Goddard Sally (1957- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Goddard Sally (1957- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko
(3)
Kinezjologia edukacyjna
(3)
Odruchy
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczenie się
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Ruchy
(2)
Badania przesiewowe
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Młodzież
(1)
Neurologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychoterapia
(1)
Testy
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The well balanced child movement and early learning.
Bibliografia na stronach 223-[224].
Większość z nas nie do końca zdaje sobie sprawę, jak ważny w rozwoju dziecka jest ruch. Jego brak we wczesnym dzieciństwie powoduje nie tylko otyłość, ale nadpobudliwość i problemy w nauce (trudności z zapamiętywaniem, koncentracją, dysleksja, dysgrafia). Książka wyjaśnia, jak istotne dla człowieka są tzw. umiejętności sensoryczno-motoryczne (ruchowe), rozwinięte we wczesnej młodości. Autorka tłumaczy, jak należy rozwiązywać problemy w nauce i zachowaniu u dzieci, omawia wpływ odżywiania oraz... muzyki na rozwój mózgu i psychiki małego dziecka. Znajomość tej problematyki pozwala wychować zrównoważonego człowieka i uniknąć wielu kłopotów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15678 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.C (4 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz publikacji autorki na stronie 127, bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 387-400. Indeks.
Książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie, prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne i potwierdzone naukowo podejście do uczenia się. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, dlaczego zakłócenia umiejętności sensomotorycznych negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka, a także dlaczego mogą być przyczyną specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania uczniów. Pokazują, w jaki sposób diagnozować problem oraz skutecznie mu przeciwdziałać przez usprawnianie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się oraz jak dzięki proponowanym przez nich rozwiązaniom (program ćwiczeń integrujących) wspierać harmonijny rozwój dziecka.Techniki używane w INPP pozwalają na przekroczenie wielu międzydyscyplinarnych granic: techniki diagnostyczne oraz systemy obliczania punktów są oparte na testach, które powstały pierwotnie na polu medycyny ogólnej. Oznacza to, że jeśli te same testy zostaną użyte przez lekarza, fizjoterapeutę czy terapeutę zajęciowego, uzyskają oni identyczne wyniki. Jednakże używane w INPP metody interwencji różnią się od metod, jakimi zwyczajowo posługują się fizjoterapeuci czy terapeuci zajęciowi przeszkoleni w zakresie integracji sensorycznej; ostatecznie, testy fizyczne oraz programy leczenia fizycznego znajdują zastosowanie w odniesieniu do problemów natury edukacyjnej bądź psychologicznej. Celem niniejszej książki była synteza i zbliżenie różnych dziedzin zawodowych i osiągnięcie jednolitego rozumienia roli, jaką czynniki fizyczne mogą odgrywać zarówno w procesie uczenia się, jak i powstawania problemów emocjonalnych.(Z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
W pierwszych miesiącach życia u dziecka występują tzw. odruchy pierwotne. Odruchy te z czasem zostają zastąpione przez reakcje posturalne. Jeśli odruchy nie zostaną wyhamowane, mówimy o niedojrzałości neuromotorycznej, która wpływa na funkcjonowanie człowieka nie tylko w dzieciństwie, ale także w okresie dorosłości - jej symptomami mogą być trudności szkolne, agorafobia czy trudności z orientacją w przestrzeni.Książka Sally Goddard Blythe zawiera serię testów pozwalających zdiagnozować niedojrzałość neuromotoryczną nie tylko u dzieci, ale także u osób dorosłych. Przeznaczona jest dla psychologów, fizjoterapeutów i nauczycieli.
Rozdział 1. ROZPOZNAWANIE OBJAWÓW NIEDOJRZAŁOŚCI NEUROMOTORYCZNEJ U DZIECI I DOROSŁYCH * 1.1. Wstęp * 1.2. Jak korzystać z tego podręcznika? * 1.3. Przegląd zagadnień poruszanych w książce * 1.4. Związki między niedojrzałością neuromotoryczną a wynikami w nauce * 1.4.1. Przegląd literatury * 1.5. Niedojrzałość neuromotoryczną u nastolatków * 1.6. Zastosowanie testu przesiewowego INPP dla lekarzy * 1.7. Czym jest metoda INPP? * 1.7.1. Po co badać postawę i równowagę? * 1.7.2. Po co oceniać równowagę? * 1.7.3. Jakie znaczenie dla uczenia się ma równowaga statyczna i dynamiczna? 1.7.4. Jakie znaczenie dla uczenia się ma kontrola postawy? * 1.7.5. Co łączy odruchy pierwotne, równowagę i kontrolę postawy? * 1.8. Jak działa układ przedsionkowy? * 1.9. Odruchy pierwotne * 1.9.1. Dlaczego te cztery odruchy zostały wybrane do badania? * 1.10. Jakie są dowody na to, że terapia w formie programu ruchowego nakierowana na poziom odruchów pierwotnych przyczynia się do poprawy profilu odruchów i wyników w nauce? * 1.11. Co było wiadomo o ćwiczeniach na wygaszanie odruchów pierwotnych? Kiedy powstała metoda INPP? Jakie były doświadczenia od tamtego okresu? * 1.12. Jaka jest różnica między metodą INPP, integracją sensoryczną (SI), terapią Vojty, terapią NDT-Bobath i innymi pracującymi z odruchami pierwotnymi? * Jakie kryteria decydują o skierowaniu na określoną terapię? * 1.12.1. Metoda INPP * 1.12.2. Terapia integracji sensorycznej (SI) * 1.12.3. Terapia Vojty * 1.12.4. Terapia NDT-Bobath * 1.13. Najczęstsze medyczne objawy diagnostyczne stanowiące wskazame do terapii INPP po sprawdzeniu odruchów przez lekarza * 1.14. Testy przesiewowe * 1.14.1. Jak korzystać z testów przesiewowych? * Literatura * Rozdział 2. TESTY PRZESIEWOWE PRZEZNACZONE DLA DZIECI * 2.1. Instrukcje ogólne * 2.2. Punktacja * 2.3. Testy * 2.3.1. Próba Romberga * 2.3.2. Stanie na jednej nodze lub test postawy jednonożnej * (Unipedal Stance Test - UPST) * 2.3.3. Testy na "miękkie objawy" dysfunkcji neurologicznej: chodzenie po linii prostej i na zewnętrznych krawędziach stóp * 2.3.4. Chodzenie po linii prostej * 2.3.5. Chodzenie na zewnętrznych krawędziach stóp (1963) * 2.3.6. Test przeciwstawnego palca i kciuka * 2.4. Testy na obecność odruchów pierwotnych * 2.4.1. Asymetryczny toniczny odruch szyjny (ATOS) * 2.4.2. Procedura testowa: test Ayres na ATOS w pozycji czworaczej * 2.4.3. Zaadaptowany test Hoffa-Schildera na obecność ATOS-u (od 7. roku życia) * 2.4.4. Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS) * 2.4.5. Toniczny odruch błędnikowy (TOB): test w pozycji wyprostowanej * 2.4.6. Odruch Moro * 2.5. Przykładowy arkusz wyników * 2.6. Przykładowy arkusz obserwacji * 2.7. Interpretacja wyników * 2.7.1. Dzieci * Literatura * Rozdział 3. NIEDOJRZAŁOŚĆ NEUROMOTORYCZNA U DOROSŁYCH * 3.1. Rola układu przedsionkowego i jego połączeń * 3.2. Tło historyczne dla powiązań między dysfunkcjami przedsionkowo-móżdżkowymi a stanami lękowymi, agorafobią i atakami paniki * 3.3. Dysfunkcje przedsionkowe: przyczyna czy skutek? * 3.4. Podstawy teoretyczne dla somatogenicznego/psychosomatycznego podłoża niektórych zaburzeń lękowych * 3.5. Posturalne reakcje prostujące * 3.5.1. Błędnikowe odruchy prostujące głowę (Labyrinthine Head Righting Reflexes - LHRRs) * 3.6. Odruch Moro: źródło paniki? * 3.7. Jak korzystać z testów przesiewowych INPP? * 3.8. Kwestionariusz przesiewowy INPP dla dorosłych * 3.9. Interpretacja kwestionariusza przesiewowego INPP dla dorosłych * Literatura * Rozdział 4. TEST PRZESIEWOWY INPP BADAJĄCY OBJAWY NIEDOJRZAŁOŚCI NEUROMOTORYCZNEJ U DOROSŁYCH * 4.1. Instrukcje ogólne * 4.2. Punktacja * 4 3. Testy przesiewowe do pracy z dorosłymi * 4.4. Testy na równowagę i "miękkie objawy" dysfunkcji neurologicznych * 4.5. Testy na równowagę i propriocepcję * 4.5.1. Próba Romberga * 4.5.2. Próba Manna (zaawansowana próba Romberga) * 4.5.3. Test chodzenia po linii prostej * 4.5.4. Test chodzenia na zewnętrznych krawędziach stóp (1963) * 4.6. Testy na obecność odruchów pierwotnych * 4.6.1. Asymetryczny foniczny odruch szyjny (ATOS) * 4.6.2. Test Ayres na ATOS w pozycji czworaczej * 4.6.3. Zaadaptowany test Hoffa-Schildera (w pozycji wyprostowanej) na obecność ATOS-u * 4.6.4. Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS) * 4.6.5. Toniczny odruch błędnikowy (TOB): test w pozycji wyprostowanej * 4.6.6. Odruch Moro * 4.6.7. Test na odruch Moro w pozycji stojącej (test odciągnięcia) * 4.7. Test przesiewowy dla dorosłych * 4.8. Interpretacja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2991, 5350, 2990 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-221. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że "dziecko z tego wyrośnie". Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19504 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej