Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(11)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Ciborski Piotr
(2)
Ługiewicz Magdalena (radca prawny)
(2)
Chakowski Maciej
(1)
Ciszek Przemysław
(1)
Gałaj-Emiliańczyk Konrad
(1)
Jacewicz Agnieszka (rachunkowość)
(1)
Jaroszewska-Ignatowska Iwona
(1)
Jeżek Przemysław
(1)
Jędrzejczak Jacek
(1)
Korociński Krzysztof Jacek
(1)
Lech Maria
(1)
Małkowska Danuta
(1)
Orłowski Grzegorz
(1)
Patulski Andrzej
(1)
Patulski Władysław ( -2012)
(1)
Puchacz Krzysztof
(1)
Rączkowski Bogdan
(1)
Seredyński Roman (ekonomia)
(1)
Szaruga Katarzyna
(1)
Tulwin Halina
(1)
Więckowska Katarzyna (prawo)
(1)
Wojciechowski Piotr (prawo)
(1)
Świderek Izabela Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Inspektorzy bhp
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Księgowi jednostek strefy finansów publicznych
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Prawo pracy
(4)
Finanse
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Pracodawcy
(2)
Programy UE
(2)
Rachunkowość
(2)
BHP
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bhp
(1)
Czas pracy
(1)
Deklaracje podatkowe
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Finanse publiczne
(1)
Kasy zapomogowo-pożyczkowe
(1)
Młodzież
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Praca zdalna
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo miejscowe
(1)
Prawodawstwo
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Płaca
(1)
Rachunkowość budżetowa
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Umowa o pracę
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Urlopy
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Gatunek
Poradnik
(7)
Wzory dokumentów
(4)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Regulamin pracy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Polecamy bardzo praktyczny komentarz do każdego artykułu Kodeksu pracy. Wybitni praktycy i znawcy prawa pracy szczegółowo komentują zawiłości prawa pracy, w tym: *przepisy ogólne, *zasady prawa pracy, *rodzaje umów i wynagrodzenia, *obowiązki pracodawcy i pracownika, *kwalifikacje zawodowe, *urlopy wypoczynkowe, *czas pracy, *zatrudnianie młodocianych, *bezpieczeństwo i higienę pracy,a także *zbiorowe prawo pracy i zasady dochodzenia roszczeń przed sądami pracy. Co ważne Komentarz obfituje w przykłady, aktualne orzecznictwo, poglądy doktryny.Nasz Komentarz wyróżnia także: *język publikacji - autorzy, komentując przepisy, unikają hermetycznego żargonu prawników, co nie przeszkadza utrzymaniu właściwego poziomu ścisłości merytorycznej, *autorzy analizują kwestie związane ze stosowaniem poszczególnych przepisów (problemy bieżące, średnio- i długoterminowe) i wszędzie tam, gdzie to jest możliwe, wskazują konkretne ścieżki postępowania, procedury, wzory. Profesjonalna kadra pod okiem wybitnych redaktorów stworzyła świetne dzieło.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 34 (1 egz.)
Kaucja: 226,59 zł
Książka
W koszyku
Regulamin pracy zdalnej z komentarzem : (z suplementem elektronicznym) / Piotr Ciborski. - Stan prawny: lipiec 2020 r. - Gdańsk : ODDK, 2020. - 40 stron ; 21 cm.
Na okładce: Książka z suplementem elektronicznym.
Suplement elektroniczny zawiera treść regulaminu pracy zdalnej wraz z załącznikami w edytowalnej formie.
Praca zdalna to nowa regulacja, która pozwala na wykonywanie przez pracowników pracy poza miejscem jej stałego wykonywania. Wprowadzenie regulacji prawnych dotyczących pracy zdalnej było związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii COVID-19, ale może znaleźć szerokie zastosowanie również w innych okolicznościach, z uwagi na szereg zalet zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. W publikacji zawarto gotowy do wprowadzenia wzór regulaminu pracy zdalnej, który szczegółowo określa zasady wykonywania takiej pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika. Książka zawiera także komentarz do zagadnień związanych z opracowaniem, wejściem w życie, treścią i podstawą prawną regulaminu, a także szereg praktycznych wskazówek dotyczących organizacji pracy zdalnej w firmie. Dodatkowo autor przygotował zestaw wzorów dokumentów związanych z wykonywaniem pracy zdalnej, w tym m.in. wnioski pracownika, wzór umowy użyczenia urządzeń, wykaz podstawowych zasad bezpieczeństwa, higieny i ergonomii pracy w pracy zdalnej, dokumenty związane z kontrolą lub wykonaniem innych czynności w miejscu pracy zdalnej. Suplement elektroniczny do książki zawiera treść regulaminu pracy zdalnej wraz z załącznikami w edytowalnej formie. Plik suplementu do pobrania przez Internet - instrukcja w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 171-173.
Jakie są kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność w ramach prowadzonego nadzoru nad systemem ochrony danych osobowych? Jakie zmiany w tym zakresie przewidują przepisy rozporządzenia ogólnego Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych, które muszą być stosowane od dnia 25 maja 2018 r.? Kompleksowy poradnik omawiający w sposób praktyczny wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z pełnieniem funkcji inspektora ochrony danych (IOD), który zastąpi ABI od 25 maja 2018 r. W książce m.in.: sprawdzanie systemu ochrony danych i sprawozdanie z jego przeprowadzenia, narzędzia do pełnienia nadzoru, dokumentacja ochrony danych, rejestr zbiorów prowadzonych przez inspektora. Publikacja zgodna z najnowszą Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dodatkowo: wzory najbardziej przydatnych wzorów dokumentów zamieszczonych w suplemencie elektronicznym (zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows).
Wstęp * Rozdział 1. Rys historyczny nadzoru nad ochroną danych osobowych * Lata 1995–2011 * Lata 2011–2015 * Lata 2015–2018 * Obecnie * Rozdział 2. System ochrony danych osobowych * Zaplanowanie systemu ochrony danych * Audyt zgodności systemu ochrony danych * Modyfikacja systemu ochrony danych * Rozdział 3. Warunki pełnienia funkcji IOD – zewnętrzne * Wiedza fachowa IOD * Rozdział 4. Warunki organizacyjne pełnienia funkcji IOD – wewnętrzne * Status inspektora ochrony danych * Wsparcie i niezbędne zasoby IOD * Zasoby niezbędne do utrzymania fachowej wiedzy inspektora ochrony danych (IOD) * Inne obowiązki inspektora ochrony danych (IOD) a brak konfliktu interesów * Rozdział 5. Wybór IOD – pracownik, freelancer, outsourcing * IOD jako pracownik administratora danych * IOD jako samodzielny specjalista zewnętrzny * IOD jako firma outsourcingowa * Rozdział 6. Powołanie do pełnienia funkcji IOD * Wybór osoby do pełnienia funkcji IOD * Wybór zespołu wdrażającego * Powołanie IOD * Rozdział 7. Zawiadomienie o powołaniu IOD * Przygotowanie zawiadomienia * Kontakt do inspektora ochrony danych (IOD) * Rozdział 8. Pełnienie nadzoru – od czego zacząć? * Specyfika branży i sektora organizacji * Rozmiar i złożoność organizacji * Liczba osób przetwarzających dane osobowe * Struktura najwyższego kierownictwa organizacji * Zadania inspektora ochrony danych (IOD) * Szacowanie ryzyka – nowy obowiązek inspektora ochrony danych (IOD) * Rozdział 9. Przygotowanie planu audytu – krok po kroku * Częstotliwość audytów * Terminy audytów * Zakres audytu * Metodyka audytów * Rozdział 10. Przygotowanie narzędzi do pełnienia nadzoru * Przygotowanie harmonogramu audytu * Przygotowanie list kontrolnych – wywiad osobowy * Przygotowanie list kontrolnych – wizja lokalna * Przygotowanie list kontrolnych – dokumentacja * Przygotowanie list kontrolnych – systemy informatyczne * Przygotowanie list kontrolnych dla podmiotów zewnętrznych * Rozdział 11. Audyt początkowy systemu ochrony danych * Informowanie o audycie * Pouczanie i instruowanie osób * Typowe problemy przy sprawdzeniu początkowym * Rozdział 12. Raport z audytu w praktyce * Zgodności i niezgodności * Potencjalne ryzyka * Możliwości doskonalenia * Rekomendacje w zakresie dostosowania * Rozdział 13. * Przygotowanie dokumentacji ochrony danych osobowych * Propozycja dokumentacji ochrony danych osobowych * Modyfikacje i akceptacja zespołu wdrożeniowego * Akceptacja najwyższego kierownictwa * Przydzielenie osób do procesów – wdrożenie * Rozdział 14. Zapoznanie osób upoważnionych * Wybór metody zapoznania osób upoważnionych * Ocena skuteczności zapoznania * Zaplanowanie okresowej aktualizacji wiedzy * Rozdział 15. * Rejestr czynności przetwarzania a IOD * Identyfikacja i kategoryzacja procesów przetwarzania danych osobowych * Przygotowanie rejestru czynności przetwarzania * Udostępnienie rejestru czynności przetwarzania * Rozdział 16. Rekomendacje IOD w zakresie dostosowania * Alternatywność rekomendacji * Ocena wpływu rekomendacji na procesy w organizacji * Terminy realizacji rekomendacji * Wskazanie osób odpowiedzialnych za wdrożenie zmian * Opinie Grupy roboczej art. 29 ds. ochrony danych osobowych / ERODO * Rozdział 17. Codzienna praca IOD – studium przypadku * Opiniowanie procesów – pytania zespołu wdrożeniowego * Opiniowanie procesów – pytania osób upoważnionych * Opiniowanie i negocjowanie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych * Nadzór nad podmiotami zewnętrznymi * Zgody na przetwarzanie danych osobowych * Spełnienie obowiązku informacyjnego * Zarządzanie incydentami * Raporty z incydentów * Wnioski o realizację praw osób, których dane dotyczą * Rozdział 18. * Praktyczne porównanie ABI i IOD * Fakultatywność powołania ABI a obowiązek powołania IOD * Dane kontaktowe IOD w obowiązku informacyjnym * Dane IOD w rejestrze czynności przetwarzania danych osobowych * Obowiązkowe konsultacje administratora danych z IOD * Jeden IOD w grupie administratorów danych * Podsumowanie i zakończenie * Bibliografia * Przepisy prawa * Orzecznictwo * Strony internetowe * Publikacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 342 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Wszystko, co potrzebne przy rozliczaniu wynagrodzeń pracowników w jednej książce: omówienie wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2018 rok, szczegółowe przykłady liczbowe oparte na rzeczywistych sytuacjach i trudnych problemach, bogata dokumentacja kadrowa, podatkowa i ZUS - z przykładami wypełnienia druków, same konkrety: jak uniknąć błędów przy rozliczaniu wynagrodzeń; jak wyliczyć wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy; jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu; jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i o dzieło. Praktyczny przewodnik niezastąpiony w działach kadrowo-płacowych - przystępnie, a jednocześnie kompleksowo przedstawia problematykę kadrowo-płacową - od zatrudnienia, poprzez wyliczenie poszczególnych składników wynagrodzenia, umowy cywilnoprawne, po zwolnienie z pracy. Publikacja polecana zarówno osobom rozpoczynającym karierę zawodową w dziale płacowym czy finansowym, jak i doświadczonym pracownikom tych działów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56310 (1 egz.)
Kaucja: 189,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03.C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (5 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na płycie edytowalne wzory dokumentów.
Wykaz aktów prawnych strona 127.
Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach związanych z obsługą kas.
Kompleksowe opracowanie omawiające wszystkie aspekty funkcjonowania pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej w zakładzie pracy. Autor szczegółowo omawia: zasady funkcjonowania kasy od jej utworzenia, poprzez prawa i obowiązki członków kasy oraz jej organów aż po likwidację kasy; zasady prowadzenia rachunkowości wraz z przykładowym zarządzeniem w sprawie zasad (polityki) rachunkowości kasy; dokumenty organizacyjne związane z bytem prawnym PKZP czyli statutem oraz zasadami i trybem podejmowania uchwał związanych z działalnością kasy; zasady kontroli funkcjonowania PKZP przez uprawnione organy wraz z przykładowymi dokumentami w tym zakresie; zakres pomocy, do jakiej zobowiązany jest zakład pracy przy którym działa kasa zapomogowo-pożyczkowa.Publikację zamyka katalog najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem PKZP ujawnionych przez uprawnione organa kontroli. W książce zawarto również bardzo bogatą wzorcową dokumentację dotyczącą wszystkich aspektów funkcjonowania kasy zapomogo-pożyczkowej - wzory statutów, uchwał, decyzji, oświadczeń i innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego prowadzenia kasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56309 (1 egz.)
Kaucja: 126,00 zł
Książka
W koszyku
(Środki Unijne)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 373-375.
Rozliczanie dotacji unijnych wiąże się z szeregiem obowiązków, a ich niedopełnienie może skutkować koniecznością zwrotu otrzymanych środków. Publikacja pomoże w zapoznaniu z programami operacyjnymi PO IR, PO IC, POIiŚ, POWER, 16 RPO realizowanych w projekcji finansowej 2014-2020 oraz regulacjami z nimi związanymi, a w szczególności zasadami rozliczania projektów, tak aby uniknąć nieprawidłowości i korekt finansowych.W publikacji przedstawiono m.in.: - charakterystykę programów operacyjnych na lata 2014-2020 - zasady kwalifikowalności poszczególnych wydatków i ich dokumentowanie - zasady audytu i kontroli projektów w nowej perspektywie finansowej - zagadnienia związane ze stosowaniem prawa zamówień publicznych w kontekście zasady konkurencyjności - tworzenie dokumentacji księgowej oraz ewidencję dotacji w księgach rachunkowych firmy - zagadnienia podatkowe związane z rozliczaniem projektów unijnych (podatki dochodowe, VAT). Autorka, doświadczony biegły rewident, podaje również wiele praktycznych wskazówek i podpowiedzi dotyczących rozliczania projektów i rozwiązywania problemów pojawiających się w praktyce.Publikacja polecana jest również osobom korzystającym w przeszłości z dotacji unijnych - w obecnym okresie programowania wprowadzono szereg zmian dotyczących kwalifikowania wydatków w zakresie zasady efektywnego zarządzania finansami, tj. dokonania ich w sposób oszczędny i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
Słowniczek * Podstawowe definicje * Rozdział 1. Podstawy prawne * 1.1. Polityka spójności * 1.2. Strategia „Europa 2020” * 1.3. Uregulowania zawarte w rozporządzeniach KE. * 1.4. Uregulowania i wytyczne krajowe * 1.5. Projekty realizowane w partnerstwie * Rozdział 2. Krajowe i regionalne programy operacyjne na lata 2014–2020 * 2.1. Założenia programów operacyjnych a lista wskaźników kluczowych * 2.2. Założenia krajowych i regionalnych strategii innowacyjności * 2.3. Strategia Rozwoju Kraju * 2.4. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 * Rozdział 3. Zasady rozliczania projektów unijnych * 3.1. Kwalifikowalność wydatków, zakup środków trwałych i wartości niematerialnych oraz prawnych * 3.2. Ponoszenie i dokumentowanie wydatków * 3.3. Promocja i informacja w ramach projektu * 3.4. Koszty pośrednie, uproszczone zasady rozliczania wydatków – koszty ryczałtowe * 3.5. Wydatki uznawane za niekwalifikowane * 3.6. Zapisy umowy o dofinansowanie * 3.7. Sprawozdawczość, monitorowanie * 3.8. Zmiany w projekcie * Rozdział 4. System audytu i kontroli w Funduszach Europejskich * 4.1. Zasady kontroli projektów w nowej perspektywie finansowej * 4.2. Standardy i wytyczne, tryb przeprowadzania kontroli i audytu * 4.3. Ścieżka audytu i przechowywanie dokumentów * 4.4. Zakres kontroli i audytu przeprowadzanych u beneficjenta na miejscu * Rozdział 5. Zasada konkurencyjności a prawo zamówień publicznych * 5.1. Ustawa – Prawo zamówień publicznych * 5.2. Zasada konkurencyjności * 5.3. Progi unijne w zamówieniach publicznych * Rozdział 6. Wykrywanie nieprawidłowości w realizowanych projektach * 6.1. Odpowiedzialność państw członkowskich i instytucji * 6.2. Zapobieganie nadużyciom finansowym i nieprawidłowościom * 6.3. Odzyskiwanie środków * 6.4. Obliczanie odsetek od kwot podlegających zwrotowi oraz z tytułu nierozliczonych * zaliczek * 6.5. Nieprawidłowość systemowa, nieprawidłowość indywidualna niezawiniona * 6.6. Odpowiedzialność za proces korygowania wydatków * Rozdział 7. Rachunkowość projektów unijnych * 7.1. Uregulowania i podstawy prawne, polityka rachunkowości projektu * 7.2. Ewidencja dotacji w księgach rachunkowych * 7.3. Środki trwałe, środki trwałe w budowie, prace rozwojowe * Rozdział 8. Aspekty podatkowe związane z rozliczaniem projektów unijnych * 8.1. Podatek dochodowy od osób fizycznych * 8.2. Podatek dochodowy od osób prawnych * 8.3. Dotacje unijne, koszty uzyskania przychodów * 8.4. Zmiana podejścia organów podatkowych w rozliczaniu amortyzacji * 8.5. Podatek od towarów i usług VAT a dotacje – zmiany * 8.6. Ulga technologiczna i nowa ulga na badania naukowe i prace rozwojowe * Zakończenie i wnioski * Załączniki * Literatura * Rozporządzenia i ustawy * Strony internetowe * Spisy schematów, tabel, przykładów, zadań i załączników * Spis schematów * Spis tabel * Spis przykładów * Spis zadań * Spis załączników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339.7 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
Konstytucja biznesu : praktyczne omówienie pakietu ustaw / Magdalena Ługiewicz. - Stan prawny na dzień 30 kwietnia 2018 r. - Gdańsk : ODDK, 2018. - 275 stron ; 24 cm.
Zawiera także teksty ustaw.
Wykaz aktów prawnych na stronach 5-7.
"Konstytucja biznesu" to pakiet pięciu ustaw obowiązujących od dnia 30 kwietnia 2018 r. kompleksowo regulujących zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na pakiet składają się: ustawa - Prawo przedsiębiorców, ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP, ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz ustawa - Przepisy wprowadzające ustawę Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej. W publikacji przedstawiono wszystkie wprowadzone nowości, takie jak m.in.: katalog zasad obowiązujących w relacjach przedsiębiorca - organy administracji w tym m.in.: "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone", zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść przedsiębiorcy, zasada pewności prawa ; działalność nieewidencjonowana ; rozszerzenie możliwości zawieszenia działalności gospodarczej ; ograniczenie posługiwania się numerem REGON ; ulga dla rozpoczynających działalność gospodarczą ; powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców ; wprowadzenie zasad obowiązujących podczas uchwalania aktów prawnych dotyczących przedsiębiorców. W książce omówiono również wcześniej obowiązujące regulacje, które zostały przeniesione do Konstytucji biznesu, m.in.: zasady prowadzenia działalności gospodarczej ; podział przedsiębiorców na mikro, małych oraz średnich ; podjęcie, zawieszenie oraz zakończenie działalności ; reglamentacja działalności gospodarczej ; kontrola w przedsiębiorstwie ; zasada "jednego okienka" ; dane podlegające oraz niepodlegające wpisowi do CEIDG ; a także skomentowano zmiany w innych aktach prawnych. Szereg praktycznych przykładów oraz przystępny dla czytelnika język pomogą lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Dodatkowo w publikacji zawarto ujednolicone teksty ustaw wchodzących w skład Konstytucji biznesu z wyjątkiem przepisów wprowadzających.
Akty prawne * Wstęp * Rozdział 1. Prawo przedsiębiorców * 1.1. Uwagi ogólne. Preambuła i jej znaczenie * 1.2. Definicje pojęć ustawowych * 1.3. Zasady prowadzenia działalności gospodarczej * 1.4. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * 1.5. Załatwianie spraw związanych z działalnością gospodarczą. Objaśnienia prawne i interpretacje indywidualne * 1.6. Reglamentacja działalności gospodarczej * 1.7. Ograniczenia kontroli wykonywania działalności gospodarczej * 1.8. Nowość – zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu prawa gospodarczego * Rozdział 2. Informacja o przedsiębiorcach i dla przedsiębiorców * 2.1. Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej * 2.2. Wykreślenie i sprostowanie wpisu * 2.3. Domniemanie prawdziwości wpisu do CEIDG i nieprzerwanego prowadzenia * 2.4. Wpis informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej * 2.5. Pełnomocnictwo i prokura w działalności gospodarczej i ich ujawnienie w CEIDG * 2.6. Udostępnianie danych z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej * 2.7. Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Rozdział 3. Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Powołanie i odwołanie Rzecznika * 3.3. Wykonywanie funkcji Rzecznika. Zastępca Rzecznika * 3.4. Zadania i sposób działania Rzecznika * 3.5. Obowiązek współdziałania z Rzecznikiem * Rozdział 4. Przedsiębiorcy zagraniczni * 4.1. Dotychczasowy stan prawny * 4.2. Przedmiot regulacji ustawy. Definicje * 4.3. Działalność gospodarcza osób zagranicznych * 4.4. Transgraniczna działalność usługowa * 4.5. Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * 4.6. Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * 4.7. Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie świadczenia usług * Rozdział 5. Zmiany w przepisach innych ustaw * 5.1. Wejście w życie Konstytucji biznesu * 5.2. Zmiany w Kodeksie cywilnym * 5.3. Zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego * 5.4. Zmiany w zakresie działalności koncesjonowanej i wymagającej zezwoleńm * 5.5. Zmiany związane z tzw. ulgą na start oraz działalnością nieewidencjonowaną * 5.6. Zmiany w ustawach, w których było odwołanie do PRL * 5.7. Zmiany w ustawach związane z uprawnieniami i obowiązkami Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców * 5.8. Pozostałe zmiany w ustawach * 5.9. Przepisy uchylające i przejściowe * Konstytucja biznesu Ustawa – Prawo przedsiębiorców * Ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy * Ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców * Ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla pracowników samorządowych.
Opracowywanie projektów aktów prawnych należy do codziennych zadań pracownika samorządowego. Autorka w przystępny dla Czytelnika sposób przedstawia zasady tworzenia prawa miejscowego - uchwał i zarządzeń - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. W poradniku omówiono m.in.: zakres spraw, które mogą być uregulowane aktem prawa miejscowego, rodzaje aktów prawa miejscowego, zasady redagowania uchwał i zarządzeń, strukturę aktów prawnych, w tym również podział aktu prawnego na jednostki redakcyjne, zasady ogłaszania aktów prawa miejscowego, ich zmiany oraz uchylania, procedurę kontroli legalności prawa miejscowego (w tym nadzór oraz kontrola sądowa). Ponadto: liczne orzecznictwo sądowe, praktyczne przykłady i wskazówki, a także wzory przykładowych uchwał i zarządzeń wydawanych przez JST (z podziałem na gminę, powiat oraz województwo). Wszystkie wzory z opcją edycji (format MS Word) zawarto w suplemencie elektronicznym. Plik suplementu można pobrać przez Internet - instrukcję zamieszczono w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Wstęp * Rozdział 1. Uchwały i zarządzenia jako źródła prawa * 1.1. Miejsce samorządowych źródeł prawa w Konstytucji RP * 1.2. Akty prawa miejscowego * 1.2.1. Pojęcie aktu prawa miejscowego * 1.2.2. Przepisy porządkowe * 1.3. Uchwała, zarządzenie jako źródło prawa wewnętrznego * 1.4. Zarządzenia i uchwały ogłaszane w wojewódzkim dzienniku urzędowym * 1.5. Uchwały intencyjne (stanowiskowe) * Rozdział 2. Zasady ogólne redagowania uchwał i zarządzeń * 2.1. Zanim zaczniemy redagować uchwałę lub zarządzenie * 2.2. Zasady redagowania projektów uchwał i zarządzeń * 2.3. Język prawny w uchwałach i zarządzeniach * 2.3.1. Redagowanie zdań * 2.3.2. Używanie wyrażeń w ich podstawowym znaczeniu * 2.3.3. Jakich określeń unikać? * 2.3.4. Określenia używane w ustawie. Jednakowe określenia * dla jednakowych pojęć * 2.4. Zakazy: zakaz wychodzenia poza upoważnienie ustawowe i zakaz przenoszenia kompetencji * 2.5. Uzasadnienie uchwały lub zarządzenia * 2.5.1. Czy uchwała lub zarządzenie wymaga uzasadnienia? * 2.5.2. Jak sporządzić uzasadnienie projektu uchwały lub zarządzenia? * Rozdział 3. Struktura aktu normatywnego * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Tytuł uchwały lub zarządzenia * 3.2.1. Oznaczenie rodzaju aktu * 3.2.2. Nazwa organu wydającego akt * 3.2.3. Data uchwały lub zarządzenia. Numeracja * 3.2.4. Przedmiot aktu * 3.3. Podstawa prawna * 3.3.1. Upoważnienie do wydania aktu * 3.3.2. Przywoływanie przepisów w podstawie prawnej * 3.3.3. Oznaczanie dzienników urzędowych w podstawie prawnej * 3.3.4. Przywoływanie ustawy i ustaw zmieniających w podstawie prawnej * 3.3.5. „Uchwala się, co następuje” czy „Rada Gminy uchwala, co następuje”? * 3.4. Przepisy merytoryczne * 3.4.1. Przepisy merytoryczne ogólne * 3.4.2. Przepisy szczegółowe * 3.5. Typowe środki techniki prawodawczej * 3.5.1. Określenie adresata * 3.5.2. Wyliczenia * 3.5.3. Odesłania * 3.6. Przepisy epizodyczne * 3.7. Przepisy zmieniające, przejściowe, dostosowujące i końcowe * 3.7.1. Przepisy zmieniające * 3.7.2. Przepisy przejściowe * 3.7.3. Przepisy dostosowujące * 3.7.4. Przepisy końcowe * 3.8. Powierzenie wykonania uchwały lub zarządzenia * 3.9. Załączniki * Rozdział 4. Podział uchwały i zarządzenia na jednostki redakcyjne * 4.1. Podstawowa jednostka – paragraf * 4.2. Punkty, litery i tiret * 4.3. Znaki przestankowe w zależności od jednostek redakcyjnych * 4.4. Powoływanie się na poszczególne jednostki redakcyjne * 4.5. Grupowanie przepisów * Rozdział 5. Obowiązywanie, zmiany i uchylenie aktu * 5.1. Wejście w życie uchwały lub zarządzenia * 5.1.1. Ogłoszenie aktu normatywnego * 5.1.2. Ogłoszenie a wejście w życie * 5.1.3. Wejście w życie przepisów porządkowych * 5.1.4. Obliczanie daty wejścia w życie aktu prawnego * 5.1.5. Wsteczna moc obowiązująca * 5.2. Zmiany aktu normatywnego * 5.2.1. Uwagi ogólne * 5.2.2. Tytuł uchwały zmieniającej * 5.2.3. Podstawa prawna zmiany * 5.3. Treść uchwały zmieniającej * 5.3.1. Zmiana tylko jednego przepisu * 5.3.2. Uchylenie lub dodanie jednego przepisu * 5.3.3. Zmiana kilku przepisów * 5.3.4. Zmiana kilku przepisów w jednym paragrafie * 5.3.5. Ciągłość numeracji * 5.3.6. Przytoczenie nowego brzmienia przepisu i wyjątki od tej zasady * 5.4. Zmiana kilku aktów w jednym. Zmiana uchwały zmieniającej * 5.4.1. Zmiana uchwały zmieniającej * 5.4.2. Zmiana kilku aktów w jednym * 5.4.3. Opracowanie projektu nowego aktu * 5.5. Uchylenie uchwały lub zarządzenia * 5.5.1. Kiedy konieczne jest uchylenie aktu * 5.5.2. Kiedy uchylenie uchwały lub zarządzenia jest niemożliwe * 5.5.3. Informacja o utracie mocy poprzedniego aktu * 5.5.4. Organ właściwy do zmiany aktu * 5.6. Zmiana załącznika * 5.7. Tekst jednolity * 5.7.1. Obowiązek sporządzenia tekstu jednolitego * 5.7.2. Obwieszczenie w sprawie tekstu jednolitego * 5.7.3. Obwieszczenie w przypadku uchwały organu kolegialnego * 5.7.4. Redagowanie tekstu jednolitego * 5.8. Sprostowanie błędu w tekście uchwały lub zarządzenia * 5.8.1. Sprostowanie błędu w tekście ogłoszonym * 5.8.2. Sprostowanie błędu w tekście uchwalonym * Rozdział 6. * Kontrola legalności aktów normatywnych * 6.1. Kontrola legalności uchwał i zarządzeń przez organ nadzoru * 6.1.1. Kryterium nadzoru * 6.1.2. Organy nadzoru * 6.1.3. Uprawnienia organów nadzoru * 6.1.4. Rozstrzygnięcie nadzorcze * 6.1.5. Zarządzenie zastępcze wojewody * 6.2. Kontrola sądowa * 6.2.1. Podmioty uprawnione do wniesienia skargi na uchwałę lub zarządzenie * 6.2.2. Skarga na bezczynność organu * 6.2.3. Obowiązki organu w przypadku wniesienia skargi na uchwałę lub zarządzenie * 6.2.4. Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa * 6.2.5. Rozstrzygnięcia sądu i jego konsekwencje * 6.2.6. Uchylenie uchwały lub zarządzenia a postępowanie sądowe * Wzory uchwał i zarządzeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 342 (1 egz.)
Kaucja: 108,67 zł
Książka
W koszyku
Dla przedsiębiorców i organizacji pozarządowych realizujących projekty UE.
Poradnik udzielania zamówień dla beneficjentów objętych obowiązkiem stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych oraz beneficjentów niezobowiązanych do jej stosowania. Szczegółowy, praktyczny komentarz do wytycznych kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. Komentarz dedykowany beneficjentom stanowi pomoc w prawidłowym przeprowadzeniu procedury wyboru wykonawców zamówień podczas realizacji projektów UE. W kilkudziesięciu przykładach ukazano wzorce zachowań na poszczególnych etapach przygotowania i prowadzenia procedur zamówieniowych. Użytecznym dodatkiem jest wzorcowa dokumentacja, obejmująca oprócz wzoru zapytania ofertowego oraz wewnętrznego regulaminu przykłady opracowania dokumentów niezbędnych do zapewnienia kwalifikowalności wydatków ponoszonych w ramach realizacji projektów UE (wzory dokumentów przygotowane w edytowalnej formie znajdują się w suplemencie elektronicznym - plik można pobrać przez Internet). Publikacja polecana zarówno beneficjentom będącym jednostkami sektora finansów publicznych, jak i przedsiębiorcom oraz organizacjom sektora pozarządowego realizującym projekty UE.
Wyjaśnienie skrótów * Wstęp * Rozdział I. Charakter wytycznych wydawanych w ramach realizacji Programów Operacyjnych na lata 2014–2020 * I.1. Wytyczne horyzontalne kwalifikowalności wydatków w ramach Programów Operacyjnych na lata 2014–2020 * I.2. Wytyczne programowe w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Programów Operacyjnych na lata 2014–2020 * I.3. Sposób upublicznienia wytycznych * I.4. Charakter prawny wytycznych * I.5. Procedura kontroli stosowania wytycznych * I.6. System podejmowania działań korygujących w przypadku naruszenia wytycznych * Rozdział II. Zasady stosowania wytyczny * ch kwalifikowalności w ramach realizacji Programów Operacyjnych na lata 2014–2020 * Rozdział III. * Ogólne zasady udzielania zamówień publicznych i dokonywania wydatków * Rozdział IV. Wartość zamówienia jako podstawa wyboru właściwego trybu dokonania wydatku * IV.1. Ogólne zasady ustalania wartości zamówienia * IV.2. Skutki naruszeń zasad ustalania wartości zamówienia * IV.3. Szacowanie wartości zamówienia przez beneficjentów zobowiązanych do stosowania przepisów o zamówieniach publicznych i pozostałych beneficjentów * IV.4. Metody ustalania wartości zamówienia * IV.5. Uwzględnianie prawa opcji i zamówień uzupełniających * IV.6. Zamówienia udzielane w częściach * IV.7. Agregowanie/podział zamówień * IV.8. Korekty finansowe * Rozdział V. Wydatki do 20.000 zł netto * Rozdział VI. Wydatki pomiędzy 20.000 zł netto a 50.000 zł netto * Rozdział VII. Zamówienia powyżej 50.000 zł netto – zasady ogólne * Rozdział VIII. Wspólne warunki kwalifi * kowalności zamówień objętych zasadą konkurencyjności oraz przepisami o zamówieniach publicznych * VIII.1. Organizacja procesu zamówienia publicznego * VIII.2. Ustalanie wartości zamówienia * VIII.3. Opis przedmiotu zamówienia * VIII.4. Terminy poszczególnych etapów postępowania * VIII.5. Zapewnienie odpowiedniego dostępu wykonawcom * VIII.6. Zasada proporcjonalności warunków udziału w postępowaniu * VIII.7. Kryteria oceny ofert * VIII.8. Klauzule społeczne * VIII.9. Stosowanie kar umownych * Rozdział IX. Warunki kwalifikowalności zamówień udzielanych zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych * Rozdział X. Warunki kwalifikowalności wydatków ponoszonych zgodnie * z zasadą konkurencyjności * X.1. Przygotowanie postępowania * X.2. Sposób upublicznienia zapytania * ofertowego (sekcja 6.5.3.7 ) * X.3. Treść zapytania ofertowego * X.4. Ocena i badanie ofert * X.5. Dokumentowanie postępowania * X.6. Zakończenie postępowania * X.7. Umowy o zamówienie publiczne zawierane w ramach zasady konkurencyjności * X.8. Zasada konkurencyjności na gruncie prawa cywilnego * ZAŁĄCZNIKI * Załącznik nr 1. Wniosek o interpretację wytycznych horyzontalnych * Załącznik nr 2. Wzór karty kontrolnej kluczowego zamówienia * Załącznik nr 3. Wzór regulaminu udzielania zamówień publicznych * Załącznik nr 4. Wzór powierzenia obowiązków w zakresie zamówień publicznych * Załącznik nr 5. Lista kontrola przygotowania i realizacji projektu zgodnie z wytycznymi horyzontalnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 108,67 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komentarz do ustawy o rachunkowości / Roman Seredyński, Katarzyna Szaruga. - Stan prawny 5 wrzesień 2014. - Gdańsk : ODDK, 2015. - 965 s. : il. ; 24 cm.
Wykaz aktów prawnych s. 945-949. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03.A (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł: Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1911).
Od 1 stycznia 2018 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1911). Jest to podstawowy akt prawny dla każdego księgowego jednostki sfery finansów publicznych - określa zasady ewidencji operacji gospodarczych, sposób konstrukcji sprawozdań finansowych i zakres prezentowanych w nich danych. Publikacja zawiera: - omówienie przepisów nowego rozporządzenia, - analizę zmian i porównanie nowych regulacji z poprzednio obowiązującym rozporządzeniem z 5 lipca 2010 r., - pełny tekst nowego rozporządzenia.Zmiany przepisów, jakie wprowadza nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów, wynikają z: - obowiązku dostosowania zasad rachunkowości do zmian przepisów ustrojowych jednostek samorządu terytorialnego wprowadzonych ustawą z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 1045 z późn. zm.), - konieczności doprecyzowania przepisów w obszarach wskazywanych przez jednostki stosujące wytyczne rozporządzenia w praktyce, - realizacji wytycznych rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym, tzw. eIDAS. Ponadto w nowym rozporządzeniu wprowadzono wiele zmian o charakterze technicznym, redakcyjnym i porządkującym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 657 (1 egz.)
Kaucja: 142,80 zł
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych na stronach 75-76.
Dla pracowników służby bhp, osób wykonujących u pracodawcy zadania tej służby oraz pracowników wyznaczonych przez pracodawcę do prowadzenia szkolenia.
Do podstawowych obowiązków ciążących na pracodawcy należy przeszkolenie pracownika - przed dopuszczeniem go do pracy - w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (art. 2373 § 2 k.p.). Instruktaż ogólny przed przystąpieniem do pracy odbywają wszyscy nowo zatrudnieni pracownicy, studenci rozpoczynający praktyki i uczniowie zatrudnieni w celu praktycznej nauki zawodu. W opracowaniu szczegółowo omówiono każdy temat programu ramowego. Poradnik polecamy szczególnie pracownikom służby bhp, osobom wykonującym u pracodawcy zadania tej służby oraz pracownikom wyznaczonym przez pracodawcę do prowadzenia tego szkolenia, posiadającym odpowiedni zasób wiedzy i umiejętności. Podstawą opracowania jest rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 180, poz. 1860 z późn. zm.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58560 (1 egz.)
Kaucja: 94,50 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stan prawny na 2021 r. ustalony na podstawie treści książki.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 317-334.
Dla studentów, nauczycieli akademickich i przedsiębiorców turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03.F (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej