Interakcje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(51)
Forma i typ
Książki
(50)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje naukowe
(7)
Proza
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(64)
wypożyczone
(12)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(13)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Bortnowska Małgorzata
(4)
Covey Sean
(4)
Curtis Stacy (1971- )
(4)
Goffman Erving (1922-1982)
(4)
Vopel Klaus W. (1940- )
(4)
Gralik Ireneusz
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Dziewięcka Ewa
(2)
Martyna Ewa
(2)
Siara Olga
(2)
Woroniecka Grażyna
(2)
Adams Katherine L
(1)
Alex Sabine
(1)
Balcerowicz Leszek (1947- )
(1)
Barker Eric
(1)
Berent Damian
(1)
Bugdol Marek
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Dhawan Erica
(1)
Droździak Paweł
(1)
Długołęcka Alicja
(1)
Elias Norbert (1897-1990)
(1)
Forgas Joseph P
(1)
Franco Marisa G
(1)
Galanes Gloria J
(1)
Grzyb Tomasz (psycholog)
(1)
Harris Judith Rich
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Hochschild Arlie Russell (1940-)
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jankowska Hanna (tłumacz)
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Kobyliński Paweł
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Komorowska Marta
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Kruszewicz Andrzej (1959- )
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levavi Meryl Sussman
(1)
Lind Karen (1943- )
(1)
Macios Tomasz
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Malcher Rita
(1)
Marody Mirosława (1947- )
(1)
Mazurowska Renata
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Montefiore Santa (1970- )
(1)
Nocuń Aleksander
(1)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Olszewska Lucyna
(1)
Polkowski Andrzej
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Rajewska Karolina
(1)
Ratajczyk Ewa
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sennett Richard (1943- )
(1)
Sitkowska Sylwia (psychologia)
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Stanecka Zofia (1972- ). Basia
(1)
Stawiński Janusz
(1)
Stenstrom Per Henrik (1966- )
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Szubert Małgorzata (tłumacz)
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Szymczyk Jan
(1)
Tomanek Paweł (1980- )
(1)
Wellman Henry M
(1)
Wheeler Ladd (1937- )
(1)
Williams Kipling D
(1)
Wróbel Agnieszka (psychoterapeuta)
(1)
Zbróg Zuzanna
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Łodygowska Ewa
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Dzieci
(5)
6-8 lat
(4)
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Menedżerowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Interakcje społeczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1989-
(3)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Podręcznik
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Ksiażki mówione
(1)
Monografia
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Szkic literacki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Historia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-390. Indeksy.
Podręcznik wprowadza w problematykę komunikacji w małych grupach; omawia problematykę procesów rozumienia i słuchania, rozwiązywania problemów oraz typów przywództwa w małych grupach. Przedstawia również praktyczne rozwiązania wpływające na efektywność pracy w grupie. Jest doskonale przygotowany dydaktycznie: bogato ilustrowany przykładami. Może być pomocny w kształceniu akademickim oraz zawodowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: nowe zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży.
Ten czterotomowy poradnik zawiera szczegółowy opis nowych zabaw interakcyjnych dla dzieci i młodzieży. W 25 rozdziałach zamieszczono blisko 300 ciekawych eksperymentów, które młodym uczestnikom stwarzają możliwość powolnego dążenia do celu: osiągnięcia dorosłości. Ćwiczenia wychodzą naprzeciw pragnieniom młodych ludzi do samodzielnego decydowania, wybierania i swobodnego działania. Pomagają rozwijać ich wrodzoną kreatywność, uwzględniając potrzebę uczenia się z własnych doświadczeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Od dawna uważam, że nie można być biernym wobec bredni czy podłości, kierowanych do opinii publicznej. Dlatego jeśli tylko to było możliwe, starałem sie na nie reagować poprzez media i promować rozwiąznia, które uważałem za sprawdzone. Robiłem to również sprawując jednocześnie funkcje publiczne: najpierw w rządach Tadeusza Morawieckiego, Jana Krzysztofa Bieleckiego i Jerzego Buzka. A następnie, gdy w latach 2001-2007 byłem prezesem NBP. Czynię to do dziś, korzystając z mediów społecznościowych: Twittera i Facebooka. Przez lata nazbierało się sporo moich publicystycznych i polemicznych wypowiedzi. Wśród nich są takie, na których rozpowszechnieniu mi szczególnie zalezy. Część z nic zgromadziłem w niniejszej małek książeczce. Życzę dobrej lektuty". [wstęp].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja)
Bibliografia, netografia na stronach 287-341
Relacje budują lub rujnują nasze życie. Eric Barker wnikliwie zbadał konwencjonalną wiedzę o związkach międzyludzkich, wplatając zdumiewające fakty naukowe w porywającą narrację. Wszystko po to, aby pomóc ci zbudować lepsze przyjaźnie, na nowo rozpalić uczucia i stworzyć satysfakcjonujące więzi ze wszystkimi osobami obecnymi w twoim życiu. To napisany z humorem poradnik o sztuce budowania lepszych relacji, panaceum na jedne z największych bolączek naszych czasów – narastający dystans emocjonalny i samotność. Jednak autor książki stwierdza bez ogródek: „Znienawidzisz mnie […] nie jest to typowa książka o związkach, optymistyczny poradnik, w którym autor mówi to, co czytelnik chce usłyszeć, żeby poprawić mu samopoczucie i zaoszczędzić dyskomfortu. Nie wszystko, co przeczytasz, przypadnie ci do gustu… Ostrzegam zawczasu. Prawda cię wyzwoli, ale najpierw porządnie cię wkurzy”. Ludzie próbują dogadywać się ze sobą od tysięcy lat i wciąż nie potrafią robić tego dobrze. Barker analizuje popularne maksymy i sprawdza, czy można na nich polegać z naukowego punktu widzenia. Dowiesz się więc: „Czy można oceniać książkę po okładce?” „Czy miłość wszystko zwycięża?” „Czy prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?” „Czy człowiek naprawdę nie jest samotną wyspą?” Autor dogłębnie analizuje każdy problem, zanim wyda ostateczny werdykt. Prawda, którą ujawnia może całkowicie zmienić sposób, w jaki nawiązujesz relacje z ludźmi. Jedyne, co naprawdę liczy się w życiu, to nasze relacje z innymi. Najszczęśliwsze chwile są związane z ludźmi. Te najbardziej bolesne również. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58974 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Interakcje komunikacyjne w edukacji z perspektywy sytuacyjności i kontekstowości znaczeń to obszerna praca zbiorowa, będąca pokłosiem międzynarodowej konferencji naukowej. Książka składająca się z czterech części ma charakter interdyscyplinarny. Autorzy tekstów - reprezentujący różne ośrodki akademickie w kraju i za granicą- włączają się w nurt współczesnych, niezwykle interesujących i bardzo złożonych rozważań z zakresu szeroko pojętego komunikowania społecznego w edukacji. Główną zaletą książki jest wielowątkowość i wieloaspek-towość podejmowanych zagadnień, zorientowanych zwłaszcza na kwestie wielości znaczeń i wymiarów w edukacji w odniesieniu do symbolicznej sfery kultury, komunikacji symbolicznej (część pierwsza) oraz postrzeganych przez pryzmat społecznego kontekstu znaczeń w edukacyjnych zdarzeniach komunikacyjnych (część druga), a także rozpoznawanych z perspektywy normatywnego i interpretatywnego modelu interakcji komunikatywnej (część trzecia), jak również usytuowanych w obszarze edukacji akademickiej (część czwarta). Praca przeznaczona jest dla szerokiego kręgu osób interesujących się zagadnieniami komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza dla nauczycieli szkół różnych typów, a także dla studentów i nauczycieli akademickich.Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej
Część I * SYMBOLICZNA SFERA KULTURY, KOMUNIKACJA SYMBOLICZNA A INTERAKCJA - WIELOŚĆ ZNACZEŁ I WYMIARÓW W EDUKACJI * Boris Vladislavovich Kaigorodov, Adiya Adgamovna Zakaryayeva * Education and Mass Media as the Factors of Developing Modern Elite * Józef Podgórecki * Główne sfery wykorzystania komunikacji społecznej * Małgorzata Jopek-Bizon * Twórczość nieprofesjonalnych artystów i animatorów kultury jako forma komunikacji regionalnej (na przykładzie twórczości M. Jopek, Cz. Rusek i W. Ficoń) * Józef Jagas * Kulturowe wyznaczniki komunikacji społecznej w edukacji * Magdalena Janota-Bzowska * Okiem mistrza i okiem ucznia - rozważania o relacjach między nauczycielem i uczniem w obszarze sztuk pięknych * Marta Szabelska-Holeksa * Interpersonalna komunikacja i dialog pomiędzy nauczycielem a uczniem w obszarze spotkań ze sztuką * Klaudia Węc * Kompetencje psychoanalityczne w budowaniu dialogu wychowawczego * Zofia Remiszewska * Konteksty ambiwalencji w ramach wartości absorbowanych przez młodzież w odniesieniu do kultury popularnej * Anita Stefańska * Dramaterapia jako proces nadawania znaczeń przez uczniów z niepełnoprawnością intelektualną * Część II * SPOŁECZNY KONTEKST ZNACZEŁ W EDUKACYJNYCH WYDARZENIACH KOMUNIKACYJNYCH W PERSPEKTYWIE INTERAKCJI * Jolanta Rzeźnicka-Krupa * Analiza kulturowych znaczeń dyskursu w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada oraz w ujęciu teorii przemocy symbolicznej P. Bourdieu (z badań nad dziecięcym dyskursem) * Jan F. Jacko * Koncepcja edukacji w kontekście Platońskiego paradoksu wiedzy * Barbara Kutrowska * Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym - rytuały interakcyjne * Aleksandra Minczanowska * Podmiotowe aspekty relacji interpersonalnych w edukacji * Małgorzata Schneider * Nauczyciel w sytuacji komunikacyjnej (zadania i kompetencje nauczyciela) * Mariola Lachawiec * Komunikowanie społeczne w edukacji. Sytuacje komunikacyjne - uczeń jako interakcja symboliczna * Małgorzata Kunicka * Konformizm jako predykator dużego dystansu władzy w szkole * Dorota Podgórska-Jachnik * Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel-rodzice a praktyka wychowawcza * Barbara Olszewska * Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel-dziecko w praktyce wychowawczej * Marta Ułaszewska-Żuk, Mariusz Żuk * Kompetencja metapoznawcza jako wyznacznik kompetencji komunikacyjnej - refleksje w kontekście komunikacyjnych zdolności i postaw nauczyciela * Małgorzata Zalewska-Bujak * Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w nowych realiach cywilizacyjnych * lnetta Nowosad ,, Uczenie się "jako budowanie nowej jakości procesów komunikacyjnych nauczyciel-uczeń. Przykład,,uczącej się szkoły" * Janusz Ropski * Kierowanie placówką oświatową w myśl teorii strukturalno-funkcjonalnej i interakcjonizmu symbolicznego * Część III * NORMATYWNY I INTERPRETACYJNY MODEL INTERAKCJI KOMUNIKACYJNEJ W EDUKACJI * - MNOGOŚĆ SYTUACJI * Klaudia Błaszczyk * Relacje i interakcje nauczyciel-uczeń a modele komunikacji społecznej * Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg * Interakcje komunikacyjne w edukacji - stan obecny i możliwości modyfikacji * Arkadiusz Wąsiński * Nowe strategie myślenia jako alternatywne spojrzenie na asymetryczną interakcję komunikacyjną nauczyciel-uczeń w procesie edukacyjnym * Agata Popławska * Modele komunikacji a interakcje nauczyciel-uczeń * Izabela Łuc * Wulgaryzacj a języka w środowiskowej komunikacji nieoficjalnej uczniów jako współczesne wyzwanie dla nauczyciela i edukacji * Małgorzata Mikołajczak * Szkolne lekcje "na dwa glosy", czyli słowo o komunikacyjnym ,, rozmijaniu" * Krystyna Zatoń * Znaczenie informacji werbalnej w procesie nauczania i uczenia się czynności motorycznych * Andrzej Klarowicz * Haptyka jako metoda uświadamiania wrażeń kinestetycznych * Stanisław Jakubowicz, Stanisław Plebański, Kornelia Rybicka, Beata Udzik * (Kon)teksty humanistyczno-przyrodnicze w szkolnej klasie * Jadwiga Oleksy * Tekst podręcznika jako narzędzie komunikacji edukacyjnej * Część IV * WIELOWYMIAROWOŚĆ INTERAKCJI KOMUNIKACYJNYC W EDUKACJI AKADEMICKIEJ * Beata Bochnia * Komunikacja jako proces wzajemnego porozumiewania się - uczenie przez dyskusję * Anna Kuciejczyk * Blokujące i motywujące komunikaty wykładowców - komunikat z badania relacji studentów i nauczycieli akademickich * Kazimierz Czerwiński * Interakcje nauczyciel akademicki-student jako potencjalne pole kształtowe kompetencji obywatelskich * Izabela Jabłońska * Proces komunikacji warunkiem poprawnych relacji nauczyciel akademicki -student * Janusz Mika * Komunikacja społeczna a system edukacji w Republice Czeskiej w świetle nowych wyzwań dla pedagogiki * Marian Marcinkowski * Wybrane osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej nauczycieli * Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Monika Zińczuk * Metoda projektów jako sposób aktywizacji przestrzeni komunikacyjnej * w nauczaniu dydaktyki * Kinga Tucholska, Marian Fiedor * Klimat sprzyjający nauce akademickiej a psychologiczne funkcjonowanie studentów - implikacje teorii autodeterminacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: "Zapomnij o kursach MBA, czytaj Kopciuszka" - Paul Hellman.
Bibliografia, netografia na stronach 243-[277].
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 7 habits of happy kids.
Wystarczy 7 prostych historii, żeby nauczyć dziecko dobrych nawyków. Poznajcie przyjaciół z kariny Siedmiu Dębów, którzy wam w tym pomogą. Witek nauczy organizacji czasu. Kudłatek przekona, że warto określić sobie cel działania. Lilka zwróci uwagę na współpracę z innymi. Wandzia przypomni, dlaczego warto zadbać o siebie. 7 nawyków szczęśliwego dziecka to zbiór zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżają rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19273 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 7 habits of happy kids.
Wystarczy 7 prostych historii, żeby nauczyć dziecko dobrych nawyków. Poznajcie przyjaciół z krainy Siedmiu Dębów, którzy wam w tym pomogą. Witek nauczy organizacji czasu. Kudłatek przekona, że warto określić sobie cel działania. Lilka zwróci uwagę na współpracę z innymi, a Wandzia przypomni, dlaczego warto zadbać o siebie. Obowiązkowy tytuł dla wszystkich rodziców i dzieci! "7 nawyków szczęśliwego dziecka" to zbiór zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżają rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Ulubieni bohaterowie, więcej przykładów.
Ilustracje również na wyklejkach.
7 nowych i prostych historii, które nauczą dziecko dobrych nawyków. Przyjaciele z krainy Siedmiu Dębów wracają z nowymi przygodami! Ala przekona, że warto określić swój cel działania. Wandzia zwróci uwagę na współpracę z koleżankami i kolegami, a Igiełka podkreśli, jak ważne jest zadbanie o siebie. Witek z kolei przypomni, dlaczego nie zawsze warto porównywać się z innymi. "7 nawyków szczęśliwego dziecka. Nowe historie" to jeszcze więcej zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżą rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 30.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19749 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
7 nowych i prostych historii, które nauczą dziecko dobrych nawyków. Przyjaciele z krainy Siedmiu Dębów wracają z nowymi przygodami! Ala przekona, że warto określić swój cel działania. Wandzia zwróci uwagę na współpracę z koleżankami i kolegami, a Igiełka podkreśli, jak ważne jest zadbanie o siebie. Witek przypomni, dlaczego nie zawsze warto porównywać się z innymi. "7 nawyków szczęśliwego dziecka. Nowe historie" to jeszcze więcej zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżą rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Dziecko w sytuacjach stresowych / redakcja naukowa Małgorzata Cywińska. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - 271 stron : fotografie, ilustracje, portrety ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 330)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. W publikacji stres został odniesiony przede wszystkim do negatywnych emocji dziecięcych i wyzwalających je określonych sytuacji (obszarów). Monografia ukazuje problematykę w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródła stresu u dzieci. Autorzy tekstów ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w kontekście różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich obrazy dziecięcej rzeczywistości, przyjmujące niekiedy dramatyczny wymiar ich codzienności, czyniące niepowetowane straty w psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego dzieci, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych - czyli naszej ogromnej uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book.
Pierwsza książka na temat komunikacji i budowania zespołu, w której autorka mierzy się z problemami, obnażonymi przez pandemię i pracę zdalną.Bestseller "The Wall Street Journal"Erica Dhawan - autorytet w zakresie komunikacji i pracy zespołowej w realiach XXI wieku - przedstawia zasady skutecznej komunikacji w cyfrowym świecie. Opierając się na najnowszych badaniach, napisała wypełniony praktycznymi radami przewodnik niezbędny w świecie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki niemu zrozumiesz, czym jest nowa empatia, dowiesz się, jak uniknąć nieporozumień i frustracji, a przede wszystkim poznasz cztery zasady cyfrowej mowy ciała.· Dlaczego powinniśmy na nowo nauczyć się stawiać kropki i wykrzykniki?· Jak powinien wyglądać skuteczny e-mail?· Czemu krótkie wiadomości potrafią być tak bardzo stresujące?· Kiedy napisać e-mail, a kiedy sięgnąć po telefon?· Jak wykorzystać moc emotikonów?Kiedy spotykamy się z kimś twarzą w twarz, nawet 80 informacji przekazujemy za pomocą mowy ciała. W świecie cyfrowej komunikacji jesteśmy jej pozbawieni. Ta książka podpowie ci, czym skutecznie zastąpić kontakt wzrokowy, kiwnięcie głową lub zwykły uśmiech."Komunikaty niewerbalne są niezbędne do wzajemnego zrozumienia. W czasach gdy tak wiele rozmów odbywa się on-line oraz masowego przejścia na zdalne nauczanie i pracę, potrzebujemy tej książki bardziej niż kiedykolwiek".Sheryl Sandberg, COO Facebooka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sto technik wpływu społecznego / Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Smak Słowa, 2022. - 411 stron ; 21 cm.
Na okładce i stronie tytułowej: Kiedy i dlaczego wywieranie wpływu na innych jest skuteczne.
Bibliografia na stronach [393]-403. Indeksy.
Wchodzisz do sklepu, żeby kupić chleb, makaron i owoce. Po chwili wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie zamierzałeś kupić, masz jeszcze paczkę chipsów, dwie gazety i los na loterię. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdecydowałeś się na zakup tych rzeczy?Któregoś dnia do twoich drzwi puka mężczyzna oferujący nowy rodzaj łączainternetowego. W zasadzie jesteś zadowolony z jakości usług oferowanychprzez twojego obecnego dostawcę, ale po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyjąć nową ofertę. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie: DLACZEGO?Czy te przykłady brzmią znajomo?A może chciałbyś raczej wywierać wpływ na innych ludzi niż im ulegać?Jeżeli tak, to bez wątpienia zainteresuje cię książka napisana przez dwóch psychologów społecznych, którzy badają najczęściej stosowane techniki wpływu społecznego. Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb analizują skuteczność tych technik, a kiedy je opisują, za każdym razem odpowiadają na trzy pytania:(1) Jaka idea przyświeca danej technice wpływu społecznego?(2) Co na ten temat mówią badania?(3) Jaki mechanizm psychologiczny decyduje o skuteczności danej techniki?Rekomendacje wydawnicze:Ta książka przedstawia aż 100 takich technik, obejmujących prawie wszystkie obszary życia codziennego - nie tylko zakupy, lecz także bliskie relacje oraz nasze zachowania, zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej. Każda z opisywanych technik została naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na rzeczywistym wpływie tych technik na nasze życie.O autorach:Dariusz Doliński - profesor psychologii, ceniony psycholog społeczny i renomowany badacz wpływu społecznego. Autor licznych artykułów naukowych publikowanych w czołowych czasopismach psychologicznych oraz 21 książek.Tomasz Grzyb - dr hab. psychologii, profesor Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor licznych artykułów i książek. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego.Rekomendacje wydawnicze:Nigdy wcześniej nie widziałem książki opisującej tak wiele technik wpływu społecznego. Autorzy to obecnie największe autorytety w tej dziedzinie, więc jeśli mówią, że te sposoby działają, to możesz im zaufać. A jeśli nadal będziesz mieć jakieś wątpliwości, to przy każdej z technik znajdziesz omówienie badań potwierdzających jej skuteczność. - profesor Christopher J. Carpenter, Western Illinois UniversityDariusz Doliński i Tomasz Grzyb dokonali nadzwyczaj przejrzystego, a przy tym fascynującego przeglądu wielu (tak, aż 100!) technik wpływu społecznego i dokładnie wyjaśnili działanie każdej z nich. Przytoczyli również przykłady eksperymentów, które dowiodły skuteczności tych technik. Czytelnicy, którzy poszukują intrygującego wprowadzenia do sztuki wywierania wpływu społecznego, na pewno nie będą rozczarowani. - profesor Daniel J. O’Keefe, Northwestern UniversityDariusz Doliński i Tomasz Grzyb swoją książką wyświadczyli nam wszystkim wielką przysługę. Nie tylko opisali 100 efektywnych technik wpływu społecznego, lecz także zbadali mechanizmy psychologiczne, które sprawiają, że owe techniki działają. Nie ma bardziej użytecznej książki dla kogoś, kto chciałby osiągnąć mistrzostwo w dziedzinie perswazji. - profesor Robert Cialdini, Arizona State University, autor książek "Wywieranie wpływu na ludzi" i "Pre-swazja"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii ; t. 12)
Bibliogr. s. 301-323. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2342, 2311 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Ebook dostępny wyłącznie na: ebookpoint.pl.
Między partnerem, dziećmi i rodzicami Oddajemy Państwu drugie wydanie cieszącej się ogromnym powodzeniem książki Pawła Droździaka i Renaty Mazurowskiej BLISKO, NIE ZA BLISKO. Terapeutyczne rozmowy o związkach.Układanie relacji z ludźmi to jedno z największych wyzwań, jakie stawia przed nami codzienność. Subtelna sieć wzajemnych uczuć i emocji, naturalnych sympatii lub antypatii, oczekiwań i zobowiązań wpływa na nasze funkcjonowanie, odbija się na nastroju i w dużym stopniu decyduje o jakości życia.Najważniejsze z naszych relacji dotyczą zaledwie kilku osób: partnerów życiowych, rodziców, dzieci. To one potrafią nas uszczęśliwić bądź unieszczęśliwić, to my - mniej lub bardziej świadomie - wpływamy na przebieg tych relacji . Aby budować trwałe związki, satysfakcjonujące obie strony, czasem trzeba spojrzeć z dystansu i spróbować zdiagnozować przyczyny pojawiających się problemów.Jak uniknąć wciąż powtarzanych błędów? Jak stworzyć dobrą i trwałą relację? Jak ją zmieniać lub opuszczać gdy jest niszcząca? Kiedy potrzebna jest terapia? Na te wszystkie pytania odpowiada Paweł Droździak, doświadczony psycholog i psychoterapeuta w rozmowie z Renatą Mazurowską, psychoterapeutką i dziennikarką specjalizującą się w tematyce psychologicznej. Jeśli chcesz przyjrzeć się swoim własnym relacjom i spróbować je ulepszyć, musisz przeczytać tę książkę!Kiedy otwieram tę książkę, to nie znajduję recepty "Jak żyć?", bo nawet jej tam nie szukam. Natomiast na każdej stronie odkrywam coś ciekawego, jak zawsze w przypadku rozmowy dwóch mądrych osób.Tomasz Sobierajski, meskieczytanki.blogspot.com.(...) to przede wszystkim dialog między mężczyzną i kobietą, w którym ukazane zostają różne punkty widzenia, z wyraźnymi nieraz odmiennościami i zbieżnościami; co więcej, do tego dialogu zostaje zaproszony czytelnik, któremu nic się nie narzuca i którego traktuje się z szacunkiem i z prawem do poszukiwania i posiadania własnej opinii i własnego zdania. Wyraźnym celem Autorów nie jest przekonywanie do czegokolwiek, ale próba wyjaśnienia, zobrazowania, dania do myślenia. Znalezienie odpowiedzi jest zadaniem czytelnika, Autorzy wskazują natomiast na świat ważnych problemów, związanych z tematem bliskości, oraz ukazują perspektywy, otwierają nowe horyzonty, dzięki którym można uświadomić sobie coś, czego do tej pory być może w ogóle nie brano pod uwagę. Zdecydowany wartością tej książki jest jej inspirujący charakter oraz to, że dotyka tematów ważnych dla każdego. (...) Wydaje mi się, że celem rozmowy Pawła Droździaka i Renaty Mazurowskiej było otwarcie oczu czytelnikom na ważne dla każdego z nas zagadnienia. Od tego otwarcia oczu zaczyna się wszystko. Gratuluję autorom publikacji, a czytelnikom gorąco polecam "Blisko, nie za blisko. Terapeutyczne rozmowy o związkach". Treść z pewnością warta przemyślenia.Stefan Szary, psychologia.net.plDzięki temu, że obie osoby mają wiedzę z zakresu psychologii (...) mamy do czynienia z ciekawą dyskusją, w której obie strony przytaczają rzeczowe argumenty na uzasadnienie swojego stanowiska. Śledzimy rozmowę dwojga inteligentnych ludzi, z których każde ma swoje zdanie, swoje przemyślenia na omawiane tematy, przeczytane lektury i własne doświadczenia.Bogusław Włodawiec, psychologia.net.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Tyt. przekł.: "The society of individuals" 1991, tyt. oryg.: "Die Gesellschaft der Individuen" 1987.
Bibliogr. prac. N. Eliasa opubl. w jęz. ang. s. 282-289, bibliogr. s. XLII-XLIII. Indeks.
Podręcznik akademicki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51119 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia z Górnej Półki)
Podtyt. wg okł.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Rozdział 1. Umysł społeczny - wprowadzenie * (Forgas, J. P., Williams, K. D., Wheeler, L.) * Część I. Umysł społeczny - podstawowe zagadnienia i procesy. * Rozdział 2. Wymiary umysłu społecznego - wielkość, asymetrie, spójność i różnice międzypłciowe w systemach myślowych ukształtowanych wokół Ja i wokół innych osób. (McGuire, W. J., McGuire, C. V.) * Rozdział 3. Afekt a umysł społeczny - wpływ afektu na strategiczne zachowania interpersonalne. (Forgas, J.) * Rozdział 4. Motywacja do zmian poznawczych - model dysonansu oparty na standardach Ja. (Cooper, J.) * Rozdział 5. Motywacyjna i poznawcza dynamika codziennego życia społecznego. (Nezlek, J. B.) * Część II. Umysł społeczny jednostek - rola Ja i różnice indywidualne * Rozdział 6. Ja społeczne - poszukiwanie tożsamości a prymat motywacyjny Ja indywidualnego. (Sedikides, C., Gaertner, L.) * Rozdział 7. Rola procesów poznawczych i motywacyjnych w autoprezentacji. (Tice, D. M., Faber, J.) * Rozdział 8. Samoocena a strategie interpersonalne. (Schütz, A.) * Rozdział 9. Umysł społeczny narcyza - poznawcze i motywacyjne aspekty budowania tożsamości poprzez relacje interpersonalne. (Rhodewalt, F.) * Rozdział 10. Umysł społeczny a poziom nastawienia na niepewność - różnice indywidualne w kontekście interpersonalnym. (Sorrentino, R. M., Hodson, G., Huber, G. L.) * Część III. Umysł społeczny w związkach osobistych i zachowaniach interpersonalnych * Rozdział 11. Spostrzeganie, uczucia i pragnienia - rola przeszłych związków w dzisiejszych relacjach interpersonalnych. (Andersen, S. M., Berenson, K. R.) * Rozdział 12. Standardy idealne w związkach intymnych. (Fletcher, G. J. O., Simpson, J.) * Rozdział 13. Odmienne sposoby relacjonowania zdarzeń przez ofiary i sprawców - umotywowane zniekształcenia poznawcze dotyczące wykroczeń interpersonalnych. (Baumeister, R. F., Catanese, K.) * Rozdział 14. Podróż w głąb umysłu społecznego osoby stosującej ostracyzm. (Williams, K. D., Wheeler, L., Harvey, J. A. R.) * Rozdział 15. Autokategoryzacja i usuwanie subiektywnej niepewności: poznawcze i motywacyjne aspekty tożsamości społecznej i przynależności grupowej. (Hogg, M. A.) * Rozdział 16. Przyrost motywacji w grupach zadaniowych - aspekty i perspektywy. (Kerr, N. L.) * Rozdział 17. Wpływ społeczny a reakcje automatyczne - czy można kontrolować to, co niekontrolowalne? (Huguet, P., Galvaing, M. P., Dumas, F., Monteil, J.-M.) * Rozdział 18. Ukierunkowany wpływ społeczny. (Crano, W. D.) * Rozdział 19. Motywacja poznawcza i społeczna w procesie grupowego podejmowania decyzji. (Kaplan, M. F., Wilke, H.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filia na Faktach)
Indeks.
Jak zdobyć i utrzymać przyjaciół w erze rozproszenia, wypalenia i chaosu w coraz bardziej podzielonym świecie? Więzi międzyludzkie są jednym z najważniejszych wyznaczników szczęścia. Spośród 106 czynników wpływających na depresję, brak zaufanej osoby znajduje się na pierwszym miejscu. Samotność jest bardziej zgubna, niż zła dieta czy brak ruchu. przyjaźń dosłownie ratuje nam życie. Dr Marisa G. Franco wyjaśnia, że aby zdobyć i utrzymać przyjaciół, musisz zrozumieć, na czym opiera się twoje przywiązanie: na poszukiwaniu poczucia bezpieczeństwa, na strachu czy unikaniu. To klucz do odkrycia, co w twoich przyjaźniach działa, a co zawodzi. Istnieją konkretne, oparte na badaniach sposoby na zwiększenie liczby i jakości przyjacielskich więzi. Inicjatywa, wrażliwość, autentyczność, produktywny gniew, hojność i przywiązanie – to cechy, które chronią przyjaźń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Bibliografia strony 475-484. Indeks.
Relacje w przestrzeni publicznej to kontynuacja i rozwinięcie wątków podjętych przez Goffmana w pracy Zachowanie w miejscach publicznych. Autor wnikliwie analizuje, czym jest porządek publiczny i jakie reguły kierują zachowaniem osób zaangażowanych w interakcje bezpośrednie (twarzą w twarz). To najlepszy wykład dotyczący takich technik podtrzymywania porządku interakcji, jak wymiany obronne, wymiany naprawcze, oznaczenia. Skinienia głowy, uniki wzrokowe, przypadkowe gesty stają się w studium Goffmana niejako kodeksem drogowym życia społecznego. Lektura obowiązkowa dla socjologów!"W historii cywilizacji zachodniej istnieje ciągłość oficjalnej ideologii moralnej definiującej cechy, jakimi powinni się wykazać pełnoprawni mężczyźni i kobiety podczas interakcji twarzą w twarz. Literatura poświęcona dżentelmenom, która zaczęła powstawać w XVI wieku, stanowi zaledwie jeden z wielu przykładów. Wymienia się tam klasyczne elementy dobrego charakteru: szczerość, wdzięczność, sprawiedliwość, hojność. Istnieją również obowiązki dotyczące zarządzania własnym ciałem, niektóre zależne od płci, a niektóre wspólne obu: czystość, świeży wygląd, powściąganie obżarstwa, siła i odwaga fizyczna, zręczność, wdzięk i opanowanie. Wreszcie, istnieją również cnoty związane z wykształceniem: wiedza, język i ogłada. [...] Badacze zachowania zaniedbali ów wspólny rdzeń przekonań, które łączą społeczeństwa zachodnie. Szybko doszliśmy do wniosku, że koncepcje cnoty są domeną matek i nauczycieli, że nie mają przełożenia na rzeczywiste zachowania i - tak czy inaczej - dziś są zdecydowanie mniej ważne niż kiedyś".(z tekstu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej