Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje dydaktyczne
(55)
Publikacje fachowe
(51)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(9)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(80)
Autor
Święcicka Ewa
(15)
Dudziec Kamila
(7)
Głuchowska Hanna
(7)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(7)
Szmalec Jacek
(6)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bac Aneta
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Janus Edyta
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Majewski Andrzej (1954- )
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Raszewska Maria
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(2)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(2)
Łojewska Aleksandra
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bowers Keri
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Czajowska Agata
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Franczyk Anna
(1)
Furtak Dominika
(1)
Garnett Michelle
(1)
Golubska Małgorzata
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Grysińska Anna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kot Marcin
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krauss G. W
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kwiatkowska Anna M
(1)
Lara Joanne
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewska Jolanta (psychologia)
(1)
Malek Renata
(1)
Małek Renata
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pawluczuk Joanna
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Pąchalska Maria
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagogika)
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sher Barbara
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Suchon Szymon
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tomaszewska Dorota
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Waligóra Anna (pedagogika)
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wejner-Jaworska Teresa
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Terapeuci zajęciowi
(85)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(14)
Korekcja mowy
(11)
Dziecko autystyczne
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Wymowa
(8)
Język polski
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Samodzielność
(5)
Spółgłoski
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Rysowanie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Leczenie
(3)
Logopedia
(3)
Nauczanie
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Arteterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Higiena
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Młodzież
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozmowa
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Teoria umysłu
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Afazja
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Artykuły gospodarstwa domowego
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dostępność architektoniczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Ergonomia
(1)
Fotografie
(1)
Fotografoterapia
(1)
Geragogika
(1)
Geriatria
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hortiterapia
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język dziecka
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kultura
(1)
Lateralizacja
(1)
Lęk
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Życie codzienne
(2)
Polska
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(29)
Poradnik
(23)
Materiały pomocnicze
(14)
Podręcznik
(11)
Scenariusz zajęć
(10)
Opracowanie
(8)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(5)
Karty pracy ucznia
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(69)
Medycyna i zdrowie
(11)
Psychologia
(11)
Językoznawstwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych - od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20594 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na okładce.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 185-189. Indeks.
Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomieszczeń oraz wybranych budynków użyteczności publicznej i transportu. Omówiono także ergonomię wykonywania czynności oraz wybrane adaptacje pomagające w wykonywaniu czynności życia codziennego. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej. Ergonomia jest nauką interdyscyplinarną. Jej głównym celem jest polepszanie warunków pracy człowieka. Wyróżnia się ergonomię koncepcyjną (wprowadzanie zasad ergonomii podczas opracowania koncepcji oraz projektowania) i ergonomię korekcyjną (korektę warunków pracy na drodze modernizacji już funkcjonujących stanowisk pracy). Ergonomia i adaptacje odgrywają ważną rolę w terapii zajęciowej, która jest istotnym elementem fizjoterapii. . Podręcznik ten, podobnie jak poprzednie, które ukazały się w serii "Terapia zajęciowa", przygotowali doświadczeni praktycy i zarazem nauczyciele akademiccy. Książka dostarcza aktualnych wiadomości i może stanowić kompendium wiedzy niezbędnej w codziennej praktyce. W publikacji przedstawiono:- teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania adaptacji, środowisko pracy dla osób z niepełnosprawnością),- wytyczne do projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (wybrane pomieszczenia, obiekty użyteczności publicznej, transport),- zasady ergonomii w wykonywaniu czynności życia codziennego (w pozycji stojącej i siedzącej, przenoszenie osób i przedmiotów),- wybrane adaptacje pomagające w ergonomicznym wykonywaniu czynności życia codziennego (czynności podstawowe i złożone, wypoczynek, życie społeczne). Próba zamieszczenia w jednej zwartej publikacji całości problematyki związanej z ergonomią i adaptacjami w terapii zajęciowej była dużym wyzwaniem. Z tego zadania Autorzy wywiązali się jednak bardzo dobrze. W efekcie powstało oryginalne opracowanie, które przyjęło formę prze­wodnika [...] Książka wypełnia lukę na polskim rynku publikacji poświęconych ergonomii i adaptacji w terapii zajęciowej. Przejrzysta forma prezentacji najważniejszych informacji związanych z poszczególnymi działami ergonomii i adaptacji w terapii zajęciowej powoduje, że książka może stanowić zarówno swego rodzaju wstęp dla tych wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z terapią zajęciową, jak i być powtórką dla tych, którzy wiedzę związaną z tą formą terapii już posiedli. (Fragment recenzji)dr hab. n. k. f. Jacek Wilczyński, prof. UJK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Dysfunkcje narządu ruchu są najczęstszą grupą schorzeń wśród pacjentów. Aby skutecznie im pomóc, należy sięgać po zróżnicowane środki terapeutyczne. Jedną z metod, która stanowi niezbędny element właściwie prowadzonej rehabilitacji oraz potrafi znacząco podnieść jakość życia osoby chorej nawet w sytuacji, gdy walczy ona z chorobą postępującą i niewyleczalną, jest terapia zajęciowa.Podręcznik ten jest kolejną pozycją z serii ?Terapia zajęciowa?, tak jak poprzednie, opracowaną przez praktyków i zarazem nauczycieli akademickich.Bogato ilustrowana publikacja (ponad 160 rycin):kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu,pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego,zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów,omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki,przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych,zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Podręcznik polecany osobom kształcącym się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.Ze wstępu Temple Grandin
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 81-84.
Porady dla rodziców, opiekunów, studentów, terapeutów w oparciu o całościowy rozwój dziecka - Dominika Czachorowska Czytelnik zainteresowany aktywnym rozwijaniem mowy swojego dziecka znajdzie w tej publikacji przejrzysty, uporządkowany, przydatny i podany w przystępnej formie poradnik dla rodziców/opiekunów małego dziecka:- porady specjalisty (logopedy), uwiarygodnione jednocześnie własnym doświadczeniem matki małego dziecka;- bardzo konkretne i jasne wskazówki oraz propozycje ćwiczeń z małym dzieckiem, dodatkowo podzielone na etapy: pierwszy, drugi, trzeci rok życia; wyróżnione wizualnie w książce;- omówienie znaczenia okresu prenatalnego dla harmonijnego rozwoju dziecka po urodzeniu i propozycje prenatalnej stymulacji dziecka dla przyszłej mamy;- omówienie umiejętności bazowych dla rozwoju mowy.Autorka podkreśla znaczenie pierwszych trzech lat życia dla prawidłowego poznawczego rozwoju dziecka, w tym mowy, a także znaczenie stymulacji wielozmysłowej małego dziecka i jej wpływ na rozwój mowy.Równocześnie zwraca uwagę na olbrzymią rolę środowiska i otoczenia dziecka dla jego prawidłowego rozwoju, w tym również mowy.Istotą tej książki/miniporadnika jest zwrócenie uwagi, że mowa nie jest umiejętnością samą w sobie i kształtuje się na tle innych, harmonijnie rozwijających się funkcji i sprawności dziecka, z czego wyłania się holistyczne podejście do dziecka i jego rozwoju psychoruchowego.Mamy nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego rozpropagowania idei konsultowania rozwoju noworodków i niemowlaków ze specjalistami, w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [147]-152.
Fototerapia, czyli zastosowanie fotografii w pracy nauczyciela, pedagoga, doradcy i terapeuty, jest coraz częściej używana w zakresie coachingu i rozwoju osobistego. Autorka rozumie ją jako zbiór powiązanych ze sobą technik opartych na osobistych i rodzinnych fotografiach oraz na zdjęciach wykonanych przez inne osoby - przywoływane dzięki nim uczucia i wspomnienia są wykorzystywane jako katalizatory komunikacji terapeutycznej, procesu zmiany czy rozwoju osobistego. W publikacji znajdują się też scenariusze ćwiczeń skonstruowanych n a podstawie zagadnień omówionych w części teoretycznej. Połączenie perspektywy teoretycznej i metodycznej czyni opracowanie nowatorskim. Jest to projekt metodyczny adresowany do terapeutów-praktyków. Niemniej - co trzeba podkreślić - rozważania konstytuujące część teoretyczną książki nie tylko dobrze ugruntowują oferowane scenariusze, lecz także dostarczają im upełnomocnień naukowych - socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Z recenzji prof. dr. hab. Mieczysława Malewskiego.
Wstęp * Część 1. Społeczno-kulturowe konteksty fotografii * Wprowadz * 1.1. Fotografia jako materiał wizualny – charakterystyka i zarys historii * 1.2. Wizualność w myśleniu obrazowym i komunikacji obrazowej * Część 2. Techniki fototerapeutyczne * Wprowadzenie * 2.1. Fototerapia na tle innych form pracy z obrazem * 2.2. Pięciomodułowy model technik Fototerapii Judy Weiser * 2.2.1. Fotografie autoformatywne * 2.2.2. Portret * 2.2.3. Autoportret * 2.2.4.Album rodzinny i fotografie (auto)biograficzne * 2.2.5.Fotoprojekcja * 2.3. Zasadność terapeutycznego zastosowania technik Fototerapii * Część 3. Fotografia w perspektywie pedagogicznej * Wprowadzenie * 3.1. Aspekty pracy edukacyjnej * 3.2. Aspekt geragogiczny – „biograficzne powidoki” * Aneks * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56943 (1 egz.)
Kaucja: 29,93 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Najnowszy zeszyt z serii Mównica Logopedyczna dedykowany jest uczestnikom terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [ć], oraz tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski. Ponad 70 kart zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój sprawności językowych dzieci poprzez: - wzbogacanie słownictwa (również rzadko spotykanego w najbliższym otoczeniu dziecka), - kształcenie słuchu fonemowego, - ćwiczenia analizy słuchowej i wzrokowej, - kształcenie słuchowe (rymy), - ćwiczenia gramatycznej warstwy języka, - trening skupiania uwagi, - trening pamięci, - stymulowanie myślenia i spostrzegawczości, - rozwijanie orientacji przestrzennej i wyobraźni, - rozwijanie sprawności komunikacyjnych. W książce logopedzi i rodzice znajdą pomysły na urozmaicenie ćwiczeń logopedycznych – różnorodne formy pracy z materiałem wyrazowym, m.in.: - nazywanie ilustracji, - kolorowanie, - rozkodowywanie, - liczenie sylab, - rysowanie brakujących części obrazków, - rozwiązywanie sudoku. Mównica Logopedyczna to seria przeznaczona dla: rodziców (do ćwiczeń w domu), logopedów (do pracy w gabinecie) i nauczycieli, dzieci młodszych (karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym) i starszych (karty wymagające umiejętności czytania i pisania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Na okładce: Jeśli logopedia, to tylko Harmonia...
Cykada z Cedyni to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [c], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski.Cykada z Cedyni to zeszyt zawierający karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych - karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Najnowszy zeszyt z serii Mównica Logopedyczna dedykowany jest uczestnikom terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoski l i li, oraz tym, którzy wymagają utrwalania tychże głosek. Ponad 60 kart zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój sprawności językowych dzieci poprzez: - wzbogacanie słownictwa (również rzadko spotykanego w najbliższym otoczeniu dziecka) - kształcenie słuchu fonemowego - ćwiczenia analizy słuchowej i wzrokowej - kształcenie słuchowe (rymy) - ćwiczenia gramatycznej warstwy języka - trening skupiania uwagi - trening pamięci - stymulowanie myślenia i spostrzegawczości - rozwijanie orientacji przestrzennej i wyobraźni - rozwijanie sprawności komunikacyjnych. W książce logopedzi i rodzice znajdą pomysły na urozmaicenie ćwiczeń logopedycznych – różnorodne formy pracy z materiałem wyrazowym, m.in.: - rysowanie po śladzie - łączenie puzzli - nazywanie obrazków - łączenie cieni z rysunkami - liczenie elementów - ustalanie kolejności zdarzeń w historyjce obrazkowej. Mównica Logopedyczna to seria przeznaczona dla: rodziców (do ćwiczeń w domu), logopedów (do pracy w gabinecie) i nauczycieli, dzieci młodszych (karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym) i starszych (karty wymagające umiejętności czytania i pisania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
P i B na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [p] i [b]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych - karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Sójka z Sokołowa to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [s], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski. Sójka z Sokołowa to zeszyt zawierający karty pracy z sze­rokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wyko­rzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opra­cowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obraz­kowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Najnowszy zeszyt z serii Mównica Logopedyczna dedykowany jest uczestnikom terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [ś], oraz tym, którzy wymagają utrwalania tejże głoski. Ponad 70 kart zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój sprawności językowych dzieci poprzez: - wzbogacanie słownictwa (również rzadko spotykanego w najbliższym otoczeniu dziecka) - kształcenie słuchu fonemowego - ćwiczenia analizy słuchowej i wzrokowej - kształcenie słuchowe (rymy) - ćwiczenia gramatycznej warstwy języka - trening skupiania uwagi - trening pamięci - stymulowanie myślenia i spostrzegawczości - rozwijanie orientacji przestrzennej i wyobraźni - rozwijanie sprawności komunikacyjnych. W książce logopedzi i rodzice znajdą pomysły na urozmaicenie ćwiczeń logopedycznych – różnorodne formy pracy z materiałem wyrazowym, m.in.: - nazywanie ilustracji - kolorowanie - znajdowanie ukrytych rysunków - kategoryzowanie - rysowanie brakujących części obrazków - wyszukiwanie różnic między ilustracjami. Mównica Logopedyczna to seria przeznaczona dla: rodziców (do ćwiczeń w domu), logopedów (do pracy w gabinecie) i nauczycieli, dzieci młodszych (karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym) i starszych (karty wymagające umiejętności czytania i pisania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Na okładce: Jeśli logopedia, to tylko Harmonia...
Zebra z Zelowa to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [z], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski.Zebra z Zelowa to zeszyt zawierający karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych - karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył: Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia sp. z o.o., 2018. - 253, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu.Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.Z przedmowy Joanny Ławickiej (Prodeste)Samokontrola. To słowo pojawia się w tej książce 71 razy. W różnych formach, odmianach i kontekstach. Jest kluczem. Kluczem do zrozumienia, że pomagając drugiemu człowiekowi ją odzyskać, nie tylko zarządzamy skutecznie zachowaniem, lecz przede wszystkim pozwalamy wieść godne, pełne szacunku życie.O autorze:Bo Hejlskov Elvén pracuje w Szwecji jako psycholog kliniczny. Jest również niezależnym doradcą i wykładowcą zajmującym się autyzmem i zachowaniami trudnymi. W 2009 roku Szwedzkie Towarzystwo Autyzmu przyznało mu nagrodę Puzzle Piece of the Year.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21415 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Mój profil dominacji : obrazkowy test do badania lateralizacji u dzieci i dorosłych / Violetta Florkiewicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (51 stron, 20 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
Bibliografia strony 50-51.
Test Mój profil dominacji to narzędzie, w którym do diagnozy modelu lateralizacji zostały wykorzystane zadania obrazkowe.Nowa formuła testu oparta na projekcjach graficznych sprawdziła się również bardzo dobrze w diagnozie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Pozycja ta składa się z części teoretycznej i praktycznej.W pierwszej z nich czytelnicy znajdą garść informacji o lateralizacji i jej wpływie na proces uczenia się, opis procedury badawczej oraz wskazówki i scenariusze zabaw do pracy z dziećmi z zaburzoną lateralizacją.Drugą część stanowi blok kart z zestawem do badania dzieci, które nie ukończyły siódmego roku życia, oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-156.
Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystaliśmy w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela. Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)[.] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. A ten, kto w dzieciństwie, zachęcany [.] może bawić się swobodnie i na różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, a nawet czerpanie z tych wyzwań życiowych przyjemności.Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania i dostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki - ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości.Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym i w jaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora i zarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało z niej przyjemność, a nauczyciel wiedzę diagnostyczną.Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości i umiejętności dziecka.W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki od A do Z : narysuj wzory / Małgorzata Golubska, Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka (instrukcja, [22] karty tablic luzem) : ilustracje ; 22 cm+ dziurkowana tabliczka.
Miejsce i rok wydania na podstawie instrukcji.
"Narysuj wzory" to szósta część zestawu "Terapia ręki od A do Z". Składa się z dziurkowanej tabliczki oraz 22 kart ze wzorami rysunków do odtworzenia. Zadaniem dziecka jest położenie dziurkowanej tabliczki na czystej kartce, zaznaczenie punktów na podstawie wybranego wzoru, a następnie zdjęcie tabliczki i połączenie punktów linią. Ćwiczenie ma na celu usprawnienie grafomotoryki, doskonalenie sprawności ręki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20443 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej