Pedagogika rodziny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Aldrige Jan
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Błasiak Anna (aksjologia)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Makowiecka Julita
(1)
Stanek Janusz
(1)
Zając Wojciech (1969- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5200)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Pedagogika rodziny
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1345)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Osoby zaginione
(876)
Relacja romantyczna
(876)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [168]-177.
Książka jest próbą popularyzacji wiedzy z zakresu pedagogiki rodziny dotyczącej kształtowania kompetencji wychowawczych rodziców, podnoszenia ich kultury pedagogicznej. Jest ona kierowana do rodziców, by pomóc im odnaleźć się w sytuacjach, w których często mogą czuć się bezradni, oraz do pedagogów, nauczycieli i wychowawców, pracowników socjalnych, studentów pedagogiki, by umieli wesprzeć rodziców w ich roli i misji wychowania młodego pokolenia. Często w życiu rodzinnym pojawiają się trudne sytuacje, które wymagają nowego rodzaju wiedzy i umiejętności, by nie skrzywdzić dziecka, a dać mu odpowiednie bodźce do rozwoju, być dla niego dobrym wzorem. Nie ma tutaj podanego remedium na wszystkie rodzinne problemy wychowawcze, ale pewne sugestie czy wskazania, jak być dobrym rodzicem i w jaki sposób kształtować odpowiednie warunki dla życia i rozwoju najmłodszego pokolenia.
Od autorki ..... 9 * I. Rodzice i dzieci ..... 11 * 1.1. Małżeństwo istotnym fundamentem życia rodzinnego ..... 12 * 1.2. Wystarczająco dobry rodzic ..... 20 * 1.3. Autorytet rodzicielski ..... 24 * 1.4. Być ojcem ..... 28 * 1.5. Być mamą ..... 32 * 1.6. Dziecko w rodzinie ..... 38 * 1.7. Wychowanie zgodne z potrzebami płci ..... 43 * II. Życie rodzinne ..... 49 * 2.1. Fazy życia środowiska rodzinnego ..... 49 * 2.2. Siła więzi rodzinnej ..... 53 * 2.3. Porozumiewanie się w rodzinie ..... 57 * 2.4. Konflikty w rodzinie – szansa czy zagrożenie? ..... 61 * III. Wychowanie w rodzinie ..... 65 * 3.1. Specyfika oddziaływań wychowawczych w rodzinie ..... 65 * 3.2. Mądra miłość rodzicielska ..... 71 * 3.3. Postawy wychowawcze rodziców ..... 73 * 3.4. Style wychowania w rodzinie ..... 81 * 3.5. Metody i środki wychowawcze w rodzinie ..... 85 * 3.6. Wychowanie do wartości w rodzinie ..... 95 * 3.7. Kształtowanie emocji dziecka w rodzinie ..... 101 * 3.8. Wychowanie ekonomiczne w rodzinie – kieszonkowe dla dziecka ..... 109 * IV. Dzieciństwo a powinności rodziców ..... 113 * 4.1. Współczesne dzieciństwo i jego zagrożenia w rodzinie ..... 115 * 4.2. Wartość dziecięcej zabawy ..... 119 * 4.3. Znaczenie czytania w rozwoju i wychowaniu dziecka ..... 122 * 4.4. Kształtowanie zainteresowań dziecka w rodzinie ..... 126 * 4.5. Dziecko na pograniczu świata rzeczywistego i wirtualnego ..... 129 * 4.6. Telewizja i jej wpływ na rozwój dziecka ..... 132 * 4.7. Dziecięca agresja a dom rodzinny ..... 135 * 4.8. "Bądź, grzeczny!” ..... 139 * 4.9. Dziecięcy lęk i jego źródła ..... 142 * V. Sytuacje trudne w życiu rodzinnym ..... 147 * 5.1. Życie rodzinne na odległość ..... 147 * 5.2. Mamo, nie pij! ..... 151 * 5.3. Cierpienie w zaciszu czterech ścian – przemoc domowa ..... 155 * 5.4. Wychowanie dziecka w rodzinie niepełnej ..... 158 * 5.5. W obliczu choroby – rodzina z dzieckiem chorym przewlekle ..... 163 * Zakończenie ..... 167 * Bibliografia ..... 169 * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15885 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-201.
Dla studentów pedagogiki.
Streszcz. ang. Wstęp i spis treści także ang.
Praca dr Zofii Fraczek i dr Barbary Lulek zasługuje na uwagę każdego, kto zajmuje się podstawami pedagogiki, a zwłaszcza tą jej subdyscypliną, jaką jest pedagogika rodziny. Książka wpisuje się w wiele kontekstów, przy pomocy których możemy usiłować ją rozpatrywać. Wielość tych kontekstów świadczy sama przez się o wartości publikacji i jej swoistej "wielofunkcyjności". Książka zawiera niezbędne elementy, które układają się w interesującą lekturę i studium. Układ treści podręcznika w szczególny sposób zdaje się wpisywać w bardzo interesujące ujęcie problematyki, które możemy określić jako antropologiczne, czyli antropologiczną pedagogikę rodziny, zwracając się do postaw wychowania, wynikających z lektury sytuacji człowieka i jemu najbliższego środowiska rodzinnego.W tym sensie nade wszystko trzeba podkreślić, że książka jest aktualna i zdaje się odzwierciedlać tendencję współczesnej myśli pedagogicznej (także w Polsce), która uświadamia sobie niemożność prowadzenia nie tylko pracy dydaktycznej i wychowawczej, lecz również budowania refleksji teoretycznej w każdej z dyscyplin i subdyscyplin pedagogicznych bez podłoża antropologicznego. Autorki książki, skupiając się zwłaszcza na fakcie wychowania w rodzinie i jej roli w życiu ludzkim, potrafiły skorzystać z tej interdyscyplinarności i podjęły wytrwałą analizę nie tylko podstawowych aspektów i problemów bezpośrednio związanych z obszarem swoich zainteresowań, lecz również dążyły do odzwierciedlenia tła społecznego i kulturowego swoich poszukiwań.Przedstawienie problemu, konstrukcja opracowania, stałe utrzymywanie się w rytmie dobrej narracji, wieloaspektowe wyczerpanie problematyki pozwalają stwierdzić, że książka stanowi dojrzały owoc poszukiwań Autorek oraz wartościowy wkład do budowania w Polsce współczesnej pedagogiki rodziny.
Rozdział I: Kształtowanie się pedagogiki rodziny jako dyscypliny naukowej (Zofia Frączek) – Uzasadnienia dla integracji wiedzy o rodzinie, Pedagogika rodziny jako subdyscyplina pedagogiczna, Specyfika wychowania w rodzinie, Zasady wychowania w rodzinie, * Rozdział II: Znaczenie rodziny w życiu człowieka (Zofia Frączek) – Pojęcie rodziny – przegląd stanowisk, Przemiany funkcji i zadań rodziny, Potrzeby dziecka i jego wspieranie w rodzinie, Wspólnota rodzinna miejscem odkrywania wartości miłości, * Rozdział III: Wychowawcza wartość rodziny (Zofia Frączek) – Przemiany ról rodzicielskich i ich wychowawcze konsekwencje, Wpływ postaw rodzicielskich i stylów wychowania w rodzinie na rozwój dziecka, Ocena wychowawczej działalności rodziny w jej wybranych typologizacjach, Specyfika i skuteczność metod wychowania w rodzinie, Dysfunkcjonalny system rodzinny jako środowisko wychowawcze, * Rozdział IV: Współpraca szkoły z rodziną ucznia (Barbara Lulek) – Współdziałanie – współpraca – partnerstwo – dialog nauczycieli i rodziców, Dziedziny współpracy szkoły z rodziną, Tradycyjne i współczesne formy partnerstwa – współpracy – współdziałania rodziców z nauczycielami, Wybrane modele współpracy szkoły z rodziną i środowiskiem, * Rozdział V: Uwarunkowania procesu diagnostycznego w rodzinie (Barbara Lulek) – Diagnoza rodziny jako podstawowego środowiska wychowawczego, Kryteria diagnozy rodziny, Diagnoza typologiczna i klasyfikacyjna środowiska życia dziecka, Przegląd metod, technik i narzędzi stosowanych w diagnozie rodziny, Zasady diagnozy w środowisku rodzinnym, * Rozdział VI: Rodzina jako miejsce realizacji działań profilaktycznych (Barbara Lulek) – Poziomy i strategie działań profilaktycznych w rodzinie, Rola rodziny w procesie działań profilaktycznych, Sposoby opracowania programów profilaktycznych w rodzinie, Programy profilaktyczne kierowane ku rodzinie, Modele profilaktyki realizowane w środowisku rodzinnym, Zakończenie, Conclusion, Bibliografia, Spis tabel, Słownik ważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa aut. wstępu pod tekstem.
Bibliogr. s. 435-459 i przy rozdz. Indeks.
Streszcz. ang., niem. Spis treści także ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej.Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości - całościowość postrzegania.Przyjęcie pojęcia zasoby rodzinne powoduje, że w centrum relacji specjalista-rodzina ważne jest uchwycenie niepowtarzalności, subiektywności, funkcjonalności danego systemu rodzinnego, czyli dogłębne jego poznanie. Przedmiotem niniejszej książki jest teoretyczna specyfikacja i usytuowanie zasobów rodzin - nych wśród pojęć bliskoznacznych, określenie ich korzeni metateoretycznych. W tym obszarze kluczowe jest również wypracowanie spójnej klasyfikacji zasobów rodzinnych i modelu pracy psychopedagogicznej w oparciu o nie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20777 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy, analizując zróżnicowane wątki rzeczywistości społecznej, jedynie pozornie prezentują odrębne problemy i punkty widzenia. Łączy je wszelako jeden element wspólny: współczesna rodzina i towarzyszące jej zagrożenia. Publikacja ta ma w założeniu stanowić nie tylko istotny przyczynek do pogłębionych studiów nad rodziną, ale swego rodzaju zbiór refleksji nad jej społecznym znaczeniem i dominującą rolą dla rozwoju osobowego jednostki.
I. WSPÓŁCZESNE KONTEKSTY SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNE FUNKCJONOWANIA MAŁŻEŁSTWA I RODZINY * Natallia V. Smirnova: Zadowolenie współmałżonków z małżeństwa we współczesnej rodzinie i jego czynniki 15 * Wojciech Zając: Rodzinne miasto jako mikrokosmiczny obraz uniwersum 28 * Valiantsina Valchok: Grupowe formy psychologicznej pracy z rodzicami 39 * Robert Pyka: O niektórych źródłach ograniczonego uczestnictwa politycznego - rodzina i jej wpływ na budowę dojrzałej demokracji 52 * * II. RODZINNE I SZKOLNE ASPEKTY ŚRODOWISKOWYCH ODDZIAŁYWAŁ WYCHOWAWCZYCH * Lidia Wollmann: Współpraca rodziców i szkoły jako podstawa wychowania 69 * Aleksandra Skowrońska, Janusz Stanek: Szkolna i rodzinna perspektywa edukacyjna - w poszukiwaniu wspólnego mianownika 81 * Anastazja Sorkowicz: Współpraca rodziny i szkoły w myśli społecznej Jana Pawła II 94 * Barbara Chojnacka-Synaszko: Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów na szczeblu edukacji elementarnej 106 * Beata Kozieł: Uwarunkowania rodzinne niepowodzeń szkolnych - krótka refleksja 122 * Janusz Stanek: Edukacja domowa w Polsce na tle komparatystycznym 139 * Łukasz Tomczyk: Nowe media a funkcjonowanie dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym oraz rówieśniczym 149 * Gertruda Wieczorek: Funkcjonowanie Szkolnych Ośrodków Kariery 161 * * III. ABERRACJE I DYSFUNKCJE FUNKCJONOWANIA ŚRODOWISKA RODZINNEGO * Kazimierz M. Czarnecki: Niektóre przejawy i skutki patologii społecznej wśród dzieci i młodzieży 179 * Janusz Stanek: W poszukiwaniu utraconej rodziny - program readaptacyjno-terapeutyczny `Księżniczka` jako próba restytucji rodziny w świadomości wychowanek MOW w Radzionkowie 185 * Andrzej Cichy: Zapobieganie i zwalczanie zjawiska przemocy w rodzinie. Współczesne systemy interwencyjne 197 * Iwona Wendreńska: Życie w innej przestrzeni... O psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem 211 * Barbara Batko: Zastosowanie Internetu jako narzędzia przeciwdziałania przemocy w rodzinie - `Niebieska Linia` 230 * * IV. UZALEŻNIENIA W REALIACH ANTROPOSFERY WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA JAKO ISTOTNY PROBLEM FUNKCJONOWANIA STRUKTURY SPOŁECZNEJ * Agnieszka Sojka, Małgorzata Tulik-Hamelak: Dziecięce formy uzależnień we współczesnym świecie na przykładzie mass mediów 247 * Norbert Niestolik: Problemy związane z alkoholizmem w programach wychowawczych i profilaktycznych szkół gimnazjalnych 259 * Rajmund Morawski: Z Inferna do Arkadii? Zmiany w rolach społecznych w rodzinach z problemem alkoholowym w procesie powrotu do zdrowia 270 * Katarzyna Klimas, Marek Wasielewski: Stosunek członków Krucjaty Wyzwolenia Człowieka do alkoholików 293 * Ks. Grzegorz Polok: Współczesne wyzwanie dla środowiska akademickiego: Studenci - Dorosłe Dzieci Alkoholików 309 *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16236 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej