Pracodawcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje fachowe
(20)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(7)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(16)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Boguszewski Józef M
(3)
Pióro Jan (ochrona pracy)
(3)
Zieliński Lesław
(3)
Espinoza Chip (1962- )
(2)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(2)
Pigulski Mariusz
(2)
Siemiątkowski Przemysław Ł
(2)
Skupski Leszek
(2)
Skura Piotr
(2)
Sobolewski Oskar
(2)
Widzisz Robert
(2)
Wroński Jerzy (bezpieczeństwo pracy)
(2)
Cymerman Natalia
(1)
Dolot Anna
(1)
Foremniak Mariusz
(1)
Gawrońska Agnieszka (bezpieczeństwo i higiena pracy)
(1)
Gawrońska-Świeboda Agnieszka
(1)
Grausz Tomasz W
(1)
Gumularz Mirosław
(1)
Główczyńska-Woelke Karolina
(1)
Izydorczyk Tomasz
(1)
Kalman Marek
(1)
Klucha Waldemar
(1)
Kolek Antoni
(1)
Korzeniecka Natalia
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozik Patrycja
(1)
Krupa Waldemar Leszek
(1)
Kucharska Anna
(1)
Liszcz Teresa (1945- )
(1)
Maciołek Dominika (1984- )
(1)
Majka Paweł
(1)
Mościcka Aneta
(1)
Nieżurawska-Zając Joanna
(1)
Nowacka Izabela
(1)
Pinzuł Agata
(1)
Piwowarska Kinga
(1)
Piwowarski Tomasz
(1)
Prasołek Łukasz
(1)
Romanowska-Słomka Iwona
(1)
Rydzewska Małgorzata (radca prawny)
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Sikorski Maciej (prawnik)
(1)
Tepling Grzegorz
(1)
Ukleja Mick
(1)
Wieczorek Zygmunt
(1)
Wieleba Iwona Anna
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zwolak Tomasz
(1)
Łodygowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Dzieci
(20796)
6-8 lat
(10189)
9-13 lat
(9024)
Młodzież
(8486)
0-5 lat
(6954)
Pracodawcy
(23)
14-17 lat
(4616)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Prawo pracy
(9)
BHP
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Pokolenie Y
(3)
Płaca
(3)
Ulgi podatkowe
(3)
Odszkodowanie
(2)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(2)
Pozapłacowe świadczenia pracownicze
(2)
Pracownicze plany kapitałowe (PPK)
(2)
Prawo
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Umowa o dzieło
(2)
Umowa zlecenia
(2)
Aktywność zawodowa
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
COVID-19
(1)
Choroby zawodowe
(1)
Dokumentacja płacowa
(1)
Dyskryminacja
(1)
Kadry
(1)
Magazyn
(1)
Miejsce pracy
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Ochrona danych
(1)
Ochrona przeciwpożarowa
(1)
Odprawy pieniężne
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oszczędzanie na emeryturę
(1)
Potrącenia z wynagrodzenia
(1)
Praca
(1)
Praca w domu
(1)
Praca zdalna
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Prawa i obowiązki pracodawcy
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemoc fizyczna
(1)
Rynek pracy
(1)
Sektor publiczny
(1)
Stereotyp
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telepraca
(1)
Umowa o pracę
(1)
Work-life balance (WLB)
(1)
Wypadki przy pracy
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Gatunek
Poradnik
(17)
Wzory dokumentów
(6)
Opracowanie
(3)
Komentarz
(2)
Ustawa
(2)
Akty prawne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
23 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum BHP)
Na okładce: poradnik dla służb bhp i pracodawców. Na okładce skrócony spis treści.
Wykazy aktów prawnych przy podrozdziałach.
Książka dostępna także jako e-book.
Kompendium bhp to poradnik, który przedstawia najważniejsze aspekty dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy w oparciu o obowiązujące przepisy, dokumenty, wskazówki niezbędne w codziennej pracy służby bhp. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.: szkoleń bhp, służby bhp, wypadków przy pracy, oceny ryzyka zawodowego, pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej, a także wzory dokumentów bhp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58112 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum BHP)
Na okładce: poradnik dla służb bhp i pracodawców. Na okładce skrócony spis treści.
Wykazy aktów prawnych przy podrozdziałach.
Książka dostępna także jako e-book.
Kompendium bhp to poradnik, który przedstawia najważniejsze aspekty dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy w oparciu o obowiązujące przepisy, dokumenty, wskazówki niezbędne w codziennej pracy służby bhp. Tom 2 to publikacja stanowiąca swojego rodzaju podręcznik dla służby bhp i pracodawców oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką bhp. Zawiera wskazówki, liczne przykłady odnoszące się do obowiązków zapewnienia właściwych warunków pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na wyklejce okładki: repozytorium C.H.Beck: bezpłatny dostęp do materiałów dodatkowych uzupełniających niniejszą książkę-repozytorium.beck.pl. Zdrapka z kodem dostępu na 2 stronie okładki.
Poradnik z wzorami dokumentów, który krok po kroku pomoże pracodawcom wdrożyć na stałe pracę zdalną w firmie. W sposób szczegółowy opisane zostały w nim wszystkie zagadnienia, które powinny znaleźć się w regulaminie pracy zdalnej oraz odrębnych procedurach z zakresu BHP i RODO. Ponadto książka zawiera wzory dokumentów niezbędnych do właściwego stosowania pracy zdalnej w praktyce.
Publikacja to: - kompleksowe i szerokie ujęcie tematyki pracy zdalnej, które pomoże pracodawcom przejść z pracy zdalnej covidowej lub telepracy na nową pracę zdalną; - spojrzenie na pracę zdalną z różnych stron, z jednoczesnym wskazaniem obowiązków wynikających z różnych dziedzin prawa, o jakich należy pamiętać, wprowadzając taką organizację pracy; - poradnik, który wskaże pracodawcom, jakie dokumenty należy stworzyć, aby prawidłowo wdrożyć pracę zdalną w organizacji i o czym powinni oni pamiętać, gdy praca zdalna będzie już faktycznie wykonywana.
Kluczowe atuty książki to przede wszystkim: - omówienie nowelizacji Kodeksu pracy dotyczącej pracy zdalnej, ale nie w oderwaniu od reszty systemu, a wręcz przeciwnie – ze wskazaniem, jak należy połączyć różne istniejące instytucje z nowymi przepisami o pracy zdalnej. [Opis pochodzi z okladki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 59015 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Milenialsi przestają być najmłodszym pokoleniem na rynku pracy. Stopniowo awansują w firmowej hierarchii, zajmując coraz wyższe stanowiska. Są przedsiębiorczy i zdeterminowani, by pokazać, na co ich stać. Podobnie jak w przypadku pojawienia się pokolenia Y na rynku pracy, również w ich awansach Chip Espinoza, wspólnie z Joelem Schwarzbartem dostrzegają szansę na pojawienie się nowej jakości w zarządzaniu. Połączenie ambicji milenialsów, młodego wieku i odmiennej życiowej postawy może sprawić, że rola i pozycja menedżera w firmie ulegną zmianie. Zdaniem pracowników liderzy z pokolenia Y są pełni energii, dysponują świeżym spojrzeniem, mają otwarte umysły, są wyrozumiali i pomocni, skupiają się też na budowaniu relacji. Jednak by uwolnić ten potencjał, milenialsi muszą poradzić sobie z ogromną presją - zarówno ze strony przełożonych, jak i swoich rówieśników. Z jednej strony chcą za wszelką cenę spełnić oczekiwania tych, którzy im zaufali i powierzyli nowe obowiązki. Z drugiej - próbują utrzymać relacje z kolegami, którzy pozostali niżej w hierarchii służbowej. Wszystko to oddziałuje na system wartości milenialsów, którzy cenią sobie przede wszystkim niezależność, autentyczność i pozostawanie w zgodzie ze sobą. Espinoza i Schwarzbart pokazują nie tylko jak poradzić sobie z tym wszystkim, lecz także,jak mimo początkowych przeszkód, porozumieć się ze starszymi pracownikami, zdobyć zaufanie innych milenialsów i zostać świetnym szefem.
1. A priori * 2. Wejście na szczebel kierowniczy * 3. Wykształcenie perspektywy * 4. Bądź w zgodzie ze sobą * 5. Bądź autentyczny * 6. Różnice pokoleniowe: fakt czy fikcja? * 7. Dynamika wielopokoleniowej siły roboczej * 8. Powody, dla których będziesz świetnym przywódcą * 9. Zarządzanie milenialsami * 10. Zarządzanie przedstawicielami pokolenia baby boomers, X i cichej generacji * 11. Wejście na kolejny poziom
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie milenialsami / Chip Espinoza, Mick Ukleja ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 259, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo wciąż otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Jak jest naprawdę? Roszczeniowi? Tak, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy - być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu - głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. "Każdy pracownik - piszą autorzy - chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia".
Część I. Zjawisko milenialsów * 1. Milenialsi i ty * 2. Czyż nie jesteśmy wszyscy tacy sami? * 3. Menedżerowie skuteczni versus nieskuteczni * 4. Punkty zapalne między menedżerami a milenialsami * Część II. Odkryj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami * 5. Bądź elastyczny - kiedy zgoda, by robili po swojemu, ma sens. Bycie elastycznym wobec Autonomicznych * 6. Twórz właściwe nagrody - nagradzanie odpowiednich rzeczy we właściwy sposób. Nagradzanie Roszczeniowych * 7. Zaprzęgnij ich wyobraźnię do pracy - są na czele klasy kreatywnej. Rozwijanie Pomysłowych * 8. Buduj relację - najpierw oni, potem ty, Angażowanie Zajętych sobą * 9. Bądź pozytywny podczas korygowania - ostrożnie, kruche! Rozbrajanie Obronnych * 10. Nie bierz tego do siebie - nie zawsze jesteś w centrum. Samoróżnicowanie od Irytujących * 11. Pokaż im pełny obraz - szersza perspektywa nie istnieje, dopóki nie pomożesz jej dostrzec. Poszerzanie perspektywy Krótkowzrocznych * 12. Włączaj szczegóły - wieloznaczność jest ich kryptonitem. Ukierunkowanie Nieskupionych * 13. Spraw, żeby to miało dla nich znaczenie - chcą wiedzieć "po co", zanim dowiedzą się "co". Motywowanie Obojętnych. * Część III. Twoja przewaga konkurencyjna * 14. Budowanie kultury przyjaznej pokoleniu Y * 15. Mentoring dla milenialsów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20497 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Vademecum BHP)
Dla służby bhp, pracowników ds. zwalczania pożarów i ewakuacji oraz pracodawców.
W książce znajdują się szczegółowe omówienia zagadnień dotyczących między innymi: obowiązków pracodawców i pracowników w zakresie ochrony ppoż., instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, zasad postępowania w sytuacjach zagrożenia pożarem, ewakuacji, wymogów bezpieczeństwa pożarowego w firmie, bezpieczeństwa pożarowego w ramach szkolenia bhp, podręcznego sprzętu gaśniczego, przygotowania się do kontroli Państwowej Straży Pożarnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Publikacja przedstawia kluczowe zagadnienia związane z tworzeniem, a następnie funkcjonowaniem pracowniczych planów kapitałowych (PPK) w jednostkach sektora finansów publicznych. Omówione zostały podstawy prawne i zasady uczestnictwa w PPK, a także proces wdrożenia pracowniczych planów kapitałowych z perspektywy jednostek publicznych. W publikacji przestawiono również reguły gromadzenia i wykorzystania środków gromadzonych w ramach PPK.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58089 (1 egz.)
Kaucja: 44,13 zł
Książka
W koszyku
Prawo pracy / Teresa Liszcz. - 11. wydanie, stan prawny na 30 września 2016 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 676 stron ; 25 cm.
(Seria Akademicka)
Dla studentów prawa, a także działaczy związkowych oraz pracodawców.
Opracowanie ujmuje całościowo problematykę prawa pracy - z uwzględnieniem najnowszych zmian w Kodeksie pracy, dotyczących m.in.: definicji pracownika młodocianego, szczególnej ochrony zdrowia kobiet w pracy, zatrudniania pracowników tymczasowych. Atutem książki są wyczerpujące odwołania do polskich i unijnych aktów prawnych oraz ich wnikliwa analiza uwzględniająca aktualne poglądy nauki prawa pracy, orzecznictwo Sądu Najwyższego oraz współczesne realia społeczne i gospodarcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57067 (1 egz.)
Kaucja: 15,00 zł
Książka
W koszyku
(Prawo w praktyce: Kadry i Płace)
Publikacja przedstawia nowe regulacje prawne związane z implementacją do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1152 z 20.6.2019 r. w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1158 z 20.6.2019 r. w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów oraz uchylającej dyrektywę Rady 2010/18/UE.
Prace nad nowelizacją Kodeksu pracy miały zrealizować wiele celów i dotyczyły głównie koncepcji work-life balance, czyli równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. W wyniku wejścia w życie ustawy z 9.3.2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw pracownicy uzyskają nowe uprawnienia, które będą nakładać na pracodawców wiele obowiązków oraz mogą istotnie wpływać na organizację pracy. Dodatkowo wymuszają one potrzebę wdrożenia w zakładzie pracy nowych procedur oraz modyfikacji tych dotychczasowych, a także wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji wewnątrzzakładowej.
Dzięki książce dowiesz się m.in.: Jakie informacje będzie trzeba przekazywać pracownikom w ramach zdecydowanie rozszerzonego katalogu informacyjnego? ; Jaki będzie maksymalny możliwy czas trwania umowy o pracę na okres próbny? ; Jak sformułować przyczynę wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony? ; W jakich sytuacjach będzie możliwe świadczenie pracy na rzecz dwóch różnych pracodawców? ; Którzy pracownicy będą mogli skorzystać z elastycznej organizacji pracy? ; Jakie nowe uprawnienia uzyskają pracownicy–rodzice? ; Czy pracownicy–rodzice będą mogli korzystać w tym samym momencie z urlopu rodzicielskiego? ; Kogo w związku z udzieleniem urlopu opiekuńczego uważa się za członka rodziny pracownika? ; Czy pracodawca będzie mógł odmówić pracownikowi skorzystania ze zwolnienia od pracy ze względu na siłę wyższą? [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22715 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Na stronie redakcyjnej błędna nazwa recenzenta, prawidłowa: Joanna Nieżurawska-Zając.
Bibliografia na stronie [207].
Książka wyczekiwana przez liderów, którzy zarządzają pokoleniem milenium, czyli pracownikami w wieku 22-33 lata. Z jednej strony jest to generacja najlepiej zbadana, jednak z drugiej najmniej odkryta w biznesowej rzeczywistości. Milenialsi, zwani też pokoleniem Y są oceniani jako generacji roszczeniowych pracowników, niepokornych buntowników. Nielojalni i niezaangażowani w pracy, nieuznający autorytetów. Burzą status quo w firmach i przedsiębiorstwach..ale czy tak jest naprawdę? Czy to jest prawdziwe oblicze polskiego pokolenia milenium?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20431 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibiografia na stronach [447]-454.
Dla praktyków obsługujących przedsiębiorców, pracowników organów administracji i pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne.
Książka analizuje regulacje prawne dotyczące zatrudniania osób niepełnosprawnych oraz konsekwencji związanych z tym zatrudnieniem na gruncie prawa pracy, prawa administracyjnego oraz prawa daninowego (w tym prawa podatkowego). Autorzy podjęli próbę rozstrzygnięcia najważniejszych problemów normatywnych dotyczących przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne. Rozważania skupiają się przede wszystkim na regulacjach ustawy z 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jako podstawowego aktu, którego celem jest zagwarantowanie możliwości uzyskania i utrzymania przez osobę niepełnosprawną odpowiedniego zatrudnienia i awansu zawodowego. Publikacja dzieli się na dwie części. Pierwsza obejmuje omówienie rozwiązań z zakresu prawa pracy dotyczące zatrudniania osób niepełnosprawnych oraz związane z nimi regulacje o charakterze administracyjnoprawnym. Druga dotyczy zagadnień prawa daninowego, związanych z uprawnieniami przysługującymi pracodawcom zatrudniającym osoby niepełnosprawne oraz pracownikom niepełnosprawnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 104,24 zł
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Kadrowo-Płacowy)
Na okładce: 42 praktyczne przykłady.
Wykaz aktów prawnych na stronach 104-105.
Jak w 2024 r. obliczać wynagrodzenie za pracę oraz ustalać wysokość wszelkiego rodzaju dodatków, odpraw i odszkodowań? Szczegółowo i w praktyczny sposób wyjaśniono to w poradniku Wynagrodzenia 2024. Rozliczanie płac w praktyce. Omówiono w nim też kwestie związane z obliczaniem wynagrodzenia za nadgodziny oraz za okresy nieobecności, m.in. z powodu urlopu wypoczynkowego, zwolnień okolicznościowych, niezdolności do pracy z powodu choroby i macierzyństwa. Przedstawione są także zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę oraz sporządzanie listy płac w różnych konfiguracjach - zarówno dla pracowników, jak i zleceniobiorców - z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 1 stycznia 2024 r. Publikacja zawiera m.in.: wykaz dokumentów niezbędnych do sporządzenia listy płac, instrukcję ustalania wysokości nieperiodycznych obowiązkowych składników wynagrodzenia, przykładowe wzory list płac dla pracowników i rozliczeń ze zleceniobiorcami, instrukcje obliczania wynagrodzenia za część miesiąca w przypadku nieobecności w pracy z różnych przyczyn, zasady obliczania odpraw i odszkodowań ze stosunku pracy, zestawienia tabelaryczne zawierające niezbędne wskaźniki (m.in. kwoty wolne od potrąceń w różnych wariantach).
Najtrudniejsze zagadnienia zostały zaprezentowane na przykładach. W 2024 r. dwukrotnie zmienia się minimalne wynagrodzenie za pracę. Oznacza to, że dodatkowe składniki, których wysokość uzależniona jest od tego wynagrodzenia, także obowiązywać będą w innej wysokości od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r., a w innej od 1 lipca 2024 r. Zmieniły się też zasady ustalania płacy minimalnej, gdyż kolejny dodatek został z niej wyłączony. Ponadto w poradniku opisano zmienioną przez ZUS zasadę ustalania podstawy zasiłkowej dla pracowników wykonujących jednocześnie umowy cywilnoprawne dla pracodawcy. Poradnik uwzględnia te zmiany i na przykładach pokazuje, jak rozliczać wynagrodzenia pracowników, a także zleceniobiorców. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych.
Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie. AUTOR: Izabela Nowacka - ekonomistka, od wielu lat zajmuje się tematyką wynagrodzeń i rozliczaniem płac.
ATUTY PUBLIKACJI: Aktualne i praktyczne opracowanie pomocne w rozstrzyganiu wątpliwości związanych z ustalaniem wysokości wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracowniczych po zmianach wprowadzonych od 1 stycznia 2024 r. Zawiera przykładowe wzory list płac zarówno dla pracownika, jak i osoby niebędącej pracownikiem. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 59032 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Aktualne od 8 stycznia 2022 r.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe zasady rozliczania składki zdrowotnej, nowa skala podatkowa na 2022 rok, ulga dla klasy średniej, pracownik z umową zlecenia, nowe wnioski podatkowe i nowa wersja oświadczenia PIT-2, zmienione zasady pobierania zaliczek na PIT - nowe rozporządzenie ministra finansów (Dz.U. z 2021 r. poz. 28).
Wykazy aktów prawnych przy większości rozdziałów.
W 2022 roku świadczenia wypłacane lub przyznawane zatrudnionym osobom muszą być rozliczane zgodnie z programem reform zwanym Polskim Ładem. Sprawdź nowe zasady w praktyce. Pobierz praktyczne zestawienia, przykłady liczbowe, listy płac oraz odpowiedzi na pytania. Przekonaj się, jak powinny wyglądać oświadczenia, takie jak: wzór wniosku o niestosowanie ulgi dla klasy średniej, wzór oświadczenia podatnika o spełnieniu warunków do korzystania z ulgi dla pracujących emerytów, wzór wniosku o niepobieranie zaliczek podatkowych od przychodów z tytułu umów cywilnoprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58454 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe zasady rozliczania składki zdrowotnej, nowa skala podatkowa na 2022 rok, ulga dla klasy średniej, pracownik z umową zlecenia, nowe wnioski podatkowe.
Wykazy aktów prawnych przy większości rozdziałów.
W 2022 roku świadczenia wypłacane lub przyznawane zatrudnionym osobom muszą być rozliczane zgodnie z programem reform zwanym Polskim Ładem. Sprawdź nowe zasady w praktyce. Pobierz praktyczne zestawienia, przykłady liczbowe, listy płac oraz odpowiedzi na pytania. Przekonaj się, jak powinny wyglądać oświadczenia, takie jak: wzór wniosku o niestosowanie ulgi dla klasy średniej, wzór oświadczenia podatnika o spełnieniu warunków do korzystania z ulgi dla pracujących emerytów, wzór wniosku o niepobieranie zaliczek podatkowych od przychodów z tytułu umów cywilnoprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58550 (1 egz.)
Kaucja: 55,93 zł
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum BHP)
Wykaz aktów prawnych na stronach 173-174.
CD: Analiza wypadków ; Przykłady wypadków przy pracy i ich przyczyny w ocenie organów kontroli ; Prezentacje szkoleniowe ; Kształtowanie bezpiecznych zachowań pracowników ; Metody badania wypadków przy pracy ; Okoliczności i przyczyny wypadków charakterystycznych dla wykonywanej pracy oraz ich profilaktyka ; Postępowanie powypadkowe ; Wypadki przy pracy na budowie ; Wzory dokumentów ; Informacja świadka wypadku przy pracy ; Karta kosztów wypadków przy pracy ; Karta wypadku ; Karta wypadku w drodze do pracy lub z pracy ; Karty oceny narażenia zawodowego w związku z podejrzeniem choroby zawodowej ; Polecenie powypadkowe ; Protokół oględzin miejsca wypadku przy pracy ; Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (protokół powypadkowy) ; Rejestr stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby ; Rejestr wypadków przy pracy ; Statystyczna karta wypadku ; Wyjaśnienia poszkodowanego w wypadku przy pracy ; Zarządzenie pracodawcy o powołaniu zespołu powypadkowego ; Zawiadomienie o skutkach choroby zawodowej ; Zawiadomienie o wypadku przy pracy ; Zgłoszenie podejrzenia choroby zawodowej
Wypadki przy pracy to nagłe zdarzenia wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć. Z punktu widzenia każdego pracodawcy stanowią spory problem zdrowotny i ekonomiczny. Na całym świecie w wypadkach przy pracy ginie kilkaset tysięcy osób rocznie, a setki, jeśli nie miliony, ulegają mniejszym bądź większym urazom. W Polsce liczba poszkodowanych w wypadkach przy pracy w okresie od stycznia do września 2018 roku, zgłoszonych na formularzu statystycznej karty wypadku, wyniosła ogółem 55288 osób i była o 1,5 mniejsza niż w analogicznym okresie 2017 roku. To bardzo dużo. Poza cierpieniem osób poszkodowanych oraz ich bliskich koszty takich wypadków obciążają finansowo instytucje ubezpieczeniowe, zakłady pracy i całe społeczeństwo. Mimo że koszty wypadków ponoszone są przez przeróżne grupy społeczne, to jednak na końcu ponosi je każdy obywatel, który płaci za wydatki jako podatnik i konsument. Książka będzie przede wszystkim służyć nieocenioną pomocą nie tylko przy poprawnym kwalifikowaniu zdarzeń wypadkowych, ale także w dochodzeniu odpowiednich roszczeń, nie tylko z ubezpieczenia społecznego, ale także uzupełniających - również w zakresie chorób zawodowych. Ma na celu motywowanie pracodawców do tworzenia bezpiecznych i zdrowych warunków pracy oraz poprawy dotychczasowych, co w efekcie zapobiegać ma wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, a tym samym sprzyjać obniżeniu kosztów pracy.
Rozdział 1. Wypadki przy pracy * Definicja wypadku przy pracy * Świadczenie pracy * Informowanie przełożonego o wypadku * Zespół powypadkowy – powołanie i skład * Protokół powypadkowy * Sprostowanie protokołu powypadkowego na podstawie art. 189 kpc * Zaniechanie przez pracodawcę działań w celu ustalenia okoliczności i przyczyn zdarzenia wypadkowego * Wątpliwości prawne * Związek między nagłością i zewnętrzną przyczyną a pracą * Przyczyna zewnętrzna * Równoczesne zaistnienie przyczyn zewnętrznej i wewnętrznej * Związek z pracą w orzecznictwie * Rozdział 2. Wypadki w drodze do pracy lub z pracy * Nagłość zdarzenia * Przyczyna zewnętrzna * Droga do pracy lub z pracy * Element zamierzonej docelowości przemieszczania się * Wyznaczanie początku i końca drogi * Droga dłuższa, ale dogodniejsza * Przerwanie drogi * Przerwanie drogi z przyczyn życiowo uzasadnionych * Związek z pracą * Rozdział 3. Statystyczna karta wypadku * Objaśnienia, klasy??kacje i oznaczenia kodowe do wypełnienia statystycznej karty wypadku przy pracy * Pracodawca * Dodatkowe dane o jednostce * Poszkodowany * Skutki wypadku * Objaśnienia do wypełniania statystycznej karty wypadku przy pracy * Zawód wykonywany (pytanie 05) * Szacunkowe straty materialne spowodowane wypadkiem (pytanie 14) * Położenie geogra??czne miejsca wypadku (pytanie 15) * Miejsce powstania wypadku (pytanie 18) * Proces pracy (pytanie 19) * Rodzaj miejsca wypadku (pytanie 20) * Czynność wykonywana przez poszkodowanego w chwili wypadku (pytanie 21) * Wydarzenie będące odchyleniem od stanu normalnego (pytanie 23) * Wydarzenie powodujące uraz (pytanie 25) * Czynnik materialny związany z czynnością wykonywaną przez poszkodowanego w chwili wypadku (pytanie 22) * Czynnik materialny związany z odchyleniem (pytanie 24) * Czynnik materialny będący źródłem urazu (pytanie 26) * Przyczyny wypadku (pytanie 27) * Kod 999 – „inne przyczyny” * Rozdział 4. Komentarz do rozporządzenia w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy * Wprowadzenie * Analiza przyczyn wypadków przy pracy i stosowanie odpowiednich środków zapobiegawczych * Odszkodowanie za przedmioty utracone lub uszkodzone w związku z wypadkiem przy pracy * Przeniesienie do odpowiedniej pracy pracownika niezdolnego do dotychczasowej pracy w wyniku wypadku przy pracy * Obowiązki pracodawcy w razie wypadku przy pracy * Zawiadomienie o wypadku * Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz.U. nr 105, poz. 870) * [Delegacja z Kodeksu pracy] * § 1 [Zakres rozporządzenia] * § 2 [Zawiadomienie o wypadku przy pracy] * § 3 [Zabezpieczenie miejsca wypadku * § 4 [Powołanie i podstawowy skład zespołu powypadkowego] * § 5 [Skład zespołu powypadkowego w przypadku braku pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz skład zespołu powypadkowego w przypadku braku społecznego inspektora pracy] * § 6 [Warunkowy skład zespołu powypadkowego] * § 7 [Zadania zespołu powypadkowego] * § 8 [Wypadek na terenie innej firmy] * § 9 [Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (protokół powypadkowy)] * § 10 [Zdanie odrębne członka zespołu powypadkowego do protokołu powypadkowego] * § 11 [Zapoznanie z treścią protokołu powypadkowego] * § 12 [Stwierdzenie w protokole powypadkowym, że wypadek nie jest wypadkiem przy pracy lub iż zachodzą okoliczności, które mogą mieć wpływ na prawo pracownika do świadczeń przysługujących z tytułu wypadku i obligatoryjne załączniki do protokołu powypadkowego] * § 13 [Zatwierdzenie protokołu powypadkowego] * § 14 [Doręczenie protokołu powypadkowego] * § 15 [Zwrot protokołu powypadkowego – ponowne ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku] * § 16 [Rejestr wypadków przy pracy] * § 17 [Przepisy przejściowe] * § 18 [Wejście w życie] * Rozdział 5. Choroba zawodowa * De??nicja choroby zawodowej * Wykaz chorób zawodowych * Zgłaszanie podejrzenia choroby zawodowej * Orzeczenie lekarskie * Decyzja o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej stwierdzenia * Obowiązki pracodawcy w razie rozpoznania u pracownika choroby zawodowej * Rejestry chorób zawodowych i rejestry skutków chorób zawodowych * Śmierć pracownika a postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia choroby zawodowej * Rozdział 6. Świadczenia wypadkowe i chorobowe * Komu nie przysługują świadczenia * Rozdział 7. Świadczenia uzupełniające * Naprawienie szkody powstałej w wyniku wypadku przy pracy pracownika fizycznego * Renta * Odszkodowanie a zadośćuczynienie * Zadośćuczynienie * Rozmiar zadośćuczynienia * Zmniejszenie odszkodowania * Czy roszczenie o zadośćuczynienie przechodzi na spadkobierców * Wyrównanie szkód majątkowych spowodowanych śmiercią pracownika * Przedawnienie * Kiedy zaczyna się bieg przedawnienia * Przedawnienie roszczenia o zadośćuczynienie z tytułu choroby zawodowej * Rozdział 8. Komentarz do rozporządzenia w sprawie chorób zawodowych * Rozporządzenie Rady Ministrów z 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych (Dz.U. z 2013 r. poz.1376) * [Delegacja z Kodeksu pracy] * § 1 [Zakres rozporządzenia] * § 2 [Wskazanie wykazu chorób zawodowych z okresem, w którym wystąpienie udokumentowanych objawów chorobowych upoważnia do rozpoznania choroby zawodowej mimo wcześniejszego zakończenia pracy w narażeniu zawodowym] * § 3 [Zgłoszenie podejrzenia choroby zawodowej] * § 4 [Wszczęcie postępowania w sprawie choroby zawodowej] * § 5 [Podmioty orzekające w zakresie chorób zawodowych] * § 6 [Orzeczenie lekarskie o rozpoznaniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej rozpoznania] * § 7 [Odwołanie od orzeczenia lekarskiego o rozpoznaniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej rozpoznania] * § 8 [Decyzja o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej stwierdzenia] * § 9 [Karta stwierdzenia choroby zawodowej] * § 10 [Zawiadomienie o skutkach choroby zawodowej] * § 11 [Przepisy przejściowe] * § 12 [Wejście w życie] * Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 34 (1 egz.)
Kaucja: 60,07 zł
Książka
W koszyku
(Metodyki Becka)
Publikacja skierowana jest do każdego prawnika i pracodawcy wprowadzającego rozwiązania antykryzysowe a zwłaszcza dla wszystkich osób świadczących pomoc prawną dla pracodawców, w tym: radców prawnych, adwokatów. Pomocna okaże się także dla specjalistów z zakresu prawa pracy, administracji, księgowych, przedsiębiorców czy pracowników działu HR.
Metodyka jest praktycznym komentarzem wskazującym jak należy stosować istniejące przepisy z zakresu prawa pracy z uwzględnieniem rozwiązań szczegółowych Covid-19 dotyczących m.in.: pracy zdalnej, zawieszenia obowiązku badań okresowych pracowników; przestoju ekonomicznego; obniżonego wymiaru czasu pracy; porozumienia o stosowaniu innego rozkładu czasu pracy i mniej korzystnych warunków zatrudnienia.Publikacja ta to wiarygodne źródło informacji, jak w sposób praktyczny - z uwzględnieniem szczególnych rozwiązań - w sytuacjach kryzysowych stosować przepisy prawa pracy dotyczące: organizacji pracy i BHP, czasu pracy z uwzględnieniem przestojów i różnych rozkładów czasu pracy, zmiany warunków pracy i płacy, a także ochrony danych osobowych w środowisku pracy. Publikacja omawia: Regulacje prawne Covid-19 w zakresie prawa pracy: zalecenia co do kwarantanny, izolacji, odosobnienia, konstytucyjne i ustawowe uprawnienia organów i instytucji państwowych w związku z epidemią oraz sankcje karno-administracyjne za nieprzestrzeganie nowych przepisów. Prawa i obowiązki pracowników w związku z Covid-19: kwestie związane z pracą zdalną a telepracą; zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy a uprawnienia pracownicze; zachorowania na Covid-19 jako przyczyna rozwiązania umowy o pracę; przestój w zakładzie pracy i wynagrodzenia przestojowe; badania lekarskie: wstępne i okresowe/kontrolne oraz dodatkowe w związku z epidemią; dodatkowe zasiłki opiekuńcze; podróże służbowe i delegacje a polecenie pracy; urlopy wypoczynkowe i bezpłatne; zmniejszony wymiar składek na ubezpieczenia społeczne; zwolnienia lekarskie a okres kwarantanny. Status prawny osób samozatrudnionych i zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych w związku z Covid-19: sytuacja prawna samozatrudnionych w tzw. tarczy antykryzysowej; objęcie przez państwo ochroną wynagrodzeń dla pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych; instrumenty na rzecz poprawy płynności finansowej firm; świadczenia postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zatrudnionych na umowach zlecenie i agencyjnych, zwolnienia ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe uprawnienia i obowiązki pracodawcy w związku z Covid-19: praca zdalna, zawieszenie obowiązku badań kontrolnych i okresowych pracowników; w zakładach aktywności zawodowej; zatrudnianie młodocianych; świadczenia na ochronę miejsc pracy; warunki przestoju ekonomicznego; warunki obniżonego wymiaru czasu pracy; porozumienie o stosowaniu innego rozkładu czasu pracy i mniej korzystnych warunków zatrudnienia; świadczenia postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zatrudnionych na umowach zlecenie i agencyjnych; zwolnienie ZUS dla mikroprzedsiębiorców; nowe terminy wejścia obowiązków związanych z pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK), urlopy wypoczynkowe - w tym zaległe. Autorzy w obszerny sposób wyjaśniają również wprowadzone w związku z wybuchem pandemii najnowsze unormowania, m.in.: ustawy z 2.3.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.) - w której uregulowano szereg kwestii związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego, mechanizmy pomocowe dla firm w dobie kryzysu oraz przepisy dotyczące ochrony konsumentów w zakresie nadmiernego wzrostu cen i innych nieuczciwych praktyk; ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 568) - nowelizacja wprowadza zmiany w kilku ustawach z zakresu ochrony zdrowia, przewiduje m.in. ograniczenie obowiązków sprawozdawczych wobec NFZ czy rozszerzenie uprawnień farmaceuty do wystawiana refundowanych recept farmaceutycznych. Ponadto stwarza możliwość udzielania wideokonsultacji przez lekarzy oraz zaostrza sankcje karno-administracyjne za niestosowanie się do wprowadzonych regulacji; rozporządzenia Ministra Zdrowia z 13.3.2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U. z 2020 r. poz. 433 ze zm., obowiązujące od 13.3.2020 r. do 19.3.2020 r.) - które dotyczy wprowadzenia na terytorium państwa polskiego stanu zagrożenia epidemicznego w tym wprowadzenia wszelkich niezbędnych obostrzeń, tj. przywrócenia granic i kontroli granicznych, wstrzymania międzynarodowych połączeń lotniczo-pasażerskich czy zamknięcia punktów gastronomicznych; rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20.03.2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 491 ze zm.) - które dotyczy wprowadzenia na terytorium Polski stanu epidemii, tj. zwiększenia sankcji karno-administracyjnej za nieprzestrzeganie obostrzeń, zawieszenia zajęć w szkołach i na uczelni, wprowadzenia nowych uprawnień dla Ministra Zdrowia; ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o systemie instytucji rozwoju (Dz.U. z 2020 r. poz. 569) - rozszerzającej kompetencje Polskiego Funduszu Rozwoju, by mógł sprawnej wspierać przedsiębiorców w związku z pandemią. Ustawa zakłada również maksymalny limit wydatków budżetu państwa w latach 2020 - 2029, a ponadto regulacja usuwa niektóre ograniczenia wynikające z dotychczasowych przepisów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57548 (1 egz.)
Kaucja: 143,65 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: narzędzia dla pracownika i szefa.
Autorka bestsellera „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” wraca z nowa książką i ze strategią walki z niewłaściwymi zachowaniami w pracy, pokazując, co możemy zrobić – tu i teraz – by wspólnie tworzyć sprawiedliwe i efektywne środowisko pracy. Oto problem, który dotyczy nas wszystkich, wszyscy bowiem – nawet nieświadomie – wykluczamy, nie doceniamy i nie w pełni wykorzystujemy potencjał jednych ludzi, równocześnie angażując, przeszacowując i awansując innych. W naszej codziennej pracy możemy mieć do czynienia z różnymi problemami: stereotypami, uprzedzeniami, nękaniem, dyskryminacją, atakami słownymi czy przemocą fizyczną, które są nie tylko niesprawiedliwe, ale prowadzą też do braku efektywności. Nie można jednak rozwiązać problemów, których nie chcemy dostrzec. Kim Scott pokazuje, jak rozpoznawać niewłaściwe postawy i zachowania, wywołujące rzeczywiste szkody. Pomaga zrozumieć, w jaki sposób mechanizmy te utrwalają nierówność i niesprawiedliwość, a przez to uniemożliwiają twojemu zespołowi i całej firmie odniesienie prawdziwego sukcesu. Przedstawia także odpowiednie strategie i sposoby postępowania dla wszystkich, którzy spotykają się z toksycznymi postawami w pracy, a więc: DLA OFIAR – jak bronić się przed niewłaściwymi zachowaniami DLA ŚWIADKÓW – co zrobić, by przestać być biernym świadkiem niesprawiedliwości i zacząć działać DLA SPRAWCÓW – jak dostrzec błędy w swoim zachowaniu, zrozumieć, w jaki sposób może ono negatywnie wpływać na współpracę w zespole i jak to zachowanie zmienić DLA LIDERÓW – w jaki sposób zapobiegać przypadkom niesprawiedliwości w miejscu pracy i co zrobić, gdy – pomimo starań – już do tego dojdzie Toksyczne miejsce pracy to kompletna strategia budowy kultury, w której panuje atmosfera szacunku pozwalająca wszystkim efektywnie ze sobą pracować. To niezwykle potrzebny przewodnik po tym, w jaki sposób liderzy i ich zespoły powinni tworzyć miejsce pracy umożliwiające wszystkim pokazanie pełni swoich możliwości i odczuwanie radość ze wspólnego działania. *** „Kim Scott szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób uprzedzenia, stronniczość i tyranizowanie innych wpływają negatywnie na działalność wszystkich organizacji – nawet w tych, których szefowie mają jak najlepsze intencje – i proponuje praktyczny system walki z tymi trzema zjawiskami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodeks pracy 2018 : ujednolicone przepisy z komentarzem do zmian / redaktor Leszek Skupski. - Stan prawny na 1 stycznia 2018 r. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, copyright 2018. - 148 stron ; 24 cm.
(Przepisy z Praktycznym Komentarzem)
Wykaz aktów prawnych przy niektórych zagadnieniach.
Dla pracodawców, menedżerów HR, specjalistów pracujących w działach kadrowo-płacowych, prawników.
Kodeks pracy stanowi podstawowy akt prawny, który w swojej praktyce na co dzień zobowiązani są stosować pracodawcy. W niniejszym opracowaniu Czytelnik odnajdzie ujednoliconą treść przepisów KP (wg. stanu prawnego na dzień 1 stycznia 2018 r.) wraz z odwołaniem do przepisów wykonawczych oraz praktycznym omówieniem najnowszych zmian.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 34 (1 egz.)
Kaucja: 46,58 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodeks pracy 2023 : ujednolicone przepisy z komentarzem do zmian / redaktor: Leszek Skupski. - Stan prawny na 26 kwietnia 2023 r. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, copyright 2023. - 195, [1] strona ; 24 cm.
Kodeks pracy stanowi podstawowy akt prawny, który w swojej praktyce na co dzień zobowiązani są stosować pracodawcy. W niniejszym opracowaniu Czytelnik odnajdzie ujednoliconą treść przepisów KP (wg stanu prawnego na 26 kwietnia 2023 r.) wraz praktycznym omówieniem ostatnich zmian w przepisach. W wydaniu uwzględniono także zmiany wynikające z nowelizacji przepisów Kodeksu pracy o pracy zdalnej i badaniach trzeźwości pracowników. Zbiór przepisów dedykowany wszystkim pracodawcom, menedżerom HR, prawnikom oraz specjalistom zatrudnionym w działach kadrowo-płacowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58864 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Zarządzanie pracownikami w dobie Internetu / Jacek Woźniak. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 472 strony : ilustracje, wykres ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 443-472.
Dla pracowników działów kadr, zasobów ludzkich, a także menedżerów i właścicieli firm.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której kompleksowo opisano wykorzystywanie Internetu w zarządzaniu pracownikami. Wskazano, jak nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) umożliwiają uzyskanie przez organizację przewagi konkurencyjnej w postaci zindywidualizowanej relacji między firmą a jej kapitałem ludzkim.W książce opisano zagadnienia, takie jak:- wykorzystanie sieci społecznościowych,- stosowanie gier komputerowych w obszarze rekrutacji, selekcji i adaptacji,- grywalizacja w rekrutacji i motywowaniu pracowników,- internetowe wspomaganie coachingu i mentoringu,- big data w planowaniu kadr,- nowoczesne zarządzanie talentami,- narzędzia służące do rozwoju kompetencji.Autor wyjaśnia, które z opisanych rozwiązań ułatwiają wdrażanie w firmie zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim, a które wskazują ograniczenia i konieczne uzupełnienia w tym nowym podejściu do zarządzania współpracownikami. Opracowanie zainteresuje pracowników działów kadr, zasobów ludzkich, a także menedżerów i właścicieli firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20731 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej