Przydatność zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Oleksyn Tadeusz
(3)
Bielski Janusz
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kwatera Anna
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Radzikowska Dorota
(1)
Turek Dariusz
(1)
Wieczorek Jacek
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Menadżerowie
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Przydatność zawodowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-174.
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do "duszy" nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego "instynkcie" i "typie antropologicznym". Przedmiotem kolejnych rozważań stał się "talent" nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską "osobowością". Pojmowano ją zresztą rozmaicie - jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne.W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. [.]Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii - Jan Władysław Dawid - w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: "Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich". Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. [.]W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. [.]Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też "realistyczny" stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 257-269.
Technologie informacyjno-komunikacyjne zmieniają życie zarówno dorosłych, jak i dzieci. Mają olbrzymi wpływ na wykonywanie obowiązków zawodowych. Jest to szczególnie ważne dla nauczycieli mających kontakt z otwartymi na nowoczesne technologie dziećmi imłodzieżą. Technologie informacyjno-komunikacyjne, wspomagające uczenie się i nauczanie, są dla nauczycieli wyzwaniem w ramach kształcenia społeczeństwa informacyjnego. Nauczyciele muszą zastanowić się, jak wykorzystywać do tego nowe technologie, by uzyskać lepsze efekty. [...] Monografia Wojciecha Czerskiego to dobra propozycja analizy zagadnień związanych z gotowością nauczycieli do stosowania TIK. Problematyka jest jak najbardziej aktualna i z pewnością wymaga ciągłego monitorowania. [...] Praca powinna być lekturą obowiązkową dla dyrektorów, nauczycieli, pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli, jak również osób przygotowujących założenia do systemu kształcenia nauczycieli. Z recenzji dr hab. Elżbiety Sałaty, prof. nadzw. UTH
Wprowadzenie * Rozdział 1. Determinanty gotowości nauczycieli do innowacyjnego stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych * Rozdział 2. Nowoczesne technologie stosowane w procesie dydaktycznym * Rozdział 3. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela-wychowawcy * Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych * Rozdział 5. Podstawowe czynniki warunkujące poziom gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych * Rozdział 6. Wybrane czynniki materialne, techniczne i organizacyjne wpływające na poziom gotowości nauczycieli * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami zawodowymi / Grzegorz Filipowicz. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004. - 219 s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 216-219.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46630 (1 egz.)
Kaucja: 29,40 zł
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Piśmiennictwo na stronach 206-207.
Słowo "kompetencja" jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania. Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało wzięły się do pracy. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-232.
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniemi ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii "kompetencje" oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji. Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje”. Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki. Rozdział 3. Typologia kompetencji. Rozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania. Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej. Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracy. Rozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencji. Rozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne. Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych. Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowej. Rozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie publikacji dofinansowane ze środków Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie .
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez czytelników. (.) Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." dr Grzegorz Łukasiewicz.
Wprowadzenie * 1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji * 1.1. Kapitał ludzki w organizacji — istota i zakres * 1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji * 1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji * Bibliografia * 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 2.1. Kompetencje pracowników — podejście behawioralne * 2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne * 2.2.1. Rodzaje kompetencji * 2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji * 2.2.3. Profile kompetencji * 2.3. Badanie i pomiar kompetencji * 2.3.1. Metody diagnostyczne * 2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych * 2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne * 2.3.4. Assessment Center * 2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników — propozycje obszarów do badania * Bibliografia * Załącznik * 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników * 3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji * 3.2. Zaangażowanie pracowników * 3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika * 3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania * 3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru * 3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników * 3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy * 3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej * 3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy * 3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę * 3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej * 3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę — metody ilościowe i jakościowe * 3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem * 3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji * 3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem — metody ilościowe i jakościowe * Bibliografia * Załącznik * 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych * 4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru * 4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich — rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników * 4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym * 4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji * 4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych * 4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej * 4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych * 4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych * Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie * Bibliografia * 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego * 5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organizacyjnego * 5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny * 5.1.2. Natura klimatu psychologicznego * 5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego * 5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego * 5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego * 5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego * 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego * Bibliografia * Załącznik * 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji * 6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji * 6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji? * 6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej * Bibliografia * Załącznik * Podsumowanie i rekomendacje .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56349 (1 egz.)
Kaucja: 58,41 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy częściach.
Współczesna szkoła stale się zmienia. Dzieje się tak wskutek zmian zarówno społeczno-kulturowych, cywilizacyjnych czy technologicznych, jak i inicjowanych i kreowanych przez osoby odpowiedzialne za politykę edukacyjną. Badania naukowe podejmowane przez współczesnych badaczy wpisują się w trendy zmian, a wnioski z badań nierzadko wdraża się do szkolnej rzeczywistości. Przeobrażenia te generują jednak wciąż nowe pola badawcze, do których można zaliczyć m.in. prezentowane w niniejszej publikacji, wymagające pogłębionej eksploracji, a w konsekwencji opracowania strategii sprzyjających rozwojowi szkoły oraz aktywnemu angażowaniu się w zmianę społeczną i jej inicjowanie.Niniejsza publikacja jest uzupełnieniem mało popularnych obszarów naukowych zainteresowań i odpowiedzią na pojawiające się pytania o rozumienie kategorii charakterystycznych dla pedeutologicznych badań. Składa się ona z trzech części. Pierwsza nosi tytuł Nauczyciel w relacjach odpowiedzialności, druga Nauczyciel we wspólnocie pokoju nauczycielskiego, trzecia zaś Nauczyciel w sojuszu z rodzicami.Zaprezentowane w książce zagadnienia dotyczące odpowiedzialności nauczycieli, ich współpracy z rodzicami i ze sobą nawzajem mogą służyć zwłaszcza początkującym nauczycielom, którzy mają jeszcze niewielkie doświadczenia w tej materii. Publikacja jest również pomocna dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, których wyobrażenia o pracy nauczyciela nie wykraczają często poza koncentrowanie się na uczniu oraz sprawnym i efektywnym realizowaniu cirriculum. Doświadczonym nauczycielom pozwoli zaś ona odświeżyć spojrzenie na to, co ważne w zakresie kooperacji, oraz usystematyzuje ich wiedzę i wzbudzi w nich refleksję, by szukać uzasadnienia podejmowanych działań.Podjęcie analiz naukowych z wykorzystaniem kategorii terminologicznych: "odpowiedzialność", "wspólnota pokoju nauczycielskiego", "współpraca nauczycieli z rodzicami" z perspektywy pracy nauczyciela otwiera nowe i wartościowe poznawczo, a sporadycznie podejmowane przez pedeutologów, pola analiz teoretycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach. Spis treści także angielski.
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria "Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na kompetencjach tej grupy zawodowej. Autorzy podejmują próbę zainicjowania dyskusji nad tożsamością i profesjonalizacją specjalistów wczesnej edukacji. Nie tylko poddają refleksji różne kompetencje (np. planistyczne, interpretacyjne, informacyjno-medialne, do działań wspólnotowych, do pracy z uczniem zdolnym), ale także stawiają pytania o istotę działań nauczycieli w ponowoczesnym świecie, np. tworzenia przestrzeni wzajemnej edukacji naukowców i praktyków.W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych (red. Wiesława Leżańska, Aleksandra Feliniak) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18488 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. [286]-290. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48478 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 394 strony : ilustracje ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 377-383. Indeks.
Jakie są różnice między kompetencjami a kwalifikacjami?Które kompetencje są kluczowe?Jak najlepiej budować zespół?Jak być przywódcą akceptowanym?Przewodzenie oparte na przymusie czy "przewodzenia bez przewodzenia"?Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?Te i inne problemy porusza książka Zarządzanie kompetencjami Tadeusza Oleksyna, dostarczając równocześnie charakterystyk najważniejszych kompetencji, niezbędnych dla funkcjonowania:organizacji jako całości,przywódców, z uwzględnieniem modeli przywództwa i cech osobowościowych,pracowników merytoryczno-wykonawczych, operacyjnych, menedżerów oraz specjalistów,poszczególnych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw,przedsiębiorców - właścicieli małych i dużych firm.Osoby zainteresowane praktycznymi, skutecznymi metodami zarządzania w biznesie (i nie tylko) znajdą tu m.in:sposoby tworzenia systemów zarządzania kompetencjami w dużych i średnich organizacjachdobre praktyki związane z rozwojem kompetencji własnych (self-management).Książka jest też bogatym źródłem wiedzy dla teoretyków zarządzania, studentów i wykładowców. Zainteresuje także osoby luźniej związane z zarządzaniem, które chciałyby pełniej zrozumieć to, co się dzieje w ich organizacjach i w ich kraju oraz lepiej zarządzać własnym potencjałem i życiem zawodowym, a zwłaszcza rozwojem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50918 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej