Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(17)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(21)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Orzechowski Jarosław
(4)
Burszta Wojciech J. (1957- )
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Bidwell Sybilla
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Januszkiewicz Michał
(2)
Kopijer Paweł (1970- )
(2)
Michalski Maciej (1970- )
(2)
Pisula Wojciech
(2)
Szymura Błażej (1969-2009)
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Batorski Dominik
(1)
Boski Paweł
(1)
Brockman John (1941- )
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Burszta Wojciech J
(1)
Burszta Wojciech Józef
(1)
Butler Christopher C
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czubaj Mariusz (1969- )
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Drzał-Sierocka Aleksandra
(1)
Engle Randall W
(1)
Godzic Wiesław
(1)
Greszta Elżbieta
(1)
Jadacki Jacek Juliusz
(1)
Jadacki Jacek Juliusz (1946- )
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Jaskułowski Krzysztof
(1)
Jałowiecki Bohdan (1934- )
(1)
Jodko Aleksandra
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Marody Mirosława (1947- )
(1)
Maruszewski Tomasz
(1)
Miller William R
(1)
Neckar Jacek
(1)
Niedźwieńska Agnieszka
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Nowak Andrzej (1953- )
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Okuniewska Hanna
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Rollnick Stephen
(1)
Rychlewski Marcin
(1)
Sekuła Elżbieta Anna
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Sobczak Marzena
(1)
Szymura Błażej
(1)
Tavris Carol
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Toeplitz-Wiśniewska Magorzata (1946- )
(1)
Wierzchoń Michał
(1)
Zdankiewicz-Ścigała Elżbieta
(1)
Łukowski Wojciech
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(29)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Temat
Kultura
(3)
Młodzież
(3)
Poznanie
(3)
Psycholodzy
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Demokracja
(2)
Dziecko
(2)
Filozofia
(2)
Kadry
(2)
Kulturoznawstwo
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Chorzy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Estetyka
(1)
Futurologia
(1)
Grupa społeczna
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hesse, Hermann (1877-1962)
(1)
Holocaust
(1)
Identyfikacja społeczna
(1)
Ideologia
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Języki
(1)
Kicz
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kultura masowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Muzyka rozrywkowa amerykańska
(1)
Nauka
(1)
Neuropsychologia
(1)
New Age
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ontologia
(1)
Osobowość
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Postawy
(1)
Postęp techniczny
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemiany społeczne
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychopatologia
(1)
Płeć
(1)
Reklama
(1)
Rozwój społeczności lokalnej
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Samopoznanie
(1)
Seksuologia
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczność
(1)
Starzenie się
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Sztuka
(1)
Służba zdrowia
(1)
Teoria poznania
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Wartości społeczne
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Zwierzęta
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-340.
Złożoność problemów, jakich doświadczają współcześnie dzieci, młodzież i osoby dorosłe oraz ich wielorakie uwarunkowania powodują, iż przed psychologami stają już nie tylko "proste"" pytania o charakterze etycznym np. co do sposobu uzyskania zgody dziecka i jego rodziców na badania, przestrzegania zasady zachowania tajemnicy, uwzględniania różnych punktów widzenia, np. ucznia, nauczyciela i rodziców w procesie stawiania diagnozy problemu wychowawczego, konstruowania projektu pomocy psychologicznej o charakterze interwencji dla osób czy grup o odmiennym systemie wartości niż system wartości psychologa. Dzisiaj coraz częściej psychologowie muszą stawiać sobie pytania o charakterze wręcz dylematów etycznych, kiedy to nie ma możliwości podjęcia dobrej decyzji - dobrej w danym momencie dla wszystkich zaangażowanych w proces jej podejmowania stron.(...) Nasza książka ma z jednej strony dostarczyć wiedzy, z drugiej wskazać "miejsca wrażliwe"" w pracy psychologa kierującego swe działania do dzieci i młodzieży, wreszcie - i to jest dla nas cel najważniejszy - uwrażliwić Czytelnika na kwestie etyczne i zachęcić do refleksji nad własnymi poczynaniami z takiej właśnie perspektywy. W żadnej mierze nie wyczerpujemy tematu, nie zamykamy dyskusji do obszarów przez nas wybranych i zanalizowanych. Odwrotnie - chciałybyśmy, aby przygotowana pod naszą redakcją książka otworzyła nowe obszary refleksji, zachęciła do stawiania pytań i do - już samodzielnego - poszukiwania nań odpowiedzi,Ze Wstępu"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48162 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2961, 5632 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45938 (1 egz.)
Kaucja: 22,75 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47557 (1 egz.)
Kaucja: 35,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 82,47 zł
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Academica Wydawnictwo SWPS, 2006. - 739, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-Audio) : stereo ; 12 cm.
Bibliogr. s. 663-720. Indeksy.
Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego 2006
Prolog * Rozdział 1. Umysł i poznanie * Część I. Reprezentacje poznawcze * Rozdział 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych * Rozdział 3. Pojęcia i schematy * Rozdział 4. Wiedza * Część II. Elementarne procesy poznawcze * Rozdział 5. Uwaga i świadomość * Rozdział 6. Kontrola poznawcza * Rozdział 7. Percepcja * Rozdział 8. Pamięć * Rozdział 9. Czynności pamięciowe * Część III. Złożone procesy poznawcze * Rozdział 10. Myślenie i rozumowanie * Rozdział 11. Rozwiązywanie problemów * Rozdział 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji * Rozdział 13. Język i mowa * Słownik terminów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 4404 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 663-720. Indeksy.
Znakomity, aktualny podręcznik do psychologii poznawczej!Nowoczesny podręcznik zarówno w sposobie ujęcia, jak też w obudowie dydaktycznej.Książka:-zapoznaje z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych;-omawia nie tylko "klasyczne" problemy psychologii poznawczej, ale także najnowsze koncepcje;-przedstawia najważniejsze paradygmaty eksperymentalne i ilustruje szczególnie interesujące zjawiska opisami konkretnych badań;-pokazuje, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie, rozpoznawanie twarzy ludzkiej lub koordynacja czynności jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy;-demistyfikuje uproszczone sądy i pseudoteorie na temat procesów poznawczych człowieka;-ukazuje nowe możliwości zastosowania pojęć i metod psychologii poznawczej do analizy wielu zjawisk, zwykle nie rozpatrywanych w tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub zaburzeń psychicznych.Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i wykładowców psychologii.Do książki dołączona jest płyta CD-ROM zawierająca podstawowe eksperymenty i demonstracje zjawisk omawianych w poszczególnych rozdziałach podręcznika.
Rozdział * Umysł i poznanie * 1.1. Poznanie - umysł - działanie * 1.1.1. Umysł jako system przetwarzania informacji * 1.1.2. Jedność poznania i działania * 1.2. Psychologia poznawcza: dziedzina czy paradygmat * 1.2.1. Narodziny i rozwój psychologii poznawczej * 1.2.2. Psychologia a inne dziedziny badań nad poznaniem * 1.2.3. Metody badań nad poznaniem * 1.3. Ogólna architektura umysłu * 1.3.1. Blokowe modele umysłu * 1.3.2. Koncepcja poziomów przetwarzania * 1.3.3. Umysł jako system modułowy * 1.3.4. Sieciowe modele umysłu * 1.4. Podsumowanie * Część I. Reprezentacje poznawcze * Rozdział * Istota i forma reprezentacji umysłowych * 2.1. Pojęcie reprezentacji umysłowej * 2.1.1. Reprezentacje a procesy poznawcze * 2.1.2. Realizm a konstruktywizm * 2.1.3. Rodzaje reprezentacji umysłowych * 2.2. Reprezentacje obrazowe * 2.2.1. Wyobraźnia, wyobrażenia i obrazy umysłowe * 2.2.2. Teoria reprezentacji obrazowych Kosslyna * 2.2.3. Hipoteza funkcjonalnej ekwiwalencji percepcji i wyobraźni * 2.2.4. Rotacje mentalne * 2.2.5. Skaning mentalny * 2.2.6. Krytyka stanowiska obrazowego * 2.3. Reprezentacje werbalne * 2.3.1. Weryfikacja sylogizmów i treści zdań * 2.3.2. Teoria podwójnego kodowania * 2.3.3. Słowo i obraz - wzajemne relacje * 2.3.4. Reprezentacje numeryczne * 2.4. Pierwotność czy wtórność nietrwałych reprezentacji umysłowych * 2.4.1. Hipoteza języka myśli * 2.4.2. Teoria pierwotnych reprezentacji w formie zbioru sądów Pylyshyna * 2.4.3. Teoria modeli mentalnych Johnson-Lairda * 2.4.4. Stanowisko eklektyczne w sporze o kod reprezentacji umysłowych * 2.5. Podsumowanie * Rozdział * Pojęcia i schematy * 3.1. Konstrukt reprezentacji pojęciowej * 3.1.1. Istota i funkcje reprezentacji pojęciowych * 3.1.2. Ogólne właściwości pojęć * 3.1.3. Pojęcia matrycowe i naturalne * 3.2. Struktura i funkcjonowanie reprezentacji pojęciowych * 3.2.1. Teorie klasyczne * 3.2.2. Teorie probabilistyczne * 3.2.3. Teorie prototypów * 3.2.4. Teorie egzemplarzy * 3.2.5. Porównanie koncepcji reprezentacji pojęciowych * 3.3. Dynamiczna koncepcja umysłu, czyli o relacjach między pojęciami * 3.3.1. Teorie sieci semantycznej * 3.3.2. Złożone struktury sieciowe * 3.3.3. Teoria schematów * 3.3.4. Teoria ram * 3.3.5. Teoria planów, scen i tematów * 3.3.6. Porównanie koncepcji struktur sieciowych * 3.4. Podsumowanie * Rozdział * Wiedza * 4.1. Rodzaje wiedzy * 4.1.1. Wiedza deklaratywna i proceduralna * 4.1.2. Wiedza jawna i niejawna * 4.2. Organizacja wiedzy * 4.2.1. Reprezentacja wiedzy za pomocą cech * 4.2.2. Organizacja wiedzy semantycznej * 4.2.3. Organizacja wiedzy proceduralnej: systemy reguł * 4.2.4. Organizacja wiedzy w modelach ACT, ACT* i ACT-R * 4.2.3. Nabywanie wiedzy * 4.3.1. Nabywanie wiedzy semantycznej * 4.3.2. Nabywanie wiedzy proceduralnej * 4.3.3. Nabywanie wiedzy niejawnej * 4.4. Wiedza ekspercka * 4.4.1. Kryteria i właściwości wiedzy eksperckiej * 4.4.2. Nabywanie wiedzy eksperckiej * 4.5. Podsumowanie * Część II. Elementarne procesy poznawcze * Rozdział * Uwaga i świadomość * 5.1. Istota i aspekty uwagi * 5.2. Teorie uwagi * 5.2.1. Teorie selekcji źródła informacji * 5.2.2. Teorie przeszukiwania pola percepcyjnego * 5.2.3. Teorie przedłużonej koncentracji * 5.2.4. Teorie podzielności * 5.2.5. Teorie przerzutności * 5.3. Uwaga, percepcja i (nie)świadomość * 5.3.1. Analiza wskazówek peryferycznych * 5.3.2. Reakcje na informacje odrzucane * 5.3.3. Poprzedzanie podprogowe * 5.4. Podsumowanie * Rozdział * Kontrola poznawcza * 6.1. Czynności automatyczne i automatyzacja * 6.1.1. Kryteria automatyczności przetwarzania * 6.1.2. Schneidera i Shiffrina teoria kontinuum * 6.1.3. Logana teoria rywalizacji egzemplarzy * 6.1.4. Konsekwencje automatyzacji czynności * 6.2. Hamowanie jako mechanizm kontrolny * 6.2.1. Istota i funkcje hamowania * 6.2.2. Hamowanie dominującej reakcji * 6.2.3. Odporność na dystrakcję * 6.2.4. Odporność na interferencję proaktywną * 6.2.5. Czy hamowanie jest konstruktem jednorodnym? * 6.3. Funkcje zarządcze * 6.3.1. Istota funkcji zarządczych czyli homunculus odnaleziony * 6.3.2. Rodzaje funkcji zarządczych * 6.3.3. Mechanizm zarządczy w koncepcji uwagi Posnera * 6.3.4. Dwustopniowy system kontroli zachowania w koncepcji Shallice??a * 6.3.5. Centralny system wykonawczy pamięci roboczej w modelu Baddeleya * 6.4. Podsumowanie * Rozdział * Percepcja * 7.1. Podstawowe właściwości percepcji * 7.1.1. Recepcja sensoryczna i percepcja umysłowa * 7.1.2. Naiwne koncepcje spostrzegania * 7.1.3. Spostrzeganie a rozpoznawanie wzorców * 7.2. Spostrzeganie jako proces oddolny * 7.2.1. Odbiór i kodowanie wrażeń zmysłowych * 7.2.2. Magazyny informacji sensorycznej * 7.2.3. Spostrzeganie głębi * 7.2.4. Identyfikacja obiektu * 7.3. Spostrzeganie jako proces odgórny * 7.3.1. Stałość spostrzegania * 7.3.2. Nastawienie * 7.3.3. Złudzenia i błędy percepcji * 7.3.4. Wpływ kontekstu na spostrzeganie * 7.4. Teorie percepcji * 7.4.1. Teoria asocjacjonistyczna * 7.4.2. Teoria postaciowa * 7.4.3. Teoria wzorców * 7.4.4. Teoria cech * 7.4.5. Teoria obliczeniowa * 7.4.6. Teoria ekologiczna * 7.5. Proces spostrzegania w praktyce * 7.5.1. Spostrzeganie twarzy * 7.5.2. Czytanie słów * 7.6. Podsumowanie * Rozdział * Pamięć * 8.1. Natura pamięci * 8.1.1. Rodzaje i funkcje pamięci * 8.1.2. Blokowe (magazynowe) modele pamięci * 8.1.3. Procesualne modele pamięci * 8.2. Systemy pamięci przemijającej * 8.2.1. Pamięć sensoryczna * 8.2.2. Pamięć krótkotrwała * 8.2.3. Pamięć robocza: wielokomponentowy model Baddeleya * 8.2.4. Pamięć robocza: model aktywacyjny Cowana * 8.2.5. Model długotrwałej pamięci roboczej Ericssona i Kintscha * 8.2.6. Pamięć prospektywna * 8.3. Systemy pamięci trwałej * 8.3.1. Pamięć semantyczna * 8.3.2. Pamięć epizodyczna * 8.3.3. Pamięć autobiograficzna * 8.4. Podsumowanie * Rozdział * Czynności pamięciowe * 9.1. Fazy procesu pamięciowego: prawda czy złudzenie? * 9.2. Zapamiętywanie * 9.2.1. Procesy kodowania * 9.2.2. Interferencja proaktywna * 9.2.3. Konsolidacja śladu pamięciowego * 9.2.4. Techniki mnemoniczne * 9.3. Przechowywanie * 9.3.1. Zapominanie * 9.3.2. Interferencja retroaktywna * 9.3.3. Zanikanie śladu kontra utrata dostępu * 9.3.4. Reminiscencja * 9.4. Odpamiętywanie * 9.4.1. Rodzaje odpamiętywania * 9.4.2. Rola wskazówek naprowadzających i kontekstu * 9.5. Zawodność pamięci * 9.5.1. Pamięć naocznych świadków * 9.5.2. Fałszywe wspomnienia * 9.5.3. Amnezja * 9.6. Podsumowanie * Część III. Złożone procesy poznawcze * Rozdział * Myślenie i rozumowanie * 10.1. Istota myślenia * 10.2. Rodzaje myślenia * 10.2.1. Myślenie autystyczne i realistyczne * 10.2.2. Myślenie produktywne i reproduktywne * 10.2.3. Myślenie twórcze i odtwórcze * 10.2.4. Myślenie krytyczne * 10.2.5. Od myślenia sensoryczno-motorycznego do postformalnego * 10.3. Teorie myślenia * 10.3.1. Teoria Berlyne??a * 10.3.2. Teoria Barona * 10.4. Struktura myślenia * 10.4.1. Elementy struktury myślenia * 10.4.2. Operacje i strategie * 10.4.3. Reguły, algorytmy i heurystyki * 10.4.4. Myślenie a inne złożone procesy poznawcze * 10.5. Rozumowanie dedukcyjne * 10.5.1. Dedukcja i indukcja * 10.5.2. Rozumowanie sylogistyczne * 10.5.3. Błędy rozumowania sylogistycznego * 10.5.4. Wpływ wiedzy i kontekstu na rozumowanie sylogistyczne * 10.6 Rozumowanie warunkowe * 10.6 1 Istota rozumowania warunkowego * 10.6.2. Błędy rozumowania warunkowego * 10.6.3. Wpływ wiedzy i kontekstu na rozumowanie warunkowe * 10.7. Teorie rozumowania dedukcyjnego * 10.7.1. Teoria abstrakcyjnych reguł * 10.7.2. Teoria modeli mentalnych * 10.8. Rozumowanie indukcyjne * 10.8.1. Testowanie hipotez * 10.8.2. Rozumowanie przez analogię * 10.9. Inne rodzaje rozumowania * 10.9.1. Rozumowanie probabilistyczne * 10.9.2. Rozumowanie nieformalne * 10.10. Podsumowanie * Rozdział * Rozwiązywanie problemów * 11.1. Problem i rozwiązywanie problemu * 11.2. Typy problemów * 11.2.1. Podział problemów ze względu na ich cechy i strukturę * 11.2.2. Podział problemów ze względu na wymagania poznawcze * 11.3. Teorie rozwiązywania problemów * 11.3.1. Teoria Newella i Simona * 11.3.2. Inne ujęcia teoretyczne procesu rozwiązywania problemów * 11.4. Heurystyki rozwiązywania problemów * 11.4.1. Metoda redukcji różnicy * 11.4.2. Metoda poruszania się wstecz * 11.4.3. Metoda analizy środków i celów * 11.5. Fazy rozwiązywania problemów * 11.5.1. Faza identyfikacji problemu * 11.5.2. Faza definiowania problemu * 11.5.3. Faza doboru strategii * 11.5.4. Faza zdobywania informacji * 11.5.5. Faza alokacji zasobów * 11.5.6. Faza monitorowania postępu * 11.5.7. Faza oceny poprawności rozwiązania * 11.6. Przeszkody w rozwiązywaniu problemów * 11.6.1. Sztywność myślenia * 11.6.2. Nastawienie * 11.6.3. Fiksacja funkcjonalna * 11.7. Czynniki wspomagające rozwiązywanie problemów * 11.7.1. Transfer pozytywny * 11.7.2. Transfer przez analogię * 11.7.3. Inkubacja * 11.7.4. Wgląd * 11.8. Rozwiązywanie złożonych problemów * 11.9. Podsumowanie * Rozdział * Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji * 12.1. Wydawanie sądów * 12.1.1. Tendencyjność w wydawaniu sądów * 12.1.2. Ignorowanie proporcji podstawowej * 12.1.3. Wady i zalety prostych heurystyk * 12.1.4. Sądy intuicyjne * 12.2. Podejmowanie decyzji * 12.2.1. Klasyczna teoria decyzji * 12.2.2. Strategie w podejmowaniu decyzji * 12.2.3. Teoria perspektywy * 12.2.4. Proces podejmowania decyzji * 12.3. Podsumowanie * Rozdział * Język i mowa * 13.1. Natura języka * 13.1.1. Język jako system * 13.1.2. Poziomy języka * 13.1.3. Język a poznanie * 13.2. Przyswajanie języka * 13.2.1. Problem natywizmu * 13.2.2. Stadia przyswajania języka * 13.2.3. Dwujęzyczność i wielojęzyczność * 13.3. Mówienie * 13.3.1. Planowanie mowy * 13.3.2. Kodowanie semantyczno-syntaktyczne * 13.3.3. Kodowanie fonologiczne * 13.4. Rozumienie przekazów językowych * 13.4.1. Złamanie kodu * 13.4.2. Rozbiór zdania * 13.4.3. Budowa modelu sytuacyjnego i wnioskowanie * 13.5. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5760, 5759 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 11)
Bibliogr. s. 344-[400]. - Indeksy.
Tł. z ang.
Czym jest współczesna psychologia porównawcza?Jak rozwijają się zdolności poznawcze zwierząt?Jakie znaczenie ma komunikacja międzygatunkowa?Na czym polegają zmiany ewolucyjne?Książka zawiera najbardziej reprezentatywne teksty na temat współczesnych kierunków badań psychologii porównawczej napisane przez światowe autorytety w tej dziedzinie. Przybliża najbardziej fascynujące zagadnienia zogniskowane wokół współczesnej psychologii, myślenia, ciekawości, umysłu i ewolucji poznania. Omawia podejście kognitywne w psychologii porównawczej, zagadnienia dotyczące ewolucji umysłu, genetyki i adaptacyjnej roli zachowania oraz podstawowe paradygmaty i nowe perspektywy w obszarze tej dziedziny.Pozycja stanowi niezbędną pomoc dydaktyczną w ramach przedmiotów: biologiczne podstawy (mechanizmy) zachowania, psychologia porównawcza, psychologia ewolucyjna. Znakomicie uzupełnia i kontynuuje treści zawarte w podręczniku Jamesa Kalata Biologiczne podstawy psychologii, dając tym samym kompletny obraz tej dyscypliny wiedzy, zaś polskim studentom - możliwość zdobycia potrzebnej im wiedzy w tym zakresie.Pozycja adresowana do studentów psychologii, socjologii, kierunków przyrodniczych i weterynaryjnych oraz wszystkich zainteresowanych biologicznymi aspektami zachowania się człowieka i ewolucją psychiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 11)
Bibliogr. s. 344-400. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48743 (1 egz.)
Kaucja: 44,28 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Jak internet wpływa na relacje międzyludzkie? Czy wzmacnia kontakty interpersonalne, czy raczej prowadzi do ich osłabienia?Czy preferujemy kontakty za pomocą internetu, czy spotkania osobiste?Książka może służyć jako reference book, zawiera bowiem wiedzę na temat zjawisk społeczno-kulturowych, która się nie starzeje. Po taką pozycję sięga się jak po przewodnik intelektualny po procesach społecznego świata, których rosnący wpływ na współczesnego człowieka jest oczywisty. Książka ma walory podręcznika i powinna znaleźć się w kanonie lektur studenta dziennikarstwa i komunikacji społecznej, socjologii, kulturoznawstwa i nauk społecznych.(...) Dużą zaletą zbioru jest jego różnorodność. Są w nim teksty teoretyczne i empiryczne. Czytelnik znajdzie w książce bogactwo problematyki z zakresu socjologii i psychologii internetu. (...)(prof. dr hab. Kazimierz Krzysztofek)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56105 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2258 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50994 (1 egz.)
Kaucja: 34,64 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2941 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52769 (1 egz.)
Kaucja: 29,58 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51276 (1 egz.)
Kaucja: 30,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Oto zbiór dwudziestu wybranych szkiców i esejów jednego z najwybitniejszych polskich antropologów kultury i kulturoznawców - Wojciecha J. Burszty, publikowanych na przestrzeni ostatnich dwóch dekad. Autor nadał mu nową konstrukcję porządkową, a więc zaprojektował także pewną ciągłość narracji. (.) Zasugerował także Czytelnikowi jeden z wariantów lektury tej nowej całości. Znana w antropologii metafora betwixt & between wskazuje na szczególną sytuację współczesnego badacza kultury, jako uczestnika kulturowego świata i zarazem jego interpretatora. (.) Autor wykazuje erudycyjny szacunek dla cudzej myśli, którą podsuwa Czytelnikowi i dyskretnie skierowuje ją na położone przez siebie tory myślowe. Czy to będzie temat klasyczny, tzw. temat stały w antropologii, czy to będzie refleksja o dzisiejszej rzeczywistości, otrzymujemy pewien spójny sposób myślenia o kulturze i świecie. Między mową magiczną a poligłosowością popkultury rozpięta jest refleksja o dylematach dzisiejszej antropologii. Antropologii myślącej, refleksyjnej, która ma nie tylko walor edukacyjny, ale może przede wszystkim kreacyjny - wszak nawet z szumów popkultury pozwala nam usłyszeć, wychwycić budującą się nową harmonię. (.)Z Przedmowy autorstwa dr Krzysztofa Piątkowskiego(.) Książka Świetnie napisana, zalecająca się Czytelnikowi oryginalnością pomysłów, dobrze skonceptualizowana (klarowność tematyczna rozdziałów) znajdzie uznanie nie tylko u najbardziej wymagającego odbiorcy akademickiego, ale również wśród szerszej grupy czytelników interesujących się potocznym brzmieniem słowa kultura. (.) Przynosi oryginalne pomysły badawcze, nowe interpretacje kultury współczesnej, konsekwentnie rozwija główne wątki teorii antropologicznej, klarownie wyznacza przedmiot antropologii kultury popularnej w Polsce. Znajdzie odbiorców wśród socjologów, politologów, literaturoznawców, folklorystów oraz - co oczywiste - antropologów i kulturoznawców.Prof. dr hab. Roch Sulima, Uniwersytet Warszawski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16560 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: refleksje nad praktyką.
Bibliogr. s. 270-275.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46781 (1 egz.)
Kaucja: 35,70 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej