Jeruszka Urszula
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Jeruszka Urszula
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Ekonomiści
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie
(3)
Praca
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Kadry
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Bibliogr. przy pracach.
Spis treści także ang.
Niniejsza publikacja składa się z trzech części.Część pierwsza - poświęcona została podstawowym zagadnieniom teorii efektywności kształcenia, powiązaniu efektywności kształcenia z zewnętrznym systemem oceniania i ze standardami kwalifikacji zawodowych, doradztwu i poradnictwu zawodowemu jako jednemu z instrumentów stymulujących wzrost efektywności kształcenia zawodowego oraz omówieniu metod badania efektywności zewnętrznej kształcenia zawodowego. Podjęcie działań wdrożeniowych w celu polepszenia efektywności kształcenia zawodowego i ich ocena z punktu widzenia jakości i skuteczności wymagają opracowań teoretyczno-metodycznych, które wspierają ten proces. Część pierwsza zawiera więc teorię oceny efektywności kształcenia zawodowego. W Części drugiej - przedstawiono syntetyczne charakterystyki systemów edukacji zawodowej wybranych krajów europejskich gospodarczo rozwiniętych i ich powiązania z rynkiem pracy, rozmaite rozwiązania, stosowane metody, kierunki zmian i tendencje rozwoju tych systemów, mające na celu zbliżenie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy. Na tle tych rozważań przedstawiony został system kształcenia zawodowego w Polsce, zmiany jego struktury oraz implikacje kształcenia zawodowego wynikające z prognoz zmian na rynku pracy w latach 2000-2010. Część ta ma istotne znaczenie, ponieważ wciąż dyskutowany jest problem dostosowywania polskiego systemu edukacji zawodowej do wymogów Unii Europejskiej w obliczu perspektywy integracji Polski z Unią Europejską. Część trzecia - zawiera wyniki badań przeprowadzonych w ramach niniejszego projektu badawczego w szkołach zawodowych, przedsiębiorstwach i urzędach pracy, uznanych za instytucje uczestniczące w procesie przejścia absolwenta szkoły zawodowej ze sfery edukacji na obszar rynku pracy.Prezentowane wyniki dotyczą efektywności kształcenia zawodowego. Przeprowadzone badania miały charakter badań jakościowych. Problemy badawcze, przedstawione w niniejszej książce, analizowane były w pedagogicznym ujęciu efektywności kształcenia zawodowego.Wszystkie rozdziały zawierają wnioski o charakterze syntetycznym, dające się wyprowadzić z badań i skonfrontowane z dotychczasową wiedzą o podejmowanym zagadnieniu.Treści Części trzeciej mogą być wykorzystane przez decydentów oświatowych i praktyków edukacyjnych w trwających pracach nad ostatecznym kształtem systemu edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4611 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 142-[144].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-232.
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniemi ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii "kompetencje" oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji. Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje”. Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki. Rozdział 3. Typologia kompetencji. Rozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania. Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej. Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracy. Rozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencji. Rozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne. Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych. Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowej. Rozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8451, 6004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Referaty z seminarium , Warszawa 25 marca i 15 kwietnia 1997.
Bibliogr. s. 19, 27.
Książka dla nauczycieli szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10515, 10514 (2 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Zatrudnialność w perspektywie pedagogiki pracy / Urszula Jeruszka. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 226 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
W części nakładu prawidłowy ISBN na 4 stronie okładki.
Bibliografia na stronach 219-226.
Książka zawiera treści uwzględniające dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, odnoszące się do aktualnych i najnowszych tendencji w zakresie problematyki zatrudnialności. Publikacja wykazuje, iż problemy zatrudnialności i jej poprawy należą do najtrudniejszych wyzwań nie tylko dla zarządzania i rynku pracy, ale też dla pedagogiki, w szczególności pedagogiki pracy. Zaprezentowano w niej problemy definicyjne związane z pojęciem zatrud nialności oraz scharakteryzowano różne jej wymiary. Dokonano identyfikacji kluczowych determinant zatrudnialności, ze szczególnym uwzględnieniem czynników indywidualnych i organizacyjnych. Szczególną uwagę w książce zwrócono na perspektywę indywidualnych cech jednostki (jej zdolności do znalezienia i utrzymania pracy, umiejętności skutecznego zaprezentowania posiadanych cech potencjalnym pracodawcom lub praktycznego z nich korzystania) oraz perspektywę organizacji (jako specyficznego rodzaju transakcyjnej relacji pracodawcapracownik).Książka stanowić może literaturę podstawową dla studentów kierunku pedagogika, specjalności pedagogika pracy, zaś uzupełniającą dla studentów kształconych w zakresie nauk społecznych. Powinna ona również zainteresować szersze grono Czytelników zamierzających poznać podstawowe pojęcia, procesy i zależności związane z zatrudnialnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka niniejsza składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy zaznajamia ogólnie z zagadnieniami dydaktyki pracy, sytuuje ją w systemie nauk o wychowaniu i nauk o pracy. Rozdział II jest poświęcony zagadnieniom zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności zawodowych przez całe życie - zarówno z pomocą nauczyciela, jak i samodzielnie. Rozdział III rozważa wieloplaszczyznowo i wieloaspektowo problematykę zasad kształcenia, wyjaśniajac i wskazując, dlaczego należy uczyć (się) tak lub inaczej, aby osiagnąć założone wyniki. Rozdział IV wyjaśnia, jak należy nauczać i uczyć się w sposób możliwie najefektywniejszy, w jaki sposób postępować, aby optymalnie przygotować (się) do pracy zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8550, 19 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej