Piotrowska-Albin Elżbieta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(8)
Nauczyciele
(6)
Dyrektorzy przedszkoli
(3)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Temat
Prawo oświatowe
(9)
Nauczyciele
(5)
Reforma oświaty w Polsce (2017)
(5)
Nadzór pedagogiczny
(4)
Przedszkola
(4)
Awans zawodowy
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacja
(3)
Prawo pracy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Umowa o pracę
(2)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Dotacja
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Płaca
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo policealne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Wycieczki szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Gatunek
Komentarz
(8)
Wzory dokumentów
(8)
Komentarz prawny
(2)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 16)
Wykaz aktów prawnych na stronie 7.
Dla dyrektorów szkół i przedszkoli, przedstawicieli organów prowadzących.
Nowa ustawa o finansowaniu zadań oświatowych wprowadza szereg zmian m.in. w sposobie finansowania zadań z zakresu oświaty. Publikacja Dotacje oświatowe po zmianach omawia najnowsze zmiany dotyczące: sposobu podziału subwencji oświatowej; zasad udzielania dotacji z budżetów jednostek samorządu terytorialnego dla przedszkoli, szkół i placówek oświatowych; dotacji podręcznikowej (wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub ćwiczeniowe) - jej wykorzystania i rozliczania; finansowania świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym. Dodatkowo publikacja zawiera: szczegółowe procedury ustalania, rozliczania i kontroli dotacji udzielanych przedszkolom oraz szkołom publicznym i niepublicznym, wzory uchwał i dokumentów z zakresu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu powiatu oraz z budżetu gminy - dla szkół i przedszkoli publicznych oraz niepublicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 56529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu / [red. Lidia Marciniak, Elżbieta Piotrowska-Albin]. - Stan prawny na 1 października 2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015. - 96 s. ; 30 cm.
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 8)
Publikacja Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu przedstawia i objaśnia nowe regulacje, wprowadzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej obowiązującym od 1 września 2015 r. Zasadnicze zmiany dotyczą sposobu i warunków przeprowadzania ewaluacji i kontroli, wymagań wobec przedszkoli, szkół i placówek (usunięcia ich z rozporządzenia), zakresu zadań dyrektora szkoły dotyczących nadzoru pedagogicznego, wprowadzenia regulacji dotyczących dostępu do elektronicznej platformy nadzoru pedagogicznego oraz dodania nowych stanowisk do wykazu stanowisk wymagających kwalifi kacji pedagogicznych w kuratoriach oświaty oraz w urzędach innych organów sprawujących nadzór pedagogiczny lub podległych im jednostkach organizacyjnych.Dzięki fachowym wyjaśnieniom dowiesz się m.in.:- w jaki sposób rada pedagogiczna powinna ustalić sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego?- czy nauczyciel ma prawo odmówić wejścia dyrektora na niezapowiedzianą obserwację lekcji?- jakie dane będzie trzeba wprowadzać do elektronicznej platformy nadzoru pedagogicznego?- czy rada pedagogiczna jest zobowiązana opiniować bądź przyjąć w formie uchwały sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 20 cz. 1)
Wykaz aktów prawnych na stronie 11 i przy zadaniach.
Dla dyrektorów i nauczycieli publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Od 1 września 2018 r. obowiązują istotne zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, w zakresie awansu zawodowego oraz oceny pracy nauczyciela i dyrektora. Od roku szkolnego 2018/19 zmienia się procedura awansu zawodowego nauczycieli, m.in.: wydłużona została ścieżka awansu zawodowego, ocenę dorobku zawodowego zastąpiono oceną pracy po zakończeniu stażu, a postępowanie egzaminacyjne zastąpiono postępowaniem kwalifikacyjnym w sprawie nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.W zakresie oceny pracy nauczyciela: zmianie ulegają między innymi terminy, tryb oraz skala oceny. Poza tym dyrektor szkoły musi ustalić regulamin oceny.Ico_Gray_21.gif [502 B] Niniejsza publikacja koncentruje się na praktycznych problemach wynikających ze stosowania nowych przepisów, m.in.: Jakie terminy obowiązują przy przeprowadzaniu oceny? Czy dyrektor musi uwzględnić wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu, przygotowując ocenę pracy nauczyciela? Jakie opinie są wymagane przy dokonywaniu oceny pracy nauczyciela? Kiedy można oceniać nauczyciela, który odbywa staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Kiedy nauczyciel może rozpocząć staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Których nauczycieli dotyczą przepisy przejściowe?Ico_Gray_6.gif [752 B] Adresaci:Opracowanie skierowane jest do nauczycieli oraz dyrektorów publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 20 cz. 2)
Wykaz aktów prawnych przy zadaniach.
Dla dyrektorów i nauczycieli publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Od 1 września 2018 r. obowiązują istotne zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, w zakresie awansu zawodowego oraz oceny pracy nauczyciela i dyrektora. Od roku szkolnego 2018/19 zmienia się procedura awansu zawodowego nauczycieli, m.in.: wydłużona została ścieżka awansu zawodowego, ocenę dorobku zawodowego zastąpiono oceną pracy po zakończeniu stażu, a postępowanie egzaminacyjne zastąpiono postępowaniem kwalifikacyjnym w sprawie nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.W zakresie oceny pracy nauczyciela: zmianie ulegają między innymi terminy, tryb oraz skala oceny. Poza tym dyrektor szkoły musi ustalić regulamin oceny.Ico_Gray_21.gif [502 B] Niniejsza publikacja koncentruje się na praktycznych problemach wynikających ze stosowania nowych przepisów, m.in.: Jakie terminy obowiązują przy przeprowadzaniu oceny? Czy dyrektor musi uwzględnić wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu, przygotowując ocenę pracy nauczyciela? Jakie opinie są wymagane przy dokonywaniu oceny pracy nauczyciela? Kiedy można oceniać nauczyciela, który odbywa staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Kiedy nauczyciel może rozpocząć staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Których nauczycieli dotyczą przepisy przejściowe?Ico_Gray_6.gif [752 B] Adresaci:Opracowanie skierowane jest do nauczycieli oraz dyrektorów publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 19)
Wykaz aktów prawnych na stronie 9.
Dla dyrektorów szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, inspektorów ochrony danych (IOD) oraz osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych w placówce oświatowej.
Ochrona danych osobowych w szkole i przedszkolu. Komentarz praktyczny, wzory dokumentów, procedury to kompleksowy przewodnik po regulacjach dotyczących ochrony danych osobowych (RODO). Przepisy nowej ustawy o ochronie danych osobowych nakładają na dyrektorów szkół i przedszkoli - jako administratorów danych osobowych - wiele obowiązków, wprowadzają nowe zakresy odpowiedzialności oraz sankcje finansowe za ich nieprzestrzeganie. W publikacji kompleksowo omówiono działania, jakie należy podjąć do przygotowania placówki i jej pracowników do nowych wytycznych. Dodatkowo została ona wzbogacona o: harmonogram wdrożenia RODO, procedurę powoływania Inspektorów Ochrony Danych (IOD) w placówce oświatowej, procedurę upoważnienia do dostępu do danych osobowych w placówce oświatowej, wzory dokumentów. Dzięki fachowym wyjaśnieniom specjalistów dowiesz się m.in.: jakie działania należy podjąć do przygotowania zarówno szkoły, jak i jej pracowników do nowych wytycznych? czy wszyscy pracownicy szkoły czy przedszkola muszą być przeszkoleni w oparciu o przepisy RODO? jakich pracowników szkoły czy przedszkola dyrektor może powołać do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych? Adresaci:Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, Inspektorów Ochrony Danych (IOD) oraz osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych w placówce oświatowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 7)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Wykaz aktów prawnych s. 7-8, wykaz orzecznictwa s. 8.
W publikacji Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży zostały omówione najważniejsze problemy związane z organizacją wycieczki szkolnej (krajowej i zagranicznej), kwalifikacjami oraz odpowiedzialnością opiekunów i kierownika wycieczki, ich zatrudnieniem oraz rozliczaniem czasu ich pracy. W opracowaniu poruszono także ważne zagadnienie, jakim jest zapewnienie uczestnikom odpowiedniej - zgodnej z przepisami prawa - opieki i bezpieczeństwa.Dzięki fachowym wyjaśnieniom specjalistów, zebranej dokumentacji oraz szczegółowo opisanej procedurze organizacji wycieczek szkolnych dowiesz się m.in.:- jakie kwalifikacje powinien posiadać kierownik wycieczki szkolnej, a jakie opiekun,- czy wycieczka zagraniczna organizowana przez dwie szkoły powinna być zgłoszona w kuratorium oświaty,- czy uczniowie podczas wycieczki szkolnej powinni być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków,- jak należy rozliczać czas pracy nauczycieli podczas wycieczki wielodniowej,- czy zielone szkoły mogą funkcjonować w okresie wakacyjnym i feryjnym.Opracowanie przeznaczone jest dla dyrektorów szkół i nauczycieli. Zainteresuje też rodziców uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 22)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Wykaz aktów prawnych na stronie 7.
Dla dyrektorów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno publicznych, jak i niepublicznych, też organów prowadzących.
Publikacja omawia zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z dnia 13.06.2019 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1287), której przepisy wchodzą w życie 1.09.2019 r.Nowelizacja wprowadza następujące zmiany:- podwyższenie średniego wynagrodzenia nauczycieli,- wprowadzenie nowego świadczenia dla nauczyciela stażysty,- określenie minimalnej wysokości dodatku z tytułu sprawowania funkcji wychowawcy klasy,- skrócenie ścieżki awansu zawodowego nauczyciela, oraz- powrót do oceny pracy sprzed 1.09.2018 r.Pozostałe przepisy nowelizacji mają na celu m.in.: ograniczenie możliwości nadużywania zawierania umów o pracę na czas określony, spełnienie postulatów Rzecznika Praw Dziecka dotyczących postępowania dyscyplinarnego nauczycieli, umożliwienie ustalenia niższego tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu i nauczycieli na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.W publikacji znajdziesz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania wynikające z nowelizacji Karty Nauczyciela, m.in.:- W jakim wymiarze musi zostać zatrudniony nauczyciel, aby otrzymać świadczenie na start?- Czy dodatek funkcyjny za sprawowanie funkcji wychowawcy klasy dotyczy również nauczycieli - wychowawców w przedszkolach?- Czy w związku z wprowadzeniem dodatku za wychowawstwo należy zmienić regulamin wynagradzania nauczycieli?- Jak będzie wyglądała sytuacja nauczycieli kontraktowych oraz mianowanych ubiegających się o wyższe stopnie awansu zawodowego po zmianach we wrześniu 2019 r.?- Czy nauczycielowi, który zakończył z końcem maja 2019 r. staż na stopień nauczyciela dyplomowanego i złożył w dniu 2 lipca 2019 r. sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego należy wystawić ocenę pracy czy ocenę dorobku zawodowego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 23 cz. 1)
Wykaz aktów prawnych na stronie 11.
Publikacja w sposób praktyczny wyjaśnia zasady nawiązywania nauczycielskich stosunków pracy, a także zasady ich wypowiadania na gruncie Karty Nauczyciela, ustawy - Prawo oświatowe oraz regulacji określonych w Kodeksie pracy. Autorzy skupiają się na aktualnych problemach, z którymi będą zmierzać się dyrektorzy szkół w okresie ruchu kadrowego, omawiając m.in.:- podstawy prawne nawiązania stosunku pracy z nauczycielem;- zagadnienia przekształcenia z mocy ustawy stosunku pracy zawartego w pełnym wymiarze na czas nieokreślony;- dokumentację wymaganą przy zatrudnieniu;- obowiązek przedkładania informacji o niekaralności;- rozwiązanie stosunku pracy nawiązanego na podstawie mianowania oraz nauczycielskich umów o pracę;- rozwiązanie stosunku pracy w razie całkowitej i częściowej likwidacji szkoły (przedszkola) albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w placówce;- przeniesienie nauczyciela do innej szkoły (przedszkola) lub na inne stanowisko w tej samej szkole (przedszkolu).Książka zawiera odpowiedzi specjalistów na najbardziej nurtujące pytania, m.in.:Ľ Czy z nauczycielem kontraktowym można zawrzeć umowę terminową?Ľ Jak długo ważne jest zapytanie o udzielenie informacji o osobie z KRS dla kandydata na pracownika?Ľ Czy zaświadczenie o niekaralności dostarczone w związku z ubieganiem się o pracę na stanowisku nauczycielanależy przechowywać w aktach osobowych pracownika w oryginale?Ľ Czy można rozwiązać umowę o pracę na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym odbywającym stażna nauczyciela mianowanego?Ľ Jak wypowiedzieć umowę na zastępstwo osobie zastępującej?Ľ Kiedy rozpoczyna swój bieg stan nieczynny nauczyciela?Poradnik wzbogacony został o specjalistyczne wzory dokumentów powszechnie stosowane w praktyce szkolnej, a także procedury rozwiązywania nauczycielskich stosunków pracy.Publikacja jest przeznaczona dla dyrektorów oraz nauczycieli publicznych szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, pracowników działów kadr w tych placówkach oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 23 cz. 2)
Publikacja w sposób praktyczny wyjaśnia zasady nawiązywania nauczycielskich stosunków pracy, a także zasady ich wypowiadania na gruncie Karty Nauczyciela, ustawy - Prawo oświatowe oraz regulacji określonych w Kodeksie pracy. Autorzy skupiają się na aktualnych problemach, z którymi będą zmierzać się dyrektorzy szkół w okresie ruchu kadrowego, omawiając m.in.:- podstawy prawne nawiązania stosunku pracy z nauczycielem;- zagadnienia przekształcenia z mocy ustawy stosunku pracy zawartego w pełnym wymiarze na czas nieokreślony;- dokumentację wymaganą przy zatrudnieniu;- obowiązek przedkładania informacji o niekaralności;- rozwiązanie stosunku pracy nawiązanego na podstawie mianowania oraz nauczycielskich umów o pracę;- rozwiązanie stosunku pracy w razie całkowitej i częściowej likwidacji szkoły (przedszkola) albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w placówce;- przeniesienie nauczyciela do innej szkoły (przedszkola) lub na inne stanowisko w tej samej szkole (przedszkolu).Książka zawiera odpowiedzi specjalistów na najbardziej nurtujące pytania, m.in.:Ľ Czy z nauczycielem kontraktowym można zawrzeć umowę terminową?Ľ Jak długo ważne jest zapytanie o udzielenie informacji o osobie z KRS dla kandydata na pracownika?Ľ Czy zaświadczenie o niekaralności dostarczone w związku z ubieganiem się o pracę na stanowisku nauczycielanależy przechowywać w aktach osobowych pracownika w oryginale?Ľ Czy można rozwiązać umowę o pracę na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym odbywającym stażna nauczyciela mianowanego?Ľ Jak wypowiedzieć umowę na zastępstwo osobie zastępującej?Ľ Kiedy rozpoczyna swój bieg stan nieczynny nauczyciela?Poradnik wzbogacony został o specjalistyczne wzory dokumentów powszechnie stosowane w praktyce szkolnej, a także procedury rozwiązywania nauczycielskich stosunków pracy.Publikacja jest przeznaczona dla dyrektorów oraz nauczycieli publicznych szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, pracowników działów kadr w tych placówkach oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 15)
Wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 49-51.
Dla dyrektorów szkół.
Dowiedz się kto i kiedy przygotowuje statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej.Sprawdź jakie przepisy prawne stanowią podstawę opracowania i uchwalenia statutu. Dowiedz się jak poprawnie przygotować statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej (z uwzględnieniem zasad techniki prawodawczej).Upewnij się jaką strukturę powinien mieć statut, jak poprawnie zredagować jego zapisy, w jaki sposób należy dokonywać w nim zmian.Opracowanie uwzględnia m.in.: przepisy mające wpływ na zawartość statutów wydanych na podstawie ustawy - Prawo oświatowe i ich znaczenie, ważną rolę rady pedagogicznej w przygotowaniu projektu statutu, jej potencjał i dorobek, związek między zawartością statutu a zarządzeniami dyrektora szkoły.Książka zawiera ponadto szczegółowe wskazówki jak przygotować statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej - wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony internetowej. Celem publikacji jest próba uporządkowania przepisów i przypomnienie ich znaczenia w procesie tworzenia statutów, a także zaproszenie czytelników do analitycznego i krytycznego podejścia do dotychczasowych statutów. Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów i nauczycieli szkół branżowych oraz szkół policealnych - w szczególności członków zespołów ds. zmiany prawa wewnątrzszkolnego, a także pracowników nadzoru pedagogicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 12)
Wykaz aktów prawnych na stronie 7.
Dla dyrektorów przedszkoli.
Statut przedszkola po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu przedszkola. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak:- miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa,- przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu,- formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej,- struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów,- sposób dokonywania zmian w statucie.W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut przedszkola wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-przedszkola/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 13)
Wykaz aktów prawnych na stronie 7.
Dla dyrektorów szkół.
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu szkoły. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak:- miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa,- przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu,- formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej,- struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów,- sposób dokonywania zmian w statucie.W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, np. organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut szkoły podstawowej wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-szkoly/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 10)
Wykaz aktów prawnych na stronach 9-10.
Dla dyrektorów, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, uczniów przekształcanych szkół zawodowych i techników.
Publikacja omawia zmiany w kształceniu zawodowym wprowadzające nowe typy szkół, tj. branżowe szkoły I i II stopnia. Dodatkowo dotychczasowe 4-letnie technikum zostanie przekształcone w technikum o 5-letnim okresie kształcenia. Zmiany obejmują także:- klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego,- podstawę programową kształcenia w zawodach,- ramowe plany nauczania,- egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie oraz- formułę egzaminu maturalnego dla absolwentów technikum.W książce można znaleźć odpowiedzi na takie pytania jak:- W jaki sposób zlikwidować zasadniczą szkołę zawodową w zespole, jeśli organ prowadzący nie planuje przekształcenia jej z dniem 1 września 2017 r. w szkołę branżową?- Czy dyrektor musi występować o opinię powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy, jeśli od 1 września 2017 r. szkoła branżowa I stopnia będzie kształcić w dotychczasowych zawodach?- Czy w branżowej szkole I stopnia po reformie oświaty nie będzie już godzin przeznaczonych na naukę języka obcego zawodowego?Publikacja omawia:- wskazane zmiany w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe oraz związane z nimi obowiązki organów prowadzących,- sytuację prawną dyrektora, nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznej dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej,- zasady rekrutacji do szkół branżowych w okresie przejściowym, dla absolwentów gimnazjum, a także absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej i branżowej szkoły I stopnia,- wskazuje terminy wprowadzania zmian, w tym także w okresie przejściowym.Opracowanie omawia również przekształcanie publicznych zasadniczych szkół zawodowych prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną oraz niepublicznych zasadniczych szkół zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18656 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej