Orzechowski Jarosław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Orzechowski Jarosław
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Poznanie
(4)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Reklama
(1)
Trening twórczości
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Academica Wydawnictwo SWPS, 2006. - 739, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-Audio) : stereo ; 12 cm.
Bibliogr. s. 663-720. Indeksy.
Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego 2006
Prolog * Rozdział 1. Umysł i poznanie * Część I. Reprezentacje poznawcze * Rozdział 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych * Rozdział 3. Pojęcia i schematy * Rozdział 4. Wiedza * Część II. Elementarne procesy poznawcze * Rozdział 5. Uwaga i świadomość * Rozdział 6. Kontrola poznawcza * Rozdział 7. Percepcja * Rozdział 8. Pamięć * Rozdział 9. Czynności pamięciowe * Część III. Złożone procesy poznawcze * Rozdział 10. Myślenie i rozumowanie * Rozdział 11. Rozwiązywanie problemów * Rozdział 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji * Rozdział 13. Język i mowa * Słownik terminów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 4404 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 663-720. Indeksy.
Znakomity, aktualny podręcznik do psychologii poznawczej!Nowoczesny podręcznik zarówno w sposobie ujęcia, jak też w obudowie dydaktycznej.Książka:-zapoznaje z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych;-omawia nie tylko "klasyczne" problemy psychologii poznawczej, ale także najnowsze koncepcje;-przedstawia najważniejsze paradygmaty eksperymentalne i ilustruje szczególnie interesujące zjawiska opisami konkretnych badań;-pokazuje, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie, rozpoznawanie twarzy ludzkiej lub koordynacja czynności jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy;-demistyfikuje uproszczone sądy i pseudoteorie na temat procesów poznawczych człowieka;-ukazuje nowe możliwości zastosowania pojęć i metod psychologii poznawczej do analizy wielu zjawisk, zwykle nie rozpatrywanych w tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub zaburzeń psychicznych.Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i wykładowców psychologii.Do książki dołączona jest płyta CD-ROM zawierająca podstawowe eksperymenty i demonstracje zjawisk omawianych w poszczególnych rozdziałach podręcznika.
Rozdział * Umysł i poznanie * 1.1. Poznanie - umysł - działanie * 1.1.1. Umysł jako system przetwarzania informacji * 1.1.2. Jedność poznania i działania * 1.2. Psychologia poznawcza: dziedzina czy paradygmat * 1.2.1. Narodziny i rozwój psychologii poznawczej * 1.2.2. Psychologia a inne dziedziny badań nad poznaniem * 1.2.3. Metody badań nad poznaniem * 1.3. Ogólna architektura umysłu * 1.3.1. Blokowe modele umysłu * 1.3.2. Koncepcja poziomów przetwarzania * 1.3.3. Umysł jako system modułowy * 1.3.4. Sieciowe modele umysłu * 1.4. Podsumowanie * Część I. Reprezentacje poznawcze * Rozdział * Istota i forma reprezentacji umysłowych * 2.1. Pojęcie reprezentacji umysłowej * 2.1.1. Reprezentacje a procesy poznawcze * 2.1.2. Realizm a konstruktywizm * 2.1.3. Rodzaje reprezentacji umysłowych * 2.2. Reprezentacje obrazowe * 2.2.1. Wyobraźnia, wyobrażenia i obrazy umysłowe * 2.2.2. Teoria reprezentacji obrazowych Kosslyna * 2.2.3. Hipoteza funkcjonalnej ekwiwalencji percepcji i wyobraźni * 2.2.4. Rotacje mentalne * 2.2.5. Skaning mentalny * 2.2.6. Krytyka stanowiska obrazowego * 2.3. Reprezentacje werbalne * 2.3.1. Weryfikacja sylogizmów i treści zdań * 2.3.2. Teoria podwójnego kodowania * 2.3.3. Słowo i obraz - wzajemne relacje * 2.3.4. Reprezentacje numeryczne * 2.4. Pierwotność czy wtórność nietrwałych reprezentacji umysłowych * 2.4.1. Hipoteza języka myśli * 2.4.2. Teoria pierwotnych reprezentacji w formie zbioru sądów Pylyshyna * 2.4.3. Teoria modeli mentalnych Johnson-Lairda * 2.4.4. Stanowisko eklektyczne w sporze o kod reprezentacji umysłowych * 2.5. Podsumowanie * Rozdział * Pojęcia i schematy * 3.1. Konstrukt reprezentacji pojęciowej * 3.1.1. Istota i funkcje reprezentacji pojęciowych * 3.1.2. Ogólne właściwości pojęć * 3.1.3. Pojęcia matrycowe i naturalne * 3.2. Struktura i funkcjonowanie reprezentacji pojęciowych * 3.2.1. Teorie klasyczne * 3.2.2. Teorie probabilistyczne * 3.2.3. Teorie prototypów * 3.2.4. Teorie egzemplarzy * 3.2.5. Porównanie koncepcji reprezentacji pojęciowych * 3.3. Dynamiczna koncepcja umysłu, czyli o relacjach między pojęciami * 3.3.1. Teorie sieci semantycznej * 3.3.2. Złożone struktury sieciowe * 3.3.3. Teoria schematów * 3.3.4. Teoria ram * 3.3.5. Teoria planów, scen i tematów * 3.3.6. Porównanie koncepcji struktur sieciowych * 3.4. Podsumowanie * Rozdział * Wiedza * 4.1. Rodzaje wiedzy * 4.1.1. Wiedza deklaratywna i proceduralna * 4.1.2. Wiedza jawna i niejawna * 4.2. Organizacja wiedzy * 4.2.1. Reprezentacja wiedzy za pomocą cech * 4.2.2. Organizacja wiedzy semantycznej * 4.2.3. Organizacja wiedzy proceduralnej: systemy reguł * 4.2.4. Organizacja wiedzy w modelach ACT, ACT* i ACT-R * 4.2.3. Nabywanie wiedzy * 4.3.1. Nabywanie wiedzy semantycznej * 4.3.2. Nabywanie wiedzy proceduralnej * 4.3.3. Nabywanie wiedzy niejawnej * 4.4. Wiedza ekspercka * 4.4.1. Kryteria i właściwości wiedzy eksperckiej * 4.4.2. Nabywanie wiedzy eksperckiej * 4.5. Podsumowanie * Część II. Elementarne procesy poznawcze * Rozdział * Uwaga i świadomość * 5.1. Istota i aspekty uwagi * 5.2. Teorie uwagi * 5.2.1. Teorie selekcji źródła informacji * 5.2.2. Teorie przeszukiwania pola percepcyjnego * 5.2.3. Teorie przedłużonej koncentracji * 5.2.4. Teorie podzielności * 5.2.5. Teorie przerzutności * 5.3. Uwaga, percepcja i (nie)świadomość * 5.3.1. Analiza wskazówek peryferycznych * 5.3.2. Reakcje na informacje odrzucane * 5.3.3. Poprzedzanie podprogowe * 5.4. Podsumowanie * Rozdział * Kontrola poznawcza * 6.1. Czynności automatyczne i automatyzacja * 6.1.1. Kryteria automatyczności przetwarzania * 6.1.2. Schneidera i Shiffrina teoria kontinuum * 6.1.3. Logana teoria rywalizacji egzemplarzy * 6.1.4. Konsekwencje automatyzacji czynności * 6.2. Hamowanie jako mechanizm kontrolny * 6.2.1. Istota i funkcje hamowania * 6.2.2. Hamowanie dominującej reakcji * 6.2.3. Odporność na dystrakcję * 6.2.4. Odporność na interferencję proaktywną * 6.2.5. Czy hamowanie jest konstruktem jednorodnym? * 6.3. Funkcje zarządcze * 6.3.1. Istota funkcji zarządczych czyli homunculus odnaleziony * 6.3.2. Rodzaje funkcji zarządczych * 6.3.3. Mechanizm zarządczy w koncepcji uwagi Posnera * 6.3.4. Dwustopniowy system kontroli zachowania w koncepcji Shallice??a * 6.3.5. Centralny system wykonawczy pamięci roboczej w modelu Baddeleya * 6.4. Podsumowanie * Rozdział * Percepcja * 7.1. Podstawowe właściwości percepcji * 7.1.1. Recepcja sensoryczna i percepcja umysłowa * 7.1.2. Naiwne koncepcje spostrzegania * 7.1.3. Spostrzeganie a rozpoznawanie wzorców * 7.2. Spostrzeganie jako proces oddolny * 7.2.1. Odbiór i kodowanie wrażeń zmysłowych * 7.2.2. Magazyny informacji sensorycznej * 7.2.3. Spostrzeganie głębi * 7.2.4. Identyfikacja obiektu * 7.3. Spostrzeganie jako proces odgórny * 7.3.1. Stałość spostrzegania * 7.3.2. Nastawienie * 7.3.3. Złudzenia i błędy percepcji * 7.3.4. Wpływ kontekstu na spostrzeganie * 7.4. Teorie percepcji * 7.4.1. Teoria asocjacjonistyczna * 7.4.2. Teoria postaciowa * 7.4.3. Teoria wzorców * 7.4.4. Teoria cech * 7.4.5. Teoria obliczeniowa * 7.4.6. Teoria ekologiczna * 7.5. Proces spostrzegania w praktyce * 7.5.1. Spostrzeganie twarzy * 7.5.2. Czytanie słów * 7.6. Podsumowanie * Rozdział * Pamięć * 8.1. Natura pamięci * 8.1.1. Rodzaje i funkcje pamięci * 8.1.2. Blokowe (magazynowe) modele pamięci * 8.1.3. Procesualne modele pamięci * 8.2. Systemy pamięci przemijającej * 8.2.1. Pamięć sensoryczna * 8.2.2. Pamięć krótkotrwała * 8.2.3. Pamięć robocza: wielokomponentowy model Baddeleya * 8.2.4. Pamięć robocza: model aktywacyjny Cowana * 8.2.5. Model długotrwałej pamięci roboczej Ericssona i Kintscha * 8.2.6. Pamięć prospektywna * 8.3. Systemy pamięci trwałej * 8.3.1. Pamięć semantyczna * 8.3.2. Pamięć epizodyczna * 8.3.3. Pamięć autobiograficzna * 8.4. Podsumowanie * Rozdział * Czynności pamięciowe * 9.1. Fazy procesu pamięciowego: prawda czy złudzenie? * 9.2. Zapamiętywanie * 9.2.1. Procesy kodowania * 9.2.2. Interferencja proaktywna * 9.2.3. Konsolidacja śladu pamięciowego * 9.2.4. Techniki mnemoniczne * 9.3. Przechowywanie * 9.3.1. Zapominanie * 9.3.2. Interferencja retroaktywna * 9.3.3. Zanikanie śladu kontra utrata dostępu * 9.3.4. Reminiscencja * 9.4. Odpamiętywanie * 9.4.1. Rodzaje odpamiętywania * 9.4.2. Rola wskazówek naprowadzających i kontekstu * 9.5. Zawodność pamięci * 9.5.1. Pamięć naocznych świadków * 9.5.2. Fałszywe wspomnienia * 9.5.3. Amnezja * 9.6. Podsumowanie * Część III. Złożone procesy poznawcze * Rozdział * Myślenie i rozumowanie * 10.1. Istota myślenia * 10.2. Rodzaje myślenia * 10.2.1. Myślenie autystyczne i realistyczne * 10.2.2. Myślenie produktywne i reproduktywne * 10.2.3. Myślenie twórcze i odtwórcze * 10.2.4. Myślenie krytyczne * 10.2.5. Od myślenia sensoryczno-motorycznego do postformalnego * 10.3. Teorie myślenia * 10.3.1. Teoria Berlyne??a * 10.3.2. Teoria Barona * 10.4. Struktura myślenia * 10.4.1. Elementy struktury myślenia * 10.4.2. Operacje i strategie * 10.4.3. Reguły, algorytmy i heurystyki * 10.4.4. Myślenie a inne złożone procesy poznawcze * 10.5. Rozumowanie dedukcyjne * 10.5.1. Dedukcja i indukcja * 10.5.2. Rozumowanie sylogistyczne * 10.5.3. Błędy rozumowania sylogistycznego * 10.5.4. Wpływ wiedzy i kontekstu na rozumowanie sylogistyczne * 10.6 Rozumowanie warunkowe * 10.6 1 Istota rozumowania warunkowego * 10.6.2. Błędy rozumowania warunkowego * 10.6.3. Wpływ wiedzy i kontekstu na rozumowanie warunkowe * 10.7. Teorie rozumowania dedukcyjnego * 10.7.1. Teoria abstrakcyjnych reguł * 10.7.2. Teoria modeli mentalnych * 10.8. Rozumowanie indukcyjne * 10.8.1. Testowanie hipotez * 10.8.2. Rozumowanie przez analogię * 10.9. Inne rodzaje rozumowania * 10.9.1. Rozumowanie probabilistyczne * 10.9.2. Rozumowanie nieformalne * 10.10. Podsumowanie * Rozdział * Rozwiązywanie problemów * 11.1. Problem i rozwiązywanie problemu * 11.2. Typy problemów * 11.2.1. Podział problemów ze względu na ich cechy i strukturę * 11.2.2. Podział problemów ze względu na wymagania poznawcze * 11.3. Teorie rozwiązywania problemów * 11.3.1. Teoria Newella i Simona * 11.3.2. Inne ujęcia teoretyczne procesu rozwiązywania problemów * 11.4. Heurystyki rozwiązywania problemów * 11.4.1. Metoda redukcji różnicy * 11.4.2. Metoda poruszania się wstecz * 11.4.3. Metoda analizy środków i celów * 11.5. Fazy rozwiązywania problemów * 11.5.1. Faza identyfikacji problemu * 11.5.2. Faza definiowania problemu * 11.5.3. Faza doboru strategii * 11.5.4. Faza zdobywania informacji * 11.5.5. Faza alokacji zasobów * 11.5.6. Faza monitorowania postępu * 11.5.7. Faza oceny poprawności rozwiązania * 11.6. Przeszkody w rozwiązywaniu problemów * 11.6.1. Sztywność myślenia * 11.6.2. Nastawienie * 11.6.3. Fiksacja funkcjonalna * 11.7. Czynniki wspomagające rozwiązywanie problemów * 11.7.1. Transfer pozytywny * 11.7.2. Transfer przez analogię * 11.7.3. Inkubacja * 11.7.4. Wgląd * 11.8. Rozwiązywanie złożonych problemów * 11.9. Podsumowanie * Rozdział * Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji * 12.1. Wydawanie sądów * 12.1.1. Tendencyjność w wydawaniu sądów * 12.1.2. Ignorowanie proporcji podstawowej * 12.1.3. Wady i zalety prostych heurystyk * 12.1.4. Sądy intuicyjne * 12.2. Podejmowanie decyzji * 12.2.1. Klasyczna teoria decyzji * 12.2.2. Strategie w podejmowaniu decyzji * 12.2.3. Teoria perspektywy * 12.2.4. Proces podejmowania decyzji * 12.3. Podsumowanie * Rozdział * Język i mowa * 13.1. Natura języka * 13.1.1. Język jako system * 13.1.2. Poziomy języka * 13.1.3. Język a poznanie * 13.2. Przyswajanie języka * 13.2.1. Problem natywizmu * 13.2.2. Stadia przyswajania języka * 13.2.3. Dwujęzyczność i wielojęzyczność * 13.3. Mówienie * 13.3.1. Planowanie mowy * 13.3.2. Kodowanie semantyczno-syntaktyczne * 13.3.3. Kodowanie fonologiczne * 13.4. Rozumienie przekazów językowych * 13.4.1. Złamanie kodu * 13.4.2. Rozbiór zdania * 13.4.3. Budowa modelu sytuacyjnego i wnioskowanie * 13.5. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5760, 5759 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura, Szymon Wichary. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 670, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 601-645. Indeksy.
"Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia."AutorzyBlisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego.Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze:Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. "Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu."Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20862 (1 egz.)
Kaucja: 100,00 zł
Książka
W koszyku
Trening twórczości / Edward Nęcka, Aleksandra Gruszka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wydanie szóste zmienione. - Sopot : Smak Słowa, 2019. - 284, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 257-262. Indeksy.
Dla psychologów, trenerów, rodziców, szefów i wszystkich, którzy chcieliby pobudzać kreatywność w swoim otoczeniu.
„Trening twórczości” to podręcznik sprawdzonych metod, ćwiczeń i sposobów oddziaływania, które rozwijają twórcze myślenie i działanie, a przy okazji są świetną zabawą. Zostały opracowane bardzo starannie przez grono dociekliwych naukowców i praktyków. Książka pokazuje mnóstwo praktycznych zadań i analizuje ich wpływ na rozwój twórczości. Jest to świetny przewodnik dla psychologów, trenerów, rodziców, szefów i wszystkich, którzy chcieliby pobudzać kreatywność w swoim otoczeniu. Dziesiątki ćwiczeń, zestaw problemów dyżurnych do pracy na sesjach kreatywnych i ćwiczenia na rozgrzewkę. Zawarte w książce ćwiczenia oprócz twórczości rozwijają też skutecznie komunikację i sprzyjają budowaniu relacji międzyludzkich. Chociaż głównym adresatem tej książki są osoby organizujące treningi w ścisłym sensie, zwłaszcza treningi grupowe, istnieje możliwość jej wykorzystania w sytuacjach mniej standardowych, na przykład w szkole. Przypuśćmy, że nauczyciel biologii uczy o tym, w jaki sposób wirus atakuje komórkę: wprowadza on do wnętrza komórki swój materiał genetyczny, który replikując się, zakłóca metabolizm komórki-nosiciela aż do jej zniszczenia. Postępuje więc tak, jak oddział dywersantów na tyłach nieprzyjacielskiej armii. Być może analogia mogłaby być bardziej trafna, chodzi jednak o to, aby w ogóle nauczać w konwencji analogii i metafory. Takie nauczanie bliższe jest myśleniu twórczemu, a przecież „uczymy się najlepiej wtedy, gdy robimy wynalazki” (Piaget). Inaczej mówiąc, wykorzystanie analogii, metafory lub innego narzędzia twórczości sprawia, że uczeń zdobywa wiedzę w sposób bardziej trwały i bardziej atrakcyjny, niż dzieje się to w wypadku klasycznych zabiegów metodycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22299 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 21.07.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241- [254].
Nowe trendy w reklamie to ciekawa, dobrze zaplanowana, napisana żywym i barwnym językiem, a nade wszystko: treściwa książka. Czytelnik zapoznaje się z tekstami pokazującymi nowe metody badań, nowe trendy w budowaniu marki, zmiany w rozumieniu posługiwania się teoriami naukowymi w praktyce tworzenia i testowania reklam. Pozycja zainteresuje zarówno teoretyków (psychologów, specjalistów z zakresu marketingu i zarządzania, a nawet antropologów kulturowych), którzy prowadzą badania nad spostrzeganiem przez ludzi reklamy, jak i praktyków koncentrujących się raczej na kwestii skuteczności przekazu reklamowego. Praca Nowe trendy w reklamie obala co najmniej kilka mitów na temat istoty reklamy, badań nad reklamą i jej miejsca we współczesnym świecie. Mit pierwszy teoretycy badań nad reklamą i praktycy rynku reklamowego nie mają sobie nic sensownego do powiedzenia. Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria, jak mawiało wielu wybitnych filozofów nauki i książka jest dobrym przykładem potwierdzającym tę sentencję. (...) Rynek, na którym trzeba obecnie działać, nie jest bynajmniej rynkiem łatwym. Dlatego jednym z najbardziej sensownych rozwiązań poszukiwania przewagi konkurencyjnej jest rozsądne wdrażanie odkryć naukowych w praktyce. Mit drugi teoretycy reklamy tylko teoretyzują, a praktycy wygłaszają same banały. Także i ten mit w książce skutecznie udaje się obalić . W zamieszczonych tekstach (powiedzmy umownie teoretycznych) znajdujemy mnóstwo wskazówek praktycznych. np. rozdział autorstwa Dariusza Dolińskiego, który odpowiada na pytanie o przyczyny nieskuteczności dobrych reklam lub rozdział Adama Sagana, który oferuje gotowe niemal rozwiązania metodologiczne. Natomiast teksty z drugiej części (praktycznej) są nierzadko ciekawymi i intrygującymi esejami, których nie powstydziłoby się niejedno opracowanie teoretyczne, np. tekst Łukasza Mikody o metamorfozach przekazu reklamowego. Mit trzeci neuromarketing jest kamieniem filozoficznym rynku reklamowego. W książce pojawiają się dwa teksty bezpośrednio dotyczące neuromarketingu. Po pierwsze, są one następnym potwierdzeniem udanego mariażu teorii i praktyki. Po drugie, ukazują nie tylko zalety, ale także i wady czy niebezpieczeństwa stosowania metod neuroobrazownaia w testowaniu reklam. Mit czwarty o reklamach powiedziano już wszystko. O reklamie rzeczywiście powiedziano już bardzo dużo. Ale czy wszystko Czy rzeczywiście osiągnęliśmy już fukuyamowski koniec historii Z pewnością nie. W książce jest przynajmniej kilka fragmentów zaprzeczających zacytowanemu mitowi. ( Z recenzji wydawniczej) dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz, prof. SWPS Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi
Wprowadzenie * Część I BADACZE O NOWEJ REKLAMIE * Rozdział 1 Dlaczego dobra reklama bywa nieskuteczna? * Rozdział 2 Niematerialność usługi i jej implikacje dla promocji * Rozdział 3 Podejście srodków-celów w badaniach reklamy * Rozdział 4 Nowa generacja badań konsumenckich: eksperyment, czasy reakcji i fale mózgowe * Rozdział 5 Nowe trendy w budowaniu wiarygodności marki * Rozdział 6 Neuromarketing. Możliwości i ograniczenia * Rozdział 7 Badania reklamy - w czym może pomóc badacz praktykowi? * Część II NOWA REKLAMA OKIEM PRAKTYKA * Rozdział 8 Od PRA-człowieka do PRO-człowieka. Ewolucja przed ekranem telewizora * Rozdział 9 Zmierzch ery konsumenckiej. Prosument w komunikacji marketingowej * Rozdział 10 Reklama - metamorfozy przekazu * Rozdział 11 Wykorzystanie archetypu w procesie kształtowania tożsamości marki * Rozdział 12 "Motylem byłam...". Wczoraj i dziś agencji reklamowych * Rozdział 13 Nowe trendy w praktyce reklamowej - podsumowanie * Literatura cytowana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej