony opis funkcjonalnej analizy języka Skinnera i jak należy korzystać z niej do oceny umiejętności językowych. Wybór celów do Indywidualnych Planów Terapeutycznych. Pomaga interpretować wyniki oceny dla każdego ze 170 kamieni milowych, zaplanować interwencję i priorytety do programu, a także wyznaczyć cele do IPT, które będą mierzalne, znaczące i osiągalne.Dr Mark Sunberg, BCBA jest psychologiem z 40-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Pracę doktorską obronił na Uniwersytecie Western Michigan (1980) pracując pod kierownictwem dr. Jacka Michaela. Jest współautorem ABLLS oraz książki Teaching language to Children with Autism or Other Developmental Disabilities, a także jest autorem ponad 45 publikacji badawczych i naukowych. Jest założycielem i byłym redaktorem czasopisma "The Analysis of VerbalBehavior". Otrzymał nagrodę "Th e Distinguished Psychology Department Alumnus Award" na Uniwersytecie Western Michigan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii.
Bibliografia strona 3.
VB-MAPP dostarczy nauczycielom i rodzicom skuteczny sposób do oceny umiejętności uczenia się oraz umiejętości językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju. VB-MAPP oparty jest na funkcjonalnej analizie języka Skinnera, na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania oraz na kamieniach milowych rozwoju. Dostarcza całościowej i opartej na silnych podstawach oceny, która pozwala zauważyć bariery, przeszkadzające dzieciom w nauce i rozwoju języka i pomaga stworzyć indywidualny program terapeutyczny.Na zestaw VB-MAPP skladają się 2 publikacje:- Podręcznik- indywidualny Kwestionariusz.Ocena kamieni milowych. Skupia się na 170 kamieniach milowych, które tworzą fundament dla rozwoju języka, umiejętności społecznych i umiejętności uczenia się:- Ułożona sekwencyjnie na trzech poziomach rozwoju (0-18 miesięcy, 18-30 miesięcy i 30-48 miesięcy);- Zawiera obiektywne kryteria pomiaru dla celów terapeutycznych i badawczych;- ocena umiejętności echowych stworzona przez dr Barbarę Esch i adaptowana na język polski przez dr Marzenę Stępień.- kodowana poprzez kolor dla łatwiejszego użytkowania.Ocena barier. Skupia się na 24 barierach, które mogą zaburzać nabywanie nowych umiejętności przez dziecko Analiza zadań i śledzenie umiejętności. Lista około 900 umiejętności, które wspierają osiąganie kamieni milowych i mogą być użyte do tworzenia planów terapeutycznychVB-MAPP podręcznik. Zawiera kryteria oceny, przykłady, pogłębiony opis każdego kamienia milowego, bariery i pomiar dotyczący przejścia do innej struktury nauki, a także ogólne zasady dokonywania oceny i wskazówki dla osoby dokonującej oceny. Podręcznik zawiera też skrócony opis funkcjonalnej analizy języka Skinnera i jak należy korzystać z niej do oceny umiejętności językowych. Wybór celów do Indywidualnych Planów Terapeutycznych. Pomaga interpretować wyniki oceny dla każdego ze 170 kamieni milowych, zaplanować interwencję i priorytety do programu, a także wyznaczyć cele do IPT, które będą mierzalne, znaczące i osiągalne.Dr Mark Sunberg, BCBA jest psychologiem z 40-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Pracę doktorską obronił na Uniwersytecie Western Michigan (1980) pracując pod kierownictwem dr. Jacka Michaela. Jest współautorem ABLLS oraz książki Teaching language to Children with Autism or Other Developmental Disabilities, a także jest autorem ponad 45 publikacji badawczych i naukowych. Jest założycielem i byłym redaktorem czasopisma "The Analysis of VerbalBehavior". Otrzymał nagrodę "Th e Distinguished Psychology Department Alumnus Award" na Uniwersytecie Western Michigan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19018 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej