Juchnowicz Marta (1948- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Juchnowicz Marta (1948- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Kadry
(4)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Marketing personalny
(1)
Pomiary
(1)
Prawo pracy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Siła robocza
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [327]-339.
Współczesne zarządzanie stwarza wiele różnych wyzwań, w tym związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim. Autorzy pokazali: istotę elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim, nowe formy zatrudniania pracowników, elastyczność indywidualną pracowników, zmiany w podejściu pracodawców i menedżerów do zatrudniania pracowników, wyzwania dla specjalistów w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim, elastyczne formy zarządzania wynagrodzeniami. Książkę wzbogacają liczne przykłady i wyniki badań empirycznych. Książka jest przeznaczona dla pracodawców, menedżerów, profesjonalistów w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim, a także dla studentów uczelni i kierunków związanych z zarządzaniem oraz słuchaczy studiów podyplomowych z różnych dziedzin zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55604 (1 egz.)
Kaucja: 42,19 zł
Książka
W koszyku
Wydanie publikacji dofinansowane ze środków Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie .
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez czytelników. (.) Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." dr Grzegorz Łukasiewicz.
Wprowadzenie * 1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji * 1.1. Kapitał ludzki w organizacji — istota i zakres * 1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji * 1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji * Bibliografia * 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 2.1. Kompetencje pracowników — podejście behawioralne * 2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne * 2.2.1. Rodzaje kompetencji * 2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji * 2.2.3. Profile kompetencji * 2.3. Badanie i pomiar kompetencji * 2.3.1. Metody diagnostyczne * 2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych * 2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne * 2.3.4. Assessment Center * 2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników — propozycje obszarów do badania * Bibliografia * Załącznik * 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników * 3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji * 3.2. Zaangażowanie pracowników * 3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika * 3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania * 3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru * 3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników * 3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy * 3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej * 3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy * 3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę * 3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej * 3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę — metody ilościowe i jakościowe * 3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem * 3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji * 3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem — metody ilościowe i jakościowe * Bibliografia * Załącznik * 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych * 4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru * 4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich — rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników * 4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym * 4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji * 4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych * 4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej * 4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych * 4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych * Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie * Bibliografia * 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego * 5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organizacyjnego * 5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny * 5.1.2. Natura klimatu psychologicznego * 5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego * 5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego * 5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego * 5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego * 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego * Bibliografia * Załącznik * 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji * 6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji * 6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji? * 6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej * Bibliografia * Załącznik * Podsumowanie i rekomendacje .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56349 (1 egz.)
Kaucja: 58,41 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (7 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-174.
Książka dla studentów uczelni kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.
We współczesnym świecie rośnie znaczenie kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firm i budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej, bez względu na dziedzinę i specyficzne warunki ich działania. Menedżerowie i eksperci poszukują więc sposobów podniesienia jakości kapitału ludzkiego, koncentrując swoje starania na kwalifikacjach pracowników i efektywności ich pracy. Ważnym czynnikiem, na podstawie którego kształtują się szczególnie dziś pożądane postawy, takie jak zaangażowanie, innowacyjność, chęć ustawicznego rozwoju, skłonność do dzielenia się wiedzą, aktywne uczestnictwo w procesie zmian, jest poziom satysfakcji zawodowej osiąganej przez pracownika. Istotna część zawartych w książce rozważań jest poświęcona okresowym badaniom i pomiarom poziomu satysfakcji zawodowej pracownika - kwestiom bardzo ważnym z punktu widzenia zarówno menedżera, jak i pracodawcy. Autorka przedstawia zweryfikowaną w praktyce, kompleksową metodę diagnozowania poziomu i czynników menedżerowie mają realny wpływ, dlatego w książce znalazły się także informacje na temat sposobów skutecznego kształtowania poziomu satysfakcji zawodowej.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Istota zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Pojęcia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa jako szczególne postawy pracowników * Uwarunkowania zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Rozdział 2. Ewolucja teoretycznego kontekstu roli zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej pracowników w zarządzaniu * Rozwój poglądów na znaczenie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Satysfakcja zawodowa w koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a wartość kapitału intelektualnego * Rozdział 3. Współczesne przesłanki zainteresowania się problemem satysfakcji zawodowej pracowników * Kontrakt psychologiczny w organizacji oraz poziom "zdrowia organizacji" i dobrostan pracowników a satysfakcja zawodowa pracowników * Konsekwencje ekonomiczne satysfakcji zawodowej * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a zaangażowanie organizacyjne * Satysfakcja zawodowa jako czynnik motywujący * Rozdział 4. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy * Metody pomiaru poziomu satysfakcji z pracy * Metody oceny aspektów pracy determinujących poziom satysfakcji z pracy * Kompleksowe podejście do oceny satysfakcji z pracy * Diagnoza satysfakcji z pracy w ujęciu międzynarodowym * Rozdział 5. Propozycja metody badania satysfakcji zawodowej * Koncepcja metody: założenia metodologiczne * Poziom satysfakcji zawodowej pracowników sektora usług w Polsce * Organizacja badań. Charakterystyka próby badawczej * Analiza poziomu satysfakcji zawodowej * Analiza determinant satysfakcji zawodowej związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim * Satysfakcja zawodowa a poziom zaangażowania * Analiza modelu satysfakcji zawodowej przy wykorzystaniu relacji ścieżkowych * Rozdział 6. Kształtowanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej w procesie zarządzania * Oddziaływanie treści pracy * Tworzenie materialnego i pozamaterialnego środowiska pracy * Wpływ sposobu zarządzania kapitałem ludzkim na zadowolenie z pracy i satysfakcję zawodową * Aspekty wynagrodzenia kluczowe z punktu widzenia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Aneks: Badanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46588 (1 egz.)
Kaucja: 34,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (3 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Gatunek
Bibliogr. s. 537-549. Indeks.
Problematyka książki jest niezwykle ważna dla praktyki i teorii zarządzania, ludzie bowiem stanowią najcenniejszy kapitał i jeden z kluczowych czynników budowania przewagi konkurencyjnej każdej organizacji. Zarządzanie kapitałem ludzkim (ZKL) - coraz powszechniej uznawane przez teoretyków za współcześnie występujący, następny po zarządzaniu zasobami ludzkimi etap rozwoju funkcji personalnej przedsiębiorstwa, także oparty na innych założeniach - wykorzystuje wiele modeli, metod i instrumentów koncepcji ZZL.Podręcznik stanowi wartościowe opracowanie, którym przedstawiono w sposób wyczerpujący i kompetentny wiele wymiarów ZKL, tj.: koncepcyjny, strategiczny, operacyjny, przedmiotowy, podmiotowy. Zawiera bogate treści uporządkowane pod względem metodycznym, strukturalnym i logicznym, które będą pomocne studentom w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności w przedmiotowym obszarze oraz w kształtowaniu kompetencji społecznych niezbędnych do odgrywania przez nich w przyszłości różnych ról zawodowych i życiowych. Po to użyteczne kompendium uporządkowanej wiedzy mogą także sięgać menedżerowie i specjaliści przedsiębiorstw oraz podmiotów sektora publicznego i badawcze problematyki zarządzania kapitałem ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54742 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej