Nauczyciele nauczania początkowego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(27)
Autor
Adamek Irena
(2)
Leżańska Wiesława
(2)
Radzikowska Dorota
(2)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kochanowska Ewa (pedagogika)
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kowolik Piotr
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Michalewska Maria Teresa ( -2002)
(1)
Moroz Henryk (1924- )
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Nowakowska Lidia
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Smoter Katarzyna
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Solomon Joan
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Szkolak Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(1)
Żmijewska Ewa (pedagog)
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki wczesnoszkolnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Nauczyciele nauczania początkowego
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. Streszcz. pol. przy niektórych pracach.
Zbiór artykułów wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom stawianym nauczycielom we współczesnym świecie. Zostały w nim podjęte ważne i aktualne problemy natury pedeutologicznej. Dużo miejsca poświęcono osobie nauczyciela, poziomowi jego kompetencji oraz skuteczności jego działań, nakreślając możliwe drogi rozwoju i wspomagania. Zwrócono m.in. uwagę na to, jak wspierać przyszłych pedagogów, by przełamywali stereotypy i odnaleźli się we współczesnej i przyszłej szkole. Podkreślono fundamentalne znaczenie edukacji elementarnej, która ze względu na swą specyfikę stawia odrębne wymagania przed nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. Wyeksponowane zostały tu ważne propozycje przebudowy dotychczasowego systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej. Autorzy opracowań podkreślają, że to właśnie szkolnictwo wyższe ma obowiązek przygotować kadry o najwyższych kwalifikacjach zgodnie z wymaganiami transformacji oświatowej.Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, którzy profesjonalnie zajmują się edukacją szkolną - nauczycieli akademickich, osób sposo-biących się do zawodu nauczyciela, a także pracowników nadzoru pedagogicznego i rodziców, którzy są ważnym podmiotem edukacyjnym współczesnej szkoły.Joanna Szempruch
Wstęp 5 * Część I * Teoretyczne podstawy działań edukacyjnych współczesnego nauczyciela * JÓZEFA BAŁACHOWICZ, Kategoria podmiotowości jako wyznacznik przemian stylu pracy współczesnego nauczyciela 8 * MILAN PORTIK, Profil nauczyciela szkoty podstawowej 19 * TATANA GÓBELOVA, J.A. Komensky and his reform of human affairs 27 * IRENA ADAMEK, Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością współczesnego nauczyciela 32 * Część II Nauczyciel wczesnej edukacji * ANNA STRUZIK, Cechy i kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji w percepcji społecznej 60 * URSZULA ORDON, Samoocena kompetencji zawodowych nauczycieli przedszkoli i klas I-III wobec wymogów edukacji europejskiej 66 * BOGUSŁAWA GAWEŁ, KAROL WIŚNIEWSKI, Osobowość współczesnego nauczyciela w świadomości pracowników oświaty i innych instytucji 77 * BARBARA BILEWICZ-KUŹNIA, TERESA PARCZEWSKA, Osoba nauczyciela w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 84 * JOANNA JACHIMOWICZ, Komunikowanie się nauczyciela z uczniem zdolnym role przydzielone zdolnym dzieciom przez rówieśników w klasie szkolnej 98 * ELŻBIETA MAREK, Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 105 * ANNA TYL, Zjawisko wypalenia zawodowego nauczycieli klas początkowych 116 * MAGDALENA GROCHOWALSKA, Wiedza nauczycieli o stymulowaniu kompetencji komunikacyjnej ucznia 124 * BARBARA KUROWSKA, Wiedza nauczycieli o zjawisku ryzyka dysleksji - raport z badań 131 * ANNA JAKUBOWICZ-BRYX, Znajomość idei integracji wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w 10 lat od wprowadzenia reformy oświaty 138 * Część III * Nauczyciel wczesnej edukacji -wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego * ZBIGNIEW NOWAK, Neoprogresywizm jako szansa polskiej oświaty 148 * IWONA CZAJA-CHUDYBA, Konformizm a postawa krytyczna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 156 * TIJANA BALIC, KSENIJA ROMSTEIN, Achieving reflection practice of future pre-school teachers through students` methodology training 167 * ALENA SEBEROVA, Teachers research regarding new requirements for teaching profession in the Czech Republic 174 * TAMARA GUMENNIKOVA, Construction principles of the Model * for trainingof teachers-to-be for the personality-oriented education of the child 185 * RADMILA BURKOVICOVA, The role and function of portfolios in students` self-reflection 190 * HANA CISOVSKA, Drama teaching process and new requirements for primary education in the Czech Republic 196 * EWA ŻMIJEWSKA, Kształtowanie umiejętności oceniania osiągnięć szkolnych uczniów w trakcie przygotowania zawodowego kandydatów na nauczycieli klas początkowych - propozycje zmian *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konf., 17 maja 2010 r., Gdańsk.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Tekst częśc. ukr. Streszcz. pol. przy niektórych ref.
Rozwój człowieka stanowi przedmiot nieustannych badań naukowych i refleksji, bo jest procesem nie tylko fascynującym, ale i wciąż tajemniczym. Na ogół przyjmuje się zgodnie, że rozwój jest procesem, postępem, progresją, przyrostem, ciągiem zmian, czy wreszcie ewoluowaniem od-do. W czasach najnowszych akceptację znajduje pogląd, że istotą rozwoju są zmiany nie tylko progresywne, ale także regresywne. Owe zmiany polegają zaś na zastępowaniu czynności wcześniejszych przez późniejsze, na ich modyfikacji łub na tworzeniu się nowych całości. Nadal zaś żywe dyskusje i spory budzą pytania dotyczące natury rozwoju, a mianowicie: czy ma on charakter liniowy czy stadialny oraz w jakiej mierze składają się nań zmiany ilościowe, a w jakiej jakościowe. Niezależnie od tych spornych kwestii możemy stwierdzić, że rozwój nie przebiega jednotorowo, ale zmierza do jakiegoś "pożądanego" stanu, czyli dojrzałości w zakresie sfery biologicznej (fizycznej), intelektualnej, emocjonalnej oraz społeczno-moralnej człowieka. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika - wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie " Jak to robić?", zamiast "Po co?", "Dlaczego?", "Jaki to ma sens?" i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblografia strony 215-237.
Autorki w niniejszej publikacji nakreśliły pedagogiczne portrety nauczycieli. Każde z wybranych określeń w podtytułach, warunkuje koncepcję funkcjonowania, rozumienia i kształcenia nauczyciela a także oczekiwań wobec niego i wyzwań, którym musi stawić czoła. Książka odpowiada na pytanie: jaki jest obraz nauczyciela wczesnej edukacji? Chodzi o wizerunek nauczyciela zarówno ten, kształtowany i tworzony przez nich, jak i widziany przez pryzmat aktów prawnych w historii i we współczesności. Dobór kategorii teoretycznej i empirycznej eksploracji wiąże się z doświadczeniami i zainteresowaniami autorek. Jest to wybór subiektywny, kierunkowany świadomością, że nakreślone portrety nauczycieli są pochodną własnej interpretacji rzeczywistości szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2158)
Bibliogr. s. 194-202.
Streszcz. ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Proponowane opracowanie jet pracą zbiorową składającą się z 14 tekstów różnych autorów. Wszystkie one, zgodnie z tytułem książki, dotyczą dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Opracowanie jest adresowane do szerokiej grupy czytelników, zarówno do nauczycieli, szczególnie zajmujących się nauczaniem początkowym i wychowaniem przedszkolnym, jak i do rodziców zainteresowanych poruszanymi w publikacji zagadnieniami. Autorki starają się przedstawić jak najszerszą paletę zagadnień związanych z początkowym etapem edukacji.Opracowanie o charakterze kompendium jest potrzebną i wartościową publikacją, szczególnie że adresatami są zarówno nauczyciele, jak i rodzice. Wczesna edukacja budzi szerokie zainteresowanie w obu grupach osób dorosłych, a dodatkowo zachodzące w niej zmiany wymagają szerokiej akcji informacyjnej".dr hab. prof. APS Wanda Hajnicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneksy na stronach 375-386.
Bibliografia na stronach 385-410.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka jest obszernym opracowaniem o charakterze teoretyczno-empirycznym, a jej tematyka mieści się w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej, szczególnie zagadnień teoretycznych i praktycznych dydaktyki wczesnoszkolnej. Podjęcie przez Autorkę kwestii wiedzy osobistej znajduje głębokie uzasadnienie we współczesnym dyskursie naukowym. [.] Praca pod względem omawianej w niej problematyki jest nowatorska, wzbogaca wiedzę o szkolnej edukacji dziecka, zakreśla ważne pole dociekań w tej dziedzinie. [.] Monografia jest wartościowa poznawczo, wnosi nowe treści do pedagogiki, w tym pedagogiki wczesnoszkolnej.Z recenzji wydawniczej dr hab. Józefy Bałachowicz, prof. APSPraca ma charakter interdyscyplinarny i odpowiada pilnym potrzebom edukacji kształtującej osoby, osobowości i indywidualności [.]. Istotną wartością książki jest bogaty, dobrze dobrany zestaw literatury interdyscyplinarnie traktowanego przedmiotu jej studiów i badań. [.] Publikacja stanie się cennym źródłem dla tych Czytelników, którzy chcą zgłębiać, zmieniać, wzbogacać i umożliwiać kształtowanie podmiotowych struktur osobistej wiedzy uczniów edukacji wczesnoszkolnej.Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Wojciecha Kojsa poleca ImpulsCelami opracowania są: po pierwsze, przedstawienie opinii i przekonań badanych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na temat wiedzy osobistej dziecka na podstawie analizy ich wypowiedzi udzielonych w trakcie indywidualnych wywiadów otwartych; po drugie, próba oglądu praktyki pedagogicznej tychże nauczycieli pod kątem sposobów aktywizowania i wykorzystywania wiedzy osobistej dziecka na zajęciach w klasach początkowych szkoły podstawowej. Podjęto próbę uzyskania odpowiedzi na pytania: Jaki jest sposób rozumienia wiedzy osobistej dziecka i jakie cechy przypisują jej nauczyciele? Czy i jak nauczyciele w praktyce odwołują się do wiedzy osobistej dziecka i ją wykorzystują? Kolejnym celem badań jest ukazanie świadomości nauczycieli w zakresie podejmowanych działań dotyczących aktywizowania i integrowania wiedzy osobistej i szkolnej dziecka w praktyce poprzez zestawienie opinii wyrażonych w wywiadach otwartych z analizą przebiegu przeprowadzonych przez nich zajęć w klasach początkowych szkoły podstawowej.Praca składa się z części teoretycznej i części badawczej. Część teoretyczna obejmuje pięć rozdziałów. W pierwszym omówiono społeczno-kulturowy i ideologiczny kontekst współczesnej edukacji. Rozdział ten ukazuje wielowymiarowość i złożoność wpływów oraz oddziaływań edukacyjnych, wskazuje na zależność między zakresem i charakterem wiedzy przekazywanej i wymaganej od dziecka w szkole a zmianami kulturowymi i przemianami cywilizacyjnymi specyficznymi dla rzeczywistości ponowoczesnej. Rozważania podjęte w rozdziale 2 koncentrują się wokół kluczowej dla pracy kategorii pojęciowej, jaką jest wiedza osobista. Ontologiczna i epistemologiczna charakterystyka omawianej kategorii została dokonana z perspektywy różnych dyscyplin naukowych, zwłaszcza psychologii, pedagogiki i socjologii, szczególnie - ze względu na omawianą problematykę - fenomenologicznej socjologii wiedzy. W rozdziale tym podjęto także kwestię językowych determinant wiedzy potocznej, przede wszystkim zaś problem kształtowania pojęć w procesie kształcenia. Kluczowym zagadnieniem poruszonym w rozdziale 2 jest też komunikacja dydaktyczna w kontekście aktywizowania i konstruowania wiedzy dziecka. Rozdział 3 odsłania edukację dzieci w młodszym wieku szkolnym na tle wybranych paradygmatów i orientacji w myśleniu o współczesnej edukacji. Przede wszystkim skupiono się w nim na ukazaniu znaczenia, jakie przypisuje się wiedzy osobistej dziecka w konstruktywistycznym myśleniu o edukacji, zwłaszcza - w związku z podjętymi w książce rozważaniami i badaniami - w konstruktywizmie społecznym. Dyskusja prowadzona w rozdziale 4 odnosi się do istoty i rodzajów codziennych doświadczeń dziecka we współczesnej przestrzeni życia i edukacji jako źródeł jego wiedzy. Wychodząc od wybranych koncepcji doświadczeń w edukacji podjęto próbę uzasadnienia, że zarówno podmiotowość i aktywność poznawcza dziecka, jak i doświadczenia nabywane w przestrzeni społecznej są źródłami zmian rozwojowych. Część teoretyczną kończą rozważania w rozdziale 5 na temat roli nauczyciela w procesie aktywizowania i integrowania wiedzy osobistej dziecka z wiedzą szkolną. Zawarte w nim treści odnoszą się do funkcji i kompetencji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej związanych z tworzeniem warunków do rozbudzania ciekawości dziecka i wywoływaniem jego przeżyć i emocji, istotnych w konstruowaniu przez nie wiedzy. W rozdziale tym poruszono również kwestię języka w procesie komunikacji dydaktycznej jako narzędzia ekspresji wiedzy osobistej dziecka. Problem aktywizowania i wykorzystywania wiedzy osobistej dziecka powiązano z indywidualnymi ideologiami nauczycieli.Część druga opracowania ma charakter badawczy, obejmuje trzy rozdziały. W rozdziale 6 przestawiono metodologiczne założenia badań zgodnie z zarysowaną wcześniej ich koncepcją. Rozdział 7 zawiera analizę i interpretację danych uzyskanych z wywiadów otwartych przeprowadzonych z nauczycielami wczesnej edukacji. Każdy z wyodrębnionych sposobów rozumienia i doświadczania cech, źródeł i warunków posługiwania się wiedzą osobistą przez dziecko, jak również jej wykorzystywania w procesie kształcenia przez respondentów został opisany i zobrazowany ich wypowiedziami. W celu ukazania fenomenu wiedzy osobistej w świadomości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej dokonano także analizy kilku wywiadów jako całości. Ostatni rozdział obejmuje analizę sytuacji edukacyjnych występujących w ramach zajęć zintegrowanych prowadzonych przez badanych w naturalnym ich przebiegu pod kątem aktywizowania i integrowania wiedzy osobistej dziecka z wiedzą szkolną. W trakcie opisu wyników badań przytoczono sytuacje dydaktyczne z zajęć zintegrowanych, reprezentujące określone sposoby podejścia do wiedzy osobistej dziecka w praktyce szkolnej. Analizie poddano przypadki konkretnych zajęć jako całości, odzwierciedlające różne podejścia nauczycieli do wiedzy osobistej dzieci. Syntezę wyników badań stanowi próba zestawienia uzyskanego obrazu wiedzy osobistej dziecka w świadomości badanych z rzeczywiście podejmowanymi przez nich na zajęciach działaniami w zakresie aktywizowania i wykorzystywania wiedzy osobistej w praktyce.
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNA * * Rozdział 1 * Edukacja człowieka w perspektywie transformacji kulturowej w dobie ponowoczesnościá * Wprowadzenieá * 1.1. Postrzeganie człowieka w perspektywie postmodernistycznejá * 1.2. Szanse i zagrożenia dla rozwoju i edukacji człowieka w dobie ponowoczesnościá * 1.3. Społeczno-polityczny kontekst edukacjiá * 1.4. Szkoła wobec cech rzeczywistości ponowoczesnejá * Podsumowanieá * * Rozdział 2 * Wiedza osobista jako kategoria pojęciowa w rozważaniach i badaniach nad edukacją małego dzieckaá * Wprowadzenieá * 2.1. W kierunku redefinicji pojęcia i funkcji wiedzyá * 2.2. Wokół pojęcia i źródeł wiedzy osobistejá * 2.3. Wiedza osobista versus wiedza szkolnaá á * 2.4. Językowe determinanty wiedzy potocznejá á * 2.4.1. Pojęcia potoczne a pojęcia naukoweá * 2.4.2. Język i mowa potocznaá * 2.5. Komunikacja dydaktyczna w kontekście konstruowania wiedzy dzieckaá * Podsumowanieá * * Rozdział 3 * Wiedza osobista dziecka w kontekście wybranych paradygmatów edukacji małego dzieckaá * Wprowadzenieá * 3.1. Wiedza dziecka w świetle orientacji funkcjonalno-behawiorystycznejá * 3.2. Konstruktywizm jako perspektywa teoretyczna w refleksji i badaniach nad wiedzą dziecka * 3.2.1. Kierunki rekonstrukcji opartego na konstruktywizmie poznawczo-rozwojowym Jeana Piageta nurtu myślenia o rozwoju poznawczym uczniaá * 3.2.2. Wiedza dziecka w kontekście społeczno-kulturowej teorii poznania Lwa S. Wygotskiego * 3.2.3. Socjokulturowa koncepcja Jerome’a Brunera jako perspektywa dla współczesnych badań nad wiedzą dziecka * 3.3. Wiedza osobista dziecka w ujęciu kognitywistycznymá * Podsumowanieá * Rozdział 4 * Wymiar i jakość codziennych doświadczeń dziecka we współczesnej przestrzeni życia i edukacji a jego wiedza osobista * Wprowadzenieá * 4.1. Uczenie się przez doświadczenie i uczenie się z doświadczeń – wybrane koncepcje * 4.2. Aktywność poznawcza dziecka jako źródło zmian rozwojowych i doświadczeńá * 4.3. Społeczno-kulturowe warunki zmian rozwojowych i wiedzy osobistej dziecka – wybrane koncepcjeá * 4.4. Przestrzenie nabywania wiedzy i doświadczeń przez dziecko we współczesnej rzeczywistościá * Podsumowanieá * Rozdział 5 * Nauczyciel wobec wiedzy osobistej dzieckaá * Wprowadzenieá * 5.1. Edukacja w kontekście potrzeb i możliwości dziecka w młodszym wieku szkolnym – w stronę nowych osiągnięć psychologii rozwojowejá * 5.2. Ewolucja funkcji nauczyciela we wprowadzaniu dziecka w świat wiedzyá * 5.3. Kompetencje nauczyciela jako warunek zmiany praktyki edukacyjnej w zakresie podejścia do wiedzy osobistej dziecka * 5.4. Rozbudzanie ciekawości dziecka jako stymulatora wiedzy osobistejá * 5.5. Rola przeżyć i emocji w procesie dochodzenia do wiedzy – język jako narzędzie ekspresji wiedzy osobistejá * 5.6. Wiedza osobista dziecka w kontekście osobistych teorii nauczycieliá * Podsumowanieá * * CZĘŚĆ II. BADAWCZA * * Rozdział 6 * Ustalenia metodologiczneá * 6.1. Uzasadnienie wyboru modelu badań jakościowych * 6.2. Uzasadnienie wyboru paradygmatu interpretatywnego w badaniach nad nauczycielskim rozumieniem i wykorzystaniem w praktyce wiedzy osobistej dziecka * 6.3. Perspektywa fenomenograficzna w badaniach nad wiedzą osobistą dziecka w świadomości nauczycieliá * 6.4. Przedmiot i cele badańá * 6.5. Problemy badawczeá * 6.6. Metody badawczeá * 6.6.1. Wywiad otwarty jako metoda gromadzenia danychá * 6.6.2. Analiza treści protokołów zajęć zintegrowanychá * 6.7. Charakterystyka badanej grupyá * 6.8. Przygotowanie danych do analizy i założenia dotyczące analizy wyników badań własnychá * * Rozdział 7 * Wiedza osobista dziecka w refleksji nauczycielskiej – rezultaty badań własnychá * 7.1. Rozumienie pojęcia wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2. Cechy formalne i strukturalne wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.1. Bogactwo/ubóstwo treściowe wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.2. Złożoność – globalność/zróżnicowanie treści wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.3. Konkretność/ogólność wiedzy osobistej dziecka * 7.2.4. Dezintegracja/integracja wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.5. Rozbieżność/zgodność jako cecha wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.6. Nieadekwatność/adekwatnośćá * 7.2.7. Zamkniętość/otwartość wiedzy osobistejá * 7.2.8. Statyczność/dynamiczność wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.9. Obiektywizm/subiektywizm wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.10. Linearność/brak linearności wiedzyá * 7.3. Źródła wiedzy i rola środowiska społecznego w tworzeniu warunków sprzyjających nabywaniu wiedzy osobistej przez dzieckoá * 7.4. Warunki i proces posługiwania się wiedzą osobistą przez dzieckoá * 7.4.1. Funkcjonalność/dysfunkcjonalność wiedzyá * 7.4.2. Ocena stosunku dziecka do własnej wiedzyá * 7.4.3. Symetryczność/asymetryczność wiedzy osobistej dziecka względem wiedzy nauczycielaá * 7.5. Deklarowane postawy nauczycielek wobec wiedzy osobistej dzieci w praktyce * 7.5.1. Akceptacja wiedzy osobistej dzieckaá * 7.5.2. Postawy quasi-akceptujące wiedzę osobistą dzieciá * 7.6. Wiedza osobista dziecka w świadomości nauczycielek – analiza przypadkówá * 7.6.1. Przypadek 1 – wiedza osobista dziecka jako dydaktycznie niepożądana * 7.6.2. Przypadek 2 – wiedza osobista dziecka jako dydaktycznie niekoniecznaá * 7.6.3. Przypadek 3 – wiedza osobista dziecka jako dydaktycznie niezbędna * 7.7. Wiedza osobista dziecka w refleksji nauczycieli – próba syntezyá * Rozdział 8 * Wiedza osobista dziecka w praktyce szkolnej – analiza wyników badań * 8.1. Uzasadnienie wyboru sytuacji dydaktycznych jako jednostek analizy jakościowej w protokołach zajęćá * 8.2. Zadania dydaktyczne jako narzędzia dokonywania zmian w wiedzy uczniaá * 8.3. Kategorie opisu sposobów podejścia nauczycielek do wiedzy osobistej dziecka w praktyce * 8.4. Wyniki analizy wybranych protokołów zajęćá * 8.4.1. Przypadek 1 – brak zaufania ze strony nauczycielki do wiedzy osobistej dziecka * 8.4.2. Przypadek 2 – pozorne zaufanie nauczycielki do wiedzy osobistej dziecka * 8.4.3. Przypadek 3 – zaufanie nauczycielki do wiedzy osobistej dzieckaá * 8.5. Wiedza osobista dziecka w praktyce szkolnej – próba syntezy * 8.6. Od deklaracji do praktycznych działań nauczycielek – dyskusja wynikówá * * Zakończenieá * Aneksyá * Bibliografiaá * Wykaz tabel i schematówá * Summaryá *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach. Spis treści także angielski.
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria "Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na kompetencjach tej grupy zawodowej. Autorzy podejmują próbę zainicjowania dyskusji nad tożsamością i profesjonalizacją specjalistów wczesnej edukacji. Nie tylko poddają refleksji różne kompetencje (np. planistyczne, interpretacyjne, informacyjno-medialne, do działań wspólnotowych, do pracy z uczniem zdolnym), ale także stawiają pytania o istotę działań nauczycieli w ponowoczesnym świecie, np. tworzenia przestrzeni wzajemnej edukacji naukowców i praktyków.W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych (red. Wiesława Leżańska, Aleksandra Feliniak) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria "Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na postawach nauczycieli wobec zmian społecznych i kulturowych, a także na oczekiwaniach społecznych wobec nauczycieli. W zamierzeniu odbiorcą książki jest współczesny kreatywny nauczyciel, którego modelową sylwetkę można odczytać z poszczególnych tekstów: nauczyciel taki jest kreatorem dialogu międzykulturowego, potrafi również kreować własny wizerunek, kształtuje warunki do wolności, wyzwala twórczość uczniów, personalizuje edukację, dostosowuje ją do konkretnej rzeczywistości, traktuje nauczanie jako formę sztuki, która wymaga od niego mądrości.W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17256 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia po zakończonych częściach.
Książka Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych ukazuje szerszy kontekst realizacji tego rodzaju edukacji z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Może więc uzupełnić wspomnianą lukę. Włączenie się w dyskurs i podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, jak edukować studentów – przyszłych nauczycieli w toku studiów, aby efektywnie przygotowywali dzieci w tym temacie, zrodziły konieczność rozpoznania, jak robią to inni. Sięgnięto do wzorców międzynarodowych, szczególnie fińskich. Finlandia od lat znajduje się na szczycie rankingów innowacyjności. Jest to efekt realizowanej konsekwentnie od 2004 roku strategii budowania przedsiębiorczej postawy Finów. W tym kraju nie tylko mówi się o potrzebie edukacji dla przedsiębiorczości, lecz także z powodzeniem prowadzi się ją na wszystkich etapach kształcenia, od edukacji małego dziecka po kształcenie uniwersyteckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2157)
Streszcz. ang., niem. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-246.
Zaprezentowana książka odpowiada obecnym potrzebom teorii i praktyki z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Monografia jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia pracy nauczyciela z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i zmieniających się potrzebach edukacyjnych na przestrzeni lat. [...] Wyniki analiz ilościowych są znaczące dla rozwoju pedagogiki i wiedzy z zakresu pracy nauczyciela wczesnej edukacji. Analiza badań jakościowych wypowiedzi nauczycielek umożliwia dokładne poznanie wyzwań, jakie są stawiane przed pedagogami we współczesnej szkole. [...] Poziom merytoryczny i oryginalność prezentowanych rozwiązań zachęcają Czytelnika do zapoznania się z publikacją i do krytycznej analizy poszczególnych obszarów tematycznych. Autorki zgromadziły imponujący materiał badawczy, który stanowi cenny element pogłębiający wiedzę pedagogów.Z recenzji wydawniczejdr hab. Jolanty Andrzejewskiej, prof. UMCS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 183-189.
Spis treści także angielski. Streszczenie angielskie.
Rozdział I * Podstawowe środowiska wychowawcze * 1. Wokół podstawowych pojęć: środowisko wychowawcze, współpraca, integracja, dezintegracja * 2. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze * 3. Szkoła jako środowisko wychowawcze * 3.1. Rola nauczyciela-wychowawcy * 3.2. Uczniowie w środowisku społeczno-wychowawczym szkoły * Rozdział II * Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie wychowania * 1. Warunki skuteczności współpracy rodziców i nauczycieli * 1.1. Model partnerskich stosunków rodziny i szkoły * 2. Formy współpracy środowisk wychowawczych * 2.1. Zbiorowe formy współpracy rodziców i nauczycieli * 2.1.1. Spotkania robocze (wywiadówki) * 2.1.2. Spotkania towarzyskie * 2.1.3. Spotkania poświęcone pedagogizacji rodziców * 2.1.4. Spotkania dotyczące trudności wychowawczych * 2.2. Indywidualne formy współpracy rodziców i nauczycieli * 2.2.1. Spotkania indywidualne * 2.2.2. Wizyty domowe * 2.2.3. Kontakty korespondencyjne * 2.2.4. Rozmowy telefoniczne * 3. Relacja nauczyciele - rodzice w świetle dotychczasowych badań * Rozdział III * Podstawy metodologiczne własnych badań empirycznych * 1. Cel i przedmiot badań oraz problemy badawcze * 2. Metody stosowane w pracy * 3. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej * 4. Organizacja badań własnych * Rozdział IV * Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w świetle wyników własnych badań empirycznych * 1. Oczekiwania rodziców i nauczycieli wobec wzajemnej współpracy * 2. Formy współpracy rodziców i nauczycieli * 3. Ocena wzajemnej współpracy * 4. Trudności dostrzegane przez rodziców i nauczycieli we wzajemnej współpracy * Rozdział V * Współpraca rodziców i nauczycieli w kontekście dobra dziecka - przykłady dobrych praktyk, implikacje pedagogiczne * 1. Rodzice i nauczyciele jako sojusznicy * 2. Zachowania utrudniające wzajemną współpracę * 2.1. Zachowania rodziców utrudniające współpracę * 2.2. Zachowania nauczycieli utrudniające wzajemną współpracę * 3. Scenariusz zajęć do wykorzystania podczas spotkań z rodzicami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18713 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej