Grysińska Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Grysińska Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Choroby psychosomatyczne
(2)
Mózg
(2)
Psychoterapia
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kreatywność
(1)
Muzyka
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wewnętrzne dziecko
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wybrane pisma psychologiczne / Stefan Baley ; t. 1)
Na grzb. wyłącznie tyt. cyklu.
Bibliogr. prac S. Baleya s. [13]-42 i bibliogr. s. [339]. Indeksy.
Dla psychologów (zwłaszcza wychowawczych), teoretyków wychowania oraz studentów i badaczy w tych dziedzinach, a także historyków nauki.
Tekst część. tł. z niem., ukr.
Pierwszy tom zbioru prac wybranych Stefana Baleya dotyczy psychologii deskryptywnej (m.in. uczuć przekonaniowych i przedstawieniowych) oraz psychoanalizy (m.in. psychologicznych uwarunkowań twórczości Szewczenki, Słowackiego i Żeromskiego). Dwutomowa edycja obejmuje najważniejsze publikacje, które ukazały się w języku polskim, a także polskie przekłady najbardziej znaczących, a nieznanych dotychczas tekstów, jakie zostały opublikowane w języku niemieckim oraz ukraińskim. Stefan Baley to jeden z najwybitniejszych przedstawicieli filozoficznej szkoły lwowsko-warszawskiej i twórca polskiej szkoły psychologii wychowawczej, a w latach 1928 -1934 kierownik Katedry Psychologii Wychowawczej Uniwersytetu Warszawskiego. Publikacja ta jest owocem współpracy Instytutu Filozofii i Wydziału Psychologii UW i ma charakter jubileuszowy: na rok 2015 przypadała 130. rocznica urodzin Stefana Baleya, a w 2016 obchodzone jest 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wybrane pisma psychologiczne / Stefan Baley ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. cyklu.
Bibliogr. s. [355]-356. Indeks.
Dla psychologów (zwłaszcza wychowawczych), teoretyków wychowania oraz studentów i badaczy w tych dziedzinach, a także historyków nauki.
Drugi tom prac wybranych Stefana Baleya dotyczy psychologii muzyki (m.in. lokalizacji dychotycznego słyszenia oraz harmonii dźwięków) i psychologii wychowawczej (m.in. psychologii charakteru oraz badań nad etyką i estetyką dzieci w wieku przedszkolnym). Dwutomowa edycja obejmuje najważniejsze publikacje Stefana Baleya, które ukazały się w języku polskim, a także polskie przekłady najbardziej znaczących, a nieznanych dotychczas tekstów, jakie zostały wydane w językach niemieckim i ukraińskim. Stefan Baley to jeden z najwybitniejszych przedstawicieli filozoficznej szkoły lwowsko-warszawskiej i twórca polskiej szkoły psychologii wychowawczej, a w latach 1928 -1934 kierownik Katedry Psychologii Wychowawczej Uniwersytetu Warszawskiego. Publikacja ta jest owocem współpracy Instytutu Filozofii i Wydziału Psychologii UW i ma charakter jubileuszowy: na rok 2015 przypadała 130. rocznica urodzin Stefana Baleya, a w roku 2016 obchodzone jest 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Międzynarodowy bestseller.
Kolejny raz od nadmiaru zmartwień pęka ci głowa? Nie możesz spać, bo kotłują się w niej chaotyczne myśli, pulsują zadania do natychmiastowego wykonania, nabrzmiewają zaległe terminy? Niekończące się wiadomości przyprawiają cię o palpitacje serca? Nie możesz się skoncentrować? Jeśli choć na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś „tak” − ta książka jest dla ciebie. W swoim bestsellerowym poradniku Volker Busch: z humorem radzi, jak posprzątać w głowie, żeby było w niej miejsce tylko na ważne rzeczy i by mieć "wolne przebiegi” na myślenie ; przedstawia sprawdzone sposoby na to, jak poprawić uważność i koncentrację ; podpowiada, jak unikać błędów, i co robić, by wpadać na nowe pomysły ; daje wskazówki, jak zredukować stres w świecie przeładowanym zbędnymi informacjami. Jeśli zastosujesz się do jego rad, nie tylko poprawi się twoja pamięć - nauczysz się także, jak w codziennym zabieganiu odnajdywać spokój. Przekonasz się, że możesz realizować marzenia i być kreatywnym jak nigdy dotąd! Uwolnij głowę, by mieć w niej przestrzeń na to, na czym najbardziej ci zależy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22542 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Gęsia skórka, łzy radości, zimny pot... - co mają wspólnego z naszym mózgiem?.
Bibliografia na stronach [311]-331. Indeks.
Czy batonik może uspokoić twoją złość? Szybciej bijące serce, czerwienienie się, jąkanie, bezsenność oraz miękkie kolana. Co objawia się w taki sposób? I jaki ma z tym związek nasz ośrodek nagrody? Julia Fischer zaprasza w niesamowitą podróż po świecie emocji! Po nitce neuronów do kłębka mózgu i fascynujących procesów biochemicznych zachodzących w całym naszym organizmie. Ta przepełniona emocjami książka pozwoli nam lepiej zrozumieć uczucia i dostrzec sygnały wysyłane przez nasze ciała. Co wywołuje poczucie szczęścia i czy może prowokować je muzyka? Dlaczego miłość odczuwamy jak motyle w brzuchu? Czy można zapanować nad naszą złością albo syndromem FOMO? Skąd bierze się słodki smak zemsty? Dlaczego tak ważna jest dla nas oksytocyna? Ta lektura spowoduje prawdziwy wyrzut endorfin! [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nikt nie ma takich samych doświadczeń jak ty, nawet jeśli przeżył to samo. Jesteś jedyna w swoim rodzaju. Jesteś wystarczająca. Porównania mogą mieć bardzo różny wpływ na nasze życie psychiczne. Niektóre inspirują do przekraczania swoich granic, inne zapewniają lepsze samopoczucie - gdy odnosimy się do kogoś, kto jest w czymś gorszy od nas. Istnieją także porównania, które demotywują, wywołują poczucie niższości i przygnębienie. To właśnie je należy wytropić! Czy w tej książce znajdziesz receptę na to, jak definitywnie skończyć z porównywaniem się? Maja Günther proponuje coś trwalszego i korzystniejszego: wskazuje, jak rozpoznawać porównania, które krzywdzą, i jak skorzystać z tych, które dają siłę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 411-420. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
Jakie strategie stosujesz, by ignorować sygnały, które wysyła twoje ciało?Pora przestać tłumaczyć wszystkie swoje dolegliwości stresem i wreszcie wsłuchać się w swoje ciało i psychikę. Nadmierna potliwość, przyśpieszone bicie serca, zmęczenie, bezsenność, problemy żołądkowe, wypadanie włosów, bóle głowy czy pleców - w dzisiejszych czasach te objawy nie muszą oznaczać, że jesteś chory, tylko że cierpi twoja psychika.Według doktora Alexandra Kugelstadta, doświadczonego lekarza i psychoterapeuty, wiele chorób ma więcej niż jedną przyczynę. Współczesna medycyna zapomina jednak o wpływie psychiki na nasze zdrowie i samopoczucie i w wielu przypadkach bezradnie rozkłada ręce. Kluczem do zdrowia jest zdobycie wiedzy o tym, jak ciało i psychika współpracują. Taką wiedzę - zarówno teoretyczną, jak i praktyczną - da ci ta książka.Doktor Alexander Kugelstadt nie zostawia pacjentów bez diagnozy ??? pokazuje, że dolegliwości psychosomatyczne się leczy. Posługując się wieloma przykładami, interpretując objawy i udzielając praktycznych porad, w przystępny sposób wyjaśnia przyczyny chorób, które trudno było do tej pory zdiagnozować.Zatroszcz się o swoją psychikę, a ciało ci się odwdzięczy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21331 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 411-[420]. Indeks.
Jakie strategie stosujesz, by ignorować sygnały, które wysyła twoje ciało? Pora przestać tłumaczyć wszystkie swoje dolegliwości stresem i wreszcie wsłuchać się w swoje ciało i psychikę. Nadmierna potliwość, przyśpieszone bicie serca, zmęczenie, bezsenność, problemy żołądkowe, wypadanie włosów, bóle głowy czy pleców – w dzisiejszych czasach te objawy nie muszą oznaczać, że jesteś chory, tylko że cierpi twoja psychika. Według doktora Alexandra Kugelstadta, doświadczonego lekarza i psychoterapeuty, wiele chorób ma więcej niż jedną przyczynę. Współczesna medycyna zapomina jednak o wpływie psychiki na nasze zdrowie i samopoczucie i w wielu przypadkach bezradnie rozkłada ręce. Kluczem do zdrowia jest zdobycie wiedzy o tym, jak ciało i psychika współpracują. Taką wiedzę – zarówno teoretyczną, jak i praktyczną – da ci ta książka. Doktor Alexander Kugelstadt nie zostawia pacjentów bez diagnozy − pokazuje, że dolegliwości psychosomatyczne się leczy. Posługując się wieloma przykładami, interpretując objawy i udzielając praktycznych porad, w przystępny sposób wyjaśnia przyczyny chorób, które trudno było do tej pory zdiagnozować. Zatroszcz się o swoją psychikę, a ciało ci się odwdzięczy! [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 283-292.
Część tekstu tłumaczona z języka niemieckiego.
Wstęp Psychomotoryka i integracja sensoryczna w ujęciu teoretyczno - praktycznym Systemowo-indywidualna analiza zaburzeń rozwoju Koncepcja psychomotoryki empowermentu - konteksty teorii i praktyki pedagogicznej Wybrane sugestie terapeutyczne Krytyczna ocena głównych tez terapii integracji sensorycznej Podsumowanie Terapia rodzinna skoncentrowana na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Istota, założenia, ukierunkowanie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Przypadek Dominika jako przykład działań w zakresie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka. Diagnoza Zalecenia terapeutyczne dla dziecka Terapia w ramach psychomotoryki empowermentu Co jest normalne? Co stanowi o normalności? Czy istnieje człowiek normalny? Rozważania ogólne Czy istnieje człowiek normalny Normalność a metody testowe Normalność jako mylący wyznacznik "zdrowego" rozwoju dziecka Terapia integracji sensorycznej Pozytywne aspekty koncepcji integracji sensorycznej Terapia integracji sensorycznej i jej roszczenia do wyłączności Krytyka z perspektywy neurofizjologiczno-medycznej Krytyka pedagogiczna Czy rozwój dziecka jest hierarchiczny? Podsumowanie argumentów socjo-pedagogicznych Podejście systemowo-konstruktywistyczne w procesie wychowania i w terapii ruchowe Ogólna teoria systemowa Terapia systemowa Indywidualizacja percepcji i konstrukcji mózgu oraz ich konsekwencje w wychowaniu i terapii Różnice pomiędzy terapią systemową a linearno-przyczynowymi koncepcjami terapeutycznymi na przykładzie terapii integracji sensorycznej Podstawowe zasady psychomotoryki empowermentu Rozważania ogólne Nieprawidłowość, zaburzenie czy opóźnienie - przykład praktyczny Obraz człowieka w koncepcji empowermentu Relacja pomiędzy podopiecznym a psychomotorykiem jako warunek efektywności procesu wspierania Wpływ obraz człowieka na praktyczne metody empowermentu Podstawy praktyki psychomotoryki empowermentu Uwagi wstępne Obszary wspierania w empowermencie Formy zajęć psychomotorycznych w psychomotoryce empowermentu Sporty terenowe skoncentrowane na pedagogice przeżyć jako narzędzia empowermentu Praktyczne przykłady psychomotoryki empowermentu Aranżacja psychomotoryczna Uczenie się poprzez ruch - przedmioty szkolne Integracja sensoryczna - doświadczenia polskie (konteksty teoretyczno-praktyczne) Rys historyczny Zakładane strategie rozwoju i oczekiwania wobec metody integracji sensorycznej - dyskurs ewaluacyjny Piotr Jakub Katarzyna Mateusz Analiza efektów podjętych działań Perspektywy rozwoju Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 142-152.
Wspólna edukacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i pełnosprawnej już od kilkudziesięciu lat stanowi przedmiot dyskusji. Koncepcje wprowadzane przez pedagogów specjalnych nie zawsze sprawdzały się w praktyce. Obecnie nową nadzieję budzi inkluzja. Jednak, jak stwierdza Otto Speck, postępy widoczne są raczej w teorii niż w praktyce.Abstrahując od ideologicznych przerysowań, autor próbuje przybliżyć zasadę wspólnej edukacji na podstawie praktycznych rozwiązań uwzględniających potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Speckowi zależy na większym obiektywizmie w dyskusji prowadzonej przez specjalistów oraz na jasnej koncepcji w odniesieniu do praktyki.Publikacja składa się z czterech następujących rozdziałów:I. Długa droga do wspólnej edukacjiII. Integracja - pierwsze zmiany strukturalne w systemie edukacjiIII. Inkluzja - metafora wspólnej edukacjiIV. Edukacja wczesnorozwojowa dla wszystkich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17368 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 321-325. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
To zaproszenie. Zaproszenie dla ciebie, abyś nabrał dystansu do roli rodzica i ze spokojem, może nawet przy filiżance kawy, zastanowił się nad tym, co najistotniejsze. Nad relacją ze swoim dzieckiem i z samym sobą. To dużo łatwiejsze, niż myślisz, niezwykle interesujące i bardzo ważne! To nie jest kolejny poradnik wychowawczy perfekcyjnego rodzica. Perfekcyjni rodzice zdarzają się tak samo rzadko jak perfekcyjne dzieci. WYCHOWANIE BEZ WYCHOWANIA oznacza skupienie się na relacji. Spróbuj MNIEJ DZIAŁAĆ, ale za to BYĆ BARDZIEJ ŚWIADOMYM rodzicem. Nie wiesz jak? Autorki spokojnie i bez grożenia palcem poprowadzą cię na spotkanie z twoim wewnętrznym dzieckiem - dzięki temu być może uzmysłowisz sobie, jak wiele własnych ograniczeń przekazujesz dziecku i ile schematów wychowawczych nieświadomie powielasz. Uwolnij się od wzorców przekazanych tobie i stwórz dla swojego dziecka przestrzeń pełną miłość, akceptacji i przywiązania. Stefanie Stahl i Julia Tomuschat nie dają ci gwarancji, że uchronisz dziecko przed wszystkimi niebezpieczeństwami tego świata, ale dają poczucie, że możesz zadbać o atmosferę, w której można swobodnie wyrażać emocje, budować swoją autonomię i poczucie własnej wartości. WSPARCIE I WOLNOŚĆ to najlepsze, co możesz dać swojemu dziecku, ale najpierw zaopiekuj się swoim wewnętrznym dzieckiem i zatroszcz się o siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22121 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej