Izdebski Zbigniew (1956- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Jakość życia
(2)
Życie seksualne
(2)
Badania naukowe
(1)
Higiena szkolna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intymność
(1)
Metodologia
(1)
Nauki społeczne
(1)
Ontogeneza
(1)
Osobowość
(1)
Osoby samotne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Postawy
(1)
Seksualność
(1)
Socjologia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-177.
Zajmowanie się intymnością jako przedmiotem badań i analiz naukowych z uwagi na jej naturę jest działaniem, któremu towarzyszy ambiwalencja. W jaki bowiem sposób można opisać i wyjaśnić splot najbardziej osobistych odczuć, skoro nie potrafią ich w pełni wyrazić nawet osoby, których są udziałem? Pierwsza możliwość to uzbrojenie się w język naukowy, struktury pojęciowe podporządkowane żelaznej logice. Jest to podejście podobne do "pozytywistycznego" oglądu rzeczywistości przyrodniczej i społecznej. Druga możliwość, powstająca po odrzuceniu naiwności wynikającej z tej pierwszej, to wykorzystanie języka wyrażającego emocje, subiektywistycznego, podobnego do interpretatywnych prób wnikania w głąb ludzkiego doświadczenia. Ambiwalencja powstająca na styku tych dwóch porządków nie pozwala zasnąć spokojnie po napisaniu jakiegokolwiek fragmentu tekstu. I to ona jest najbardziej widocznym rysem prezentowanej monografii. Pomiędzy różnymi pęknięciami językowymi autorzy umieścili teksty lokujące intymność w polu zainteresowania takich dyscyplin jak: antropologia, metodologia badań naukowych, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia i psychologia. Posługując się ich systemem pojęć, ale nie stroniąc od języka codziennej emocjonalności, pisali o miejscu intymności w sferach fizyczności i psychiki człowieka, w kulturze współczesnej, w procesach rozwojowych i wychowawczych czy wreszcie w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Prezentowana książka może więc przydać się wszystkim tym, którzy zajmują się innymi, w sensie osobistym i zawodowym. Nie zredukuje wprawdzie ich egzystencjalnego niepokoju, niewiele wyjaśni, ale - być może - pokaże, jak można stawiać pytania: o siebie w relacji z innymi, o innych w relacji z nami, o swoją codzienność, a także o to, jak badać zjawiska niewidzialne. Największym zagrożeniem dla naszej kondycji jest bowiem zaniechanie zadawania sobie niewygodnych pytań, bez względu na to, czym się zajmujemy. I to jest, zdaje się, najważniejszy argument przemawiający za przeczytaniem tej książki.Krzysztof Rubacha
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy niektórych rozdziałach.
Publikacja wydana równolegle w języku angielskim.
Do niedawna, nie tylko w Polsce, osoby z niepełnosprawnością były traktowane wręcz jako aseksualne. Powodowało to nie tylko brak akceptacji dla wszelkich form manifestacji potrzeb seksualnych podejmowanych przez osoby z niepełnosprawnością oraz nieuwzględnianie w programach wspierania tych osób i procedurach medycznych problematyki seksualności, ale także brak badań zmierzających do sporządzenia diagnozy seksualności osób z niepełnosprawnością. Celem projektu badawczego „Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem społecznym” było dokonanie kompleksowej i wielowymiarowej analizy jakości funkcjonowania psychoseksualnego tych osób w Polsce, która pozwoliłaby określić psychologiczne, społeczne, pedagogiczne oraz medyczne determinanty życia seksualnego osób z niepełnosprawnością oraz ich relacji z otoczeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 188-191.
Niewiele jest badań empirycznych, które kompleksowo naświetlałyby doświadczenia, postawy i zachowania seksualne Polaków. Jeszcze mniej jest badań, które pokazywałyby te kwestie w kontekście życia społecznego i zachodzących w nim przemian. Praca niniejsza jest pisana z dwóch punktów widzenia - seksuologa i socjologa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56104 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 235-238.
Kim są single i singielki i ile osób żyje bez partnera w Polsce? Jaka jest dynamika życia w pojedynkę - kto i jak długo pozostaje bez pary? Jaki jest stosunek osób niemających partnera do życia w pojedynkę - ilu jest singli z wyboru, czy planują tak żyć na stałe i czy są ze swojego życia zadowoleni? Czym różni się życie singielek i singli? Jakie doświadczenia specyfikują życie bez pary przed trzydziestką, a jakie później? Jakie są biografie intymne singli i singielek - czy i w ilu związkach byli, dlaczego są sami, jakich partnerów szukają, czy prowadzą aktywne życie seksualne?Przedkładana czytelnikowi książka daje odpowiedzi na te i inne jeszcze pytania dotyczące doświadczeń osób żyjących w pojedynkę w Polsce. Celem publikacji było stworzenie szczegółowej, kompleksowej i komplementarnej charakterystyki osób żyjących w pojedynkę w odwołaniu do badań na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. Uwzględniono więc w niej różne zmienne empiryczne, których wzajemne relacje definiują charakter bycia singlem i singielką. Podjęto także próbę analizy doświadczeń związanych z życiem bez pary jako etapu biograficznego kobiet i mężczyzn. Celem było także rozpoznanie tej sfery życia singli i singielek, która dotąd w badaniach zjawiska życia w pojedynkę nie była podejmowana, czyli intymności i seksualności.Intencją autorów było przygotowanie opracowania będącego źródłem szczegółowych danych, w którym opis przeważa nad interpretacją. Raport ten przeznaczony jest nie tylko dla badaczy przemian życia intymnego, rodzinnego, ale także dla wszystkich osób szukających informacji statystycznych na temat życia w pojedynkę - studentów, dziennikarzy/publicystów itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie pierwsze pt.: Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Na okładce : Nowe wydanie.
Bibliografia na stronach 363-378. Indeksy.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21465 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej