Organizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(94)
Forma i typ
Książki
(94)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(101)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(60)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(29)
Autor
Kostera Monika
(4)
Ehrlich Andrzej
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Marciniak Lidia
(3)
Penc Józef
(3)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(3)
Piotrowski Włodzimierz
(3)
Adamik Anna Iwona
(2)
Chrostowski Aleksander
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Latusek-Jurczak Dominika
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
Morgan Gareth
(2)
Pszczołowski Tadeusz
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(2)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(2)
Zawadzak Tadeusz
(2)
Adamiecki Karol (1866-1933)
(1)
Białek Maja
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(1)
Bratkowski Stefan (1934- )
(1)
Bugdol Marek
(1)
Bławat Aleksandra
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Collins James C. (1958- )
(1)
Czarniawska-Joerges Barbara
(1)
Czarniawska-Joerges Barbara (1948- )
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Diamandis Peter H
(1)
Dominik Piotr (technologia żywności)
(1)
Drobny Anna
(1)
Drogoń Witold
(1)
Dziopak-Strach Ada
(1)
Fołtyn Hanna
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Gabara Wacław
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gates Bill (1955- )
(1)
Geest Yuri van
(1)
Gilbert Daniel R. jr.). (1952-
(1)
Glinka Beata
(1)
Gomółka Zdzisław
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Heidrich Zbigniew
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Hensel Przemysław
(1)
Hensel Witold
(1)
Hoffman Reid (1967- )
(1)
Ismail Salim (1965- )
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jacek Anna (prawo)
(1)
Jaremczuk Kazimierz
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Kahn Robert L
(1)
Karney Janina Elżbieta
(1)
Karwacki Piotr
(1)
Katz Daniel
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Kisielnicki Jerzy
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krakós-Gorący Agnieszka
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Krzyżanowski Leszek Jerzy (1926-2005)
(1)
Kuc Bolesław Rafał
(1)
Kurnal Jerzy
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Kwiek Marek
(1)
Laberschek Marcin (1978- )
(1)
Lendzion Jarosław P
(1)
Lenik Piotr
(1)
Lipa Michał
(1)
Malone Michael S. (1954- )
(1)
Martyniak Zbigniew
(1)
Martyniak Zbigniew (1936-2002)
(1)
Miaskowska-Daszkiewicz Katarzyna (1979- )
(1)
Mikołajczyk Zofia (1931- )
(1)
Milewska Mariola
(1)
Mittal Nitin
(1)
Moczydłowska Joanna Maria
(1)
Morgan Gareth (1943- )
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Oleksiuk Adam
(1)
Pakszys Elżbieta
(1)
Pasieczny Leszek
(1)
Piasecki Piotr
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(1)
Przybyła Mieczysław
(1)
Pszczołowski Tadeusz (1922-1999)
(1)
Rae Leslie
(1)
Ratajczak Zofia
(1)
Romanowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(94)
Język
polski
(94)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(15)
Studenci
(12)
Menedżerowie
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Kierownicy wycieczek szkolnych
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunowie wycieczek szkolnych
(1)
Specjaliści ds. szkoleń
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Kobieta
(5200)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Organizacja
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1345)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Osoby zaginione
(876)
Relacja romantyczna
(876)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(5)
Podręczniki
(4)
Komentarz
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Encyklopedie
(2)
Biografia
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Dom i ogród
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
94 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28307 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 475-506 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji oraz dla menedżerów.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu "nauka o organizacji". Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia.Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat:* ewolucji sposobów postrzegania organizacji.* typologii organizacji, ich cech i form,* istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim,* czynników i faz rozwoju organizacji,* zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność,* procesów organizacyjnych - istoty, rodzajów, zarządzania procesowego,* form współpracy organizacyjnej.Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikacje, i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe.Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji, jak i praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za kreowanie rozwoju organizacji komercyjnych, publicznych i społecznych, a także przedstawicieli władz lokalnych, generujących swymi działaniami rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji : ujęcie dynamiczne / redakcja naukowa Anna Adamik. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. - 525 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [475]-506. Indeks.
Dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji oraz praktyków.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu "nauka o organizacji". Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat: - ewolucji sposobów postrzegania organizacji, - typologii organizacji, ich cech i form, - istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim, - czynników i faz rozwoju organizacji, - zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność, - procesów organizacyjnych - istoty, rodzajów, zarządzania procesowego, - form współpracy organizacyjnej. Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikację i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58275 (1 egz.)
Kaucja: 55,30 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 257-258. Indeks.
Kiedy w 2007 roku firma xtech.pl rozpoczęła swoją przygodę z zarządzaniem przy pełnej partycypacji, tak naprawdę niewiele osób sądziło, że rozwinie się ona w długotrwałą i głęboką więź. Mało kto spodziewał się też, że pełna partycypacja zakorzeni się w świadomości pracowników na tyle mocno, by stać się jednym z dwóch filarów, na których opiera się strategia firmy. Któż mógłby wtedy przewidzieć, że w xtech.pl dojdzie do sytuacji, gdy pracownik z własnej inicjatywy obniża sobie wynagrodzenie, a zespół gotów jest dobrowolnie zrezygnować z premii, której wypłacenie mogłoby zagrozić bezpieczeństwu finansowemu firmy?Dialog organizacyjny to ekscytująca podróż w świat firmy zarządzanej w pełni partycypacyjnie. W jej trakcie śledzimy historię wdrażania przełomowej zmiany organizacyjnej, na jaką zdecydowała się jedna z niewielkich krakowskich firm. Jako kontynuacja książki Pełna partycypacja w zarządzaniu autorstwa R. Stockiego, P. Prokopowicza i G. Żmudy niniejsza publikacja stanowi przewodnik pełen praktycznych wskazówek, jak krok po kroku włączać wszystkich pracowników w zarządzanie organizacją. Stanowi ona dowód na to, że wdrożenie w trudnym polskim środowisku biznesowym tak innowacyjnego systemu zarządzania jak pełna partycypacja jest nie tylko możliwe, ale przede wszystkim niezwykle korzystne, zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i organizacji rozumianej jako całość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53565 (1 egz.)
Kaucja: 50,40 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50322 (1 egz.)
Kaucja: 33,60 zł
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Wykaz aktów prawnych na stronach 89-90.
Dostępne także w formie elektronicznej.
W roku szkolnym 2018/2019 szkoły i placówki organizują wycieczki oraz imprezy na nowych zasadach. Książka "Wycieczki i imprezy szkolne według nowych zasad. Organizacja, dokumentacja, terminy" to kompendium wiedzy, dzięki któremu każdy dyrektor i nauczyciel zyska pewność, że realizuje swoje obowiązki zgodnie z prawem i właściwie je dokumentuje. Ponadto Czytelnik zyska gotowe procedury w razie wystąpienia nieprzewidzianej sytuacji podczas wycieczki, jak np. spożywanie alkoholu przez uczniów, kradzież, pobicie. Ponadto w książce publikujemy odpowiedzi na najczęstsze pytanaia dotyczące organizacji imprez i wycieczek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od dobrego do wielkiego : czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm / Jim Collins ; przekład Marcin Wąsiel. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2018. - 291 stron : ilustracje ; 24 cm.
Indeks.
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący ??rmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA "zarazić" ??rmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? Jim Collins wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA - kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek ??rm. W książce "Od dobrego do wielkiego" omawia 11 przypadków ??rm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. W książce "Od dobrego do wielkiego" znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki. Nasze pięcioletnie badania przyniosły wiele ciekawych spostrzeżeń, niejed-nokrotnie zaskakujących i niezgodnych z obiegowymi opiniami. Nadrzędny wniosek, jaki z nich wypływa, można zawrzeć w jednym zdaniu: wierzymy, że niemal każda organizacja może bardzo znacząco poprawić swoje wyniki i swoją pozycję, być może nawet stać się wielką firmą, jeśli konsekwentnie będzie u siebie wprowadzać pomysły, które odkryliśmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 005 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes / MT Biznes)
(Zarządzanie / MT Biznes)
Strategie zarządzania, sposoby wdrażania technologii i zasady zmian organizacyjnych niezbędnych do zbudowania firmy wykorzystującej AI. Większość organizacji zareagowało powściągliwie na sztuczną inteligencję. Pewna grupa światowej klasy firm postanowiła jednak wykorzystać jej możliwości i zrewolucjonizowała swoje procesy, strategie, kulturę, obsługę klienta i oferowane produkty. Firmy te, stanowiące niespełna procent wszystkich dużych przedsiębiorstw, są obecnie liderami wydajności w swoich branżach. Stosują lepsze modele biznesowe, podejmują trafniejsze decyzje, sprawniej obsługują klientów, oferują konkurencyjne produkty i usługi oraz dyktują wyższe ceny. Thomas Davenport oraz Nitin Mittal przyglądają się awangardzie AI z punktu widzenia ugruntowanych na rynku firm, takich jak Anthem, Ping An, Airbus i Capital One. Książka jest pełna ciekawych spostrzeżeń, opisów strategii i najlepszych praktyk, dostarcza liderom i ich zespołom informacji potrzebnych do tego, by wprowadzić ich firmę na wyższy poziom wykorzystania AI. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak będzie wyglądała następna faza implementacji AI w biznesie, albo pragniesz w pełni wykorzystać tę technologię w swojej firmie, to Sztuczna inteligencja w biznesie pokazuje, jak to robią najlepsi, oraz oferuje narzędzia, dzięki którym AI stanie się sercem twojego przedsiębiorstwa. To fascynujące spojrzenie na rewolucyjne firmy zdobywające przewagę na rynku dzięki wykorzystaniu AI. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-177.
Dla studentów kierunków mających w swych programach zagadnienia związane z branżą noclegową, ze szczególnym uwzględnieniem hotelarstwa.
WprowadzenieI. Hotelarstwo w turystyce1. Współczesne kierunki rozwoju hotelarstwa2. Miejsce hotelarstwa w turystyce w dobie globalizacji3. Organizacja hotelarstwa w Polsce4. Przedsiębiorstwo hotelarskie i jego otoczenie5. Misja. wizja i strategia w przedsiębiorstwie hotelarskim6. Współpraca pomiędzy hotelami a odbiorcami usług hotelarskich7. Zakres usług w hotelarstwie7.1. Klasyfikacja i podział hoteli7.2. Rodzaje usług hotelarskichII. Wybrane zagadnienia z teorii organizacji1. Organizacja - wybrane pojęcia2. Rodzaje struktur organizacyjnych3. Celowość i racjonalność struktury4. Podstawowe komórki organizacyjne w hotelu5. Schemat opisu stanowiska pracy6. Systemy organizacyjne w hotelarsrwie7. Schemat organizacyjn8. Formy organizacyjno-prawne hotelu jako przedsiębiorstwa9. Podstawowe dokumenty organizacyjne w hoteluIII. Organizacja współczesnego hotelu1. Części składowe współczesnego hotelu o rozbudowanym programie użytkowym1.1. Otoczenie eksploatacyjne.1.2. Budynek lub zespół budynków1.3. Recepcja1.4. Komunikacja i transport wewnętrzny1.5. Zespół mieszkalny1.6. Zespół gastronomiczny1.7. Zespół wielofunkcyjny1.8. Zespół handlowo-usługowy1.9. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy1.10. Zaplecze socjalne pracowników1.11. Administracja hoteluIV. Czynnik osobowy w hotelu1. Sylwetka wzorowego hotelarza - kodeks etyki hotelarza2. Zasady zatrudniania i czas pracy w hotelu3. Sytuacje kryzysowe oraz odpowiedzialność materialna pracowników4. Rekrutacja pracowników i jej formy5. Szkolenia pracowników.6. Ocena pracowników7. Systemy motywacyjne8. Nagrody i wyróżnieniaV. Organizacja jakości usług w przedsiębiorstwie hotelarskim1. Zagadnienia podstawowe1.1. Pomiar jakości usług2. Metody oddziaływania na poziom usług w hotelarstwie2.1. Standardy i procedury obsługi2.2. Kategoryzacja w obiektach hotelarskich2.3. Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna2.4. Konkursy branżowe2.5. Normy ISO w hotelarstwie2.6. System HACCP w gastronomii hotelowej3. Analiza i ocena poziomu jakości usług3.1. Metoda servqual3.2. Technika incydentów krytycznych3.3. Pojęcie satysfakcji klienta.VI. Organizacja bezpieczeństwa w hotelu1. Bezpieczeństwo gościa i jego mienia w hotelu1.1. Istota hotelarstwa a obowiązki hotelu względem gościa i jego mienia1.2. Stan techniczny hotelu a bezpieczeństwo gości1.3. Zabezpieczenia stosowane w hotelach1.4. Systemy i metody zabezpieczeń w obiektach hotelarsko-gastronomicznych1.5. Obowiązki hotelu oraz personelu względem gościa i jego mienia2. Podstawowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy2.1. Odpowiedzialność hotelarza pracodawcy2.2. Prawa i obowiązki pracownika2.3. Szkolenie pracowników w zakresie BHP3. Przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych4. Hotel a otoczenie i środowisko naturalneVII. Organizacja nowego przedsiębiorstwa1. Procedura uruchomienia przedsiębiorstwa2. Procedura kategoryzacyjna3. Proces inwestycyjny4. Programy użytkowe5. Przygotowanie obiektu do eksploatacji6. Biznesplan.Literatura przytaczana i uzupełniającaWykaz rysunków
Wprowadzenie * I. Hotelarstwo w turystyce * 1. Współczesne kierunki rozwoju hotelarstwa * 2. Miejsce hotelarstwa w turystyce w dobie globalizacji * 3. Organizacja hotelarstwa w Polsce * 4. Przedsiębiorstwo hotelarskie i jego otoczenie * 5. Misja. wizja i strategia w przedsiębiorstwie hotelarskim * 6. Współpraca pomiędzy hotelami a odbiorcami usług hotelarskich * 7. Zakres usług w hotelarstwie * 7.1. Klasyfikacja i podział hoteli * 7.2. Rodzaje usług hotelarskich * II. Wybrane zagadnienia z teorii organizacji * 1. Organizacja - wybrane pojęcia * 2. Rodzaje struktur organizacyjnych * 3. Celowość i racjonalność struktury * 4. Podstawowe komórki organizacyjne w hotelu * 5. Schemat opisu stanowiska pracy * 6. Systemy organizacyjne w hotelarsrwie * 7. Schemat organizacyjny * 8. Formy organizacyjno-prawne hotelu jako przedsiębiorstwa * 9. Podstawowe dokumenty organizacyjne w hotelu * III. Organizacja współczesnego hotelu * 1. Części składowe współczesnego hotelu o rozbudowanym programie użytkowym * 1.1. Otoczenie eksploatacyjne. * 1.2. Budynek lub zespół budynków * 1.3. Recepcja * 1.4. Komunikacja i transport wewnętrzny * 1.5. Zespół mieszkalny * 1.6. Zespół gastronomiczny * 1.7. Zespół wielofunkcyjny * 1.8. Zespół handlowo-usługowy * 1.9. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy * 1.10. Zaplecze socjalne pracowników * 1.11. Administracja hotelu * IV. Czynnik osobowy w hotelu * 1. Sylwetka wzorowego hotelarza - kodeks etyki hotelarza * 2. Zasady zatrudniania i czas pracy w hotelu * 3. Sytuacje kryzysowe oraz odpowiedzialność materialna pracowników * 4. Rekrutacja pracowników i jej formy * 5. Szkolenia pracowników * 6. Ocena pracowników * 7. Systemy motywacyjne * 8. Nagrody i wyróżnienia * V. Organizacja jakości usług w przedsiębiorstwie hotelarskim * 1. Zagadnienia podstawowe * 1.1. Pomiar jakości usług * 2. Metody oddziaływania na poziom usług w hotelarstwie * 2.1. Standardy i procedury obsługi * 2.2. Kategoryzacja w obiektach hotelarskich * 2.3. Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna * 2.4. Konkursy branżowe * 2.5. Normy ISO w hotelarstwie * 2.6. System HACCP w gastronomii hotelowej * 3. Analiza i ocena poziomu jakości usług * 3.1. Metoda servqual * 3.2. Technika incydentów krytycznych * 3.3. Pojęcie satysfakcji klienta * VI. Organizacja bezpieczeństwa w hotelu * 1. Bezpieczeństwo gościa i jego mienia w hotelu * 1.1. Istota hotelarstwa a obowiązki hotelu względem gościa i jego mienia * 1.2. Stan techniczny hotelu a bezpieczeństwo gości * 1.3. Zabezpieczenia stosowane w hotelach * 1.4. Systemy i metody zabezpieczeń w obiektach hotelarsko-gastronomicznych * 1.5. Obowiązki hotelu oraz personelu względem gościa i jego mienia * 2. Podstawowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy * 2.1. Odpowiedzialność hotelarza pracodawcy * 2.2. Prawa i obowiązki pracownika * 2.3. Szkolenie pracowników w zakresie BHP * 3. Przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych * 4. Hotel a otoczenie i środowisko naturalne * VII. Organizacja nowego przedsiębiorstwa * 1. Procedura uruchomienia przedsiębiorstwa * 2. Procedura kategoryzacyjna * 3. Proces inwestycyjny * 4. Programy użytkowe * 5. Przygotowanie obiektu do eksploatacji * 6. Biznesplan
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 64 (1 egz.)
Kaucja: 33,92 zł
Książka
W koszyku
Grywalizacja w zarządzaniu ludźmi / Ada Dziopak-Strach - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 209 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Skierowana jest do praktyków HR i osób zarządzających szukających przepisu na wprowadzenie grywalizacji do organizacji. Adresatami książki są także trenerzy, wykładowcy akademiccy i studenci zainteresowani problematyką grywalizacji.
Grywalizacja to zastosowanie elementów i mechanizmów znanych z gier w sytuacjach niezwiązanych z grami w celu wpływania na ludzkie zachowania. W obszarze HR wykorzystywana jest m.in. do budowania wizerunku pracodawcy, przyciągania kandydatów, wpływania na zaangażowanie pracowników i motywowania ich. Wywołuje pozytywne emocje i wprowadza element rozrywki. Niniejsza książka jest pierwszą na rynku publikacją kompleksowo opisującą wykorzystanie grywalizacji w działach HR. Skierowana jest do praktyków HR i osób zarządzających szukających przepisu na wprowadzenie grywalizacji do organizacji. Adresatami książki są także trenerzy, wykładowcy akademiccy i studenci zainteresowani problematyką grywalizacji. Dzięki wynikom uzyskanym w przeprowadzonym badaniu autorka udziela praktycznych wskazówek, w których łącząc perspektywę teoretyczną i praktyczną, oferuje Czytelnikowi szereg narzędzi umożliwiających sprawne wdrożenie grywalizacji w procesach związanych z zarządzaniem ludźmi. [Opis pochodzi ze strony ksiegarniamyslenice.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 219-221.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50076 (1 egz.)
Kaucja: 41,25 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49713 (1 egz.)
Kaucja: 34,08 zł
Książka
W koszyku
Doskonalenie funkcjonowania organizacji / Zdzisław Gomółka. - Warszawa : Difin, cop. 2009. - 96 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. [87]-90.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52560 (1 egz.)
Kaucja: 18,75 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 393-426.
Dla menedżerów i studentów.
Zmiany demograficzne, ewolucja kulturowa, powszechne migracje, rynki wschodzące, rozwój technologii grają i będą nadal odgrywać ważną rolę w tworzeniu coraz bardziej skomplikowanego środowiska w jakim przychodzi funkcjonować firmom. Maksymalizacja i czerpanie z różnorodności w miejscu pracy jest ważnym zagadnieniem dla dzisiejszej jakości zarządzania i nie tylko zarządzania zasobami ludzkimi. Organizacje wykorzystują różnorodność by stać się bardziej kreatywnymi i otwartymi na zmiany. Dlatego istotna jest odpowiedź na pytanie, jak można efektywnie zarządzać różnorodnością w organizacji. Publikacja zawiera kompleksową i empirycznie zbadaną wiedzę z zakresu zarządzania różnorodnością z uwzględnieniem podstaw teoretycznych po uwarunkowania aplikacyjne. W książce Autorka zaprezentowała wyniki badań jakościowych i ilościowych dotyczących wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w Polsce. Adresatem publikacji są przede wszystkim badacze zgłębiający omawiane zagadnienie, studenci oraz kadra zarządzająca.
Wprowadzenie * Rozdział 1 Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji-istota i teoretyczne podstawy * Rozdział 2 Uwarunkowania rozwoju konceocji zarządzania różnorodnością-wybrane aspekty * Rozdział 3 Zarządzanie różnorodnością w organizacji-motywy, korzyści i bariery * Rozdział 4 Kluczowe obszary wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji * Rozdział 5 Zarządzanie różnorodnością w organizacjach w Polsce w świelte badań empirycznych * Rodział 6 W kierunku organizacji otwartej na różnorodność-autorski model zarządzania rożnorodnością w organizacji * Rozdział 7 Architektura zarządzania różnorodnością w organizacjach w świetle badań własnych * Podsumowanie i wnioski * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 658 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Sensotwórczość to książka, która pokazuje, jak doskonalić działanie jednostek, zespołów i organizacji. Pomaga w rozwiązywaniu problemów, z jakimi borykają się liderzy współczesnych firm i członkowie zespołów. Doktorzy biznesu Joanna Heidtman i Piotr Piasecki biorą pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Dokonując wielostronnej analizy i korzystając z własnej wieloletniej praktyki, wskazują na sposoby otwierania nowych możliwości efektywnego działania, pokonywania konkurencji, a nade wszystko autentycznego zaangażowania potencjału pracowników wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56047 (1 egz.)
Kaucja: 23,94 zł
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Termin blitzscaling oznacza zarówno ogólny schemat błyskawicznego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór używanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się możliwy dzięki przełomowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się też intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od efektywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza również działania, które w tradycyjnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne, a także konieczność podejmowania trudnych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i skuteczniej. Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają również osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i spektakularne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się możliwy. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje. W tej książce: - czym jest blitzscaling i jakimi technikami się go przeprowadza - sprawdzone wzorce modelu biznesowego - nowatorskie strategie działania i zarządzania - reguły blitzscalingu - obrona przed blitzscalingiem
Część 1. Czym jest blitzscaling? * Oprogramowanie zjada (i ratuje) świat * Typy skalowania * Trzy zasady blitzscalingu * Pięć etapów blitzscalingu * Trzy podstawowe techniki blitzscalingu * Część 2. Nowatorstwo modelu biznesowego * Maksymalizowanie wzrostu - 4 czynniki rozwoju * Maksymalizowanie wzrostu - 2 ograniczenia rozwoju * Sprawdzone wzorce modelu biznesowego * Zasady innowacyjności modelu biznesowego * Analiza kilku wielomiliardowych modeli biznesowych * Masz już mocny, sprawdzony model biznesowy i co dalej? * Część 3. Nowatorstwo strategii działania * Kiedy należy rozpocząć blitzscaling? * Kiedy należy zakończyć blitzscaling? * Czy blitzscaling jest konieczny? * Blitzscaling jako proces iteracyjny * Jak na poszczególnych etapach blitzscalingu zmienia się jego strategia? * Jaka jest rola założyciela firmy na poszczególnych etapach blitzscalingu? * Część 4. Nowatorskie zarządzanie * Osiem kluczowych przejść * Dziewięć nieintuicyjnych reguł blitzscalingu * Ciągła potrzeba zmian * Część 5. Szersze spojrzenie na blitzscaling * Blitzscaling poza branżą technologiczną * Blitzscaling w dużych organizacjach * Blitzscaling poza biznesem * Blitzscaling w większej Dolinie Krzemowej * Inne regiony, w których można obserwować blitzscaling * Chiny krajem blitzscalingu * Obrona przed blitzscalingiem * Część 6. Blitzscaling odpowiedzialny * Blitzscaling w społeczeństwie * Podstawowe zasady odpowiedzialnego blitzscalingu * Spektrum reakcji * Równoważenie odpowiedzialności i szybkości w trakcie rozwoju organizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57616 (1 egz.)
Kaucja: 33,27 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej