Szkolnictwo wyższe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(71)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(12)
Proza
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(42)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Morawski Kazimierz (1852-1925)
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Wereszczyńska-Ołdakowska Zofia
(2)
Antonowicz Dominik (1977- )
(1)
Barański Jarosław
(1)
Bartosiewicz Włodzimierz
(1)
Barycz Henryk
(1)
Barycz Henryk (1901-1994)
(1)
Baszkiewicz Jan
(1)
Baszkiewicz Jan (1930- )
(1)
Bałtruszajtys Grażyna
(1)
Białecki Ireneusz (1944- )
(1)
Bielecki Jan
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Borowska Alina
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bosiacki Adam (1968- )
(1)
Chłopicka Joanna (historyk sztuki)
(1)
Czerwiński Jerzy Karol
(1)
Deles Przemysław
(1)
Domaradzka-Widła Anna Aldona
(1)
Dunajko Monika
(1)
Fita Stanisław
(1)
Gawrysiakowa Janina (1939- )
(1)
Gawęda Stanisław (1914-1994)
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gieseke Wiltrud (1947- )
(1)
Gralak Bronisław
(1)
Grochulska Barbara
(1)
Gromada Anna (socjologia)
(1)
Husu Liisa
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jadacki Jacek Juliusz (1946- )
(1)
Januszkiewicz Franciszek
(1)
Jastrzębski Jarosław
(1)
Jastrzębski Jarosław (1975- )
(1)
Jedynak Witold
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kawalerowicz Juta
(1)
Kieniewicz Stefan
(1)
Kogut Wiesława
(1)
Koskinen Paula
(1)
Kostera Monika
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata
(1)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(1)
Kowalenko Władysław (1884-1966)
(1)
Krannich Marek
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Lorenz Sönke (1944- )
(1)
Maciaszczyk Paweł
(1)
Manteuffel Tadeusz
(1)
Marciszewski Witold (1930- ). Baśń o Internecie
(1)
Markowski Michał Paweł (1962- )
(1)
Matysiak Anna (1967- )
(1)
Matysiak Ilona
(1)
Małkowska Anna
(1)
Michalak Aneta
(1)
Mordyński Krzysztof (1978- )
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Nowakowska Lidia
(1)
Nowakowska-|Siuta Renata
(1)
Oko Jan
(1)
Okła Wiesława
(1)
Ożóg Tomasz (1949- )
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Pastuszka Józef (1897-1989)
(1)
Pastwa Marta
(1)
Paszkowska Marzenna
(1)
Pluta-|Olearnik Mirosława
(1)
Polny Roman
(1)
Potkowski Edward
(1)
Przybysławski Artur (1970- )
(1)
Płudowski Tomasz
(1)
Rosiak Agnieszka
(1)
Rosner Anna
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Rybandt Stanisław
(1)
Sieczkowska Dominika
(1)
Skrzydło Wiesław (1929- )
(1)
Skubała-Tokarska Zofia
(1)
Smoleń Paweł
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Stasiak Makary Krzysztof (1951- )
(1)
Stępień-Dąbrowska Aleksandra
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szczepański Jan (1913-2004)
(1)
Szołdrska Halszka
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Tabiś Jan
(1)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(1)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(1)
Thieme Jerzy K
(1)
Tokarski Zbigniew
(1)
Tokarz Wacław (1873-1937)
(1)
Turek Marian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(2)
1900 - 1909
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(6)
1801-1900
(5)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(71)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5226)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3261)
Tajemnica
(2964)
Szkolnictwo wyższe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1134)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1003)
Chłopcy
(1002)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(933)
Policjanci
(909)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(679)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(623)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(553)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: dzieło
Żywot literacki Hugona Kołłątaja
(1)
żywot literacki Hugona Kołłątaja
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1801-
(6)
1939-1945
(6)
1901-2000
(5)
1301-
(3)
1401-
(3)
1701-
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1918-
(2)
1918-1939
(2)
1901-2000
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1501-
(1)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Warszawa
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Kijów (Ukraina)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Poradnik
(3)
Biografia
(2)
Informatory
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Katalog wystawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pamflet
(1)
Powieść
(1)
Satyra
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(5)
Historia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
71 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wystawa: Uniwersytet Warszawski, Warszawa, 19 lipca - 20 września 2021 r.
Celem książki jest opowiedzenie o Muzeum i Uniwersytecie poprzez całkowicie subiektywny wybór eksponatów dokonany przez autorów - pracowników MUW. Obok wybitnych przykładów malarstwa czy rzeźby znajdziemy w niej przedmioty kuratorskiej fascynacji, rzeczy nieoczywiste i rzadko prezentowane. Są to niekiedy obiekty o mniejszej wartości artystycznej, lecz nieprzeciętnej historii. Swoboda opisówi akcentowanie relacji między pracownikami a prezentowanymi eksponatami sprawiają, że widz ma okazję poznania nie tylko zbiorów MUW, ale też grona specjalistów, którzy na co dzień je opracowują. Książka ma charakter jubileuszowy - 20 września 2020 roku przypadła 40. rocznica powołania MUW. Ze względu na panującą pandemię obchody rocznicowe musiały zostać ograniczone, a planowana publikacja przesunięta na 2021 rok, na finisaż obchodów. Powołane do życia 41 lat temu Muzeum od początku istnienia miało charakter naukowo-badawczy. Celem jego działalności było "gromadzenie, przechowywanie, konserwacja i udostępnianie zabytków w zakresie wiedzy, techniki i sztuki oraz przyrody". Zabytki te ilustrowały działalność i dorobek Uniwersytetu. Na początku 1980 roku w uzasadnieniu wniosku mającego na celu powołanie MUW napisano: "Uniwersytet Warszawski jest instytucjąo bogatej tradycji, nie zawsze uświadamianej przez społeczeństwo. Jego zmienne dzieje są wypadkową dziejów miasta i kraju, nauki polskiej i naukowego środowiska warszawskiego. Lokalizacja Uniwersytetu, układ przestrzenny, architektura, wystrój wnętrza, a zwłaszcza urządzenia gabinetów, pracowni naukowych, laboratoriów i bibliotek, instrumenty i inne pomoce naukowe stanowią substancję zabytkową świadczącą o przeszłości, o drogach rozwoju nauki i społeczeństwa polskiego". MUW nawiązuje do tradycji gabinetów oraz kolekcji gromadzonych na Uniwersytecieod momentu jego powstania w 1816 roku. Podstawą części z nich były zbiory króla Stanisława Augusta. Obecnie zasoby jednostki liczą kilkadziesiąt tysięcy muzealiów. Są to m.in. obrazy, grafiki, szkicowniki i notatniki dawnych studentów i profesorów uczelni, oficjalne dary dla rektorów, dokumenty i insygnia uczelniane, fotografie, medale, przyrządy naukowe, spuścizny po uczonych oraz cenne obiektyz historycznych - przyrodniczych, artystycznych i archeologicznych - kolekcji uniwersyteckich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58475 (1 egz.)
Kaucja: 40,00 zł
Książka
W koszyku
Kultura akademicka : koniec utopii? / Łukasz Sułkowski. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 220 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [195]-220.
Książkę należy traktować jako jedno z pionierskich opracowań tematu, szczególnie w polskiej literaturze naukowej. Co więcej jako pierwsze tak kompleksowo ujmujące analizowane zjawisko. Jest to ciekawa, inspirująca i wartościowa lektura dla szerokiego kręgu czytelników, nie tylko dla osób funkcyjnych (m.in. władze dziekańskie i rektorskie) w polskich uczelniach, ale także dla każdego, kto należy do społeczności akademickiej. dr hab. Krzysztof Wach, prof. UEK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58353 (1 egz.)
Kaucja: 42,61 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Omega : biblioteka wiedzy współczesnej ; 293)
Forma i typ
Tytuł serii: Omega
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14098 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 03554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 05500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10789 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polacy na Uniwersytecie Kijowskim 1834-1863 / Jan Tabiś. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 1974. - 178, [1] s., [6] k. : il., tab. ; 20 cm.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30530 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
E-learning na uczelniach : koncepcje, organizacja, wdrażanie / pod redakcją Ryszarda Tadeusiewicza. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 355 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Niniejsza publikacja ukazuje praktyczny aspekt wdrożenia tzw. e-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą "eksplozję e-learningu" mogliśmy zaobserwować podczaspandemii koronawirusa.Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych podczas organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy "na własnej skórze" poznali ich zalety oraz wady. Jak sprawić, aby wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta? W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, zapewniając autentykację uczestników? Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy oraz obrony prac dyplomowych?Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technicznych i ścisłych. Właśnie na tych kierunkach student musi posiadać umiejętności praktyczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń oraz prowadzonych doświadczeń.Książka zawiera także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu. Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej przez producenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. s. [377]-388.
W Polsce, jak i w całej Europie Wschodniej, szkolnictwo wyższe jest niezwykle oporne na zmiany i nie ma motywacji do efektywnej alokacji zasobów, ponieważ stabilność finansowa gwarantowana przez państwo usypia uczelnie. Państwo narzuca reżim finansowania podobny do zarządzania finansami w gospodarce socjalistycznej.
* Część I. WSTĘP * 1.1. Wyzwania XXI wieku w szkolnictwie wyższym * Aneks: Globalne rankingi uniwersytetów * 1.2. Kryzys europejskich uniwersytetów * 1.3. Polska w zapaści intelektualnej? * Część II. MODELE I EKONOMIKA SZKOŁY WYŻSZEJ * 2.1. Polityka edukacyjna i modele szkolnictwa wyższego * 2.2. Ład akademicki, czyli zasady systemu szkolnictwa wyższego i ustroju uczelni * 2.3 Ekonomiczne przesłanki polityki edukacyjnej i naukowej * 2.4. Wzrastające znaczenie edukacji transgranicznej * Część III. EUROPEJSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE * 3.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Europie * 3.2. Konieczność reform ładu akademickiego w Europie * 3.3. Proces Boloński * 3.4. Nowe polityki edukacyjne w Europie * Część IV. AMERYKAŁSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE * 4.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w USA * 4.2. Ład akademicki w USA * 4.3. Dożywotnie zatrudnienie * 4.4. Akredytacja w USA * 4.5. Problemy i przyszłość systemu szkolnictwa wyższego w USA * Część V. POLSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE * 5.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Polsce * 5.2. Zewnętrzny ład akademicki * 5.3. Wewnętrzny ład akademicki * 5.4. Finansowanie polskiego szkolnictwa wyższego * Aneks: Algorytm podziału dotacji * 5.5. Niedopasowanie programów nauczania do potrzeb rynku pracy * 5.6. Kontrola jakości wyższego wykształcenia * 5.7. Środowiskowa ocena polskiego szkolnictwa wyższego * 5.8. Autodiagnoza polskiego środowiska naukowego * Część VI. KONIECZNOŚĆ NAPRAWY SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE * 6.1. Środowiskowe propozycje reform * 6.2. Raport Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową 2000 * 6.3. Raport Banku Światowego 2004 * 6.4. Raport OECD z września 2007 * 6.5. Rządowe inicjatywy reform podjęte wiosną 2008 * Aneks: Konferencja zamiast debaty? * Część VII. WNIOSKI * 7.1. Wizja * 7.2. Polityka edukacyjna * 7.3. Postulowany model szkolnictwa wyższego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52091 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 01885 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52555 (1 egz.)
Kaucja: 23,49 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34369 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolnictwo wyższe w Polsce : ustrój, prawo, organizacja / redakcja naukowa Stanisław Waltoś i Andrzeja Rozmus. - 4. wyd., stan prawny na 1 października 2016 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 721, [1] s. : il. ; 25 cm.
([Monografie], ISSN 1897-4392)
Czwarte wydanie - cenionej w środowisku osób zajmujących się polskim szkolnictwem wyższym - publikacji zostało rozszerzone, uaktualnione i wzbogacone ilustracjami wybitnego rysownika Adama Korpaka. W publikacji omówiono najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania szkół wyższych, z uwzględnieniem najnowszych zmian m.in. w zakresie: tworzenia i likwidacji uczelni, badań naukowych i grantów, oceny jednostek naukowych, warunków uzyskania tytułu profesora, procedury uzyskiwania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego, postępowania dyscyplinarnego w sprawach nauczycieli akademickich i studentów, postępowania akredytacyjnego. "Monografia umożliwia zainteresowanym wyjaśnienie sobie różnych wątpliwości dotyczących działania systemu. Książka prowadzi bowiem czytelnika przez świat współczesnej akademii w naszym kraju, poczynając od jej średniowiecznej tradycji, łącznie z jej współczesnym wcieleniem w postaci Procesu Bolońskiego, aż do bieżących, aktualnych uwarunkowań działania szkół wyższych. (...) Książka stanowi zatem wartościowe źródło przedstawiające w wyczerpujący sposób aktualne zagadnienia szkolnictwa wyższego w naszym kraju". Ze "Wstępu" prof. Jerzego Woźnickiego.
Słowo wstępne | str. 13 * Rozdział 1. * STANISŁAW WALTOŚ * Korzenie współczesnego szkolnictwa wyższego - ścieżki tradycji | str. 19 * 1.1. Zamiast wprowadzenia | str. 19 * 1.2. Średniowieczne modele uniwersytetów inspiracją dla współczesności? | str. 20 * 1.3. Średniowieczna wspólnota edukacyjna | str. 25 * 1.4. Kryzys uniwersytetów i poszukiwania nowych rozwiązań | str. 30 * 1.5. Model Humboldta | str. 33 * 1.6. Model Newmana | str. 35 * 1.7. II Rzeczpospolita - od autonomii do jej ograniczenia | str. 36 * 1.8. Polska po 1945 roku - żegnanie się z Humboldtem | str. 46 * 1.9. Krok po kroku z powrotem w kierunku autonomii | str. 47 * 1.10. Szkolnictwo wyższe w Polsce niepodległej | str. 52 * 1.11. Cnoty akademickie - wartości nadal poszukiwane | str. 57 * Rozdział 2. * OLGA KUREK-OCHMAŁSKA * Demograficzne uwarunkowania przyszłości szkolnictwa wyższego w Polsce | str. 61 * 2.1. Wprowadzenie | str. 61 * 2.2. Tendencje demograficzne w europejskim szkolnictwie wyższym | str. 64 * 2.3. Prognozy demograficzne dla polskiego szkolnictwa wyższego - studenci | str. 68 * 2.4. Prognozy demograficzne dla polskiego szkolnictwa wyższego - kadra akademicka | str. 70 * 2.5. Zmiany demograficzne a przyszłość rynku szkół wyższych | str. 73 * 2.6. Podsumowanie | str. 75 * Rozdział 3. * KAROLINA CYRAN, DOMINIKA MAJ-SOLARZ * Realizacja Procesu Bolońskiego w szkolnictwie wyższym | str. 79 * 3.1. Wprowadzenie | str. 79 * 3.2. Etapy wdrażania Procesu Bolońskiego: od Sorbony do Erywania. Zmieniające się priorytety | str. 80 * 3.2.1. Komunikat praski (2001) | str. 82 * 3.2.2. Komunikat berliński (2003) | str. 82 * 3.2.3. Komunikat z Bergen (2005) | str. 83 * 3.2.4. Komunikat londyński (2007) | str. 83 * 3.2.5. Komunikat z Leuven/Louvain-la-Neuve (2009) | str. 84 * 3.2.6. Inauguracja Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (2010) | str. 85 * 3.2.7. Komunikat bukaresztański (2012) | str. 85 * 3.2.8. Komunikat erywański (2015) | str. 87 * 3.3. Wyznaczniki Procesu Bolońskiego | str. 90 * 3.3.1. Zapewnienie odpowiedniej jakości kształcenia | str. 90 * 3.3.2. Powszechne wdrożenie trzech cykli kształcenia | str. 92 * 3.3.3. Promocja mobilności | str. 95 * 3.3.4. Wprowadzenie punktowego rozliczenia osiągnięć studentów | str. 97 * 3.3.5. Kształcenie przez całe życie | str. 98 * 3.3.6. Promowanie europejskiego obszaru badań | str. 99 * 3.4. Polskie uczelnie wobec wyzwań Procesu Bolońskiego | str. 102 * 3.4.1. Zmiany w otoczeniu uczelni wyższych | str. 103 * 3.4.2. Bolońskie reformy i strategiczne wyzwania | str. 104 * 3.5. Środowisko akademickie wobec Procesu Bolońskiego: między akceptacją a krytyką | str. 106 * 3.6. Podsumowanie | str. 111 * Rozdział 4. * ANDRZEJ ROZMUS, AGNIESZKA SĘK * Prawno-społeczne warunki powstawania i likwidacji szkół wyższych w Polsce | str. 115 * 4.1. Warunki działania szkół wyższych w Polsce po roku 1989 | str. 115 * 4.2. Cechy transformacji polskiego systemu szkolnictwa wyższego | str. 117 * 4.3. Statystyczny obraz szkolnictwa wyższego w Polsce po roku 1989 | str. 118 * 4.4. Legislacyjne warunki tworzenia szkół wyższych w Polsce | str. 125 * 4.5. Uwagi końcowe | str. 137 * Rozdział 5. * KATARZYNA KURZĘPA-DEDO, KAMILA KURCZEWSKA * Ustroje szkół wyższych. Rozważania modelowe | str. 141 * 5.1. Wprowadzenie | str. 141 * 5.2. Rozwiązania instytucjonalne i organizacyjne w krajach Europy | str. 145 * 5.3. Organizacja uczelni | str. 155 * 5.3.1. Uczelnia i jej organy | str. 156 * 5.3.2. Podstawowa jednostka organizacyjna uczelni i jej organy | str. 161 * 5.3.3. Stanowiska dokumentacji i informacji | str. 162 * 5.3.4. Samorządy i organizacje uczelniane | str. 163 * 5.4. Zadania i kompetencje organów i jednostek uczelni w zakresie organizacji kształcenia studentów | str. 164 * 5.4.1. Kompetencje podstawowej jednostki organizacyjnej i senatu w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 165 * 5.4.2. Kompetencje nauczycieli akademickich w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 168 * 5.4.3. Kompetencje kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 168 * 5.4.4. Kompetencje senatu w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 169 * 5.4.5. Kompetencje rektora w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 171 * 5.4.6. Inne jednostki wspierające proces kształcenia | str. 173 * 5.5. Zadania i kompetencje organów i jednostek uczelni w zakresie wsparcia organizacyjnego dla nauczycieli akademickich | str. 173 * 5.5.1. Kompetencje senatu w stosunku do nauczycieli akademickich | str. 174 * 5.5.2. Kompetencje rektora w stosunku do nauczycieli akademickich | str. 175 * 5.5.3. Kompetencje innych podmiotów uczelnianych w stosunku do nauczycieli akademickich | str. 176 * 5.6. Zadania i kompetencje organów i jednostek w zakresie wsparcia organizacyjnego dla pracowników naukowych | str. 177 * 5.7. Wsparcie organizacyjne zapewniające współdziałanie uczelni z otoczeniem | str. 179 * 5.8. Rodzaje powiązań organizacyjnych | str. 180 * 5.8.1. Gromadzenie i udostępnianie informacji | str. 181 * 5.8.2. Wnioskowanie, opiniowanie, udzielanie wytycznych, zatwierdzanie, uzgadnianie, wyrażanie zgody | str. 181 * 5.8.3. Nadzór, kontrola, ewaluacja | str. 183 * 5.9. Podsumowanie | str. 187 * Rozdział 6. * ANDRZEJ KIEBAŁA * Autonomia szkół wyższych | str. 193 * 6.1. Autonomia | str. 194 * 6.2. Pojęcie autonomii szkół wyższych | str. 194 * 6.3. Autonomia polskich szkół wyższych w ujęciu historycznym | str. 198 * 6.4. Autonomia uczelni | str. 202 * 6.4.1. Prawo do określania swej misji | str. 205 * 6.4.2. Prawo do określania programów kształcenia oraz dokonywania opisów efektów kształcenia zgodnie z Krajowymi Ramami Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego | str. 205 * 6.4.3. Prawo do wyboru formy studiów, profilu kształcenia i określenia ich regulaminu | str. 208 * 6.4.4. Prawo do określania szczegółowych zasad i trybu przyjmowania na studia | str. 211 * 6.4.5. Prawo do określania sposobów oceny wyników nauczania | str. 213 * 6.4.6. Prawo do tworzenia kierunków studiów | str. 214 * 6.4.7. Samodzielność uczelni w wyznaczaniu zadań badawczych i dydaktycznych | str. 215 * 6.4.8. Posiadanie przez uczelnię dostatecznej liczby uprawnień do nadawania stopni naukowych i występowania z wnioskami o nadanie tytułu naukowego | str. 217 * 6.4.9. Określenie trybu i sposobu kształcenia kadry | str. 217 * 6.4.10. Prawo do nadawania tytułów honorowych | str. 218 * 6.4.11. Prawo do bezpośredniego podejmowania współpracy z zagranicznymi instytucjami naukowymi | str. 219 * 6.4.12. Określanie wzoru dyplomu ukończenia studiów | str. 219 * 6.4.13. Potwierdzanie efektów uczenia się | str. 220 * 6.4.14. Prawo do samodzielnego ustalania stanu prawnego, w szczególności statutu | str. 221 * 6.4.15. Prawo do określania i realizowania własnej strategii rozwojowej | str. 222 * 6.4.16. Prawo do określania szczegółowych zasad (w granicach upoważnienia ustawowego) pobierania opłat za usługi edukacyjne | str. 223 * 6.4.17. Prawo do podejmowania działalności gospodarczej w ustalonym przez siebie zakresie | str. 224 * 6.4.18. Swoboda w dysponowaniu majątkiem, w tym zaciągania zobowiązań | str. 225 * 6.4.19. Gwarancje integralności majątku uczelni oraz uprawnień w zakresie dysponowania zasobami kapitałowymi | str. 226 * 6.4.20. Swoboda w określaniu struktury organizacyjnej | str. 227 * 6.4.21. Swoboda tworzenia związków uczelni i kampusów uczelnianych | str. 228 * 6.4.22. Możliwość określania zasad polityki kadrowej oraz wprowadzania własnych systemów wynagradzania | str. 229 * 6.5. Podsumowanie | str. 230 * Rozdział 7. * ARTUR BĄK, KAROLINA CYRAN, WACŁAW MENDYS * Mienie i finanse szkół wyższych | str. 233 * 7.1. Mienie | str. 233 * 7.2. Finanse | str. 236 * 7.2.1. Modele finansowania uczelni | str. 236 * 7.2.2. Finansowanie ze środków publicznych | str. 240 * 7.2.3. Finansowanie ze środków prywatnych | str. 243 * 7.3. Systemy finansowania szkolnictwa wyższego w wybranych krajach Europy i na świecie | str. 246 * 7.4. Finansowanie szkolnictwa wyższego w Polsce | str. 253 * 7.4.1. Finanse szkół publicznych | str. 258 * 7.4.2. Finanse szkół niepublicznych | str. 274 * 7.5. Finanse a funkcjonowanie wyższych uczelni | str. 277 * 7.6. Podsumowanie | str. 281 * 7.7. Wnioski | str. 283 * Rozdział 8. * BARBARA CZARNEK, MARIAN LIWO * Pracownicy szkoły wyższej | str. 291 * 8.1. Wstęp | str. 291 * 8.2. Zatrudnienie pracowników szkół wyższych oraz wynikające z tego zatrudnienia prawa i obowiązki | str. 295 * 8.2.1. Założenia ogólne | str. 295 * 8.2.2. Nawiązanie stosunku pracy. Dodatkowe zatrudnienie. Rozwiązanie stosunku pracy. Okresowe oceny | str. 295 * 8.3. Czas pracy. Urlopy wypoczynkowe. Urlopy na podratowanie zdrowia | str. 317 * 8.3.1. Czas pracy | str. 317 * 8.3.2. Urlopy wypoczynkowe | str. 319 * 8.3.3. Urlopy naukowe | str. 320 * 8.3.4. Urlopy na poratowanie zdrowia | str. 320 * 8.4. Wynagrodzenie za pracę. Dodatki do wynagrodzenia i inne świadczenia | str. 321 * 8.4.1. Wynagrodzenie za pracę | str. 321 * 8.4.2. Dodatki do wynagrodzenia i inne świadczenia | str. 325 * 8.5. Emerytury i renty nauczycieli akademickich | str. 327 * 8.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy w uczelniach | str. 332 * 8.7. Rozpoznawanie sporów ze stosunku pracy | str. 333 * Rozdział 9. * BOGUSŁAW ŚLIWERSKI * Szkoła naukowa | str. 339 * 9.1. Czym jest szkoła naukowa? | str. 340 * 9.2. Uwarunkowania rozwoju szkół naukowych | str. 344 * 9.2.1. Przesłanki administracyjnoprawne | str. 344 * 9.2.2. Przesłanki społeczno-kulturowe szkół naukowych | str. 353 * 9.2.3. Uwarunkowania ekonomiczne szkół naukowych | str. 354 * 9.2.4. Uwarunkowania edukacyjne szkół naukowych | str. 356 * 9.3. Zakończenie | str. 359 * Rozdział 10. * ANDRZEJ KIEBAŁA * Kariery nauczycieli akademickich | str. 363 * 10.1. Pojęcie i rodzaje kariery nauczycieli akademickich | str. 364 * 10.2. Kariera naukowa | str. 366 * 10.3. Kariera akademicka | str. 388 * Rozdział 11. * KATARZYNA KURZĘPA-DEDO * Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich | str. 401 * 11.1. Uwagi wstępne | str. 401 * 11.2. Aktualne unormowanie odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli akademickich | str. 403 * 11.3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy odpowiedzialności | str. 404 * 11.4. Przedawnienie i ustanie zatrudnienia | str. 407 * 11.5. Odpowiednie stosowanie przepisów kodeksu postępowania karnego do postępowania dyscyplinarnego wobec nauczycieli akademickich | str. 408 * 11.5.1. Stosowanie instytucji prawa karnego materialnego w postępowaniu dyscyplinarnym wobec nauczycieli akademickich | str. 411 * 11.6. Zbieg odpowiedzialności dyscyplinarnej i karnej | str. 412 * 11.7. Kary dyscyplinarne dla nauczycieli akademickich | str. 415 * 11.8. Organy orzekające w sprawach dyscyplinarnych | str. 417 * 11.8.1. Komisje dyscyplinarne | str. 417 * 11.8.2. Rzecznik dyscyplinarny | str. 422 * 11.9. Przebieg postępowania dyscyplinarnego wobec nauczycieli akademickich | str. 426 * 11.9.1. Postępowanie dyscyplinarne przed rektorem | str. 426 * 11.9.2. Postępowanie wyjaśniające | str. 427 * 11.9.3. Postępowanie dyscyplinarne | str. 436 * 11.10. Wykonanie kar | str. 449 * 11.11. Zatarcie skazania | str. 450 * 11.12. Wznowienie postępowania | str. 451 * 11.13. Zawieszenie nauczyciela akademickiego w pełnieniu obowiązków | str. 452 * 11.14. Wnioski końcowe | str. 454 * Rozdział 12. * KAMILLA KURCZEWSKA * Odpowiedzialność dyscyplinarna studentów | str. 461 * 12.1. Sposób regulacji odpowiedzialności dyscyplinarnej studentów | str. 463 * 12.2. Zakres podmiotowy odpowiedzialności dyscyplinarnej | str. 469 * 12.3. Zakres przedmiotowy odpowiedzialności dyscyplinarnej | str. 470 * 12.4. Zbieg odpowiedzialności dyscyplinarnej i karnej | str. 476 * 12.5. Kary dyscyplinarne dla studentów | str. 477 * 12.6. Inne braki w unormowaniu odpowiedzialności dyscyplinarnej | str. 481 * 12.7. Postulowane kierunki zmian | str. 484 * 12.8. Organy orzekające w sprawach dyscyplinarnych | str. 485 * 12.8.1. Komisje dyscyplinarne | str. 485 * 12.8.2. Rzecznik dyscyplinarny | str. 486 * 12.8.3. Sądy koleżeńskie | str. 486 * 12.9. Zasady postępowania dyscyplinarnego wobec studentów | str. 487 * 12.10. Przebieg postępowania dyscyplinarnego wobec studentów | str. 493 * 12.10.1. Postępowanie dyscyplinarne przed rektorem | str. 493 * 12.10.2. Postępowanie dyscyplinarne przed sądem koleżeńskim | str. 495 * 12.10.3. Postępowanie wyjaśniające | str. 496 * 12.10.4. Przebieg postępowania dyscyplinarnego | str. 499 * 12.10.5. Postępowanie dyscyplinarne odwoławcze | str. 503 * 12.10.6. Postępowanie przed sądem administracyjnym | str. 506 * 12.10.7. Odpowiednie stosowanie przepisów kodeksu postępowania karnego w postępowaniu dyscyplinarnym | str. 507 * 12.11. Wykonanie kar | str. 510 * 12.12. Zatarcie ukarania | str. 511 * 12.13. Przedawnienie | str. 511 * 12.14. Wznowienie postępowania | str. 511 * 12.15. Wnioski | str. 512 * Rozdział 13. * SYLWIA BANAŚ, ŁUKASZ BŁĄD * Organizacja studiów, stypendia oraz funkcjonowanie samorządu i organizacji studenckich | str. 519 * 13.1. Nowa organizacja studiów | str. 520 * 13.2. Studenci dla Procesu Bolońskiego | str. 527 * 13.3. Ocena nauczycieli akademickich | str. 530 * 13.4. Czas trwania studiów | str. 532 * 13.5. Regulacje dotyczące form i toku studiów | str. 538 * 13.6. Zajęcia dydaktyczne - formy tradycyjne i nauczanie na odległość | str. 543 * 13.7. Zajęcia i sprawdziany wiedzy w języku obcym | str. 546 * 13.8. Przenoszenie i uznawalność wyników studenta | str. 547 * 13.9. Stypendia | str. 549 * 13.10. Samorząd studencki i parlament studentów | str. 557 * 13.11. Uwagi końcowe | str. 561 * Rozdział 14. * BARBARA CZARNEK, MARIAN LIWO * Studia doktoranckie | str. 563 * 14.1. Warunki i tryb organizowania studiów doktoranckich | str. 563 * 14.2. Nadawanie naukowych stopni uniwersyteckich | str. 566 * 14.3. Współczesne studia doktoranckie | str. 566 * 14.4. Modele kształcenia doktorantów | str. 567 * 14.5. Problematyka stopni i tytułów naukowych w Polsce po II wojnie światowej | str. 570 * 14.6. Czynniki kształtujące popyt na studia doktoranckie | str. 571 * 14.7. Oceny i efekty prowadzenia studiów doktoranckich | str. 576 * 14.8. Obowiązki i prawa doktorantów | str. 581 * 14.9. Studia doktoranckie na tle Europejskiej karty naukowca i ustawy o stopniach i tytułach naukowych | str. 585 * 14.10. Podsumowanie i wnioski | str. 587 * Rozdział 15. * AGATA JURKOWSKA-GOMUŁKA * Internacjonalizacja studiów i badań naukowych | str. 593 * 15.1. Wprowadzenie | str. 593 * 15.2. Determinanty i cele procesu internacjonalizacji szkolnictwa wyższego i nauki | str. 595 * 15.3. Budowa Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego | str. 599 * 15.4. Budowa Europejskiej Przestrzeni Badawczej | str. 601 * 15.5. Ramy prawne internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Polsce | str. 603 * 15.5.1. Regulacje międzynarodowe | str. 603 * 15.5.2. Regulacje krajowe | str. 604 * 15.6. Umiędzynarodowienie kształcenia w polskich uczelniach | str. 605 * 15.6.1. Europejski System Transferu Punktów (ECTS) | str. 605 * 15.6.2. Uznawanie dyplomów uczelni zagranicznych | str. 606 * 15.6.3. Zasady podejmowania studiów przez cudzoziemców | str. 607 * 15.6.4. Programy zachęcające cudzoziemców do studiowania w Polsce | str. 611 * 15.6.5. Mobilność polskich studentów | str. 613 * 15.6.6. Zatrudnianie cudzoziemców w szkołach wyższych | str. 616 * 15.6.7. Wielokrotne i wspólne dyplomy | str. 617 * 15.6.8. Inne działania na rzecz umiędzynarodowienia polskich uczelni w wymiarze dydaktycznym | str. 619 * 15.6.9. Umiędzynarodowienie kształcenia w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) | str. 620 * 15.7. Umiędzynarodowienie badań naukowych w polskich uczelniach | str. 621 * 15.7.1. Uznawalność stopni naukowych uzyskanych za granicą | str. 621 * 15.7.2. Tworzenie centrów badawczych z partnerami zagranicznymi | str. 622 * 15.7.3. Europejski program Horyzont 2020 | str. 622 * 15.7.4. Bilateralne i multilateralne programy umiędzynarodowienia badań | str. 624 * 15.7.5. Krajowe programy umiędzynarodowienia badań | str. 626 * 15.8. Instytucjonalny system wspierania internacjonalizacji uczelni | str. 628 * 15.9. Internacjonalizacja polskiego szkolnictwa wyższego w praktyce - przykład podkarpackiej uczelni niepublicznej | str. 639 * 15.10. Perspektywy umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego | str. 633 * Rozdział 16. * MARCIN SZEWCZYK, ALEKSANDRA KĘDZIOR * Organizacja i prowadzenie badań naukowych w szkole wyższej | str. 639 * 16.1. Miejsce prowadzenia badań | str. 639 * 16.2. Rodzaje badań naukowych | str. 642 * 16.3. Finansowanie badań naukowych | str. 644 * 16.3.1. Ograny odpowiedzialne za rozdysponowanie środków | str. 644 * 16.3.2. Źródła finansowania badań naukowych w Polsce | str. 649 * 16.3.3. Podział środków przeznaczonych na badania naukowe | str. 652 * 16.3. Słabości i problemy polskiej nauki | str. 656 * 16.4.1. Niewystarczające nakłady na badania naukowe | str. 657 * 16.4.2. Niewystarczający poziom współpracy | str. 661 * 16.4.3. Inne problemy | str. 664 * Rozdział 17. * DOMINIK ANTONOWICZ * Problemy związane z kompleksową oceną jednostek naukowych w polskim szkolnictwie wyższym | str. 671 * 17.1. Uwagi wstępne | str. 671 * 17.2. Zasady Kompleksowej Oceny Jednostek Naukowych | str. 673 * 17.3. Jaką funkcję pełni kompleksowa ocena jednostek naukowych? | str. 676 * 17.4. Przedmiot kompleksowej oceny jednostek naukowych | str. 679 * 17.5. Instytucjonalna różnorodność jednostek naukowych | str. 680 * 17.6. Wewnętrzna złożoność świata nauki | str. 682 * 17.7. Narzędzia bibliometryczne czy ocena ekspercka? | str. 684 * 17.8. Konkluzje | str. 685 * Rozdział 18. * PAWEŁ CHMIELNICKI * Postępowanie akredytacyjne w szkolnictwie wyższym | str. 689 * 18.1. Status podmiotu prowadzącego postępowanie akredytacyjne | str. 689 * 18.2. Charakter postępowania akredytacyjnego | str. 692 * 18.3. Przebieg akredytacji | str. 696 * 18.4. Wzruszanie uchwał prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej | str. 706 * 18.5. Brak akredytacji | str. 708 * 18.6. Efekty stosowania procedur akredytacyjnych | str. 710 * Notki o autorach | str. 719
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 126,75 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45498 (1 egz.)
Kaucja: 21,38 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 16,81 zł
Książka
W koszyku
(Informator / Telbit)
Indeksy.
Szczegółowe, autoryzowane przez same szkoły informacje o studiach.Szeroki zakres i przejrzysty układ treści. Wysoka jakość edytorska.Informator opracowany przez doświadczony zespół redakcyjny Wydawnictwa, przy współudziale działów kształcenia szkół wyższych, dyrekcji szkół policealnych, działów informacji i promocji uczelni niepaństwowych i pozostałych jednostek odpowiedzialnych za informację dla kandydatów na studia, na nowy rok akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 16,81 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Autorki prezentowanych w książce tekstów pokazują wybrane problemy nierówności i dyskryminacji ze względu na płeć w polskim szkolnictwie wyższym na tle globalnym. W ciekawy sposób analizują m.in.: niski udział kobiet w naukach technicznych i inżynieryjnych w krajach europejskich, mechanizmy marginalizujące kobiety w zawodzie chirurga, niewielki udział kobiet w kadrze uczelni plastycznych, a także przebieg studiów doktoranckich oraz dostęp do grantów badawczych przyznawanych kobietom i mężczyznom przez polskie instytucje. Omawiane aspekty przedstawiają też w perspektywie historycznej oraz dociekają przyczyn zastanego stanu rzeczy. Przytoczone w książce dane dotyczące sytuacji kobiet w świecie akademickim świadczą o zadziwiającym wręcz utrzymywaniu się od lat pewnych prawidłowości, takich jak wolniejsze kariery mimo relatywnie długiego stażu pracy naukowej oraz nikła obecność na wyższych pozycjach w hierarchii akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 29,77 zł
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 149-152.
Kształcenie nauczycieli jest wyzwaniem dla uczelni wyższych. Przygotowanie kandydatów do tego zawodu wymaga wysokiej jakości oferty edukacyjnej, szczególnych kwalifikacji kadry akademickiej oraz współpracy uczelni z instytucjami edukacyjnymi i nauczycielami praktykami - aby tworzyć warunki do rozwoju kompetencji pedagogicznych, które będą stanowić podstawę do odpowiedzialnej i twórczej pracy. W publikacji omówiono współczesne problemy związane z przygotowaniem kandydatów na nauczycieli w procesie akademickiego kształcenia - ze szczególnym uwzględnieniem praktyk pedagogicznych i ich znaczenia w budowaniu podstaw tożsamości zawodowej przyszłych nauczycieli. Autorzy książki zastanawiają się: Jakie znaczenie mają doświadczenia praktyczne w procesie rozwoju zawodowego nauczycieli w perspektywie teoretycznej? Jak kształtować nauczycielski profesjonalizm? Jaką rolę w procesie kształcenia odgrywa nowatorstwo i autonomia zawodowa nauczycieli?Omawiają także różne modele praktyk studenckich, z prezentacją projektów i doświadczeń Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Adresaci:Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, administracji oświatowej i wszystkich, którym bliska jest problematyka jakości kształcenia kandydatów do niezwykle wymagającego i odpowiedzialnego zawodu nauczyciela wczesnej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19324 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej