Nauczanie dorosłych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Adaszyński Zbigniew
(1)
Burton Tim
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Golus Bernadeta
(1)
Horbowski Adam
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Kotowska Maria
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Przybylska Ewa
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Urbańczyk Franciszek (1900-1976)
(1)
Vopel Klaus W. (1940- )
(1)
Wajsprych Danuta
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Nauczanie dorosłych
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ros. Spis treści w jęz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2859, 2860, 3769 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. słowac., streszcz. ang.
Wprowadzenie, I. WSPÓŁCZESNA EDUKACJA DOROSŁYCH - TENDENCJE, PRZEMIANY I PROPOZYCJE TEORETYCZNO-PRAKTYCZNE: Czesław Banach - Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy, Anna Tokárová - Vybrané genderové mýty a stereotypy - sociálno-andragogické kontexty, Jan Kida - Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej, Józef Skrzypczak - Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania (z perspektywy społeczeństwa wiedzy), Lucjan Turos - Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy, Kazimierz Szmyd - Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości, Janusz Czerny - Spór o status metodologiczny inteligencji, Janusz Boczar, Monika Szczygieł-Boczar - Symptomy cywilizacji początku XXI wieku, II. WSPÓŁCZESNY NAUCZYCIEL I UCZEŁ DOROSŁY W TEORII I PRAKTYCE OŚWIATOWEJ: Jerzy Niemiec - Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych, Ryszard Kalamarz - Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym, Małgorzata Dubis - Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych, Roman Król - Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra, Wojciech Błażejewski - Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli, Jolanta Szempruch - Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy, Mária Bayerová - Možnosti vzdelávania sociálnych pracovníkov v ústavných zariadeniach pre seniorov, Ivana Pirohová, Martina Šoltisová-Semešiová - Cieľové skupiny vo vzdelávaní dospelých - vzdelávanie seniorov, Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Kulturowe uwarunkowanie postaw w procesie edukacji studentów, Zbigniew Ruszaj - Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce, Jerzy Potoczny - Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych, Jadwiga Daszykowska, Magdalena Rozborska, Andrzej Żółtek - Rola nauczyciela w edukacji dorosłych, Lucyna Mac-Czarnik - Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych, III. ZAGROŻENIA ROZWOJU CZŁOWIEKA DOROSŁEGO: Jan Saran - Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji, Beáta Balogová, Eva Žiaková - Osamelosť seniorov/iek a jej charakteristiky, Beata Gumienny - Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych, Ewa Wysocka - Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich, Urszula Gruca-Miąsik - Moralna powinność pracowników domu pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców, Aleksandra Kulpa-Puczyńska - Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem, Agata Woźniak-Krakowian - Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda - refleksje psychologiczno-socjologiczne, Adam Horbowski, Adam Krzanowski - Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego, Józef Rejman - Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowania, Dorota Pstrąg - Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych, Jolanta Twardowska-Rajewska, Joanna deMezer - Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych, Ewa Barnaś-Baran - Przyjaźń wartością człowieka dorosłego, Tomasz Zimny - Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych, IV. ANIMACJA SPOŁECZNO-KULTURALNA I JEJ MIEJSCE W SPOŁECZNOŚCIACH LOKALNYCH: Mirosław Karapyta - Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza, Michal Tokar - K teórii výchovných a sebavýchovných aspektov knižnej ilustrácie pre dospelých, Jerzy Semków - Animacja spoleczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności, Iza Marczykowska - Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju, Marta Uberman - Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych, Alicja Ungeheuer-Gołąb - Czytelnicze “powroty", czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych, Andrzej Stadnicki - Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych, Beata Romanek - Kształcenie kulturalne młodzieży - założenia a rzeczywistość, Adam Horbowski - Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim, Anna Poprawska - Rola animatora kultury w promowaniu sztuki, V. TRADYCJA, POTRZEBY I RZECZYWISTOŚĆ KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH: Julian Dybiec - Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości, Grażyna Łój - Potrzeby edukacyjne ludzi starszych, Ryszard Gerlach - Edukacja zawodowa dorosłych - konieczność czy wolny wybór?, Eduard Lukáč - Odraz európskych inšpirácií v histórii vzdelávania dospelých na Slovensku, Milan Goga - Európska dimenzia vo výchove a vzdelávaní dospelých, Vladimír Frk, Peter Roháč - Súčasné zameranie profesijnej andragogiky na Slovensku, Joanna Górna - Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym - na przykładzie UTW w Częstochowie, Narcyz Piórecki - Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce, Elżbieta Socha - Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dorosłej młodzieży, Bożena Czarny - Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej (komunikat z badań).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody prowadzenia szkoleń czyli Niezbędnik trenera / Agnieszka Kozak, Mariola Łaguna. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk ; Sopot : GWP, 2012. - 152 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Szkolenia)
Bibliografia strony 149-152.
Doskonała publikacja adresowana zarówno do początkujących trenerów, którzy mogą się dzięki niej nauczyć zasad wybierania odpowiednich metod pracy, przygotowywania potrzebnych materiałów i prowadzenia sesji szkoleniowych, jak i do osób mających już praktykę w prowadzeniu szkoleń – tym ostatnim pomoże uporządkować własne doświadczenia i zrobić kolejny krok na drodze rozwoju zawodowego. Każda z metod pracy i prowadzenia zajęć z grupą została szczegółowo omówiona, autorki pokazały jej mocne i słabe strony oraz określiły cele, które można dzięki niemu osiągnąć.
Książka została napisana przystępnym językiem i ma przejrzystą strukturę, która sprawia, że bardzo łatwo można w niej znaleźć interesujące nas w danej chwili zagadnienie. [Opis pochodzi ze strony www.empik.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3260, 1116 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 245-272.
Bibliografia tematyczna (opracowała Bernadeta Golus) na stronach 273-295.
Książka Ewy Przybylskiej i Danuty Wajsprych to systematyczne przedstawienie różnych sposobów rozumienia procesów uczenia się w rodzinie i próba odpowiedzi na pytanie o zadania edukacyjne jakie ma, może i powinna mieć rodzina w kontekście procesów uczenia się przez całe życie. Autorki przyglądają się dzieciństwu i młodości z perspektywy dorosłości, szczególną uwagę poświęcając kategorii codzienności. Treść książki rozpięta jest między pedagogiką społeczną, pedagogiką rodziny i andragogiką. Ze szczególną wrażliwością akcentowane jest uczenie się nieformalne w rodzinie, ponieważ żaden postulat oświatowy nie jest artykułowany tak nieustępliwie, jak ten, że człowiek winien uczyć się w każdym wieku, na każdym etapie życia, od najmłodszych lat po sędziwą starość.Książka składa się z miniatur andragogicznych dotyczących m.in. wybranych teorii społecznych w badaniach nad rodziną i ich zastosowania empirycznego, ekskursów o edukacji formalnej (technologicznej), nieformalnej (krytycznej) i pozaformalnej (humanistycznej). Zaletą książki jest obrazowanie", zaczerpnięte z historii, literatury, sztuki, co w przypadku pracy mającej ambicje również dydaktyczne, ułatwi zapewne przyswajanie tego, co Autorki miały do powiedzenia o złożonych procesach uczenia się.Adresatami książki są studenci, młodzi badacze, początkujący adepci nauki, ale i pedagogizujący" rodzice oraz nauczyciele wrażliwi na biograficzny los ucznia, a także wszyscy, którym bliskie jest myślenie o rzeczywistości edukacyjnej z perspektywy systemu znaczeń wyniesionego z przestrzeni życia rodzinnego.Książka jest śmiałym przekrojem problematyki uczenia się w rodzinie w toku pełnego cyklu życia wszystkich jej członków, podjętej z wielu perspektyw: teorii, badań empirycznych, andragogicznych praktyk akademickich (udanych i katastrofalnych), wzorów zagranicznych skonfrontowanych z polskimi. Książka jest napisana tak, by mogły ją czytać szerokie kręgi odbiorców, od akademików i studentów, do rodziców czytających książki i myślących o wychowaniu swoich małych, większych i dużych dzieci.Podział książki zachęca do jej czytania w niedużych porcjach, a na dodatek Autorki zachęcają też do jej czytania niekoniecznie liniowego, lecz w dowolnym wyborze fragmentów. Taki warsztat pisarski odbiega od typowego nudziarstwa akademickiego i od napuszonego uwznioślania w pedagogizacji" rodziców. Może to być zatem książka naprawdę szeroko czytana.Z opinii recenzenta prof. zw. dra hab. Kazimierza Zbigniewa Kwiecińskiego, członka rzeczywistego PAN
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19433 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 875)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 356-[378].
Streszczenie w języku angielskim.
Na potrzeby celów pracy wyodrębniłem cztery rozdziały dookreślające terminologię, procesy, mechanizmy oraz charakterystykę powstawania,podtrzymywania i wygaszania sił społecznych, będących edukacyjną odpowiedzią na zjawisko wykluczenia cyfrowego. W części wprowadzającej scharakteryzowałem środowisko życia w perspektywie działań o charakterze wychowawczym. Całość rozważań teoretycznych i analiz empirycznych usytuowałem korzystając z dorobku badaczy pedagogiki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji wychowania oraz sił ludzkich i społecznych autorstwa Heleny Radlińskiej2. W drugim rozdziale podjąłem próbę ukazania zaangażowania społecznego w Polsce w szerszej perspektywie społecznej oraz przez pryzmat indywidualnych uwarunkowań. Składową tej części są rozważania na temat kapitału ludzkiego i społecznego, dającego szansę na efektywną realizację działań wolontariackich. Usytuowanie zaangażowaniaspołecznego Latarników wymagało uzupełnienia rozważańo podrozdział ukazujący specyfikę praktyki pedagogicznej, a więc fragmentu stricte metodycznego. W trzeciej części scharakteryzowałem przemiany społeczne na tle powstawania społeczeństwa informacyjnego oraz związanych z tym przeobrażeń w zakresie stylu życia współczesnych ludzi, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku senioralnym. Następstwem intensywnej implementacji rozwiązań informatycznych w życie codzienne stało się wyodrębnienie grup korzystających z nowych mediów i środowisk będących offline, dlatego też w tym fragmencie pracy gruntownie zdefiniowałem zjawisko wykluczenia cyfrowego oraz rozwiązań sprzyjających redukcji opisywanego podrodzaju wykluczenia społecznego. Ostatni rozdział dopełnia obraz interesariuszy zaangażowanych w działania Latarników Polski Cyfrowej Równych Szans ukazując cechy swoiste beneficjentów sił społecznych. W końcowym fragmencie pracy zaprezentowałem sylwetkę seniora w perspektywie społecznej i edukacyjnej. Analiza uwarunkowań działań podejmowanych przez Latarników byłaby niepełna bez rozumienia status quo współczesnych seniorów. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57943 (1 egz.)
Kaucja: 32,27 zł
Książka
W koszyku
Dydaktyka dorosłych / Franciszek Urbańczyk. - Wyd. 2 rozsz. - Wrocław : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1973. - 511 s. : il. ; 23 cm.
Wyd. 1 ukazało się w pracy zbior. pod red. Kazimierza Wojciechowskiego, pt. "Pedagogika dorosłych".
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47942 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4230 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej