Działalność gospodarcza
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Danik Lidia
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Moltzan-Małkowska Magdalena (1975- )
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Olszewski Jan (1960- )
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Skupieńska Agnieszka
(1)
Skwarek Mirosław
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wolff Michael (1953- )
(1)
Wątor Aneta
(1)
Ługiewicz Magdalena (radca prawny)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Przedsiębiorcy
(2)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Działalność gospodarcza
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Chiny
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Monografia
(2)
Film edukacyjny
(1)
Opracowanie
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 349-400.
W ostatnich dekadach współpraca przedsiębiorstw nasiliła się, przybierając niejednokrotnie formę współpracy międzynarodowej. Wynika to ze specyfiki współczesnej gospodarki w coraz większym stopniu opartej na wiedzy wymagającej transferu, a także z procesów liberalizacji handlu i globalizacji, przyspieszających dzięki rozwojowi technologii informacyjnej i komunikacyjnej oraz nowym rozwiązaniom w transporcie międzynarodowym. Procesy te zarówno ułatwiają współpracę międzynarodową, jak i wymuszają ją, stając się źródłem rosnącej presji konkurencyjnej. Współpracy podmiotów gospodarczych poświęcono do tej pory tysiące opra­cowań, w których między innymi podejmowano próby stworzenia całościowych modeli współpracy lub - częściej - wyjaśnienia pewnych aspektów. Dotychczasowe badania na temat współpracy międzynarodowej koncentrują się albo na określonych jej rodzajach, albo na niektórych elementach, takich jak motywy, przy czym brakuje kompleksowych opracowań z zakresu relacji organizacji gospodarczych pochodzących z różnych krajów. Niniejsza książka wypełnienia tę lukę, stanowiąc wkład w rozwój nauk o zarządzaniu, zwłaszcza w obszarze dwóch subdyscyplin, jakimi są zarządzanie międzynarodowe, określane też mianem biznesu międzynaro­dowego (por. Gorynia, 2012; Wąsowska, 2016), oraz marketing, a ściślej - marketing na rynku dóbr instytucjonalnych. Zostały w niej przestudiowane uwarunkowania specyficzne dla relacji firm z partnerami zagranicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem różnic kulturowych, które w świetle literatury wydają się nad wyraz istotne. Pokazano także mechanizmy rządzące jakością relacji międzynarodowych. Głównym celem tej pracy, w tym także badania, którego wyniki zostały przedstawione w rozdziale 5, jest identyfikacja zależności między jakością relacji przedsiębiorstw a różnicami wynikającymi z kultury narodowej. Cele poboczne to wskazanie wybra­nych pozakulturowych uwarunkowań jakości relacji oraz określenie postaw pol­skich przedsiębiorstw wobec współpracy z partnerami z wybranych krajów. Drogą do ich osiągnięcia jest znalezienie odpowiedzi na wiele pytań badawczych dotyczących związków jakości relacji z czynnikami, takimi jak elementy postaw wobec współpracy z partnerami z określonego kraju, specyfika relacji z tymi partnerami i uwarunkowania organizacyjne, oraz weryfikacja następujących hipotez.
Wstęp * 1. Międzynarodowa współpraca przedsiębiorstw - wprowadzenie * 1.1. Podstawowe terminy * 1.2. Ramy teoretyczne międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw * 1.3. Przesłanki międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw * 1.4. Rodzaje międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw * 2. Kulturowe uwarunkowania międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw * 2.1. Koncepcja kultury * 2.2. Wybrane badania nad kulturą narodową * 2.2.1. Hofstede * 2.2.2. Hall * 2.2.3. Gesteland * 2.2.4. GLOBE * 2.3. Kontrowersje wokół badań nad kulturą narodową * 2.4. Kultura organizacyjna * 2.5. Dystans kulturowy i dystans psychiczny * 2.6. Różnice kulturowe a relacje przedsiębiorstw * 3. Pozakulturowe uwarunkowania międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw * 3.1. Uwarunkowania zewnętrzne * 3.2. Uwarunkowania organizacyjne * 3.2.1. Doświadczenie we współpracy międzynarodowej * 3.2.2. Zarządzanie współpracą międzynarodową * 3.3. Uwarunkowania osobowe * 3.4. Specyfika współpracy * 3.4.1. Podobieństwo partnerów * 3.4.2. Władza * 3.5. Bariery współpracy międzynarodowej * 3.6. Czynniki sukcesu współpracy międzynarodowej * 4. Jakość relacji przedsiębiorstw * 4.1. Pojęcie jakości relacji * 4.2. Zaufanie * 4.3. Zaangażowanie * 4.4. Komunikacja * 4.5. Konflikty * 4.6. Satysfakcja * 5. Jakość relacji w międzykulturowej współpracy polskich przedsiębiorstw - wyniki badań własnych * 5.1. Kulturowe uwarunkowania współpracy międzynarodowej polskich, chińskich i niemieckich przedsiębiorstw * 5.2. Hipotezy i pytania badawcze * 5.3. Metoda i próba badawcza * 5.4. Wymiary jakości relacji * 5.5. Kraj pochodzenia i kierunek współpracy a jakość relacji * 5.6. Uwarunkowania organizacyjne a jakość relacji * 5.7. Postawy respondentów a jakość relacji * 5.7.1. Przekonania dotyczące barier w nawiązywaniu współpracy * 5.7.2. Postrzegane czynniki sukcesu współpracy * 5.7.3. Ogólne przekonania na temat współpracy z partnerami z Chin lub z Niemiec * 5.8. Specyfika współpracy a jakość relacji * 5.9. Wyniki weryfikacji hipotez i odpowiedzi na pytania badawcze * 5.10. Ograniczenia badania i przyszłe kierunki badawcze * Podsumowanie * Spis tabel * Spis rysunków * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56362 (1 egz.)
Kaucja: 48,98 zł
Książka
W koszyku
Konstytucja biznesu : praktyczne omówienie pakietu ustaw / Magdalena Ługiewicz. - Stan prawny na dzień 30 kwietnia 2018 r. - Gdańsk : ODDK, 2018. - 275 stron ; 24 cm.
Zawiera także teksty ustaw.
Wykaz aktów prawnych na stronach 5-7.
"Konstytucja biznesu" to pakiet pięciu ustaw obowiązujących od dnia 30 kwietnia 2018 r. kompleksowo regulujących zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na pakiet składają się: ustawa - Prawo przedsiębiorców, ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP, ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz ustawa - Przepisy wprowadzające ustawę Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej. W publikacji przedstawiono wszystkie wprowadzone nowości, takie jak m.in.: katalog zasad obowiązujących w relacjach przedsiębiorca - organy administracji w tym m.in.: "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone", zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść przedsiębiorcy, zasada pewności prawa ; działalność nieewidencjonowana ; rozszerzenie możliwości zawieszenia działalności gospodarczej ; ograniczenie posługiwania się numerem REGON ; ulga dla rozpoczynających działalność gospodarczą ; powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców ; wprowadzenie zasad obowiązujących podczas uchwalania aktów prawnych dotyczących przedsiębiorców. W książce omówiono również wcześniej obowiązujące regulacje, które zostały przeniesione do Konstytucji biznesu, m.in.: zasady prowadzenia działalności gospodarczej ; podział przedsiębiorców na mikro, małych oraz średnich ; podjęcie, zawieszenie oraz zakończenie działalności ; reglamentacja działalności gospodarczej ; kontrola w przedsiębiorstwie ; zasada "jednego okienka" ; dane podlegające oraz niepodlegające wpisowi do CEIDG ; a także skomentowano zmiany w innych aktach prawnych. Szereg praktycznych przykładów oraz przystępny dla czytelnika język pomogą lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Dodatkowo w publikacji zawarto ujednolicone teksty ustaw wchodzących w skład Konstytucji biznesu z wyjątkiem przepisów wprowadzających.
Akty prawne * Wstęp * Rozdział 1. Prawo przedsiębiorców * 1.1. Uwagi ogólne. Preambuła i jej znaczenie * 1.2. Definicje pojęć ustawowych * 1.3. Zasady prowadzenia działalności gospodarczej * 1.4. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * 1.5. Załatwianie spraw związanych z działalnością gospodarczą. Objaśnienia prawne i interpretacje indywidualne * 1.6. Reglamentacja działalności gospodarczej * 1.7. Ograniczenia kontroli wykonywania działalności gospodarczej * 1.8. Nowość – zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu prawa gospodarczego * Rozdział 2. Informacja o przedsiębiorcach i dla przedsiębiorców * 2.1. Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej * 2.2. Wykreślenie i sprostowanie wpisu * 2.3. Domniemanie prawdziwości wpisu do CEIDG i nieprzerwanego prowadzenia * 2.4. Wpis informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej * 2.5. Pełnomocnictwo i prokura w działalności gospodarczej i ich ujawnienie w CEIDG * 2.6. Udostępnianie danych z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej * 2.7. Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Rozdział 3. Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Powołanie i odwołanie Rzecznika * 3.3. Wykonywanie funkcji Rzecznika. Zastępca Rzecznika * 3.4. Zadania i sposób działania Rzecznika * 3.5. Obowiązek współdziałania z Rzecznikiem * Rozdział 4. Przedsiębiorcy zagraniczni * 4.1. Dotychczasowy stan prawny * 4.2. Przedmiot regulacji ustawy. Definicje * 4.3. Działalność gospodarcza osób zagranicznych * 4.4. Transgraniczna działalność usługowa * 4.5. Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * 4.6. Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * 4.7. Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie świadczenia usług * Rozdział 5. Zmiany w przepisach innych ustaw * 5.1. Wejście w życie Konstytucji biznesu * 5.2. Zmiany w Kodeksie cywilnym * 5.3. Zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego * 5.4. Zmiany w zakresie działalności koncesjonowanej i wymagającej zezwoleńm * 5.5. Zmiany związane z tzw. ulgą na start oraz działalnością nieewidencjonowaną * 5.6. Zmiany w ustawach, w których było odwołanie do PRL * 5.7. Zmiany w ustawach związane z uprawnieniami i obowiązkami Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców * 5.8. Pozostałe zmiany w ustawach * 5.9. Przepisy uchylające i przejściowe * Konstytucja biznesu Ustawa – Prawo przedsiębiorców * Ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy * Ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców * Ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia po zakończonych częściach.
Książka Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych ukazuje szerszy kontekst realizacji tego rodzaju edukacji z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Może więc uzupełnić wspomnianą lukę. Włączenie się w dyskurs i podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, jak edukować studentów – przyszłych nauczycieli w toku studiów, aby efektywnie przygotowywali dzieci w tym temacie, zrodziły konieczność rozpoznania, jak robią to inni. Sięgnięto do wzorców międzynarodowych, szczególnie fińskich. Finlandia od lat znajduje się na szczycie rankingów innowacyjności. Jest to efekt realizowanej konsekwentnie od 2004 roku strategii budowania przedsiębiorczej postawy Finów. W tym kraju nie tylko mówi się o potrzebie edukacji dla przedsiębiorczości, lecz także z powodzeniem prowadzi się ją na wszystkich etapach kształcenia, od edukacji małego dziecka po kształcenie uniwersyteckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą.
Bibliografia, netografia na stronach 271-275.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnależć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W poradniku odnajdziesz odpowiedzi na następujące pytania: - Jaki rodzaj działalności wybrać by nowotworzona firma w przyszłości przynosiła korzyści a nie straty? - Jakie czynności należy wykonać by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? - Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy? - Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorce, który zakłada działalność gospodarczą? - Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? - Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? - Jak i gdzie odnależć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? - Jaką formę opodatkowania nalepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? - Jak wypełniać dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w Urzędzie Skarbowym? - Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie Twoje - jako pracodawcy - obowiązki? - Jak rozliczać sie z ZUS-em, kto i kiedy? - Co lepiej wybrać w ramach finansowania naszej działalności: kredyt czy leasing? - Jak sporządzić biznesplan? - Jakich błędów uniknąć przy planowaniu przedsięwzięć? - W jaki sposób można prowadzić działalność przez Internet? - Kiedy należy uzyskać koncesję, licencję czy zezwolenie by prowadzić przedsiębiorstwo? Te i wiele innych pytań oraz odpowiedzi odnajdą Państwo w oferowanym przedwodniku. Życzymy udanego korzystania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 30,71 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 412-[434].
Jan Olszewski w pracy pt. Obowiązki informacyjne w gospodarce jako element zwiększania konkurencji dowodzi, iż zadaniem państwa jest zapewnienie jawności publicznej znacznie wyższego stopnia niż w stanie obecnym. Jedną z dróg tworzenia takiej jawności jest rozszerzenie i udoskonalenie obowiązków informacyjnych. Autor wskazuje, jak zreformować w polskim prawie procesy informowania, aby doprowadzić do równego, a przede wszystkim realnego dostępu do użytecznych informacji gospodarczych i na ich bazie wytworzyć wiedzę rynkową w społeczeństwie. Jak zaznacza, procesy informowania nie mogą być wykonywane jedynie formalnie, wycinkowo lub - co gorsza - wadliwie. Problematyka monografii omawia je dwuzakresowo. Wpierw teoretycznie, a następnie praktycznie naświetlone zostały ważniejsze pojęcia i procesy informowania w gospodarce. Autor rozpoczyna książkę od przedstawienia nie zawsze dostrzegalnych funkcji, zasad i wartości informowania. Proponuje też liczne instrumenty prawne i pozprawne wspierające tworzenie doskonałości informacyjnej w prawie informacyjnym. Autor wykazał, iż tylko w przejrzystej gospodarce przepływające między społeczeństwem i władzą informacje mogą tworzyć społeczność zdolną do uczestnictwa w społecznej gospodarce rynkowej. Jedynie pełna i niepoddana manipulacji wiedza ułatwia bowiem społeczeństwu partycypowanie w tej dziedzinie aktywności. Lektura książki otwiera czytelnika na wiele oryginalnych i nowatorskich rozwiązań odnoszących się do informowania, które mogą usprawniać lub zwiększać przejrzystość informacyjną w Polsce, ale też w każdej administracji pulicznej, a przede wszystkim w działalności gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57795 (1 egz.)
Kaucja: 48,38 zł
Książka
W koszyku
Sklep online w 30 dni / Agnieszka Skupieńska. - Gliwice: Onepress, copyright 2023. - 219 stron ; 21 cm.
U dołu okładki i strony tytułowej podtytuł: Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać.
Bibliografia na stronie 219.
Zakładanie sklepu internetowego jest jak skręcanie mebli z Ikei. Bez problemu złożymy je samodzielnie i nie potrzebujemy do tego żadnego doświadczenia. Warunek jest jeden - musimy się trzymać dołączonej do mebla instrukcji montażu i upewnić się, że użyliśmy wszystkich zalecanych elementów. Książka "Sklep online w 30 dni" to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierwszych klientów i analizę danych. Opis działania został podzielony na małe kroki i ujęty prostym, przystępnym językiem. Do każdego rozdziału dołączono ćwiczenia do wykonania, ułatwiające wprowadzenie teorii w praktykę. Jeśli myślisz o tym, by otworzyć e-sklep, z tą instrukcją przejdziesz od myślenia do działania i założysz biznes oparty na solidnych podstawach. Brzmi dobrze? Zatem - do dzieła!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
AI w biznesie : jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji / Mirosław Skwarek. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 216 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Biznesowa rewolucja na miarę internetu. Już tu jest! Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22737 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3. (dostępność ok. 18.09.2024)
Książka
W koszyku
Kaizen w biznesie : jak rozwinąć biznes metodą małych kroków / Aneta Wątor. - Wydanie I. - Kraków : Motiwator, 2018. - 253, [14] stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strona 255.
Metoda małych kroków Kaizen to najlepszy sposób, aby osiągnąć największe efekty przy jak najmniejszym nakładzie finansowym i czasowym. Jak to możliwe? Dzięki 10 zasadom Kaizen! To nie szybkie i wielkie działania prowadzą nas sukcesów, tylko praca nad sobą i firmą, którą wykonujemy każdego dnia.Jesteś gotowa na wielkie zmiany? Zacznij działać metodą małych kroków Kaizen i każdego dnia bądź lepsza od siebie wczoraj!ULEPSZANIE NIE MA KOŁCA - KAIZEN NIGDY SIĘ NIE KOŁCZYTa książka łączy wiedzę z praktyką, gotową do wdrożenia od zaraz.Sama stosowałam te kroki i wiem, że działają.Co znajdziesz w książce?Odkryjesz strategię działania największych japońskich firm: Toyoty, Mazdy czy Sony.Poznasz proste i tanie sposoby na rozwiązywanie problemów.Dowiesz się, jakich błędów nie popełniać w biznesie.Nauczysz się efektywnie komunikować.Dowiesz się, od czego zacząć swoją działalność gospodarczą.Poznasz skuteczne sposoby na osiąganie swoich celów w życiu osobistym i biznesie.DLACZEGO Z KAIZEN OSIĄGNIESZ SPEKTAKULARNE WYNIKI W ŻYCIU I BIZNESIE?Jeśli wciąż zaczynasz wprowadzać jakieś zmiany w swoim życiu i biznesie. i nic z nich nie wychodzi, to czas zmienić sposób działania.Metoda Kaizen nie wprowadza rewolucji z dnia na dzień. Jest niekończącym się ulepszaniem ciągłego działania, dzięki temu widzisz, jakie zmiany zachodzą tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu. Możesz odrzucać to, co nie działa i zmieniać na to, co przyniesie efekty, bez ponoszenia wielkich strat pieniędzy i czasu.Małymi krokami poprawiasz wydajność, komunikację, eliminujesz marnotrawstwo. Porzucasz perfekcjonizm, który Cię blokuje i jednocześnie każdego dnia starasz się ulepszać siebie i swój biznes. Mikrodziałania z każdym tygodniem nabierają rozpędu i wznoszą Cię coraz wyżej. Doświadczając małych sukcesów utrzymujesz swoją motywację na stałym poziomie, po prostu chce Ci się działać tu i teraz.Realizacja celów leży w Twoich rękach, naprawdę potrafisz spełnić swoje marzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Kontynuacja bestselleru Ogień i Furia.
Na okładce i stronie tytułowej: Prószyński i S-ka.
Indeks.
Dostepna także jako e-book i audiobook.
Biały Dom marzył, żeby ta książka nigdy się nie ukazała. Najgorętszy tytuł 2019 roku po polsku już w dniu światowej premiery! Podobnie jak wydania poprzedniej książki Michaela Wolffa, także i publikacji tej prezydentowi Trumpowi nie udało się zablokować. Dzięki temu dostajemy unikalny i najświeższy - autor skończył swoje śledztwo pod koniec lutego - wgląd w to, jak wyglądają dziś kulisy rządzenia najpotężniejszym państwem świata.To, o czym prokurator Mueller napisał w swoim chłodnym raporcie, otrzymujemy w formie soczystego reportażu, pełnego smaczków z pierwszej linii frontu, jak wtedy, gdy dowiadujemy się, kto najczęściej wygrywa w Białym Domu konkurs na najbardziej nieszczęśliwego pracownika. Ale ta książka to dużo więcej. Żadnemu innemu dziennikarzowi nie udało się tak dogłębnie przejrzeć Trumpa, gdy ten wraz ze swoją ekipą próbował zablokować śledztwo na temat rosyjskich wpływów na kampanię prezydencką. Żaden nie ujawnił tylu zakulisowych szczegółów dotyczących pokrętnego handlu nieruchomościami w rodzinie Trumpa. I przede wszystkim - żaden nie pokazał tak wymownie szaleństwa ogarniającego Biały Dom i narastającej bezradności jego pracowników, którzy albo stamtąd uciekają, albo przestają wykonywać polecenia swojego szefa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(7) Stany Zjednoczone (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
ok. 26 min.
Oryginalny film wyprodukowano około 2011 r.
Opis wg opakowania.
Film: Rozpoczynam działalność gospodarczą (25:36).
DVD-Video.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
Własna firma - jak ją założyć? Zalety i wady indywidualnej działalności gospodarczej. Formy opodatkowania - co wybrać: karta podatkowa, ryczałt, skala podatkowa, podatek liniowy. Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne - kiedy i w jakiej wysokości należy je opłacać i na jakie świadczenia można liczyć. Odpowiedź na najczęściej zadawane pytania przez potencjalnych przedsiębiorców (opis pochodzi ze strony http://www.synergia.com.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4912 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej