Adamek Irena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Adamek Irena
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagogika
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. Streszcz. pol. przy niektórych pracach.
Zbiór artykułów wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom stawianym nauczycielom we współczesnym świecie. Zostały w nim podjęte ważne i aktualne problemy natury pedeutologicznej. Dużo miejsca poświęcono osobie nauczyciela, poziomowi jego kompetencji oraz skuteczności jego działań, nakreślając możliwe drogi rozwoju i wspomagania. Zwrócono m.in. uwagę na to, jak wspierać przyszłych pedagogów, by przełamywali stereotypy i odnaleźli się we współczesnej i przyszłej szkole. Podkreślono fundamentalne znaczenie edukacji elementarnej, która ze względu na swą specyfikę stawia odrębne wymagania przed nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. Wyeksponowane zostały tu ważne propozycje przebudowy dotychczasowego systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej. Autorzy opracowań podkreślają, że to właśnie szkolnictwo wyższe ma obowiązek przygotować kadry o najwyższych kwalifikacjach zgodnie z wymaganiami transformacji oświatowej.Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, którzy profesjonalnie zajmują się edukacją szkolną - nauczycieli akademickich, osób sposo-biących się do zawodu nauczyciela, a także pracowników nadzoru pedagogicznego i rodziców, którzy są ważnym podmiotem edukacyjnym współczesnej szkoły.Joanna Szempruch
Wstęp 5 * Część I * Teoretyczne podstawy działań edukacyjnych współczesnego nauczyciela * JÓZEFA BAŁACHOWICZ, Kategoria podmiotowości jako wyznacznik przemian stylu pracy współczesnego nauczyciela 8 * MILAN PORTIK, Profil nauczyciela szkoty podstawowej 19 * TATANA GÓBELOVA, J.A. Komensky and his reform of human affairs 27 * IRENA ADAMEK, Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością współczesnego nauczyciela 32 * Część II Nauczyciel wczesnej edukacji * ANNA STRUZIK, Cechy i kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji w percepcji społecznej 60 * URSZULA ORDON, Samoocena kompetencji zawodowych nauczycieli przedszkoli i klas I-III wobec wymogów edukacji europejskiej 66 * BOGUSŁAWA GAWEŁ, KAROL WIŚNIEWSKI, Osobowość współczesnego nauczyciela w świadomości pracowników oświaty i innych instytucji 77 * BARBARA BILEWICZ-KUŹNIA, TERESA PARCZEWSKA, Osoba nauczyciela w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 84 * JOANNA JACHIMOWICZ, Komunikowanie się nauczyciela z uczniem zdolnym role przydzielone zdolnym dzieciom przez rówieśników w klasie szkolnej 98 * ELŻBIETA MAREK, Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 105 * ANNA TYL, Zjawisko wypalenia zawodowego nauczycieli klas początkowych 116 * MAGDALENA GROCHOWALSKA, Wiedza nauczycieli o stymulowaniu kompetencji komunikacyjnej ucznia 124 * BARBARA KUROWSKA, Wiedza nauczycieli o zjawisku ryzyka dysleksji - raport z badań 131 * ANNA JAKUBOWICZ-BRYX, Znajomość idei integracji wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w 10 lat od wprowadzenia reformy oświaty 138 * Część III * Nauczyciel wczesnej edukacji -wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego * ZBIGNIEW NOWAK, Neoprogresywizm jako szansa polskiej oświaty 148 * IWONA CZAJA-CHUDYBA, Konformizm a postawa krytyczna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 156 * TIJANA BALIC, KSENIJA ROMSTEIN, Achieving reflection practice of future pre-school teachers through students` methodology training 167 * ALENA SEBEROVA, Teachers research regarding new requirements for teaching profession in the Czech Republic 174 * TAMARA GUMENNIKOVA, Construction principles of the Model * for trainingof teachers-to-be for the personality-oriented education of the child 185 * RADMILA BURKOVICOVA, The role and function of portfolios in students` self-reflection 190 * HANA CISOVSKA, Drama teaching process and new requirements for primary education in the Czech Republic 196 * EWA ŻMIJEWSKA, Kształtowanie umiejętności oceniania osiągnięć szkolnych uczniów w trakcie przygotowania zawodowego kandydatów na nauczycieli klas początkowych - propozycje zmian *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : "Impuls", 2000. - 192 s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 655, 6000 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : "Impuls", 1997. - 192 s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowoczesna Szkoła ; 7)
Forma i typ
Tytuł serii: Nowoczesna Szkoła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiązywanie problemów przez dzieci / Irena Adamek. - Kraków : "Impuls", 1997. - 103, [1] s. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom ))
Bibliogr. s. 101-102.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6053, 10817 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 681)
Na książce wyłącznie błędny .
Bibliogr. przy częściach.
Książka zbudowana została wokół pięciu kluczowych zagadnień: Transmisja wartości, Rodzina i jej wartości, Pedagogia wartości, Wartości a edukacja, Dziecięce wartości. Podjęta przez autorów problematyka zaowocowała interesującymi tekstami, stanowiącymi rezultat zarówno rozważań teoretycznych, jak i analizy oraz interpretacji badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9898 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej