Sidorkiewicz Marta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sidorkiewicz Marta
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Supeł Barbara
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
Hotelarstwo
(2)
Turystyka
(2)
Ekonomika
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Podróże motywacyjne
(1)
Podróże służbowe
(1)
Turystyka biznesowa
(1)
Turystyka kongresowa
(1)
Usługi
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Bibliografia na stronach 400-409. Indeks.
Podręcznik akademicki dla studentów kierunku turystyka i rekreacja.
Jedną z najważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek narodowych jest wzrost znaczenia usług, w tym również usług turystyczno-rekreacyjnych, co w znacznej mierze jest związane z wydłużaniem się czasu wolnego ludności i wzrostem poziomu jej zamożności. [...] Nie ma na rynku wydawniczym takiej książki jak ta, która stanowi tak kompleksowe i wieloaspektowe omówienie zjawisk ekonomicznych zachodzących w turystyce i - co ważne - w rekreacji, a także innych branżach związanych bezpośrednio i pośrednio z procesami zachodzącymi na rynku turystycznym i rekreacyjnym.(Dr hab. Krystyna Żelazna, Rektor Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie)Drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki Ekonomika turystyki rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku TURYSTYKA I REKREAKCJA.W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.Publikacja skierowana do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyka. Książka może również stanowić cenną propozycję dla menedżerów i pracowników firm zajmujących się obsługą ruchu turystycznego oraz osób zainteresowanych zagadnieniami turystyki i rekreacji w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20877 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21.0 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Bibliografia na stronach [372]-378. Indeks.
Podręcznik akademicki dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności turystycznych kierunków ekonomicznych.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji.Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: - podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych, - rynek usług turystycznych i rekreacyjnych, - zachowania klientów na tym rynku, - elementy marketingu-mix (5P), - marketing terytorialny w turystyce, - markowy produkt turystyczny, - nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej, - marketing relacji w turystyce i rekreacji, - badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych. Prezentowany podręcznik akademicki jest zgodny z obowiązującymi programami nauczania. Jego logiczna struktura i zrozumiały język narracji powodują, że jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności turystycznych kierunków ekonomicznych, a także osób profesjonalnie zajmujących się tą dziedziną.
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO MARKETINGU * W TURYSTYCE I REKREACJI * 1.1. Istota, zasady i cele marketingu * 1.2. Obszary badawcze marketingu usług * 1.3. Usługa jako produkt * 1.4. Koncepcje marketingu usług * ROZDZIAŁ 2. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH * I REKREACYJNYCH * 2.1. Istota i elementy rynku usług turystycznych i rekreacyjnych * 2.2. Podmioty na rynku usług turystycznych i * rekreacyjnych * 2.3. Mechanizm rynkowy w turystyce i rekreacji * 2.4. Orientacje rynkowe * ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KLIENTA NA RYNKU * TURYSTYCZNYM I REKREACYJNYM * 3.1. Zachowania klienta – istota, uwarunkowania, etapy * 3.2. Typologia zachowań klientów * 3.3. Kierunki zmian zachowań klientów na rynku usług turystycznych i rekreacyjnych * ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MARKETINGOWA W * TURYSTYCE I REKREACJI * 4.1. Przesłanki stosowania marketingu w turystyce i * rekreacji * 4.2. Podstawowe nurty działań marketingowych w * turystyce i rekreacji * 4.3. Obszary marketingu w turystyce i rekreacji * 4.4. Marketing mix w turystyce i rekreacji * CZĘŚĆ II. STRUKTURA INSTRUMENTÓW MARKETINGU * W TURYSTYCE I REKREACJI * ROZDZIAŁ 5. PRODUKT JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI * * 5.1. Istota produktu w turystyce i rekreacji * 5.2. Rodzaje produktów w turystyce i rekreacji * 5.3. Marketingowa struktura produktu w turystyce i * rekreacji * 5.4. Jakość jako element marketingowego różnicowania produktu w turystyce i rekreacji * 5.5. Cykl życia produktu turystycznego i rekreacyjnego * 5.6. Cykl życia obszaru turystycznego * ROZDZIAŁ 6. CENA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU * W TURYSTYCE I REKREACJI * 6.1. Czynniki determinujące ustalanie cen * 6.2. Ogólne metody ustalania cen * 6.3. Strategie cenowe przedsiębiorstw turystycznych * 6.4. Strategie cenowe niekomercyjnych podmiotów turystycznych * 6.5. Zmiany cen usług turystycznych i rekreacyjnych * ROZDZIAŁ 7. DYSTRYBUCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI * 7.1. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych i * rekreacyjnych * 7.2. Tradycyjne i nowoczesne kanały dystrybucji usług turystycznych i rekreacyjnych * 7.3. Systemy dystrybucji usług turystycznych i * rekreacyjnych * ROZDZIAŁ 8. PROMOCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI * 8.1. Istota i funkcje promocji w turystyce i rekreacji * 8.2. Instrumenty promocji usług turystycznych i * rekreacyjnych * 8.3. Skuteczność i efektywność działań promocyjnych w * turystyce i rekreacji * ROZDZIAŁ 9. PERSONEL JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI * 9.1. Rola personelu w działaniach marketingowych przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych * 9.2. Pracownicy odpowiedzialni za cele marketingowe w * turystyce i rekreacji * 9.3. Instrumenty marketingowej polityki personalnej w * turystyce i rekreacji * CZĘŚĆ III. WSPÓŁCZESNY MARKETING W TURYSTYCE I * REKREACJI * ROZDZIAŁ 10. MARKETING TERYTORIALNY W * TURYSTYCE * 10.1. Konkurencyjność regionów turystycznych * * 10.2. Marketing terytorialny jako element budowania przewagi * konkurencyjnej * 10.3. Wykorzystanie marketingu eventowego przez regiony turystyczne * ROZDZIAŁ 11. MARKOWY PRODUKT TURYSTYCZNY * 11.1. Pojęcie, rola i struktura marki * 11.2. Determinanty silnej marki * 11.3. Markowe produkty turystyczne * 11.4. Koncepcja markowego produktu turystycznego * ROZDZIAŁ 12. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA W * TURYSTYCE I REKREACJI * 12.1. Istota komunikacji marketingowej w turystyce i * rekreacji * 12.2. Elementy komunikacji marketingowej w * turystyce i rekreacji * 12.3. Funkcje i cele komunikacji marketingowej w * turystyce i rekreacji * 12.4. Proces komunikacji marketingowej w turystyce i * rekreacji * 12.5. Odbiorcy komunikacji marketingowej w * turystyce i rekreacji * 12.6. Nowoczesne metody komunikacji w turystyce i * rekreacji * ROZDZIAŁ 13. MARKETING RELACJI W * TURYSTYCE I REKREACJI * 13.1. Definicje marketingu relacji * 13.2. Podstawowe komponenty marketingu relacji * 13.3. Zarządzanie relacjami z klientem * 13.4. Instrumentarium marketingu relacji w * turystyce i rekreacji * ROZDZIAŁ 14. BADANIA MARKETINGOWE W TURYSTYCE * I REKREACJI * 14.1. Cel i przedmiot badań marketingowych w * turystyce i rekreacji * 14.2. Projektowanie badania marketingowego w * turystyce i rekreacji * 14.3. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach * 14.4. Metody i techniki badań marketingowych wykorzystywane w turystyce i rekreacji * ROZDZIAŁ 15. STRATEGIE MARKETINGOWE W * TURYSTYCE I REKREACJI * 15.1. Teoretyczne aspekty strategii rynkowych * 15.2. Strategie rynkowe w turystyce i rekreacji * 15.3. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych * 15.4. Strategie rynkowe obszaru turystycznego *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57479 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Publikacja prezentuje główne zagadnienia dotyczące relacji między turystą seniorem a stroną podażową rynku usług hotelarskich.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 101-107.
"Niniejsza monografia dotyczy bardzo ważnego i aktualnego problemu wynikającego ze starzenia się społeczeństwa w krajach emitujących ruch turystyczny, w tym w Polsce, i związanych z tym problemów dostosowania usług do potrzeb turystów seniorów. Autorki prezentują najnowsze zagadnienia związane z tendencjami i rozwojem rynku usług hotelarskich, odnoszą się do nowych trendów, zmian pokoleniowych, nowych potrzeb turystów seniorów, a także ich podziału na różne segmenty. (.) Poruszana w monografii tematyka może być interesująca dla różnych kręgów odbiorców reprezentujących zarówno stronę praktyczną rynku usług hotelarskich, jak też osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną na ten temat." Z recenzji prof. nadzw. UEP dr hab. Agnieszki Niezgody Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Wstęp * 1. Senior na rynku usług turystycznych * 1.1. Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym * 1.2. Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym * 1.3. Aktywność turystyczna seniorów * 1.4. Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych * 2. Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego * 2.1. Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich * 2.2. Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne * 2.2.1. Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów * 2.2.2. Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.2.3. Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.3. Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów * 2.3.1. Obiekty hotelarskie "przyjazne dorosłym" * 2.3.2. Obiekty hotelarskie typu "medical SPA" * 3. Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych * 3.1. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie * 3.2. Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów * 3.3. Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów * 3.4. Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów * Zakończenie * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 64 (1 egz.)
Kaucja: 29,92 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-245.
Hotelarstwo stanowi istotną część gospodarki turystycznej, a usługi tej branży należą niewątpliwie do dóbr wyższego rzędu, które charakteryzują się wysoką elastycznością dochodową. Współczesne hotelarstwo jest dynamicznie rozwijającym się sektorem gospodarki, dlatego tak ważne jest śledzenie jego zmian, aktualizowanie informacji z nim związanych oraz dostarczanie wiedzy w tym zakresie osobom, które w danym momencie lub przyszłości będą związane z szeroko rozumianą branżą turystyczną. Celem niniejszej publikacji jest dostarczenie czytelnikowi podstawowej i aktualnej wiedzy dotyczącej hotelarstwa w kontekście szeroko rozumianej ekonomii oraz uświadomienie dynamiki, jaka towarzyszy tej wiedzy.
Część I. Wprowadzenie do hotelarstwa * Rozdział I. Specjalistyczna terminologia hotelarska * Rozdział II. Historia hotelarstwa * 2.1. Hotelarstwo w starożytności i średniowieczu * 2.2. Hotelarstwo nowożytne do XIX wieku * 2.3. Hotelarstwo w XX wieku * Rozdział III. Teoretyczno-praktyczne aspekty branży hotelarskiej * 3.1. Oferta hotelarska i jej cechy * 3.2. Elementy składowe obiektu hotelarskiego * 3.3. Specyfika branży hotelarskiej * Rozdział IV. Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelarskich * 4.1. Funkcje klasyfikacji i kategoryzacji na rynku hotelarskim * 4.2. Czynniki wpływające na wykorzystanie klas i kategorii na rynku hotelarskim * 4.3. Instytucje odpowiedzialne za przyznawanie klas i kategorii obiektom noclegowym * 4.4. Klasyfikacja i kategoryzacja usług noclegowych w Polsce * Rozdział V. Hotelarstwo sieciowe * Część II. Wybrane aspekty marketingu w hotelarstwie * Rozdział I. Marketing przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu tradycyjnym * 1.1. Podstawy marketingu w hotelarstwie * 1.2. Produkt przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu marketingowym * 1.3. Kanały dystrybucji usług hotelarskich * 1.4. Cena usług hotelarskich * 1.5. Promocja usług hotelarskich * 1.6. Czynnik ludzki w przedsiębiorstwie hotelarskim * 1.7. Proces świadczenia usług hotelarskich * 1.8. Świadectwo materialne przedsiębiorstw hotelarskich * Rozdział II. Marketing przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu nowoczesnym * 2.1. Wykorzystanie mediów społecznościowych w hotelarstwie * 2.2. Wykorzystanie narzędzia "product placement" w hotelarstwie * 2.3. Stosowanie content marketingu w hotelarstwie * 2.4. Wykorzystanie Corporate Social Responsibility w hotelarstwie * 2.5. Stosowanie marketingu lojalnościowego w hotelarstwie * 2.6. Sprzedaż i promocja usług hotelarskich przy wykorzystaniu platform zakupowych * Część III. Wybrane obszary zarządzania w hotelarstwie * Rozdział I. Struktury organizacyjne w hotelarstwie * 1.1. Podstawowe zagadnienia z zakresu struktur organizacyjnych obiektów hotelarskich * 1.2. Rodzaje struktur organizacyjnych obiektów hotelarskich * Rozdział II. Organizacje hotelarskie w Polsce i na świecie * 2.1. Miejsce organizacji non profit na rynku * 2.2. Pojęcie i funkcje organizacji hotelarskiej * 2.3. Międzynarodowe organizacje hotelarskie * 2.3.1. IH&RA * 2.3.2. Inne organizacje międzynarodowe * 2.4. Organizacje hotelarskie na poziomie krajowym * 2.4.1. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego * 2.4.2. Polska Izba Hotelarstwa * Rozdział III. Zarządzanie zasobami ludzkimi w hotelarstwie * 3.1. Zatrudnienie w hotelarstwie * 3.1.1. Cechy sektora hotelarskiego determinujące popyt na zasoby ludzkie * 3.1.2. Charakterystyka zasobów ludzkich w hotelarstwie * 3.1.3. Płace i pozapłacowe korzyści w hotelarstwie * 3.2. Zarys zarządzania personelem w hotelarstwie * Rozdział IV. Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem hotelarskim * 4.1. Teoria zrównoważonego rozwoju a cel funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego * 4.2. Korzyści aplikacji teorii zrównoważonego rozwoju * 4.3. Problemy związane z asymetrią informacji * Rozdział V. Zarządzanie gastronomią w hotelarstwie * 5.1. Związek gastronomii z branżą hotelarską * 5.2. Wybrane zagadnienia zarządzania w hotelowej gastronomii * Spis studiów przypadków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propedeutyka hotelarstwa : ujęcie ekonomiczne / Marta Sidorkiewicz, Adam Pawlicz. - Warszawa : Difin, 2015. - 249 stron : ilustracje, mapy, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 233-245.
Dla studentów kierunków związanych z hotelarstwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka biznesowa / Marta Sidorkiewicz. - Warszawa : Difin, 2011. - 244 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [229]-244.
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział książki poświęcono teoretycznym podstawom turystyki biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się na formach turystyki biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, turystyce motywacyjnej i korporacyjnej oraz przemyśle wystawienniczym. Rozdział trzeci dotyczy rynku turystyki biznesowej. W rozdziale czwartym poruszono zagadnienie produktu turystyki biznesowej, a w rozdziale piątym skupiono się na determinantach kształtowania i rozwoju produktu turystyki biznesowej. Ostatnią część opracowania stanowi studium przypadku dotyczące turystyki biznesowej na obszarze województwa zachodniopomorskiego. W treści tego rozdziału zostały wykorzystane wyniki badań ankietowych przeprowadzone w obiektach zakwaterowania zbiorowego zlokalizowanych na terenie województwa zachodniopomorskiego i sklasyfikowanych jako hotele, wśród przewoźników promowych posiadających ofertę dla klientów biznesowych oraz wśród organizatorów biznesowych imprez zbiorowych kreujących i realizujących imprezy zbiorowe dla klienta biznesowego. Na uwagę zasługuje fakt, iż w polskiej literaturze brak jest zwartej publikacji książkowej dotyczącej powyższych zagadnień. Opracowanie niniejsze jest więc w Polsce pierwszą próbą przedstawienia problematyki turystyki biznesowej w takim kształcie. Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Berbeki: Niniejsza publikacja jest studium teoretyczno-empirycznym, przede wszystkim o dużych walorach aplikacyjnych. Z pewnością będzie ważnym materiałem źródłowym zarówno dla środowisk naukowych, jak i branżowych. Sfera terminologiczna turystyki biznesowej jest dość skomplikowana i w wielu wypadkach niespójna. Autorka opracowania bardzo dobrze poradziła sobie z jej uporządkowaniem i przedstawieniem określonych kategorii w logiczny i przemyślany sposób. Należy podkreślić, że jest to element nowości prowadzący do rozwoju nauki. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Meyer: Niniejsze opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki turystyki biznesowej w formie zwartej. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty turystyki biznesowej, jej form, rynku oraz determinant, które warunkują jej rozwój. Autorka ponadto przedstawia studium przypadku, dotyczące turystyki biznesowej w województwie zachodniopomorskim.
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy turystyki biznesowej * 1.1.Miejsce podróży służbowych w turystyce * 1.2.Pojęcie i zakres turystyki biznesowej * 1.3.Cechy turystyki biznesowej * Rozdział 2. Formy turystyki biznesowej * 2.1.Turystyka konferencyjno-kongresowa * 2.2.Turystyka motywacyjna i korporacyjna * 2.3.Przemysł wystawienniczy * 2.4.Zestawienie form turystyki biznesowej * Rozdział 3. Rynek turystyki biznesowej * 3.1.Pojęcie i struktura rynku turystyki biznesowej * 3.2.Makro- i mikrootoczenie turystyki biznesowej * 3.3.Popyt na turystykę biznesową * 3.4.Organizatorzy turystyki biznesowej * 3.5.Rynek turystyki biznesowej w Polsce * Rozdział 4. Produkt turystyki biznesowej * 4.1.Istota i struktura produktu turystycznego * 4.2.Struktura produktu turystyki biznesowej * 4.2.1.Usługi noclegowe * 4.2.2.Usługi gastronomiczne * 4.2.3.Usługi dodatkowe * 4.3.Promocja produktu turystyki biznesowej * Rozdział 5. Determinanty kreacji i rozwoju produktu turystyki biznesowej * 5.1.Uwarunkowania kreacji i rozwoju produktu turystyki biznesowej * 5.1.1.Uwarunkowania instytucjonalne * 5.1.2.Uwarunkowania kadrowe * 5.1.3.Uwarunkowania logistyczno-transportowe * 5.1.4.Uwarunkowania finansowe * 5.1.5.Uwarunkowania cenowo-walutowe * 5.1.6.Uwarunkowania inwestycyjne * 5.1.7.Uwarunkowania w zakresie innowacji * Rozdział 6. Studium przypadku - turystyka biznesowa w województwie zachodniopomorskim * 6.1.Wybrane elementy atrakcyjności turystycznej województwa zachodniopomorskiego * 6.2.Możliwości wykorzystania oferty turystycznej województwa zachodniopomorskiego dla turystyki biznesowej * 6.3.Turystyka biznesowa w hotelach i na promach * 6.4.Turystyka biznesowa a organizatorzy biznesowych imprez zbiorowych * 6.5.Analiza SWOT uwarunkowań województwa zachodniopomorskiego w kontekście kreacji produktu turystyki biznesowej * 6.6.Produkt turystyki biznesowej w województwie zachodniopomorskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 338.48 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej