Zaburzenia zachowania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(22)
Autor
Knapp Julie
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Bernau Sabine
(2)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Labiś Grzegorz
(2)
Minahan Jessica
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Busz Anna
(1)
Domurat Marcin
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Lauveng Arnhild (1972- )
(1)
Matuszkiewicz Maria
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Olde Heuvelt Thomas (1983- )
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Rappaport Nancy (1959- )
(1)
Reimann Maria
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Stasińska Marta
(1)
Stout Martha (1953- )
(1)
Sunderland Margot
(1)
Taylor Chris
(1)
Toczewska Hanna
(1)
Turczyn Ryszard (1953- )
(1)
Wolynn Mark
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Śmietana Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(6)
Nauczyciele
(4)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Lekarze
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niderlandzka
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Zaburzenia zachowania
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(4)
Horror
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Zaktualizowała Karolina Grzywacz - psycholog, terapeuta ADHD.
Zalecana literatura na stronie [238].
Coraz więcej osób spostrzega siebie samych jako chorobliwie roztargnionych i ogarniętych wewnętrznym niepokojem. Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki "ADHD u dorosłych" autorka: - omawia wyczerpująco, czym jest ADHD i jaki jest aktualny stan wiedzy na jego temat; - podkreśla znaczenie terapii psychologicznej i farmakologicznej w łagodzeniu objawów ADHD; - daje praktyczne wskazówki, jak zarządzać emocjami, znaleźć porozumienie z członkami rodziny i współpracownikami, stworzyć bliską relację z partnerem bez objawów ADHD; - dostarcza prostych rozwiązań poprawiających organizację codziennych zajęć; - zamieszcza arkusze do samoobserwacji poszczególnych typów ADHD oraz materiały do pracy własnej. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu. "Wiedza jest ważnym elementem terapii. Książka Sabine Bernau jest nie tylko praktyczna, ale i napisana z sercem przez kogoś, kto mierzył się z ADHD przez wiele lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zaktualizowała Karolina Grzywacz - psycholog, terapeuta ADHD.
Zalecana literatura na stronie [238].
Coraz więcej osób spostrzega siebie samych jako chorobliwie roztargnionych i ogarniętych wewnętrznym niepokojem. Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki "ADHD u dorosłych" autorka: - omawia wyczerpująco, czym jest ADHD i jaki jest aktualny stan wiedzy na jego temat; - podkreśla znaczenie terapii psychologicznej i farmakologicznej w łagodzeniu objawów ADHD; - daje praktyczne wskazówki, jak zarządzać emocjami, znaleźć porozumienie z członkami rodziny i współpracownikami, stworzyć bliską relację z partnerem bez objawów ADHD; - dostarcza prostych rozwiązań poprawiających organizację codziennych zajęć; - zamieszcza arkusze do samoobserwacji poszczególnych typów ADHD oraz materiały do pracy własnej. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu. "Wiedza jest ważnym elementem terapii. Książka Sabine Bernau jest nie tylko praktyczna, ale i napisana z sercem przez kogoś, kto mierzył się z ADHD przez wiele lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 77-[78].
Socjoterapia coraz częściej pojawia się w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zachowania. Dzięki tej formie terapii zwiększa się możliwość udzielenia pomocy jednostkom nieprzystosowanym społecznie, wzrastającym w rodzinach dysfunkcyjnych czy dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze. Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach - dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu - wybitni badacze i praktycy - przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii."Książka ta łączy podejście medyczne, biomedyczne i behawioralne. To podstawowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i lekarzy, którzy pracują z osobami przejawiającymi zachowania autoagresywne".Z przedmowy Temple Grandin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Tytuł oryginału: Unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in children : workbook. Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył: Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia sp. z o.o., 2018. - 253, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu.Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.Z przedmowy Joanny Ławickiej (Prodeste)Samokontrola. To słowo pojawia się w tej książce 71 razy. W różnych formach, odmianach i kontekstach. Jest kluczem. Kluczem do zrozumienia, że pomagając drugiemu człowiekowi ją odzyskać, nie tylko zarządzamy skutecznie zachowaniem, lecz przede wszystkim pozwalamy wieść godne, pełne szacunku życie.O autorze:Bo Hejlskov Elvén pracuje w Szwecji jako psycholog kliniczny. Jest również niezależnym doradcą i wykładowcą zajmującym się autyzmem i zachowaniami trudnymi. W 2009 roku Szwedzkie Towarzystwo Autyzmu przyznało mu nagrodę Puzzle Piece of the Year.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21415 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-221. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że "dziecko z tego wyrośnie". Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony [253]-263. - Indeks.
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51006 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18628 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2022)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestseller.
Bibliografia na stronach 335-336.
Dla rodziców i specjalistów.
Najnowsze wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i specjalistów!
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka
Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju? ; W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju? ; Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe? ; Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą?
Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap. [z okładki],
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) - więzi - zachowania - lękowych - obsesyjno-kompulsyjnych odżywiania i wielu innych. Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży * Zespół nadpobudliwości psychoruchowej * Zaburzenia zachowania * Zaburzenia depresyjne * Myśli i tendencje samobójcze * Zaburzenia lękowe * Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne * Zaburzenia odżywiania * Zespół stresu pourazowego * Wykorzystanie seksualne * Płodowy zespół alkoholowy * Zaburzenia więzi * Choroba tikowa * Mutyzm * Zaburzenia rozwoju językowego * Zaburzenia sensoryczne * Odmowa chodzenia do szkoły * Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania * Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie * Techniki uczenia się sprzyjające poprawie uwagi * Asystent nauczyciela w klasie * Psychoterapia * Socjoterapia * Trening Zastępowania Agresji * Praca z rodzicami * Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach * Formy wsparcia dziecka w pigułce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55721 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18187, 19728, 19727 (3 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 1-4 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności podstawowe.
Bibliografia na stronie 608.
Dla terapeutów.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około roku do czterech lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu podstawowego, takich jak prawidłowa postawa podczas zajęć, zdolność do minimalnego skupienia uwagi, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu wzrokowego, umiejętności motoryczne, podstawowe umiejętności językowe związane z mową bierną i czynną, podstawowe czynności związane z zabawą oraz podstawowe umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności podstawowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki udzielają także rad na temat tego, jak stworzyć skuteczne środowisko do terapii SAZ, a także dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18644 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 3-5 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności początkowe.
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18645 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20508 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 7 years up to young adulthood. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności zaawansowane.
Bibliografia, netografia na stronie 618.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego - samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy zadajesz sobie czasem pytania: Ľ co to jest depresja, schizofrenia, ADHD czy zaburzenia osobowości?Ľ Jakich myśli i emocji doświadczają osoby chorujące psychicznie?Ľ Jak odróżnić smutek od depresji i kiedy szukać pomocy?Ľ Czy choroba psychiczna to bagaż na całe życie?Ľ Czy brać lekarstwa czy szukać innych sposobów?Ľ Kiedy należy poprosić o pomoc i gdzie można ją znaleźć?Jeśli tak, to w tej książce znajdziesz odpowiedzi.Coś zupełnie innego to niezwykle pozytywna i niosąca nadzieję książka, w której autorka pokazuje, że choroba psychiczna nie jest wyrokiem na całe życie. Pisze też, że często jest to taka sama choroba, jak dolegliwości somatyczne, i niekiedy wymaga podobnych zabiegów leczniczych. Arnhild Lauveng podkreśla, że nie trzeba się wstydzić wizyt u psychologa czy u psychiatry, którzy wykonują taką samą pracę, jak lekarze i terapeuci innych specjalności, pragnąc przynieść ulgę swoim pacjentom. Zdejmuje przy tym piętno z osób chorych psychicznie i oswaja nas z zaburzeniami, które mogą stać się udziałem nas samych lub naszych bliskich."Książka Coś zupełnie innego została napisana z myślą o młodych ludziach borykających się z różnymi trudnościami natury psychicznej. Ale w równym stopniu adresowana jest do partnerów, członków rodziny oraz przyjaciół chorego".- Arnhild Lauveng "Dla młodych ludzi, czytających opowiadania o Monie, Amirze i wszystkich pozostałych bohaterach, przesłanie jest jasne: nie jesteś sam. A poza tym dostajesz do ręki pewne przemyślenia, a wręcz zasób słów, z których możesz skorzystać, gdybyś chciał porozmawiać z kimś o nękających cię problemach". - Norweski Związek Psychologów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi kontynuację książki pt.: Wychowanie i wspieranie rozwoju małych.
Bibliografia przy rozdziałach.
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia strony 275-282.
[.] Recenzowana książka jest oryginalnym studium empirycznym trudnej, opresyjnej relacji nauczyciel - uczeń, wynikającym z potrzeby zrozumienia medialnie nagłaśnianego, powierzchownie opisywanego i popkulturowo wyjaśnianego zjawiska narastającej agresji młodzieży. To znakomicie dobrany materiał faktograficzny, będący zapisem przykładów opresyjnych zachowań, do jakich dochodzi w polskiej szkole, a także pogłębiona, wielowątkowa interpretacja relacji, opisanych z punktu widzenia ucznia-sprawcy i nauczyciela-ofiary. Jednak dzięki bogatemu teoretycznemu zapleczu, bogactwie przywołanych wypowiedzi i opisanych zachowań każdy z nas - czytelników może role te w każdej chwili odwrócić. Jakimi jesteśmy wychowawcami, na co daliśmy przyzwolenie świadomie, a no co pozwalamy przez zaniechanie? Czy potrafimy jeszcze z młodymi stworzyć przestrzeń wspólnej uwagi? W tej oryginalnej, inspirującej do namysłu i dyskusji książce, pytanie jest punktem wyjścia, ale i punktem dojścia, co sprawia, że nie mamy wrażenia jakiejś eksperckości, jakiegoś zamknięcia w jednej tylko, dopuszczanej przez Autorkę interpretacji. Jest raczej odwrotnie. Proponowane przez nią konteksty rozumienia opresyjności otwierają na nowe pytania, nowe tropy, na myślenie, kto jest kim w edukacji szkolnej, kto jest dla kogo i co się stało/staje dzisiaj ze szkołą? Czytelnik zostaje z tymi pytaniami jako efektem lektury ciekawej, wartościowej, spójnej, oryginalnej, nowatorskiej metodologicznie, poznawczo i strukturalnie. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz, prof. DSW
WPROWADZENIE * Sytuacja problemowa * Medialny kontekst zjawiska * Zachowania opresyjne uczniów * Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją * CZĘŚĆ I * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE * ROZDZIAŁ 1. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŁ * Rozmiary opresyjnych zachowań * Formy uczniowskiej opresyjności * Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji * Reakcje klasy * Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom * ROZDZIAŁ 2. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA * Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły * Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów * Nauczyciel kat * Nauczyciel ofiara * Nauczyciel widmo * Nauczyciel ziom * Obsada w roli * Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole * Zachowania komunikacyjne nauczycieli * Zachowania komunikacyjne uczniów * Komunikacyjne rozmijanie * Opresja zamiast dialogu * CZĘŚĆ II * PRÓBY INTERPRETACJI * ROZDZIAŁ 1. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW * Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia * Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” * Kulturowe ADHD * Normalni niemoralni * Karykaturyzacja wolności * Deficyt samokontroli * „Odkotwiczeni” * ROZDZIAŁ 2. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŁ * Wychowankowie popkultury * Deformacja postrzegania * Lansowany styl bycia * Eskapizm * Przemoc oswojona * Komunikacyjne antywzory * Zwulgaryzowanie * Klonowanie medialnej rzeczywistości * ROZDZIAŁ 3. * OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA * Era dzikich GAN * „Zabawne gry” w rytmie fiesty * Moda na poniewieranie * Istota destrukcyjnej psoty * ROZDZIAŁ 4. * OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI * Teraz JA! * „Osobowość castingowa” * Wszystko jest na sprzedaż * „Wyemituj siebie” * Prezentacja przez skandal * Deficyt uznania * Ekshibicjonizm w szkole * Istota zdegenerowanej autoprezentacji * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * PODZIĘKOWANIA
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56306 (1 egz.)
Kaucja: 34,44 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 214-217. Indeks.
Jak rozszyfrować i zmienić najtrudniejsze zachowaniaZ książki:w działaniach uczniów z problemami behawioralnymi lub emocjonalnymi intencja nie zawsze jest jasna; mogą one nie pasować do znanych schematów i przez to wprawiać nauczyciela w zakłopotanie, powodować poczucie bezradności. Bywa i tak, że przecenia on możliwości ucznia do poradzenia sobie z daną sytuacją. Z naszej długoletniej praktyki wiemy, że zachowania uczniów, wynikające ze stanów lękowych, wycofania, buntu, czy podłoża seksualnego mogą stanowić wyjątkowo kłopotliwy problem, nawet dla najbardziej doświadczonych nauczycieli specjalistów.Kolejna trudność polega na tym, że nauczyciel jest przeważnie zmuszony szybko reagować, nawet jeśli zachowanie ucznia jest dla niego niezrozumiałe. Kiedy dzieci wybiegają pędem ze szkoły, czy podnoszą zgiełk w stołówce dorosły od razu stara się opanować sytuację. Wychodząc jednak z błędnych założeń co łatwo się może przytrafić w przypadku uczniów mających omawiane problemy reaguje nieadekwatnie do sytuacji; prowadzi to do powtarzania się niewłaściwego zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dr Jessica Minahan specjalizuje się w prowadzeniu treningu dla personelu i tworzeniu planów interwencji behawioralnej dla uczniów wybuchowych, których zachowania mogą być niebezpieczne, a także tych, którzy mają różnego rodzaju ograniczenia natury emocjonalnej i behawioralnej, poważny autyzm i Zespół Aspergera. Posiada tytuł licencjata w dziedzinie intensywnej edukacji specjalnej, wydany przez Boston University i podwójny tytuł magistra edukacji specjalnej i elementarnej z Wheelock College. Ukończyła też studia podyplomowe na University of Albany w zakresie pracy nauczycielskiej z dziećmi autystycznymi. Certyfikat analityka zachowań otrzymała w Northeastern University. Była instruktorem na Wydziale Poważnych Zaburzeń Lesley University. Jest obecnie rozchwytywanym prelegentem i prowadzi publiczne wykłady na różne tematy, od efektywnych interwencji dla uczniów ze stanami lękowymi, po pomoc uczniom, do których trudno jest dotrzeć w zamkniętych klasach szkół publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Echo / Thomas Olde Heuvelt ; z niderlandzkiego przełożył Ryszard Turczyn. - Wydanie I. - Poznań : Albatros, 2022. - 638, [1] strona ; 21 cm.
Książka dostępna także jako e-book i audiobook.
Są rzeczy gorsze od śmierci. Zobaczył ją na starej fotografii w szwajcarskim pubie.Maudit, górę, o której nie pisano w przewodnikach i nikt nie chciał o niej mówić. Mimo to - a może właśnie dlatego - nie mógł się jej oprzeć.Jeszcze nie wiedział, że nie zawsze, kiedy natura przyzywa, należy słuchać jej głosu. Wędrówce po Alpach młodego Holendra, Nicka Grevesa, i jego niemieckiego kolegi, Augustina, już od samego początku towarzyszyły złe znaki, lecz nie zawrócili. I drogo za to zapłacili: Augustin śmiercią w szczelinie lodowca, a Nick potwornymi okaleczeniami twarzy. Wrócił na dół, ale nie wydostał się z objęć Maudit, wziął tę górę ze sobą. w sobie. I każdy, kto ma z nim kontakt, ulega jej zgubnemu oddziaływaniu. Także Sam Avery, chłopak Nicka. Sam musi podjąć decyzję: albo uciec do Ameryki, skąd pochodzi, i chronić życie oraz swój stan umysłu, albo pokonując własne lęki, trwać przy ukochanym, w którym chwilami widzi potwora zdolnego do największej zbrodni. Decyduje się na to drugie i razem z Nickiem wraca do miejsca, gdzie wszystko się zaczęło, bo tylko w ten sposób może mu pomóc wyzwolić się od mrocznej siły, która nim zawładnęła. Tylko czy można walczyć z górą?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 niderl. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej