Województwo lubelskie (1999- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Ajdacki Paweł (1970- )
(1)
Badora Anna
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryciński Stanisław (1954- )
(1)
Kulczyk Sylwia (1972- )
(1)
Lodzińska Ewa
(1)
Malik Krystyna (nauki przyrodnicze)
(1)
Marcinkowska Katarzyna (1978- )
(1)
Mazurkiewicz Andrzej (fotograf)
(1)
Talacha Jarosław
(1)
Wieczorek Marzena (1964- )
(1)
Wieczorek Waldemar
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Zakrzewski Adam (kartograf)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Estetyka
(1)
Internet
(1)
Klasa 3
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Przyroda
(1)
Szkoły średnie
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(8345)
Warszawa
(1487)
Stany Zjednoczone (USA)
(1353)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1185)
Europa
(804)
Województwo lubelskie (1999- )
(-)
Wielka Brytania
(791)
Francja
(701)
Londyn (Wielka Brytania)
(680)
Rosja
(622)
Niemcy
(610)
Kraków (woj. małopolskie)
(561)
Anglia (Wielka Brytania)
(490)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(466)
Paryż (Francja)
(440)
ZSRR
(426)
Włochy
(381)
Szwecja
(304)
Stany Zjednoczone
(299)
Afryka
(274)
Grecja
(261)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(227)
Japonia
(226)
Chiny
(218)
Świat
(213)
Ukraina
(209)
Hiszpania
(208)
Starożytny Rzym
(200)
Indie
(198)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(181)
Litwa
(175)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(168)
Egipt
(167)
Mazury
(161)
Norwegia
(160)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(153)
Berlin (Niemcy)
(146)
Rzym
(143)
Australia
(139)
Łódź (woj. łódzkie)
(138)
Śląsk
(134)
Zabór rosyjski
(133)
Rzym (Włochy)
(123)
Szkocja (Wielka Brytania)
(118)
Izrael
(117)
Azja
(116)
Syberia (Rosja)
(116)
Meksyk
(112)
Bieszczady (góry)
(109)
Podlasie
(109)
Czechy
(105)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(104)
Austria
(102)
Irlandia
(102)
Kanada
(98)
Mazowsze
(98)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(98)
Ameryka Południowa
(95)
Starożytny Egipt
(92)
Turcja
(91)
Bliski Wschód
(87)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(87)
Tatry (góry)
(84)
Wenecja (Włochy)
(84)
Zakopane (woj. małopolskie)
(82)
Europa Środkowo-Wschodnia
(78)
Sztokholm (Szwecja)
(77)
Barcelona (Hiszpania)
(75)
Lwów (Ukraina)
(75)
Starożytna Grecja
(74)
Praga (Czechy)
(73)
Wilno (Litwa)
(72)
Dania
(70)
Lublin (woj. lubelskie)
(69)
Holandia
(68)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(67)
Petersburg (Rosja)
(67)
Moskwa (Rosja)
(65)
Podhale
(63)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(62)
Węgry
(62)
Wielkopolska
(61)
Portugalia
(60)
Szwajcaria
(60)
Islandia
(59)
Iran
(58)
Stumilowy Las (kraina fikcyjna)
(58)
Chorwacja
(57)
Himalaje (góry)
(57)
Kaszuby
(57)
Sopot (woj. pomorskie)
(57)
Toskania (Włochy)
(57)
Śródziemie (kraina fikcyjna)
(57)
Afganistan
(56)
Ameryka Północna
(56)
Brazylia
(55)
Florencja (Włochy)
(55)
Tajlandia
(55)
Dolny Śląsk
(54)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(54)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(53)
Gatunek
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Podróże i turystyka
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 189)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [283]-295.
Streszczenie w języku angielskim.
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57930 (1 egz.)
Kaucja: 49,15 zł
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 343-368.
Praca wypełnia lukę w wiedzy i badaniach nad kształceniem i stymulacją doświadczenia przyrodniczego i estetycznego dziecka z wykorzystaniem możliwości twórczo-artystyczno-poznawczych, jakie można rozwinąć i kształtować u uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej przez kontakt z przyrodą oraz działania ze sztuką. [.] Praca jest oryginalna i stanowi cenny wkład w badania z pedagogiki wczesnoszkolnej, edukacji przyrodniczej i wychowania estetycznego.dr hab. Urszula Szuścik, prof. Uniwersytetu Śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Polska Niezwykła)
Mapy na wyklejkach.
Indeks.
Lubelszczyzna to obszar o niewątpliwych walorach przyrodniczych. Uroki Polesia i Roztocza, a także przełomy granicznych dla województwa rzek: Bugu i Wisły, przyczyniły się do utworzenia tu aż siedemnastu parków krajobrazowych i dwóch narodowych: Poleskiego i Roztoczańskiego. Najgęstsza w Europie sieć wąwozów lessowych, bezkresne łąki i torfowiska, a także urokliwe roztoczańskie "szumy" od dawna przyciągają tu wielu turystów. Lubelskie to obszar od wieków leżący na styku kultur: wschodniej i zachodniej. Łączy tradycje katolickie, prawosławne, judaistyczne, a także greckie, ormiańskie czy tatarskie. Mozaika kulturowa widoczna jest m.in. w obyczajach i architekturze. Przewodnik:- Królewski Kazimierz, - Wąwozy lessowe, - Zamość i Roztocze, - Skarby Polesia. Opinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 913(438) P (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-315.
Dla teoretyków, praktyków pracujących z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami przystosowania społecznego oraz studentów.
Książka "Kompetencje komunikacyjne nieletnich" dotyczy bardzo ważnej dla praktyki pedagogicznej problematyki zdolności porozumiewania się nieletnich. Rozważania teoretyczne oraz analiza wyników badań wskazują na istnienie u młodzieży nieprzystosowanej poważnego deficytu w tym zakresie. Przyjęcie paradygmatu komunikacyjnego w praktyce resocjalizacyjnej wydaje się bardzo uzasadnione, choć niełatwe. Uświadomienie pedagogom resocjalizacyjnym, na czym polega specyfika komunikowania się nieletnich, z pewnością ułatwi im wybór bardziej skutecznych metod modyfikowania postaw i zachowań młodzieży podsądnej. Pozytywna zmiana w tym zakresie powinna opierać się na kompensowaniu negatywnych doświadczeń społecznych młodzieży wykolejonej oraz wielokierunkowym stymulowaniu kompetencji komunikacyjnych.
Rozdział 1 * Istota kompetencji komunikacyjnych w różnych ujęciach teoretycznych * 1.1. Kompetencje komunikacyjne w kontekście komunikacji społecznej * 1.2. Interakcjonizm symboliczny George??a Herberta Meada a podejście psychologiczne do aktów komunikacji * 1.3. Komunikacja w ujęciu psychologii społecznej * 1.4. Kompetencje komunikacyjne w strukturze kompetencji społecznych * 1.5. Kompetencje komunikacyjne werbalne - podstawy teoretyczne * 1.6. Kompetencje komunikacyjne w rozmowie * 1.7. Kody komunikacji językowej w ujęciu Bożydara Kaczmarka * 1.8. Komunikacja werbalna a niewerbalna - wzajemne zależności * 1.9. Funkcje komunikacji niewerbalnej * 1.10. Podsumowanie * Rozdział 2 * Specyfika i uwarunkowania kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 2.1. Nieprzystosowanie społeczne - ujęcie interdyscyplinarne * 2.2. Pojęcie kodu ograniczonego w komunikowaniu się młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.3. Uwarunkowania psychospołeczne kompetencji komunikacyjnych młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.3.1. Komunikacja społeczna w rodzinie * 2.3.2. Komunikacja społeczna w szkole * 2.3.3. Wpływ współczesnych mediów na kompetencje komunikacyjne młodzieży * 2.3.4. Język subkultur młodzieżowych * 2.3.5. Gwara uczniowska * 2.3.6. Komunikacja społeczna środowisk przestępczych * 2.4. Cechy osobowe a kompetencje komunikacyjne młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.4.1. Cechy osobowościowe nieprzystosowanych społecznie a ich kompetencje komunikacyjne * 2.4.2. Zaburzenia rozwojowe a kompetencje komunikacyjne * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3 * Podstawy metodologiczne badań własnych * 3.1. Cel i problematyka badań * 3.2. Model prezentowanych badań * 3.3. Techniki zastosowane w badaniach własnych * 3.4. Zmienne i wskaźniki * 3.5. Organizacja badań * 3.6. Charakterystyka osób badanych * Rozdział 4 * Charakterystyka kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 4.1. Motywacja do nawiązania szczerego kontaktu -zapotrzebowanie na aprobatę społeczną * 4.2. Motywacja do kontaktu na podstawie wskaźników obserwacyjnych * 4.3. Deklarowane kompetencje komunikacyjne * 4.4. Inteligencja emocjonalna a komunikacja społeczna * 4.4.1. Kompetencje komunikacyjne niewerbalne - rozpoznawanie ekspresji emocjonalnej na podstawie mimiki twarzy * 4.4.2. Analiza niewerbalnych kompetencji komunikacyjnych na podstawie postawy ciała * 4.4.3. Ekspresja komunikatów niewerbalnych na podstawie wskaźników obserwacyjnych * 4.5. Werbalne kompetencje komunikacyjne a nieprzystosowanie społeczne * 4.6. Ocena umiejętności czytania i pisania w badanych grupach * 4.7. Analiza kompetencji komunikacyjnych wybranych przypadków nieletnich * 4.8. Analiza czynnikowa w zakresie wybranych aspektów kompetencji komunikacyjnych * Rozdział 5 * Kompetencje komunikacyjne nieletnich a zmienne biopsychiczne * 5.1. Płeć * 5.2. Wiek * 5.3. Inteligencja * 5.4. Poziom wykolejenia * 5.5. Efekty złożone zmiennych biopsychicznych a kompetencje komunikacyjne nieletnich * Rozdział 6 * Zmienne psychospołeczne a kompetencje komunikacyjne nieletnich * 6.1. Struktura rodziny * 6.2. Wykształcenie rodziców * 6.3. Dysfunkcjonalność rodzin * 6.4. Alkoholizm w rodzinie * 6.5. Przestępczość w rodzinie * Rozdział 7 * Zależności występujące między poszczególnymi wskaźnikami kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 7.1. Poziom aprobaty społecznej a kompetencje komunikacyjne nieletnich * 7.2. Kompetencje społeczne a umiejętności społeczne nieletnich * 7.3. Kompetencje komunikacyjne niewerbalne a deklarowane kompetencje komunikacyjne nieletnich * 7.4. Korelacje między wynikami SIE-T a próbą eksperymentalną emocji oczywistych w grupie nieletnich * 7.5. Kompetencje komunikacyjne werbalne a deklarowane kompetencje komunikacyjne nieletnich * Rozdział 8 * Dyskusja wyników i wskazówki dla praktyki resocjalizacyjnej * 8.1. Dyskusja wyników * 8.2. Rola kompetencji komunikacyjnych w procesie diagnozy i terapii nieprzystosowania społecznego * 8.2.1. Budowanie kontaktu w diagnozie psychopedagogicznej * 8.2.2. Trudności w stosowaniu technik kwestionariuszowych w diagnozie nieprzystosowania społecznego * 8.3. Rola kompetencji komunikacyjnych w modyfikowaniu postaw i zachowań * Zakończenie * Spis tabel * Literatura cytowana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16797 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej