Regner Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Regner Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Terapia ustno-twarzowa
(2)
Autyzm
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Mowa
(1)
Niemowlę
(1)
Odruchy
(1)
Pisanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-[168].
Książka "Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej" napisana przez Swietłanę Masgutową i Annę Regner wychodzi naprzeciw programom obecnie realizowanym w Polsce, związanym z wczesną, wielospecjalistyczną, kompleksową, skoordynowaną pomocą dziecku zagrożonemu niepełnosprawnością i jego rodzinie. Książka podzielona jest na dwie części: teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej przedstawione zostały podstawy anatomii, funkcji, dynamiki oraz uwarunkowań związanych z rozwojem mowy dziecka. W części praktycznej wyczerpująco zostały przedstawione problemy postępowania rehabilitacyjno-stymulującego zapobieganiu, jak i leczeniu zaburzeń rozwoju mowy dziecka. Bogato ilustrowane ćwiczenia ułatwią stosowanie proponowanej terapii zarówno rodzicom, jak i terapeutom. Autorki książki proponują nowe ujęcie koncepcji wczesnego diagnozowania i ćwiczeń usprawniających, z zastosowaniem nieinwazyjnej stymulacji rozwoju, uwzględniając strukturę oraz pierwotną motorykę układu ustno-twarzowego. Książka skierowana jest nie tylko do środowiska akademickiego, ale również praktykujących logopedów, rehabilitantów, lekarzy i fizjoterapeutów, a także członków rodzin, na których spada ciężar opieki domowej.
Wstęp * Część teoretyczna * Wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka * Anatomia twarzoczaszki * Układ nerwowy głowy i twarzy * Wczesne wspomaganie rozwoju odruchowej motoryki ustno-twarzowej u dzieci * Charakterystyka wybranych odruchów ustno-twarzowych * Rozwój mózgu a mowa * Zaburzenia mowy –terminologia i klasyfikacja * Koncepcja ustno-twarzowej terapii według Castillo Moralesa (CM) * Część praktyczna * Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według koncepcji R. Castillo Moralesa * Integracyjna terapia ustno-twarzowa według Swietłany Masgutowej * Metodyka przeprowadzania neuromotorycznej terapii ustno-twarzowej według R. Castillo Moralesa * Efekty integracji odruchów ustno-twarzowych – wybrane studium przypadku * Zakończenie * Załącznik * Statomotoryczny rozwój dziecka jako Sparcie dla ustno-twarzowej integracji * Kompleksowa diagnostyka i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju – Wrocławski Model Usprawniania (WMU) według koncepcji Ludwiki Sadowskiej * Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik terapii ustno-twarzowej / Anna Regner. - Bytom : Wydawnictwo Ergo-Sum, 2015. - 96 s. : il. kolor. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 95-96.
Dla logopedów, a także rodziców.
Prezentowana książka jest poradnikiem dotyczącym tematyki terapii ustno-twarzowej. Adresatami książki są przede wszystkim logopedzi. Powinni jednak zainteresować się nią również rodzice dzieci dotkniętych chorobą oraz różnego rodzaju specjaliści, którzy w swojej pracy zawodowej stykają się z osobami pragnącymi odzyskać funkcje utracone wskutek: wad genetycznych zaburzeń systemu nerwowego urazów wypadków dysfunkcji oraz opóźnień występujących w procesie rozwoju człowiekaDr hab. prof. UŚ Danuta Pluta-Wojciechowska w swojej rencenzji Poradnika terapii ustno-twarzowej podkreśla wymiar praktyczny niniejszej książki: Poszczególne ćwiczenia i regulacje są szczegółowo opisane i ilustrowane fotografiami, co przyczynia się do lepszego zrozumienia skomplikowanych zagadnień i ma bezpośrednie odniesienie do praktyki.. Wskazuje także na wykątkowe przygotowanie merytoryczne autorki: książka (...) została napisana przez wybitną specjalistkę wykorzystującą w swojej działalności praktycznej metodę terapii ustno-twarzowej. Oparta jest ona na popularnych w Polsce metodach neurofizjologicznych związanych takimi nazwiskami jak Berta i Karel Bobath, Rodolfo Castillo-Morales, Jean Ayres, Sally Goddard, Temple Fay, John E. Upledger. Książka dr Anny Regner jest od dawna oczekiwanym praktycznym opracowaniem dotyczącym terapii ustno-twarzowej i wypełnia istniejącą w tym zakresie lukę na rynku poradnikowym w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 118-120.
Autorka przedstawiła niezwykle trudne zagadnienia dotyczące różnych koncepcji terapeutycznych oraz praktycznych technik manualnych wspomagających terapię ustno-twarzową w zakresie zaburzonych lub utraconych funkcji fizjologicznych połykania, oddychania, ssania, gryzienia, żucia na skutek zaburzeń systemu nerwowego, mięśniowego lub kostnego, w przebiegu ich dysfunkcji lub urazów. Jest to unikatowe opracowanie wybranych terapeutycznych technik manualnych, które mogą być skutecznie wykorzystywane w przypadku osób w każdym wieku, od niemowlęctwa po wiek podeszły.Autorka czerpała z metod neurofizjologicznych wybitnych twórców i terapeutów, takich jak: Temple Fay, John F. Thie, William Fitzgerald, Berta i Karel Bobath, Herman Kabat, Godelieve Denys-Struyf, Rodolfo Castillo Morales, Thomas Myers, Michel Clauzade, Jane Ayres, John E. Upledger i wielu innych ludzi nauki i praktyki. Książka stanowi wieloaspektowe ujęcie problemów zaburzeń ustno-twarzowych. Liczne zdjęcia i ilustracje ułatwiają Czytelnikowi zapoznanie się z treścią podręcznika.Książka ta jest cennym uzupełnieniem wiedzy i praktyki dla terapeutów. Szczególnie polecana jest logopedom, fizjoterapeutom, terapeutom zajęciowym, pielęgniarkom, rehabilitantom, masażystom, opiekunom osób niepełnosprawnych i innym zainteresowanym.O AutorceDr n. hum. Anna Regner zajmuje się neurologopedią od wielu lat. Jest twórcą programu i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Logopedii Klinicznej i Neurologopedii na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Piętnaście lat była kierownikiem Podyplomowych Studiów z Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.Autorka prowadzi działalność logopedyczno-szkoleniową i współpracuje ze specjalistycznymi ośrodkami rehabilitacyjnymi. Obejmuje kompleksową opieką terapeutyczną niemowlęta, dzieci i dorosłych z problemami zaburzeń układu nerwowego, wad genetycznych oraz urazów i uszkodzeń na skutek wypadków komunikacyjnych.Odbyła liczne kursy i szkolenia w kraju i za granicą z zakresu integracji sensorycznej, terapii ustno-twarzowej Rodolfo Castillo Moralesa, masażu niemowlęcego Petera Walkera, technik karmienia, terapii czaszkowo-krzyżowej, technik manualnych znoszenia bólu. Uczestniczyła w wielu konferencjach naukowych i turnusach międzynarodowych, m.in. w USA, Kanadzie, Singapurze, Malezji, Indonezji, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Portugalii. Od roku 2007 współpracuje z terapeutką Yonie Bonawi z Singapuru, dzięki której nawiązała kontakt ze stowarzyszeniami i fundacjami rodziców dzieci niepełnosprawnych w Singapurze i Kuala Lumpur. Kontakty z rodzicami są okazją do dzielenia się wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi usprawnianie ich dzieci. Jest członkiem Stowarzyszenia Castillo Moralesa Polska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19813 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej