Ruchy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Goddard Sally (1957- )
(2)
Beuret Lawrence J
(1)
Blythe Peter
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Czyż Stanisław (kultura fizyczna)
(1)
Czyż Stanisław (wychowanie fizyczne)
(1)
Hannaford Carla (1944- )
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Luchowski Maciej
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Mucha Dariusz (1962- )
(1)
Nowak Stanisław Bogdan
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Pařízková Jana (1931- )
(1)
Platt Geoff
(1)
Raczek Joachim
(1)
Szpala Magdalena
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Wolański Napoleon (1929- )
(1)
Wyszyńska Anna (1924-2005)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Ruchy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wyd. 1 ukazało sie w 1990 r. pt. "Integracja percepcyjno-motoryczna - metody diagnozy i terapii"
Bibliogr. s. 193-202.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11005, 7024 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia - Teoria Badania)
Bibliografia strony 91-99. Indeksy.
Wyobraź sobie, że jesteś kierowcą rajdowym. Przygotowujesz się do wyścigu, który odbędzie się za tydzień. Wystartujesz samochodem, którego jeszcze nie wyprodukowano. Będzie gotowy za tydzień. Otrzymasz go bezpośrednio przed wyścigiem. Nikt nie wie, jak będzie się zachowywał na drodze, jakie będzie miał właściwości, jak szybko zareaguje na wychylenia kierownicy, czy będzie podsterowny, czy nadsterowny.Jak się przygotujesz do tego wyścigu? Czy wolisz codziennie trenować samochodem jednej marki, czy może na każdym treningu będziesz ćwiczyć manewry innymi samochodami?A teraz wyobraź sobie inną sytuację. Za tydzień startujesz w wyścigu samochodem konkretnej marki, który od jakiegoś czasu jest dostępny na rynku. Jak się przygotujesz do rajdu? Czy wolisz ćwiczyć wyłącznie samochodem, którym będziesz się ścigać, czy może wolisz codziennie zmieniać samochody?Z książki:W jaki sposób ludzie uczą się wykonywać złożone czynności, takie jak prowadzenie samochodu, żonglowanie czy jazda na rowerze? W jakich warunkach doskonalenie tych umiejętności jest najbardziej efektywne?Przedmiotem książki jest proces specjalizacji: Autor opisuje mechanizm uczenia się leżący u podstaw nabywania wprawy w wykonywaniu złożonych czynności motorycznych oraz prezentuje własny model nabywania tego typu umiejętności.Recenzowana praca dotyczy ważnego zagadnienia nabywania wyspecjalizowanych umiejętności motorycznych, które nie zostało jeszcze we współczesnej psychologii należycie wyjaśnione. (...) Zrozumienie mechanizmów i czynników determinujących przebieg oraz efektywność uczenia się tej kategorii umiejętności jest bardzo istotne, zarówno z punktu widzenia teorii, jak i praktyki.Z recenzji prof. dr hab. Andrzeja Hankały
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 387-400. Indeks.
Książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie, prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne i potwierdzone naukowo podejście do uczenia się. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, dlaczego zakłócenia umiejętności sensomotorycznych negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka, a także dlaczego mogą być przyczyną specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania uczniów. Pokazują, w jaki sposób diagnozować problem oraz skutecznie mu przeciwdziałać przez usprawnianie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się oraz jak dzięki proponowanym przez nich rozwiązaniom (program ćwiczeń integrujących) wspierać harmonijny rozwój dziecka.Techniki używane w INPP pozwalają na przekroczenie wielu międzydyscyplinarnych granic: techniki diagnostyczne oraz systemy obliczania punktów są oparte na testach, które powstały pierwotnie na polu medycyny ogólnej. Oznacza to, że jeśli te same testy zostaną użyte przez lekarza, fizjoterapeutę czy terapeutę zajęciowego, uzyskają oni identyczne wyniki. Jednakże używane w INPP metody interwencji różnią się od metod, jakimi zwyczajowo posługują się fizjoterapeuci czy terapeuci zajęciowi przeszkoleni w zakresie integracji sensorycznej; ostatecznie, testy fizyczne oraz programy leczenia fizycznego znajdują zastosowanie w odniesieniu do problemów natury edukacyjnej bądź psychologicznej. Celem niniejszej książki była synteza i zbliżenie różnych dziedzin zawodowych i osiągnięcie jednolitego rozumienia roli, jaką czynniki fizyczne mogą odgrywać zarówno w procesie uczenia się, jak i powstawania problemów emocjonalnych.(Z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2991, 5350, 2990 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneks.
Bibliogr. s. 217-230.
1. DLACZEGO PEDAGOGIKA WŁĄCZAJĄCA? * 1.1. Idea samostanowienia na tle przeobrażeń społecznych współczesnego świata * 1.2. Pedagogika włączająca – baza dla samostanowienia * 1.3. Złożoność zadań nauczyciela * 1.4. Miejsce dziecka * 2. KONSEKWENCJE PUŁAPEK CYWILIZACYJNYCH DLA ROZWOJU CZŁOWIEKA * 2.1. Skażone środowisko a problemy rozwoju dziecka * 2.2. Spłaszczenie czasowe – zaplątani w sieci * 2.3. Homo sapiens czy cyborg a „dzieci na miarę” * 2.3.1. Dziecko przed szklanym ekranem * 3. WSPÓŁCZESNA RODZINA W PRZECIĄGU * 3.1. Kryzys tożsamości i ról * 3.2. Instytucja niani – nieobecni rodzice * 3.3. Rodzina zagrożona wykluczeniem społecznym * 3.4. Rodzina niepełna * 3.5. Rodzina z problemem alkoholowym * 4. WCZESNY ROZWÓJ DZIECKA JAKO WYPADKOWA NAKŁADAJĄCYCH SIĘ, WZAJEMNYCH ODDZIAŁYWAŁ * 4.1. Więź dziecka z matką, konsekwencje osłabienia więzi * 4.2. Dojrzewanie procesów integracji sensorycznej i zakłócenia jej rozwoju * 4.3. Cały ten „bagaż” * 5. RÓŻNORODNOŚĆ W JEDNOŚCI, CZYLI „WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ” – WCZESNE MANIFESTACJE TRUDNOŚCI DZIECKA Z PUNKTU WIDZENIA ZADAŁ DLA NAUCZYCIELA * 5.1. Boję się, że będę się bać – o dzieciach zagrożonych fobią społeczną * 5.1.1. Dziecko z lękiem społecznym w kontaktach z innymi * 5.2. Krzywdzone dziecko – zaburzone zachowanie * 5.3. J eszcze raz, ale inaczej o dzieciach, które zostały pozbawione miłości (zaburzenia więzi i trudności dzieci adoptowanych) * 5.3.1. Co to jest zaburzenie więzi? * 5.3.2. Dziecko adoptowane w rodzinie * 5.4. Dzieci, które muszą pokonać chorobę (dziecko przewlekle chore w placówce edukacyjnej na przykładzie ucznia z cukrzycą) * 5.5. Gdy się wydaje, że dziecko mogłoby więcej, ale mu się nie chce. O „błaznach klasowych”, dzieciach niezgrabnych i „niesfornych” * 5.5.1. Dwie różne historie dzieci z cechami nadpobudliwości psychoruchowej * 8 DOSTRZEC DZIECKO z perspektywy edukacji włączającej * 5.6. „Czy można zerwać jabłko narysowane na papierze?” – w kręgu trudności * dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * 5.7. Dziwne i niepojęte dziecko z cechami autystycznymi (tytuł zapożyczony od Delacato 1995) * 5.8. O dzieciach, które się gubią w świecie znaczeń nadanych przez słowa * 5.9. Gdy świat nie ma kolorów. Dzieci niewidome i niedowidzące * 5.10. Ruchy, nad którymi nie ma kontroli * 6. ZNACZENIE WCZESNEGO ROZPOZNAWANIA TRUDNOŚCI DZIECKA DLA UKIERUNKOWANIA DALSZEGO POSTĘPOWANIA DIAGNOSTYCZNEGO * 6.1. Psychomotoryka – Nihil novi sub sole – a jednak * 6.2. Co może nam ujawnić uważna obserwacja dziecka? * 6.3. Możliwości badania rozwoju umysłowego, emocjonalnego dziecka i jego społecznej wzajemności * 6.3.1. Wybrane próby do badania rozwoju umysłowego dziecka * 6.3.2. Rozwój emocjonalny i społeczny oraz społeczna wzajemność * 6.4. Sekrety dziecka ukryte w rysunku * 6.5. Kogo chowasz pod swoim parasolem? – miejsce dziecka w grupie rówieśniczej * 6.6. Jeszcze o krok głębiej – wykorzystanie wybranych testów psychomotorycznych i psychopedagogicznych * 6.6.1. MOT 4 -6 (Motoriktest für vier – bis Sechsjährige Kinder), więcej niż przesiewowy test psychomotoryczny * 6.6.2. PST (Der Psychomotorische Screening Test), Psychomotoryczny test przesiewowy do badania dzieci 7 -8 lat * 6.6.3. Bateria metod oceny rozwoju psychofi zycznego dzieci pięcioletnich i sześcioletnich – wersja skrócona. Bateria – 5/6S * 7. WYBRANE METODY WSPIERANIA ROZWOJU DZIECKA Z PRZYKŁADOWYM ZASTOSOWANIEM * 7.1. Arteterapia * 7. 2. Relaksacja i joga * 7.3. Metoda M. i C. Knillów oraz Ruchu Rozwijającego W. Sherborne (MRR) * 7.4. Metoda Dobrego Startu (MDS) * 7.5. Zabawy społeczne * 7.6. Piłki edukacyjne „Edubal” * 7.7. Terapia więzi * 7.8. Psychomotoryka jako podróż w krainę wyobraźni * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * ANEKS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-183.
W książce znajdują się opisy najważniejszych teorii psychomotorycznych oraz przykłady ich praktycznego zastosowania.Psychomotoryka zajmuje się zależnością pomiędzy ruchem a uczeniem się. Aktywuje procesy motywacyjne, dzięki którym pokonujemy wyzwania codzienności. Pozwala: nauczyć się oceniać samego siebie, zdobyć pewność siebie, dodawać drugiej osobie pewności siebie, nauczyć się pomagać innym, nauczyć się pokonywać trudności w pracy zespołowej, cieszyć się sukcesami w grupie, poznawać świat poprzez zabawę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16020 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / [Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego], ISSN 1642-5278 ; nr 109)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52080 (1 egz.)
Kaucja: 37,41 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ciągu ostatniego stulecia u niektórych dzieci obserwuje się utratę umiejętności ruchowych. Dzieci te mogą wpadać na meble, mieć trudności z pisaniem i rysowaniem, a także szybko zyskiwać łatkę niezdarnych czy nawet niegrzecznych.Prosty program ćwiczeń, opracowany przez Goeffa Platta, pomaga dzieciom z dyspraksją przezwyciężyć trudności związane z planowaniem ruchu i w pełni cieszyć się aktywnością fizyczną. Ćwiczenia nie wymagają specjalistycznego sprzętu (można je wykonywać zarówno w sali gimnastycznej, jak i w ogrodzie, w parku lub na polu), stanowią dla dziecka świetną zabawę, a jednocześnie są na tyle łatwe, że może poprowadzić je każdy rodzic lub nauczyciel. Książka zawiera też praktyczne wskazówki organizacyjne oraz wprowadzenie teoretyczne, wyjaśniające, czym jest dyspraksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [319]-334. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52521 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sprawność fizyczna a rozwój człowieka / Napoleon Wolański, Jana Pařizkova. - Warszawa : "Sport i Turystyka", 1976. - 503, [1] s., [4] k. tabl. : il., tab., wykr., err. ; 22 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14515 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11539 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej