Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(21)
Proza
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(17)
Autor
Turek Karolina
(4)
Leżańska Wiesława
(2)
Radzikowska Dorota
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Adamek Irena
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Blankson-Wood Ato
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Colangelo Sara
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
García Bernal Gael (1978- )
(1)
Goldschmidt Asher
(1)
Grabda Izabela
(1)
Grabowska Aneta (nauczycielka)
(1)
Gyllenhaal Margaret Ruth (1977- )
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Nowakowska Lidia
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pino Pepe Avila del
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Smak Ewa
(1)
Smoter Katarzyna
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(21)
angielski
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Film amerykański
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Nauczyciele przedszkoli
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dramat filmowy
(1)
Film fabularny
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Romans
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika - wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie " Jak to robić?", zamiast "Po co?", "Dlaczego?", "Jaki to ma sens?" i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16510 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Przedszkolanka [Film] = The kindergarten teacher / scenariusz i reżyseria Sara Colangelo. - [Warszawa] : M2 Films, [2019]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
93 min.
Data i miejsce wydania wg: https://www.empik.com/przedszkolanka-colangelo-sara,p1230079134,film-p
Muzyka Asher Goldschmidt ; zdjęcia Pepe Avila del Pino.
Maggie Gyllenhaal, Gael García Bernal, Ato Blankson-Wood.
Oryginalny film wyprodukowano w 2018 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 16:9.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor i napisy w języku polskim.
Sundance 2018 Nagrody Reżyserskie - Najlepszy reżyser dramatu Sara Colangelo
Lisa ma szczęśliwą rodzinę, pracę, którą lubi i ładny dom na przedmieściach Nowego Jorku, ale tak naprawdę od zawsze chciała być artystką. Kiedy przypadkiem odkrywa geniusz poetycki swojego pięcioletniego ucznia, postanawia zrobić wszystko, aby nie został zmarnowany. Wiara, że chłopiec, w przeciwieństwie do niej, ma szansę zostać wybitnym twórcą, zamienia się w niebezpieczną obsesję. (opis pochodzi ze strony https://www.empik.com/przedszkolanka-colangelo-sara,p1230079134,film-p).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie od nowa / Izabela Grabda. - Wydanie pierwsze. - Bydgoszcz : Morgana, 2020. - 194, [12] stron ; 21 cm.
Książka dostępna również jako e-book i audiobook.
“Jedno chce, to nie chce drugie". Malwina nie przypuszczała, że cytat z wierszyka, którego uczy swoich podopiecznych w przedszkolu, stanie się mottem jej życia uczuciowego. Prozaiczna, zdawałoby się pomyłka z zamówieniem podręczników, wywróciła jej poukładany świat do góry nogami a Piotr, właściciel firmy współpracującej z przedszkolem, w zagmatwany i pełen zwrotów akcji sposób stał się częścią codzienności Malwiny. Czy Malwina zrobi wszystko, by urzeczywistnić marzenia? Czy Piotr zdoła przełamać bariery, by zdobyć i zatrzymać Malwinę? Choć "Życie od nowa" to historia, która może przytrafić się każdemu z nas, to zaskakuje, jak najlepszy film akcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 3+.
Czy słyszycie już dźwięk malutkiego dzwoneczka? To pani Matylda zaprasza do swojego przedszkola! Czym nas dzisiaj zaskoczy i co nam wyjaśni? Tego nie domyślają się nawet jej dzielne Zuchy. Jednak bez dwóch zdań, pomysłowa i energiczna przedszkolanka szykuje dla Was coś absolutnie specjalnego! Dlaczego wolno (a nawet warto) kraść z kolegą konie? Czemu opłaca się poznawać zwłaszcza te łyse? Jaką wartość ma złote serce taty? I czym są te całe związki frazeologiczne?! Tematy zaspokajające dziecięce "co", "jak", "dlaczego", nauczycielka wprost do pokochania i przedszkolaki jedyne w swoim rodzaju - brakuje tylko Was! Książeczka wprowadza dzieci w piękny i bogaty świat języka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach. Spis treści także angielski.
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria "Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na kompetencjach tej grupy zawodowej. Autorzy podejmują próbę zainicjowania dyskusji nad tożsamością i profesjonalizacją specjalistów wczesnej edukacji. Nie tylko poddają refleksji różne kompetencje (np. planistyczne, interpretacyjne, informacyjno-medialne, do działań wspólnotowych, do pracy z uczniem zdolnym), ale także stawiają pytania o istotę działań nauczycieli w ponowoczesnym świecie, np. tworzenia przestrzeni wzajemnej edukacji naukowców i praktyków.W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych (red. Wiesława Leżańska, Aleksandra Feliniak) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria "Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na postawach nauczycieli wobec zmian społecznych i kulturowych, a także na oczekiwaniach społecznych wobec nauczycieli. W zamierzeniu odbiorcą książki jest współczesny kreatywny nauczyciel, którego modelową sylwetkę można odczytać z poszczególnych tekstów: nauczyciel taki jest kreatorem dialogu międzykulturowego, potrafi również kreować własny wizerunek, kształtuje warunki do wolności, wyzwala twórczość uczniów, personalizuje edukację, dostosowuje ją do konkretnej rzeczywistości, traktuje nauczanie jako formę sztuki, która wymaga od niego mądrości.W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia po zakończonych częściach.
Książka Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych ukazuje szerszy kontekst realizacji tego rodzaju edukacji z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Może więc uzupełnić wspomnianą lukę. Włączenie się w dyskurs i podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, jak edukować studentów – przyszłych nauczycieli w toku studiów, aby efektywnie przygotowywali dzieci w tym temacie, zrodziły konieczność rozpoznania, jak robią to inni. Sięgnięto do wzorców międzynarodowych, szczególnie fińskich. Finlandia od lat znajduje się na szczycie rankingów innowacyjności. Jest to efekt realizowanej konsekwentnie od 2004 roku strategii budowania przedsiębiorczej postawy Finów. W tym kraju nie tylko mówi się o potrzebie edukacji dla przedsiębiorczości, lecz także z powodzeniem prowadzi się ją na wszystkich etapach kształcenia, od edukacji małego dziecka po kształcenie uniwersyteckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy pracach. Wstęp i spis treści także ang.
Niniejsza monografia jest zbiorem prac odnoszących się do stanu i istoty współczesnej edukacji przedszkolnej w kontekście przemian kulturowych w Europie i na świecie. Koncentruje się wokół kilku obszarów: dziecka i przedszkola we współczesności oraz w odniesieniu do tradycji, rozważań związanych z rolą, pozycją zawodową i znaczeniem osoby nauczyciela małego dziecka, a także metodycznych i organizacyjnych rozwiązań w zakresie edukacji wieku dziecięcego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria "Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na analizie i opisie, organizowanego przez nauczyciela, środowiska edukacyjnego sprzyjającego uczeniu się dzieci. Podejmują próbę nie tylko prezentacji, lecz także wyznaczenia kierunku rozwoju alternatywnych sposobów, które mają prowadzić do pożądanych zmian w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, umożliwiających urzeczywistnianie postulatu stymulowania wszechstronnego rozwoju dziecka.W tej samej serii ukazały się publikacje: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych (red. Wiesława Leżańska, Aleksandra Feliniak) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. czes., słowac., częśc. tł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4622 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analizy ujęte w książce koncentrują się wokół tematyki akademickiego kształcenia przyszłych nauczycielek i nauczycieli wczesnej edukacji w obszarze ich kompetencji międzykulturowych. Autorka przedstawia podstawy edukacji międzykulturowej, koncepcje rozwijania umiejętności służących pokojowemu funkcjonowaniu w zróżnicowanym świecie oraz modele procesu uczenia się odnoszone do studentek i studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukazane tło teoretyczne stanowi wprowadzenie do propozycji cyklu zajęć mających na celu rozwijanie kompetencji międzykulturowych w szkole wyższej."Katarzyna Smoter porusza zagadnienia istotne z perspektywy społecznej. Proponowane rozwiązania stanowią alternatywę dla innych schematów myślenia o edukacji do integracji w społeczeństwie wielokulturowym. Niniejsza książka jest godna polecenia nie tylko nauczycielom kształcenia początkowego, ale także przedstawicielom nauk społecznych, studentom, wychowawcom i pedagogom - praktykom pracującym w placówkach oświatowych."Z recenzji dr hab. Ewy Pasterniak-Kobyłeckiej, prof. UZKatarzyna Smoter - absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i socjologii, uzyskała stopień doktora w zakresie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie jest adiunktem w Zakładzie Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej Instytutu Pedagogiki UJ. Autorka i współautorka 27 artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach. Prowadzi zajęcia z zakresu edukacji międzykulturowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uczestniczka programu MNiSW "Mistrzowie Dydaktyki".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21236 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy pracach.
Dynamika zmian cywilizacyjnych (politycznych, gospodarczych, społecznych i technologicznych) we współczesnym świecie powoduje, że nauczyciele stają wobec coraz to nowszych wyzwań edukacyjnych. Wszelkie transformacje globalne (makro) wywołują zmiany kontekstów edukacyjnych w skali lokalnej (mikro). Można stwierdzić, że szkoła jest swoistym lustrem, w którym odbijają się problemy i kryzysy społeczne. Niepożądane zjawiska funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży, np. przemoc czy wymuszenia, pojawiają się na coraz niższym poziomie edukacyjnym, co wymaga od nauczycieli już na etapie edukacji początkowej szczególnych kompetencji wychowawczych i organizacyjnych. W tym kontekście coraz większego znaczenia nabiera potrzeba zmiany kształcenia i podnoszenia kwalifikacji nauczycieli, w tym także nauczycieli wczesnej edukacji.Programy kształcenia przyszłych pedagogów powinno cechować podejście interdyscyplinarne, umożliwiające pogłębienie wiedzy pedagogicznej i zdobycie wiedzy z dyscyplin pokrewnych, a także rozwijanie umiejętności praktycznych niezbędnych w pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych oraz z ich rodzinami. Wydaje się, że wiedza o rozwoju dziecka, kompetencje związane z efektywnym nauczaniem czy umiejętnością monitorowania rozwoju ucznia są już niewystarczające, aby być dobrym nauczycielem.Przyszli nauczyciele potrzebują wsparcia w etyce, aksjologii, estetyce i rozwijaniu w sobie nieoceniającego usposobienia. Jest to niezbędne między innymi po to, by lepiej rozumieć uczniów i towarzyszyć im w odkrywaniu świata. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej są specyficzną grupą zawodową, gdyż pracują z dziećmi w najważniejszym dla nich okresie rozwojowym. Wprowadzanie uczniów w świat języka, kultury, przyrody, techniki itp. wymaga szczególnych kwalifikacji i wyjątkowej osobowości. Kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji winna zatem cechować ciekawość świata i umiejętność stawiania pytań, a także otwartość na drugiego człowieka. Problemy tego rodzaju omawiane są w niniejszej książce.
Część I Dylematy roli zawodowej nauczyciela wczesnej edukacji * Bogusław Śliwerski, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej między posłuszeństwem a oporem 201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956................... 15 * Małgorzata Suświłło, W poszukiwaniu modelu profesjonalnego rozwoju * nauczyciela wczesnej edukacji20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956. 35 * Danuta Waloszek, Ciągłość i zmiana w zadaniach nauczyciela dzieci * w wieku przedszkolnym 20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 51 * Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, O istotnych elementach kształcenia * przyszłych nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego i osobowego .......... 75 * Jolanta Sajdera, Zastosowanie teorii społecznego uczenia się w praktycznym * przygotowaniu do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji20130806143826028956................. 89 * Milena Kaczmarczyk, Pozytywne implikacje nonkonformizmu w pracy * nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956......... 105 * Alina Kalinowska, Socjalizowanie uczniów klas najmłodszych na lekcjach * matematytki2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956......119 * Krzysztof Kruszko, Etyczno-praktyczny wymiar ściągania, czyli kto będzie uczył nasze dzieci2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956.......... 135 * Część II Konteksty i wyzwania wczesnej edukacji * Andrzej Olubiński, Podmiotowa aktywność wychowanka jako fasadowy cel * procesów edukacyjnych (W świetle poglądów Ericha Fromma) 20130806143826028956........ 159 * Beata Krzywosz-Rynkiewicz, Budowanie kolektywnej odpowiedzialności za * wspólnie wytworzoną wiedzę w szkole201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 173 * Małgorzata Judycka, Problematyka przemocy w szkole na tle standardów praw * człowieka2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956.............. 189 * Mirosława Nyczaj-Drąg, Dziecko, (dobre) wychowanie i edukacja jako wartości * rodziców z klasy średniej 20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 209 * Marcelina Knop, Korepetycje - (wy)ceniony sposób zdobywania wiedzy ................ 225 * Ewa Skrzetuska, Indywidualizacja oceny w edukacji wczesnoszkolnej w opinii * nauczycieli2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........... 239 * Mairita Folkmane, Ilva Skulte, Toy Story Updated: Representation * ofthe New Media as Gamę Elements In Children Stories and Drawings............ 257 * Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Popularyzacja matematyki wśród dzieci....... 271 * Marcin Michalak, Dyskurs muzyki popularnej i dialog kultur jako wyzwania * oraz szansę dla wczesnej edukacji artystycznej 2013080614382602895620130806143826028956............. 287 * Maciej Kołodziejski, Zdolności muzyczne i twórczość dzieci utalentowanych * matematycznie w świetle badań własnych201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956. 303
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontynuacja powieści pt. Nauczycielka przedszkola : pomiędzy pasją a zagubieniem.
Izabelę bohaterkę opowiadań, które składają się na treść książki poznajemy w powieści Nauczycielka przedszkola. Pomiędzy pasją a zagubieniem. Tym razem Iza opowiada o sobie więcej Fragmenty z życia to zbiór myśli i najważniejszych uczuć, które są opisem doświadczeń i przeżyć bohaterki, a także wydarzeń tworzących swego rodzaju pamiętnik serca, z którego nie sposób wymazać jego gorących porywów. Opowiadania, które trafiają w ręce czytelnika inspirowane są historiami publikowanymi na blogu Bliżej Przedszkola. Zostały one poszerzone i uzupełnione na potrzeby książki, a zaktualizowane historie zyskują nowy blask są bardziej wymowne, bogatsze o nowe losy Izabeli i jej przyjaciół. Iza opisując swoje życie wycina z niego kolejne fragmenty, traktując je niczym cegiełki, z których buduje swoją prywatną i zawodową codzienność. Książka porusza czytelnika swoją narracją, tak samo jak poruszający wszystkie zmysły jest zawód Izy nauczycielki przedszkola. Poprzez opis historii, które ją spotykają, bohaterka książki chce wzbudzić szacunek do tego zawodu i zmienić stereotypową opinię na temat mało wymagającego zawodu przedszkolanki. Każdy Fragment opowiada swoją własną historię i kończy się słodko-gorzką refleksją, tak jak zachodem słońca kończy się każdy dzień. Niekrepująca forma opowiadań powoduje, że każde z nich można zacząć czytać jako pierwsze i uznać je za najważniejsze. Przedstawione tu historie są jak muszle na dnie oceanu. Trafiają w ręce Czytelnika zamknięte, lecz angażując jego duszę i emocje otwierają się, odkrywając przed nim swoje naturalne piękno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18964 B (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontynuacja powieści pt.: Nauczycielka przedszkola : pomiędzy pasją a zagubieniem.
Izabelę bohaterkę opowiadań, które składają się na treść książki poznajemy w powieści Nauczycielka przedszkola. Pomiędzy pasją a zagubieniem. Tym razem Iza opowiada o sobie więcej Fragmenty z życia to zbiór myśli i najważniejszych uczuć, które są opisem doświadczeń i przeżyć bohaterki, a także wydarzeń tworzących swego rodzaju pamiętnik serca, z którego nie sposób wymazać jego gorących porywów. Opowiadania, które trafiają w ręce czytelnika inspirowane są historiami publikowanymi na blogu Bliżej Przedszkola. Zostały one poszerzone i uzupełnione na potrzeby książki, a zaktualizowane historie zyskują nowy blask są bardziej wymowne, bogatsze o nowe losy Izabeli i jej przyjaciół. Iza opisując swoje życie wycina z niego kolejne fragmenty, traktując je niczym cegiełki, z których buduje swoją prywatną i zawodową codzienność. Książka porusza czytelnika swoją narracją, tak samo jak poruszający wszystkie zmysły jest zawód Izy nauczycielki przedszkola. Poprzez opis historii, które ją spotykają, bohaterka książki chce wzbudzić szacunek do tego zawodu i zmienić stereotypową opinię na temat mało wymagającego zawodu przedszkolanki. Każdy Fragment opowiada swoją własną historię i kończy się słodko-gorzką refleksją, tak jak zachodem słońca kończy się każdy dzień. Niekrepująca forma opowiadań powoduje, że każde z nich można zacząć czytać jako pierwsze i uznać je za najważniejsze. Przedstawione tu historie są jak muszle na dnie oceanu. Trafiają w ręce Czytelnika zamknięte, lecz angażując jego duszę i emocje otwierają się, odkrywając przed nim swoje naturalne piękno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontynuacja powieści pt. Fragmenty z życia : pomiędzy szóstą a siedemnastą.
Jutro o tym pomyślę. Przecież jutro tak wiele może się jeszcze wydarzyć... tak kończy swoją podróż przez pasję i zagubienie bohaterka książki Nauczycielka przedszkola. Pomiędzy pasją a zagubieniem. Dzisiaj Iza i jej bliscy powracają znowu, aby zmierzyć się z nowym wyzwaniem, jakim jest jutro. Czym jutro okaże się dla nich w drugiej części książki, w której autorka z jednakowym zaangażowaniem prowadzi wrażliwych i ambitnych ludzi do wytyczonych przez siebie celów? Dołączyli do nich nowi bohaterowie, pełni życia, wątpliwości i pragnień, dla których jutro miało przygotowane niełatwe historie. Czy Izabela pozostała sobą w obliczu jutra, które przyniosło jej nowe wyzwania, porwało na strzępy marzenia Piotra i wystawiło na próbę ich dotychczasowy ład?Jutro stawia wymagania. Może być początkiem czegoś nowego. Wydarzeniem. Albo końcem, rozczarowaniem, stratą. W jutrze możesz zakochać się nastoletnią miłością lub szczerze angażować się w każdą jego minutę. Bywa tak, że nie możesz się go doczekać i tęsknisz, niecierpliwie licytując się z nocą, by przeminęła jak najszybciej. Może potrzebujesz czasu, aby dojrzeć do tego, co ma nadejść jutro. Starannie przygotowujesz się na spotkanie ze swoim jutrem, przypisując mu setki twarzy, emocji i traktując jak przyjaciela albo wroga. Możesz z nim walczyć lub mu się poddać. Każde jutro kryje w sobie niepewność, rodzi odwagę. Jak więc nazwiesz swoje jutro? Konsekwencją, marzeniem, epizodem, sukcesem, cierpieniem? Nadzieją...?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19412 B (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Czy nauczycielka przedszkola może mądrze i skutecznie przemienić otaczającą nas świat w zrozumiały i przyjazny dla małego człowieka? Czy może sprawić, że pod wpływem jej ciepłego uśmiechu i pełnych serdeczności słów dzień stanie się lepszy, a otaczająca rzeczywistość łatwiejsza do zniesienia? Oczywiście, że tak ? ta książka w przystępny i zbeletryzowany sposób pokazuje, jak może zrobić. Jak w tej przemianie mogą dopomóc rodzice i jakich błędów podczas wzajemnej współpracy powinny unikać obie strony.Iluż problemom, frustracjom czy konfliktom można by zapobiec, gdyby ?Nauczycielkę przedszkola? przeczytał każdy rodzic posyłający swoje dziecko do przedszkola! Jak dobrze byłyby zaopiekowane nasze dzieci, gdyby każda nauczycielka pracująca w przedszkolu potrafiła być taką nauczycielką, jak bohaterka powieści! Ilu frustracji i lamentów z powodu źle wybranej drogi zawodowej można by uniknąć, gdyby ta książka znalazła się na liście lektur obowiązkowych dla studentów wydziału pedagogiki!Autorka namalowała magicznie cudowny, choć nie zawsze beztroski, obraz przedszkolnej rzeczywistości. Wzajemne relacje nauczyciel-dziecko i nauczyciel-rodzic opisuje w codziennych sytuacjach, z którymi może się zetknąć każdy z nas. Dzięki tej książce przekonasz się lub upewnisz, że osoba opiekująca się dziećmi w przedszkolu nie jest ?przedszkolanką?, lecz Nauczycielką Przedszkola ? osobą starannie wykształconą, o ogromnej empatii, pełną talentów, energii i kreatywności. Dowiesz się, jak to się dzieje, że między nią a dziećmi zawiązuje się nić przyjaźni i tworzy się głęboka więź emocjonalna.To niezwykła powieść, gdyż pokazuje uczucia ? te ludzkie, najprostsze, te wzniosłe, a czasem te wstydliwe ? co w dzisiejszym świecie, pełnym blichtru, świecidełek i królującej mamony ? jest wartością, obok której nie sposób przejść obojętnie. Dzięki temu książka, choć z pozoru prosta i opisująca sprawy codzienne i zwyczajne, porywa czytelnika i wciąga go w niezwykłe zakamarki tajemniczego ogrodu nie tylko dziecięcej codzienności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18999 B (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: "Bliżej Przedszkola : wychowanie i edukacja".
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w tomie oddawanym do rąk czytelnika jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi w poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Każda forma edukacji ma z założenia służyć rozwojowi, pomagać człowiekowi w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym, w kontekście doświadczeń własnych, doświadczeń pokoleń, ustroju, państwa i systemie oczekiwań społecznych. Jeśli system się nie sprawdza, poddawany jest reformie. Takiej reformy dokonały władze oświatowe kraju - czy słusznie? Na jakiej podstawie stwierdzono, że zarówno struktura jak i program nie odpowiadają oczekiwaniom politycznym, kulturowym i cywilizacyjnym? Co tak naprawdę zostało zreformowane?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16352 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej