Pracownicy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Jędrejek Grzegorz (1973- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Pracownicy
(-)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Mobbing
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Miejsce pracy
(1)
Praca
(1)
Prawo cywilne procesowe
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Przemoc fizyczna
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Roszczenie
(1)
Sądownictwo polubowne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dochodzenie roszczeń związanych z mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem / Grzegorz Jędrejek. - Stan prawny na 9 listopada 2016 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 414 stron ; 21 cm.
(Zagadnienia Prawne)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 395-414.
Dla adwokatów i radców prawnych, pracodawców, pracowników.
W książce w sposób kompleksowy przedstawiono problematykę dochodzenia roszczeń związanych z mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem. Przedstawiono pełne spektrum roszczeń, które mogą być dochodzone w związku z mobbingiem lub dyskryminacją. Wskazano przyczyny niewielkiej skuteczności dochodzenia tych roszczeń przed sądem i omówiono pozasądowe sposoby rozwiązania konfliktu pracowniczego powstałego na tle powyższych zjawisk, w tym rozstrzygnięcie sporu w ramach procedur wewnątrzzakładowych. W szerokim zakresie wykorzystane zostało orzecznictwo Sądu Najwyższego i sądów powszechnych. Sformułowano też postulaty de lege ferenda. Opracowanie jest przeznaczone dla adwokatów i radców prawnych reprezentujących strony w sprawach mobbingowych i dyskryminacyjnych. Będzie przydatne także dla pracodawców, którzy uzyskają informacje, w jaki sposób bronić się przed nieuzasadnionymi zarzutami w sprawie mobbingu lub stosowania dyskryminacji oraz jak realizować skuteczną politykę antymobbingowa. Książka powinna zainteresować również pracowników, którzy z lektury dowiedzą się, dlaczego lepiej jest doprowadzić do rozwiązania konfliktu na drodze procedur wewnątrzzakładowych, niż skierować sprawę do sądu.
Wykaz skrótów * Wstęp * Rozdział 1. Mobbing, dyskryminacja i molestowanie jako patologiczne zjawiska w miejscu pracy * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Mobbing * 1.3. Dyskryminacja * 1.4. Molestowanie * 1.5. Molestowanie seksualne * 1.6. Nierówne traktowanie * 1.7. Mobbing i dyskryminacja a inne zjawiska w miejscu pracy * 1.8. Zbieg patologicznych zachowań w miejscu pracy * 1.9. Mobbing i dyskryminacja a prawo karne * 1.10. Podsumowanie * Rozdział 2. Rozwiązywanie konfliktów przed dochodzeniem roszczeń * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Spór a konflikt * 2.3. Rozwiązanie konfliktu a dochodzenie roszczeń * 2.4. Sposoby rozwiązania konfliktu w miejscu pracy * 2.5. Rozwiązanie konfliktu w drodze negocjacji z mobberem * 2.6. Zasady prowadzenia negocjacji * 2.7. Rozwiązanie konfliktu w drodze mediacji prowadzonej w zakładzie pracy * 2.8. Rozwiązanie konfliktu w drodze procedur obowiązujących w zakładach pracy * 2.9. Negocjacje a mediacja * 2.10. Podsumowanie * Rozdział 3. Roszczenia przysługujące pracownikowi z tytułu mobbingu, dyskryminacji i molestowania * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Pojęcie roszczenia * 3.3. Roszczenia przysługujące w razie mobbingu * 3.3.1. Reżim odpowiedzialności odszkodowawczej * 3.3.2. Roszczenia wobec pracodawcy * 3.3.2.1. Katalog roszczeń * 3.3.2.2. Roszczenie o odszkodowanie z tytułu nienależytej realizacji obowiązku wskazanego w art. 943 ? 1 k.p. * 3.3.2.3. Roszczenie o zadośćuczynienie * 3.3.2.4. Roszczenie o odszkodowanie * 3.3.3. Roszczenia wobec mobbera * 3.3.4. Roszczenia wobec pracodawcy, który sam stosuje mobbing * 3.4. Roszczenia przysługujące w razie dyskryminacji * 3.5. Roszczenia przysługujące w razie molestowania * 3.6. Pouczenie sądu o roszczeniach przysługujących powodowi * 3.7. Zbieg roszczeń * 3.8. Postulaty de lege ferenda * 3.9. Podsumowanie * Rozdział 4. Wszczęcie postępowania przeciwko pracodawcy * 4.1. Uwagi wstępne * 4.2. Pozew * 4.3. Opłaty od pozwu * 4.4. Kumulacja roszczeń procesowych * 4.5. Tryb postępowania. Problem zbiegu postępowań odrębnych * 4.6. Właściwość i skład sądu * 4.7. Określenie strony podmiotowej w procesie * 4.8. Udział prokuratora, organizacji pozarządowych i państwowego inspektora pracy * 4.9. Podsumowanie * Rozdział 5. Obrona w procesie pozwanego pracodawcy * 5.1. Uwagi wstępne * 5.2. Sposoby obrony pracodawcy * 5.3. Katalog i klasyfikacja zarzutów procesowych * 5.3.1. Zarzuty z zakresu prawa procesowego * 5.3.2. Zarzuty materialnoprawne * 5.3.2.1. Zarzut przedawnienia * 5.3.2.2. Zarzuty dotyczące przesłanek materialnoprawnych mobbingu, molestowania i dyskryminacji * 5.3.2.2.1. Mobbing * 5.3.2.2.2. Dyskryminacja * 5.3.2.2.3. Molestowanie i molestowanie seksualne * 5.3.2.2.4. Kolejność przedstawienia zarzutów * 5.4. Problem dopuszczalności powództwa wzajemnego * 5.5. Uznanie powództwa * 5.6. Podsumowanie * Rozdział 6. Przebieg postępowania wywołanego wniesieniem pozwu z tytułu mobbingu lub dyskryminacji * 6.1. Wszczęcie postępowania * 6.2. Postępowanie dowodowe * 6.2.1. Ciężar dowodu * 6.2.2. Przebieg postępowania dowodowego * 6.2.3. Poszczególne środki dowodowe * 6.2.4. Podsumowanie * Rozdział 7. * Orzeczenie sądu pierwszej instancji i środki zaskarżenia * 7.1. Orzeczenie sądu pierwszej instancji * 7.2. Apelacja * 7.2.1. Charakter prawny apelacji * 7.2.2. Wymogi formalne i konstrukcyjne apelacji * 7.2.3. Zarzuty apelacyjne * 7.3. Skarga kasacyjna * 7.4. Inne nadzwyczajne środki zaskarżania orzeczeń * 7.5. Podsumowanie * Rozdział 8. * Dochodzenie roszczeń wobec mobbera * 8.1. Uwagi wstępne * 8.2. Podstawa prawna odpowiedzialności mobbera lub sprawcy molestowania * 8.3. Tryb postępowania i właściwość sądu * 8.4. Obrona pozwanego * 8.5. Postępowanie dowodowe * 8.6. Orzeczenia sądu pierwszej instancji * 8.7. Podsumowanie * Rozdział 9. Dochodzenie roszczeń przez pracodawcę wobec pracownika stosującego mobbing czy też molestowanie * 9.1. Uwagi wstępne * 9.2. Podstawa materialnoprawna dochodzenia roszczeń * 9.3. Dopuszczalność interwencji ubocznej oraz przypozwania mobbera * 9.4. Współuczestnictwo między pozwanymi pracownikami * 9.5. Problematyka dotycząca prawomocności materialnej * 9.6. Podsumowanie * Rozdział 10. Dochodzenie roszczeń przez pracowników i pracodawców niesłusznie oskarżanych o mobbing i dyskryminację w miejscu pracy * 10.1. Uwagi ogólne * 10.2. Naruszenie dóbr osobistych pracodawcy * 10.3. Naruszenie dóbr osobistych osoby oskarżonej o mobbing * 10.4. Przebieg postępowania sądowego * 10.5. Podsumowanie * Rozdział 11. Alternatywne sposoby dochodzenia roszczeń przez pracowników poddanych mobbingowi lub dyskryminacji * 11.1. Uwagi wstępne * 11.2. Ugoda * 11.2.1. Charakter prawny ugody * 11.2.2. Kontrola ugody przez sąd * 11.2.3. Wykonanie ugody * 11.3. Pojęcie alternatywnych sposobów dochodzenia roszczeń * 11.4. Postępowanie mediacyjne * 11.5. Sąd arbitrażowy * 11.6. Komisje pojednawcze * 11.7. Podsumowanie * Rozdział 12. Dopuszczalność powództwa grupowego * Rozdział 13. Problem dopuszczalności dochodzenia roszczeń przez pracodawcę poddanego mobbingowi i innym patologicznym zachowaniom w miejscu pracy * Rozdział 14. Postulaty de lege ferenda * Zakończenie * Bibliografia * Orzecznictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55969, BP 347 (2 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: narzędzia dla pracownika i szefa.
Autorka bestsellera „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” wraca z nowa książką i ze strategią walki z niewłaściwymi zachowaniami w pracy, pokazując, co możemy zrobić – tu i teraz – by wspólnie tworzyć sprawiedliwe i efektywne środowisko pracy. Oto problem, który dotyczy nas wszystkich, wszyscy bowiem – nawet nieświadomie – wykluczamy, nie doceniamy i nie w pełni wykorzystujemy potencjał jednych ludzi, równocześnie angażując, przeszacowując i awansując innych. W naszej codziennej pracy możemy mieć do czynienia z różnymi problemami: stereotypami, uprzedzeniami, nękaniem, dyskryminacją, atakami słownymi czy przemocą fizyczną, które są nie tylko niesprawiedliwe, ale prowadzą też do braku efektywności. Nie można jednak rozwiązać problemów, których nie chcemy dostrzec. Kim Scott pokazuje, jak rozpoznawać niewłaściwe postawy i zachowania, wywołujące rzeczywiste szkody. Pomaga zrozumieć, w jaki sposób mechanizmy te utrwalają nierówność i niesprawiedliwość, a przez to uniemożliwiają twojemu zespołowi i całej firmie odniesienie prawdziwego sukcesu. Przedstawia także odpowiednie strategie i sposoby postępowania dla wszystkich, którzy spotykają się z toksycznymi postawami w pracy, a więc: DLA OFIAR – jak bronić się przed niewłaściwymi zachowaniami DLA ŚWIADKÓW – co zrobić, by przestać być biernym świadkiem niesprawiedliwości i zacząć działać DLA SPRAWCÓW – jak dostrzec błędy w swoim zachowaniu, zrozumieć, w jaki sposób może ono negatywnie wpływać na współpracę w zespole i jak to zachowanie zmienić DLA LIDERÓW – w jaki sposób zapobiegać przypadkom niesprawiedliwości w miejscu pracy i co zrobić, gdy – pomimo starań – już do tego dojdzie Toksyczne miejsce pracy to kompletna strategia budowy kultury, w której panuje atmosfera szacunku pozwalająca wszystkim efektywnie ze sobą pracować. To niezwykle potrzebny przewodnik po tym, w jaki sposób liderzy i ich zespoły powinni tworzyć miejsce pracy umożliwiające wszystkim pokazanie pełni swoich możliwości i odczuwanie radość ze wspólnego działania. *** „Kim Scott szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób uprzedzenia, stronniczość i tyranizowanie innych wpływają negatywnie na działalność wszystkich organizacji – nawet w tych, których szefowie mają jak najlepsze intencje – i proponuje praktyczny system walki z tymi trzema zjawiskami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58811 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej