Śliwowski Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Śliwowski Tomasz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Młodzież
(1)
Neurologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odruchy
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychoterapia
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
W pierwszych miesiącach życia u dziecka występują tzw. odruchy pierwotne. Odruchy te z czasem zostają zastąpione przez reakcje posturalne. Jeśli odruchy nie zostaną wyhamowane, mówimy o niedojrzałości neuromotorycznej, która wpływa na funkcjonowanie człowieka nie tylko w dzieciństwie, ale także w okresie dorosłości - jej symptomami mogą być trudności szkolne, agorafobia czy trudności z orientacją w przestrzeni.Książka Sally Goddard Blythe zawiera serię testów pozwalających zdiagnozować niedojrzałość neuromotoryczną nie tylko u dzieci, ale także u osób dorosłych. Przeznaczona jest dla psychologów, fizjoterapeutów i nauczycieli.
Rozdział 1. ROZPOZNAWANIE OBJAWÓW NIEDOJRZAŁOŚCI NEUROMOTORYCZNEJ U DZIECI I DOROSŁYCH * 1.1. Wstęp * 1.2. Jak korzystać z tego podręcznika? * 1.3. Przegląd zagadnień poruszanych w książce * 1.4. Związki między niedojrzałością neuromotoryczną a wynikami w nauce * 1.4.1. Przegląd literatury * 1.5. Niedojrzałość neuromotoryczną u nastolatków * 1.6. Zastosowanie testu przesiewowego INPP dla lekarzy * 1.7. Czym jest metoda INPP? * 1.7.1. Po co badać postawę i równowagę? * 1.7.2. Po co oceniać równowagę? * 1.7.3. Jakie znaczenie dla uczenia się ma równowaga statyczna i dynamiczna? 1.7.4. Jakie znaczenie dla uczenia się ma kontrola postawy? * 1.7.5. Co łączy odruchy pierwotne, równowagę i kontrolę postawy? * 1.8. Jak działa układ przedsionkowy? * 1.9. Odruchy pierwotne * 1.9.1. Dlaczego te cztery odruchy zostały wybrane do badania? * 1.10. Jakie są dowody na to, że terapia w formie programu ruchowego nakierowana na poziom odruchów pierwotnych przyczynia się do poprawy profilu odruchów i wyników w nauce? * 1.11. Co było wiadomo o ćwiczeniach na wygaszanie odruchów pierwotnych? Kiedy powstała metoda INPP? Jakie były doświadczenia od tamtego okresu? * 1.12. Jaka jest różnica między metodą INPP, integracją sensoryczną (SI), terapią Vojty, terapią NDT-Bobath i innymi pracującymi z odruchami pierwotnymi? * Jakie kryteria decydują o skierowaniu na określoną terapię? * 1.12.1. Metoda INPP * 1.12.2. Terapia integracji sensorycznej (SI) * 1.12.3. Terapia Vojty * 1.12.4. Terapia NDT-Bobath * 1.13. Najczęstsze medyczne objawy diagnostyczne stanowiące wskazame do terapii INPP po sprawdzeniu odruchów przez lekarza * 1.14. Testy przesiewowe * 1.14.1. Jak korzystać z testów przesiewowych? * Literatura * Rozdział 2. TESTY PRZESIEWOWE PRZEZNACZONE DLA DZIECI * 2.1. Instrukcje ogólne * 2.2. Punktacja * 2.3. Testy * 2.3.1. Próba Romberga * 2.3.2. Stanie na jednej nodze lub test postawy jednonożnej * (Unipedal Stance Test - UPST) * 2.3.3. Testy na "miękkie objawy" dysfunkcji neurologicznej: chodzenie po linii prostej i na zewnętrznych krawędziach stóp * 2.3.4. Chodzenie po linii prostej * 2.3.5. Chodzenie na zewnętrznych krawędziach stóp (1963) * 2.3.6. Test przeciwstawnego palca i kciuka * 2.4. Testy na obecność odruchów pierwotnych * 2.4.1. Asymetryczny toniczny odruch szyjny (ATOS) * 2.4.2. Procedura testowa: test Ayres na ATOS w pozycji czworaczej * 2.4.3. Zaadaptowany test Hoffa-Schildera na obecność ATOS-u (od 7. roku życia) * 2.4.4. Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS) * 2.4.5. Toniczny odruch błędnikowy (TOB): test w pozycji wyprostowanej * 2.4.6. Odruch Moro * 2.5. Przykładowy arkusz wyników * 2.6. Przykładowy arkusz obserwacji * 2.7. Interpretacja wyników * 2.7.1. Dzieci * Literatura * Rozdział 3. NIEDOJRZAŁOŚĆ NEUROMOTORYCZNA U DOROSŁYCH * 3.1. Rola układu przedsionkowego i jego połączeń * 3.2. Tło historyczne dla powiązań między dysfunkcjami przedsionkowo-móżdżkowymi a stanami lękowymi, agorafobią i atakami paniki * 3.3. Dysfunkcje przedsionkowe: przyczyna czy skutek? * 3.4. Podstawy teoretyczne dla somatogenicznego/psychosomatycznego podłoża niektórych zaburzeń lękowych * 3.5. Posturalne reakcje prostujące * 3.5.1. Błędnikowe odruchy prostujące głowę (Labyrinthine Head Righting Reflexes - LHRRs) * 3.6. Odruch Moro: źródło paniki? * 3.7. Jak korzystać z testów przesiewowych INPP? * 3.8. Kwestionariusz przesiewowy INPP dla dorosłych * 3.9. Interpretacja kwestionariusza przesiewowego INPP dla dorosłych * Literatura * Rozdział 4. TEST PRZESIEWOWY INPP BADAJĄCY OBJAWY NIEDOJRZAŁOŚCI NEUROMOTORYCZNEJ U DOROSŁYCH * 4.1. Instrukcje ogólne * 4.2. Punktacja * 4 3. Testy przesiewowe do pracy z dorosłymi * 4.4. Testy na równowagę i "miękkie objawy" dysfunkcji neurologicznych * 4.5. Testy na równowagę i propriocepcję * 4.5.1. Próba Romberga * 4.5.2. Próba Manna (zaawansowana próba Romberga) * 4.5.3. Test chodzenia po linii prostej * 4.5.4. Test chodzenia na zewnętrznych krawędziach stóp (1963) * 4.6. Testy na obecność odruchów pierwotnych * 4.6.1. Asymetryczny foniczny odruch szyjny (ATOS) * 4.6.2. Test Ayres na ATOS w pozycji czworaczej * 4.6.3. Zaadaptowany test Hoffa-Schildera (w pozycji wyprostowanej) na obecność ATOS-u * 4.6.4. Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS) * 4.6.5. Toniczny odruch błędnikowy (TOB): test w pozycji wyprostowanej * 4.6.6. Odruch Moro * 4.6.7. Test na odruch Moro w pozycji stojącej (test odciągnięcia) * 4.7. Test przesiewowy dla dorosłych * 4.8. Interpretacja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-221. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że "dziecko z tego wyrośnie". Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19504 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej